Dezvoltarea Afacerilor in Turism. Studiu de Caz Select Holiday Villa's Bran

Extras din disertatie Cum descarc?

Cap. 1. TRATAREA ASPECTELOR TEORETICE PRIVIND PLANUL DE AFACERI AL UNEI FIRME
1.1. IMPORTANTA UNUI PLAN DE AFACERI 
Planul de afaceri nu reprezinta un formular ce trebuie completat la cererea unui ofiter de credite, un element birocratic ce trebuie realizat pentru a obtine o anumita suma din partea unui finantator. El reprezinta cu mult mai mult - un sistem complex bazat pe interdependenta si care reflecta intr-o maniera accesibila ideea de afaceri si evolutia acesteia in timp.
Rolul sau este nu numai de a demonstra ca afacerea merita finantata, ci si de a ghida intreprinzatorul incepand cu primul an de operare a afacerii. Implementarea lui inseamna control si adaptare in functie de evolutia reala. Acest control exercitat de-a lungul derularii afacerii va viza toate elementele critice ale entitatii economice (stocurile, costurile de productie, controlul calitatii, vanzarile, platile efectuate, etc.). Foarte important este ca documentul sa nu sfarseasca pe fundul unui sertar odata ce finantarea a fost primita si afacerea demarata. 
El nu este totusi un pasaport pentru obtinerea finantarii, ci o cale de evidentiere a flerului si spiritului antreprenorial, a ideii de afaceri promovata. In forma sa scrisa, planul de afaceri este un document de reflectare a activitatii companiei pe un anumit interval de timp, de regula 12 luni, luand in calcul si perioada urmatoare (2 pana la 5 ani). Putine companii planifica activitatea pentru mai mult de cinci ani, datorita nesigurantei ce caracterizeaza aceste previziuni. 
Planul de afaceri este deci un document scris care descrie natura afacerii, piata - tinta, avantajele pe care afacerea le va avea asupra competitorilor, precum si resursele si aptitudinile de care dispun proprietarii afacerii. Pentru intocmirea lui este necesar sa se analizeze cu atentie produsele / serviciile oferite, competitia, resursele financiare necesare si alte detalii operationale. 
Totodata, planul de afaceri este un instrument de lucru pe care il folosim pentru a incepe si derula o afacere care necesita resurse materiale, financiare si umane. Prin intermediul sau este valorificata experienta si realizarile din trecut cu scopul de a proiecta viitorul prin cele mai adecvate metode de estimare si aproximare. In literatura de specialitate se incearca o definire a planului de afaceri dupa cum urmeaza:
,,Planul de afaceri este un instrument al prezentului elaborat prin aproximatii succesive, utilizand experienta si realizarile din trecut ale firmei pentru a proiecta in mod realist calea spre viitor. El are drept scop cel mai avantajos si realizabil compromis intre ceea ce doreste si ceea ce poate sa faca firma respectiva". 
Daca nu se acorda suficienta atentie planificarii afacerii, redactarii si prezentarii rezultatului obtinut, atunci mai mult ca sigur ca destinatarii planului de afaceri vor trata intr-o maniera similara ceea ce li se prezinta drept plan de afaceri. 
In consecinta, una din primele sarcini ce trebuie indeplinite pentru a demara o afacere, si care este de cele mai multe ori cea mai dificila, este de a concepe un plan de afaceri. Pregatirea lui cere timp si efort, in functie de natura afacerii si de cantitatea de informatie avuta la dispozitie. Dar oricat de inspaimantatoare ar parea realizarea unui plan de afaceri, ea este o necesitate absoluta pentru orice afacere.
Este foarte cunoscut faptul ca 50% din afacerile de anvergura redusa falimenteaza in primii 2 ani. Prima cauza este reprezentata de insuficienta capitalului, iar a doua, de intelegerea redusa a pietei. Pregatind un plan de afaceri se dobandeste o imagine pertinenta a pietei in care actioneaza firma respectiva, a competitorilor pe care-i are firma si astfel se ajunge la concluzia ca ideea de afacere este fezabila financiar. Orice afacere are cateva puncte sensibile care trebuie evaluate impreuna cu toate corelatiile in care intra acestea, dar prin planul de afaceri se obtine nu numai o analiza a elementelor ci si o imagine de ansamblu asupra intregii afaceri.
Un lucru foarte important care trebuie retinut este faptul ca planul de afaceri nu este o prezicere sau un glob de cristal in care se ghiceste viitorul, ci un instrument bine elaborat si fundamentat, un ghid al evolutiei viitoare a afacerii.
Pregatirea unui plan de afaceri este un fenomen dinamic aflat intr-o permanenta imbunatatire deoarece sursele potentiale de finantare doresc sa vada imbunatatiri ale planului, idei noi sau cifre de ultima ora, in cazul in care firma face deja afaceri. Orice plan de afaceri presupune o anumita succesiune de operatiuni.


Fisiere in arhiva (3):

  • Dezvoltarea Afacerilor in Turism. Studiu de Caz Select Holiday Villa's Bran
  • Dezvoltarea Afacerilor in Turism. Studiu de Caz Select Holiday Villa's Bran
    • cuprins.doc
    • Dezvoltarea Afacerilor in Turism. Studiu de Caz Select Holiday Villa's Bran.doc
    • introducere.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!