INTRODUCERE / 3 CAPITOLUL 1 / 4 Fundamente teoretice ale comunicarii / 4 1.1 Conceptul de comunicare / 4 1.1.1 Definirea comunicarii / 4 1.1.2 Scopurile principale ale procesului de comunicare / 8 1.2 Tipuri de comunicare / 10 1.3 Comunicarea interna / 14 1.3.1 Comunicarea formala / 18 1.3.2 Comunicarea informala / 20 1.4 Comunicarea externa / 21 CAPITOLUL 2 / 24 Administratie publica, Comunicare publica /24 2.1 Administratia publica /24 2.2 Functionarii publici / 27 2.3 Comunicarea publica / 28 2.3.1 Conditiile comunicarii publice / 33 2.3.2 Formele comunicarii publice / 35 2.3.3 Relatia serviciilor publice cu utilizatorii / 38 2.3.4 Promovarea serviciilor oferite publicului / 39 2.3.5 Comunicarea institutionala / 40 2.3.6 Metode si tehnici de realizare a activitatii de comunicare publica / 41 2.3.7 Relatiile cu publicul / 42 2.4 Cadrul legal privind accesul liber la informatiile de interes public / 44 CAPITOLUL 3 / 48 Corelatii intre comunicarea interna si comunicarea externa in cadrul Primariei Orasului Harsova / 48 3.1 Prezentarea Orasului Harsova / 48 3.2 Tehnici de comunicare interna si externa in cadrul Primariei Orasului Harsova si corelatia dintre acestea / 52 3.3 Comunicarea publica in cadrul Primariei Orasului Harsova / 61 3.4 Studiu de caz / 63 3.4.1 Imaginea salariatilor asupra organizatiei / 63 3.4.2 Clasificarea surselor de informatii / 68 CONCLUZII / 74 Bibliografie selectiva / 75
INTRODUCERE Prin intermediul comunicarii, o comunitate se reprezinta si isi afirma identitatea (Wolton 2012). Aceasta este realitatea zilelor noastre si din aceasta realitate reiese importanta procesului de comunicare. Desi avem tendinta de ignorare si de minimalizare, iata ca, asa cum a fost demonstrat si exprimat de multitudinea specialistilor in domeniu, procesul de comunicare este de o insemnatate deosebita in evolutia noastra in special cat si in existenta noastra in general. Statul, prin puterea sa centrala sau locala este chemat sa asigure colectivitatilor care-l constituie o multitudine de necesitati care se prezinta sub forma de servicii publice. Pentru a o face cat mai eficient este nevoie de o imbinare armonioasa intre comunicare si serviciile publice. Cu atat mai mult in contextul neincrederii manifestate fata de Putere cu care ne confruntam, misiunea aceasta devine tot mai dificila si anevoioasa. De aceea am considerat ca o analiza amanuntita a comunicarii publice pe de-o parte cit si a comunicarii in interiorul institutiilor publice pe de alta parte ar putea ajuta la intelegerea porcesului in sine atat de solicitant si complicat in anumite situatii. Interesul fata de aceasta tema este cu atat mai mare, datorita faptului ca imi desfasor activitatea profesionala, de peste cinci ani in interiorul unei adminstratii publice locale, si anume in cadrul primariei orasului Harsova. Actualitatea temei alese consta in aceea ca este prima oara cand se studiaza aceasta latura in desfasurarea activitatii in cadrul primariei orasului Harsova iar prin expunerea teoretica si practica a acesteia doresc sa aduc in constiinta persoanelor implicate insemnatatea si importanta utilizarii tuturor mijloacelor, metodelor si tehnicilor de care dispun, astfel incat sa ofere randament sporit exprimat prin bunastarea comunitatii administrate. CAPITOLUL 1 FUNDAMENTE TEORETICE ALE COMUNICARII 1.1 Conceptul de Comunicare Contemporaneitatea ne dovedeste ca toate activitatile organizate de oameni isi au izvorul in comunicare. In toate mediile se constientizeaza tot mai mult faptul ca o societate, o institutie sau o organizatie se constituie si se mentine datorita si prin intermediul numeroaselor lor procese si retele de comunicare, care le dau coerenta, lucru valabil pentru toate relatiile umane. Dat fiind faptul ca actiunea comunicationala si cea organizationala depind una de alta, comunicarea a devenit un concept universal, atotcuprinzator. 1.1.1 Definirea comunicarii. Succesul extraordinar inregistrat de comunicare se explica prin convergenta a doua fenomene: comunicarea este o nevoie fundamentala si o caracteristica esentiala a modernitatii. Legatura dintre aceste doua aspecte explica de altfel locul ocupat de comunicare in societatile noastre in ultimele doua secole . Comunicarea reprezinta un proces de interactiune intre persoane, grupuri, ca imagine mijlocita prin cuvant, gest, simbol sau semn. Prin intermediul ei, indivizii isi impartasesc cunostinte, experiente, interese, atitudini, simtaminte, opinii idei. Comunicarea ca aspiratie tine de fundamentul oricarei experiente umane. A se exprima, a vorbi cu celalalt si a impartasi ceva cu acesta: iata ce defineste fiinta umana. Comunicarea e mijlocul prin care intram in contact cu celalalt - orizontul nostru, dorit si in acelasi timp temut de fiecare dintre noi, caci nu e niciodata usor de abordat. Gestionarea acestei relatii ambivalente dintre sine si celalat este posibila doar prin intermediul comunicarii . Privita ca proces, comunicarea consta in transmiterea si schimbul de informatii intre persoane. Comunicarea, inseamna a spune celor din jur cine esti, ce vrei, pentru ce doresti un anumit lucru si care sunt mijloacele pe care le vei folosi pentru a-ti atinge scopurile. In acest sens, a comunica inseamna si a tacea, a astepta raspunsul, reactia celui pe care ai vrut sa-l anunti ca existi si sa-i aduci la cunostinta anumite informatii. Comunicarea este definita de majoritatea specialistilor ca un proces prin care un emitator transmite o informatie receptorului prin intermediul unui canal, cu scopul de a produce anumite efecte asupra receptorului.
1. Abric, Jean-Claude (2002). Psihologia comunicarii, Iasi, Ed. Polirom 2. Alexandru, Ioan (2007) Sisteme politico-administrative europene, Bucuresti, Ed. Bibliotecha 3. Alexandru, Ioan (2008). Tratat de administratie publica, Bucuresti, Ed. Universul Juridic 4. Chirlesean, Dan (2005). Documente administrative, Iasi, suport de curs 5. Danisor, Dan-Claudiu (2007). Drept constitutional - tratat, Bucuresti, Ed. Universul Juridic 6. Debbasch, Charles (1976). Science Administrative, Administration Publique, edition Paris Dalloz 7. Draganu, Tudor (1998). Drept constitutional si institutii politice, Bucuresti, Ed. Lumina Lex 8. Johns, Gary (1998). Comportament Organizational, Bucuresti, Editura Economica 9. Iacob, Dumitru, Cismaru, Diana-Maria (2010). Organizatia inteligenta. Zece teme de managementul organizatiilor, editia a II-a revazuta, Bucuresti, Ed. Comunicare.ro 10. Iacob, Dumitru, Cismaru, Diana-Maria (2008). Comunicare manageriala si relatii publice, Suport de curs 11. Ionescu, Mihaela-Alexandra (2009). Cultura organizationala, Bucuresti, Suport de curs 12. Iovanas, Ilie (1977). Dreptul administrativ si elemente de stiinta administratiei, Bucuresti, Ed. Didactica Pedagogica 13. Kotler, Philip, Armstrong, Gary (1998). Principiile Marketingului, Bucuresti, Ed. Teora 14. McQuail, Denis, Windahl, Sven (2010). Modele ale comunicarii pentru studiul comunicarii de masa, editia a II-a revazuta, Bucuresti, Ed. Comunicare.ro 15. Muhcina, Silvia (2003). Tehnici de promovare si comunicare in marketing, Constanta, Ed. Muntenia 16. Nicodim, Liliana (2005). Tehnici de comunicare si negociere in afaceri, Constanta, suport de curs 17. Onofrei, Mihaela (2005). Bazele administratiei publice, Iasi, suport de curs 18. Rivero, Wallin (1969). Droit Administratif, edition Paris Dalloz 19. Stefura, Gabriel (2005). Drept financiar si fiscal, suport de curs 20. Tran, Vasile, Stangiulescu, Irina (2003). Teoria Comunicarii, editia a II - a, revazuta, Bucuresti, Ed. Comunicare.ro 21. Wolton, Dominique (2012). Despre comunicare, Bucuresti, Ed. Comunicare.ro 22. Constitutia Romaniei 23. Legea 215/2001 administratiei publice locale, actualizata, cu modificarile si completarile ulterioare 24. Lege 188/1999 privind statutul functionarilor publici, actualizata, cu modificarile si completarile ulterioare 25. Legea 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, actualizata, cu modificarile si completarile ulterioare 26. http://www.administratiepublica.ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.