Argument 1 Capitolul I. Apariţia şi dezvoltarea unui serviciu indispensabil societatţii 1.1. Definirea creşei de către legislaţia in vigoare 2 1.2. O istorie de 40 de ani 2 1.3 Legislaţie ce reglementează înfiinţarea ,organizarea si funcţionarea creşelor în România 3 1.4. Infiinţarea , organizarea si funcţionarea creşelor în România 4 - Organisme ce pot înfiinta creşe 4 - Organizarea interna a creşelor 5 - Funcţionarea creşelor 6 - Scopul creşei 8 - Drepturile şi obligaţiile prestatorilor şi beneficiarilor serviciului de îngrijire a copilului mic 9 - Creşa – serviciu public sau serviciu social - 12 - O nouă abordare în managementul creşelor 13 Capitolul II Serviciile de îngrijire şi educaţie timpurie în Europa 15 2.1 Tipuri principale de instituţii 16 2.2. Reguli privind vârsta de admitere în sistemele de îngrijire şi educaţie pentru copilul mic 18 2.3. Criterii generale de atribuire a locurilor în centre 19 2.4. Programul de functionare 20 2.5. Planificarea capacităţii centrelor educaţionale si cererea de servicii 21 2.6. Măsuri financiare 22 2.7. Parametri de funcţionare - Dimensiunea grupelor şi raporturile de completare cu personal 23 2.8. Scopuri şi obiective 24 2.9. Formarea iniţială a personalului 26
ARGUMENT Copilul reprezintă adevărata bogaţie a unei naţii El insumează trecutul nostru – prin moştenirea genetică , este expresie vie a prezentului si sperantă pentru viitor Există teorii care afirmă că în momentul naşterii suntem egali ; ceea ce urmează să ne diferenţieze ca indivizi sunt mediul de viată şi educaţia primită Din păcate, societatea noastră este încă una conservatoare ; în cultura noastră este împamântenit obiceiul de a ţine copilul în familie cât mai mult cu putinţă , chiar cu preţul unor sacrificii de ordin financiar sau social Românii văd creşa ca pe ultima alternativă in creşterea şi educarea copiilor cu vârsta până la 4 ani Cu o istorie de 40 de ani in spate , trebuie spus că şi crşsa s-a transformat şi a evoluat odata cu societatea Din momentul reducerii concediului maternal de la 2 ani la un an ,creşa devine un subiect de actualitate În prezent, sunt 280 de creşe în România în care sunt aproximativ 15.000 de copii în timp ce în întreaga ţară numărul copiilor cu vârsta între 3 luni si 3 ani este de 380.000. Într-o noua viziune , creşterea şi educarea copiilor este şi responsabilitatea comunitaţii din care aceştia sunt parte. Trecând peste definiţia data de lege , creşa este astăzi ,cealaltă casa ,un loc în care iubirea şi grija se impart în mod egal tuturor copiilor , fără a uita de profesionalism Rândurile de mai sus se vor o argumentaţie , ce e drept subiectivă , la ceea ce trebuie să reprezinte creşa ca serviciu în interesul comunitaţii Dincolo de subordonarea faţă de un minister sau altul , de apartenenţa la o structură sau alta a administraţiei publice locale , locul creşei este în punctul în care , cu sprijin legislativ şi susţinere materială, aceasta să îşi poată îndeplini principala misiune : interesul superior al copilului Capitolul I. Apariţia şi dezvoltarea unui serviciu indispensabil societăţii 1.1. Definirea creşei de către legislaţia in vigoare Articolul 1, aliniatul 1 din Legea 272/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 263/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea creşelor defineşte creşa astfel : Creşele sunt instituţii publice sau private specializate în servicii cu caracter social, medical, educaţional pentru creşterea, îngrijirea şi educarea timpurie a copiilor cu vârste cuprinse între trei luni si patru ani 1.2. O istorie de 40 de ani Creşa, ca serviciu destinat copiilor sub 3 ani, s-a dezvoltat în ţara noastră, cu deosebire în anii ’70-’80. Cea mai amplă dezvoltare s-a înregistrat în 1980 când în România existau 902 creşe şi 90000 de copii beneficiau de acest serviciu In 1974 , prin Ordinul MS nr 56, au fost elaborate reglementările referitoare la organizarea şi funcţionarea creşelor ca unitaţi sanitare. Aceste reglementări purtau amprenta modelului de îngrijire în care sănătatea şi nutriţia constituiau pilonii cei mai importanţi ai dezvoltării copilului mic. Începând cu anii ‘70, pe plan internaţional, filosofia ţngrijirilor copilului mic a cunoscut modificări importante, centrându-se pe conceptul de educaţie timpurie. La noi în ţară, creşele au suferit modificări structurale neînsemnate până de curând In România,în 2001 avut loc trecerea creşelor din subordinea sectorului sanitar în aceea a administraţiei publice locale , prin Legea 261 – legea bugetului de stat pe anul 2001 Schimbarea autorităţii administrative însă, nu a modificat organizarea şi funcţionrea creşelor ca servicii de îngrijire şi educaţie destinate copiilor de vârsta mică Acest lucru s-a produs abea în anul 2007 , odată cu apariţia Legii 263 lege privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea creşelor. In acel moment , creşele funcţionau ca serviciu public ,în subordinea consiliilor locale In anul 2009 ,este publicată Lega nr. 272/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 263/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea creşelor In anul 2010 , creşele pierd statutul de serviciu public desine-stătător si trec în subordinea Serviciului de asistentă socială , ca urmare a aplicării prevederilor OUG 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.