Cooperarea cu Forte si Structuri de Interventie Internationale Solicitate pe Timpul Interventiilor la Dezastre (UE, ONU, NATO)

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 5
CAPITOLUL 1 - Dezastrele - o amenintare asupra stabilitatii comnitatilor internationale 7
1.1. Efectele dezastrelor pana in prezent si tendinte viitoare 7
1.2. Conceptul de reducere a riscurilor de dezastre 11
1.3. Terminologie privind reducerea riscurilor de dezastre 12
1.4. Producerea si clasificarea dezastrelor in raport cu formarea hazardelor 18
1.5. Principalele surse de riscuri majore si zone de vulnerabilitate deosebita din teritoriul national 21
CAPITOLUL 2 - Abordari internationale privind reducerea riscurilor de dezastre 27
2.1. Organizatii internationale ce intervin in caz de dezastre 27
2.2. Acorduri si strategii internationale 33
CAPITOLUL 3 Managementul dezastrelor 39
3.1. Elementele managementului dezastrelor 39
3.2. Interventia impotriva dezastrelor - de la prevenire la reconstructie 42
CAPITOLUL 4 Conceptia Romaniei cu privire la managementul dezastrelor 50


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Cel mai important obiectiv al tuturor timpurilor pe care omenirea a incercat sa-l realizeze si in acelasi timp sa-l pastreze a fost siguranta individului. Acest fapt a stat la baza evolutiei umane si reprezinta grija de zi cu zi a tuturor comunitatilor internationale. Mereu au existat amenintari la aceasta siguranta care s-au manifestat prin boli, razboaie, instabilitate economica si sociala, dezastre, etc. insa dintre toate acestea dezastrele reprezinta o amenintare permanenta, imprevizibila si devastatoare pentru dezvoltarea durabila a societatii in care traim si genereaza numeroase victime omenesti si pierderi materiale. 
Am ales aceata tema, datorita importantei acordate, la nivel international, conceptului de reducere a riscului de dezastre si constientizarea din ce in ce mai accentuata a faptului ca o buna coordonare a fortelor si structurilor de interventie, care sunt solicitate in cazul unui dezastru, reprezinta principalul factor care conduce la restabilirea starii de normalitate postdezastru. Complexitatea acestui scop, de a stabili o cooperare fiabila intre toate structurile specializate a diferitelor organisme si organizatii internationale (ex. UE, ONU, NATO) si structurile de interventie din tarile afectate de dezastre, pentru a realiza o interventie eficienta si profesionista, reprezinta motivul intocmirii acestei lucrari. Consider ca reducerea timpului de raspuns intr-o situatie de urgenta de mare aploare cum ar fi dezastrele si stabilirea unei ierarhizari globale a etapelor procesului de conducere si coordonare a structurilor de interventie, sunt prioritati vitale ce trebuiesc realizate in viitorul apropiat. 
Dezastrele afecteaza cel mai puternic tarile in curs de dezvoltare, intrucat acestea sunt cele mai vulnerabile si au cele mai reduse capacitati de aparare si raspuns. De exemplu, un cutremur cu magnitudinea de 6,6 grade pe scara Richter, care a lovit Iranul in 2003, a omorat peste 40 000 de persoane. In schimb, un cutremur cu magnitudinea de 6,5 grade pe scara Richter, care a lovit centrul Californiei cu patru zile mai devreme, s-a soldat cu doi morti si 40 de raniti . De asemenea, dezastrele deviaza o parte importanta a resurselor nationale de la dezvoltare spre ajutor, redresare si reconstructie, privand persoanele sarace de resursele necesare pentru a lupta impotriva saraciei.
Dezastrele pot fi evitate. Exista modalitati de a reduce riscurile aparitiei acestora si de a le limita efectele, de exemplu prin abordarea cauzelor profunde ale vulnerabilitatii persoanelor si prin cresterea capacitatii lor de aparare. Reducerea riscului de dezastre implica pregatire, limitarea efectelor si prevenire. Aceasta vizeaza cresterea gradului de rezistenta la dezastre si se bazeaza pe cunostinte privind modalitatile de gestionare a riscului, de consolidare a capacitatilor si utilizare a tehnologiei informatiei si comunicatiilor, precum si a instrumentelor de observare a pamantului.
O serie de institutii, organizatii interguvernamentale si organizatii neguvernamentale la nivel mondial si-au revizuit abordarea asupra dezastrelor si lucreaza acum impreuna pentru a identifica cele mai bune metode pentru a preveni si reduce impactul calamitatilor asupra societatii. Aceasta inseamna atat reducerea vulnerabilitatii comunitatilor, imbunatatirea instrumentelor pentru evaluarea riscurilor cat si coordonarea fortelor si structurilor de interventie pentru inlaturarea efectelor dezastrelor. De asemenea, se pune mai mult accent pe prevenirea dezastrelor, prin implicarea tuturor factorilor interesati in activitatile de management al riscului de dezastru (autoritati publice, organizatii neguvernamentale, comunitati, sectorul de afaceri).
In ultimii ani, accentul s-a mutat dinspre o abordare care viza in principal raspunsul in caz de dezastre, spre punerea in aplicare a unor abordari globale in domeniul reducerii riscului de dezastre. In 2005, 168 de guverne au adoptat Cadrul de actiune de la Hyogo pentru perioada 2005-2015 acesta fiind un moment de referinta in abordarea la nivel international a problemei prevenirii dezastrelor si in implicarea tarilor si organizatiilor internationale in efortul comun de reducere a impactului catastrofelor asupra comunitatilor umane. Provocarea consta acum in concretizarea acestui cadru in actiuni eficiente la nivel mondial, regional, national si local.
CAPITOLUL 1 - Dezastrele - o amenintare asupra stabilitatii comnitatilor internationale
1.1. Efectele dezastrelor pana in prezent si tendinte viitoare
Statisticile realizate de organizatii mondiale arata ca numarul dezastrelor naturale se afla intr-o ingrijoratoare si uimitoare crestere. Conform datelor, evenimentele de acest tip au crescut de 4 ori in ultimile doua decenii. Cele mai multe dezastre au fost provocate de inundatii, cicloane si furtuni. Cutremurele, desi ca numar total nu s-au inmultit, au crescut prin intensitate si energie generata. Mai exact, se inregistreaza tot mai multe cutremure de peste gradul 7 pe scara Richter. (figura 1.1.). Numarul victimelor umane creste in raport cu numarul dezastrelor, la fel si numarul oamenilor afectati de pagubele produse de natura dezlantuita . 
In anul 2006, Strategia Internationala a Natiunilor Unite pentru Reducerea Dezastrelor (UNISDR) a inregistrat 395 de dezastre, soldate cu 21.342 de morti, ce au afectat peste 130 de milioane de oameni si au provocat pagube estimate la 19 miliarde $ . 
Intre 1994 si 2003, anual mai mult de 255 milioane de oameni au fost afectati de dezastre la nivel global (cu valori cuprinse intre 68 milioane si 618 milioane), cu inregistrarea unei medii de 58.000 morti anual (cu valori cuprinse intre 10.000 si 123.000). Altfel spus, 1 din 25 de oameni la nivel global a fost afectat de dezastre . La capitolul costuri materiale, dezastrele au provocat pagube anuale de 67 miliarde $ in medie (cu valori cuprinse intre 230 miliarde $ si 28 miliarde $), reprezentand o crestere a costurilor economice legate de dezastre de 14 ori comparativ cu 1950.
In 2005, UNISDR a inregistrat o crestere de 18% in mortalitatea cauzata de dezastre in intreaga lume, ce a dus la pierderea a 91.900 de vieti . Rapoartele statistice anuale sunt nesigure si nu ar trebui folosite pentru a trage concluzii pe termen scurt despre tendintele statistice referitoare la incindenta si impactul dezastrelor. Totusi, daca utilizam baza de date a Centrului de Cercetare a Epidemiologiei Dezastrelor (CRED) pentru o vedere statistica pe termen mai lung, unele tendinte devin mai puternice, permitandu-ne sa tragem niste concluzii tentative:
Din cele 9.000 de dezastre inregistrate in aceasta baza de date incepand cu anul 1900, aproximativ 80% au avut loc in ultimii 30 de ani, iar tendinta este de crestere continua, in special in cazul evenimentelor hidrometeorologice precum secete, inundatii, uragane, tsunami si altele. Totusi, tendinta statistica trebuie privita cu o oarecare rezerva: o mare parte a cresterii - ce nu poate fi cuantificata - se datoreaza fara indoiala raportarilor imbunatatite si a initierii colectarii active de informatii de Biroul Statelor Unite pentru Asistenta Externa in caz de Dezastre din 1960 si de CRED din 1973.


Fisiere in arhiva (2):

  • Cooperarea cu Forte si Structuri de Interventie Internationale Solicitate pe Timpul Interventiilor la Dezastre (UE, ONU, NATO).doc
  • Cooperarea cu Forte si Structuri de Interventie Internationale Solicitate pe Timpul Interventiilor la Dezastre (UE, ONU, NATO).pptx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Cadrul de actiune de la Hyogo pentru perioada 2005-2015: consolidarea rezistentei natiunilor si a comunitatilor in fata dezastrelor;
2. Comunicarea comisiei catre parlamentul european si consiliu privind consolidarea capacitatii de raspuns a Uniunii in caz de catastrofe COM(2008) 130 final;
3. Reducerea riscurilor de dezastre, lucrare conceputa de agentia Trocaire - Agentia Catolica Irlandeza pentru Dezvoltare Globala;
4. Comunicare a comisiei catre parlamentul european, catre consiliu, catre comitetul social si economic european si catre comitetul regiunilor o abordare comunitara in privinta prevenirii dezastrelor naturale si a celor provocate de om COM(2009) 82 final;
5. Comunicare a comisiei catre consiliu si catre parlamentul european strategia UE de sprijinire a reducerii riscului de dezastre in tarile in curs de dezvoltare COM(2009) 84 final;
6. Managementul operativ si tactic al interventiilor pentru riscuri naturale si tehnologice;
7. Dr. C. Mostoflei, Dr. G. Alexandrescu, C. Bogzeanu, Managementul consecintelor, Editura Universitatii Nationale de Aparare ,,Carol I"Bucuresti, 2009;
8. www.unocha.org;
9. www.unisdr.org;
10. http://ec.europa.eu/;
11. http://www.nato.int/eadrcc/


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!