Dezvoltarea Economica, Modernizarea si Promovarea Turistica - Studiu de Caz Statiunea Lacul Rosu

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 4
Capitolul I - Turismul montan si de iarna in principalele tari europene si in Romania 6
1.1. Aspecte privind structura generala a cererii pentru sporturi de iarna 6
1.2. Oferta pentru sporturi de iarna 7
1.2.1. Seviciile de baza 9
1.2.2. Aspecte promotionale 10
1.3. Oferta pentru sporturi de iarna in Romania 11
1.3.1. Domeniul schiabil din Romania 11
1.3.2. Mijloace de transport pe cablu 14
Capitolul II - Studiu de caz: Statiunea turistica montana Lacul Rosu 16
2.1. Prezentarea generala a Statiunii Lacul Rosu si oportunitati de modernizare, amenajare turistica si promovare 16
2.1.1. Scurt istoric al Statiunii Lacul Rosu 16
2.1.2. Atezare 17
2.1.3. Accesibilitate 17
2.1.4. Cadrul natural 18
2.1.4.1. Relieful 18
2.1.4.2. Reteaua hidrografica 18
2.1.4.3. Conditii climatice 19
2.1.4.4. Vegetatia 20
2.1.4.5. Fauna 20
2.1.5. Cadrul socio-economic 20
2.1.6. Protectia mediului 23
2.1.7. Resurse turistice 23
2.1.8. Structuri turistice de primire existente 26
2.1.9. Circulatia turistica 29
2.2. Modelul de dezvoltare a statiunii turistice montane Lacul Rosu 31
2.3. Prezentarea proiectului de amenajare turistica a Statiunii montane Lacul Rosu 36
2.3.1. Premise ale dezvoltarii turismului (Puncte forte, Puncte slabe) 34
2.3.2. Promovarea turistica a Statiunii Lacul Rosu 38
Concluzii si Propuneri 43
Bibliografie 45


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Prin structura acestui proiect se face in prima parte o imagine a desfasurarii activitatiile turistice in principalele tari turistice ale continentului european facand comparatie cu ceea ce exista in tara noastra.
La momentul actual tendinta tarilor europene pentru dezvoltarea statiunilor montane pornesc in amenajarea turistica a muntelui de la o conceptie proprie, menita sa puna in valoare resursele naturale, traditia, in scopul atragerii clientelei de pe piata internationala a sporturilor de iarna si cresterea rentabilitatii.
In fiecare tara alpina au fost create sute de statiuni de capacitati diferite. Ele au luat nastere prin amenajare pentru sporturi de iarna a unor vechi statiuni climatice sau balneo-climatice, prin dotarea unor sate de munte cu echipament adecvat acestei forme de turism, ori ca statiuni moderne nou construite. 
Cele mai solicitate statiuni sunt cele cu profil complex (tratament balnear, cura de aer, turism de munte -vara, sporturi de iarna, etc) care ofera turistului posibilitatea integrarii in viata localitatii si corespunde tendintei de socializare a sporturilor de iarna prin modicitatea tarifelor de cazare si prin asigurarea de conditii optime tuturor genurilor de schiori, de la incepatori la campioni continentali sau mondiali.
Cazarea turistilor se face in cele mai variate forme, de la hoteluri de lux, la hanuri, case de vacanta sau camping-uri cu incalzire. 
Reteaua unitatilor de alimentatie publica este foarte variata, de mare popularitate bucurandu-se restaurantele cu specific, dar mai ales cele care ofera gastronomie locala.
Au fost depuse eforturi pentru a asigura masa turistilor chiar in zona domeniului schiabil, in acest sens, multe cabane de pe crestele muntilor au bufete sau restaurante in care schiorii pot servi masa in sistemul a la Carte, fara sa mai fie nevoiti sa coboare in statiune. Au de asemenea aranjate numeroase partii de-a lungul carora apar retele de restaurante. Acestea sunt cateva din directiile experientei internationale in turism ale tarilor europene.
Prin amenajare turistica se intelege actiunea de punere in valoare estetica si economica a unui obiectiv, complex atractiv sau zona turistica. Ea genereaza prin edificarea unei anumite parti din infrastructura turistica, produsul turistic sau oferta turistica integrala. Simpla existenta in spatiul geografic a unui fond turistic remarcabil nu genereaza o miscare turistica importanta, este nevoie de intrarea in scena a unor elemente infrastructurale care sa asigure accesul in zona dupa care trebuie edificata baza tehnico-materiala necesara unui turism modern. 
Alegerea temei pentru studiul de caz este datorata potentialaului turistic extrem de valoaros ce i se aduce Romaniei prin prezenta acestei statiuni. Aceasta este pentru moment o statiune de interes turistic local, pentru odihna si receere cu un indice de atractivitate mediu. 
Odata cu formarea sa, in 1837, Lacul Rosu a devenit o atractie turistica importanta pentru aceasta arie montana, formand impreuna cu Cheile Bicazului un ansamblu turistic unicat pentru Romania.
Lipsa cailor de acces rutier a facut ca abia in anii '30 ai secolului al XX-lea sa se construiasca primul edificiu turistic - Caminul turistilor. Dupa 1931, apar unele case locuite permanent si cateva vile, conturandu-se actuala statiune, apartinatoare administrativ orasului Gheorgheni.
Statiunea, dupa al doilea razboi mondial, s-a dezvoltat continuu, ajungand la circa 800 locuri in vile si cabane in anul 1989, profilandu-se pe odihna si recreere, iar in ultimele patru decenii si pe alpinism.
Dupa anul 1990, statiunea montana Lacul Rosu a cunoscut un impas in dezvoltarea sa, datorita rigorilor economiei de piata si a restructurarii proprietatii imobiliare si a terenurilor, dar si degradarii fizice a unitatilor de cazare, unele dintre acestea depasind 80 de ani de existenta. Lipsa dotarilor de agrement sportiv si cultural si mai ales a amenajarilor pentru practicarea sporturilor de iarna si a drumetiei montane ca si a dotarilor tehnico-edilitare au facilitat acest regres.
In ultimii 3-4 ani se remarca o revenire in dezvoltarea statiunii prin modernizarea si construirea de noi unitati de cazare si alimentatie pentru turism (circa 340 locuri de cazare in hotel si vile) iar administratia locala a initiat un program de revigorare si relansare in turism a acesteia. 
Studiul de fata, elaborat in doua etape, are menirea de a fundamenta un program de reproiectare si dezvoltare a statiunii Lacul Rosu la standardele unui turism montan modern, competitiv pe piata internationala. Acest deziderat se realizeaza, in prima etapa, printr-o analiza - diagnostic competenta a resurselor turistice si umane ca si a stadiului actual de valorificare in contextul dezvoltarii socio-economice locale, judetene si la nivel national. 
In etapa a II-a pe baza analizelor anterioare si a experientei internationale in domeniu se fundamenteaza reproiectarea si dezvoltarea statiunii Lacul Rosu pe principii moderne, aplicate cu succes in Europa si in consens cu optiunile si mutatiile remarcate in amenajarea turistica pentru munte si mai ales pentru sporturi de iarna.
CAPITOLUL 1
TURISMUL MONTAN SI DE IARNA IN PRINCIPALELE TARI EUROPENE SI IN ROMANIA
Turismul de munte s-a dezvoltat mult, fiind amenajata o baza materiala deosebita, unitati de cazare (hoteluri, vile, campinguri, cabane etc.), unitati de alimentatie, baze de agrement, partii de schi, mijloace de transport prin cablu. Statiunile de munte detin 13,9 % (2008) din capacitatea de cazare, iar numarul turistilor de cazati in unitati specializate a fost de 14,8 % din total si 1,1 % din turistii straini care au vizitat tara. Principalele obiective turistice din Carpatii Orientali sunt : Poiana Brasov, Lacul Rosu (lac de baraj natural), Lacul SF.Ana (in crater vulcanic), Durau , Izvorul Muresului; din Carpatii Meridionali sunt mai importante statiunile din Masivul Bucegi (Sinaia, Busteni, Paraul Rece, Predeal), iar in Carpatii Occidentali : Semenic, in Muntii Banat, Scarisoara, Paulis.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea Economica, Modernizarea si Promovarea Turistica - Studiu de Caz Statiunea Lacul Rosu.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!