Dezvoltarea Limbajului - Premisa a Integrarii Sociale a Copiilor din Gradinita

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I Limbajul si metodica dezvoltarii vorbirii 5
1.1 Conceptul de limbaj 5
1.2 Limbajul si gandirea 8
1.2.1 Tulburarile de limbaj 13
1.2.2 Prevenirea si inlaturarea greselilor de exprimare 15
1.3 Importanta metodicii dezvoltarii vorbirii 17
Capitolul II Limbajul si varsta prescolara 22
2.1 Caracteristicile limbajului la varsta prescolara 22
2.2 Imbogatirea limbajului - scopul principal al activitatii din cadrul gradinitei 25
2.3 Structuri lexicale gasite cu preponderenta in limbajul copiilor de varsta prescolara 26
Capitolul III Dezvoltarea limbajului in randul copiilor incadrati in gradinite 29
3.1 Metodologii de dezvoltare a limbajului utilizate in gradinita 29
3.1.1 Literatura pentru copii 31
3.1.2 Jocurile didactice in stimularea dezvoltarii limbajului 37
3.2 Modalitati de evaluare a activitatilor destinate imbogatirii limbajului 53
3.3 Necesitatea interventiei timpurii in dezvoltarea limbajului la nivelul copiilor incadrati in gradinite 55
Capitolul IV Studiu de caz - Repere metodologice 60
4.1 Tematica si continutul cercetarii 60
4.2 Ipotezele cercetarii 61
4.3 Metode aplicate in elaborarea cercetarii 62
4.4 Mijloace de invatamant si forme de organizare 70
Capitolul V Interpretarea rezultatelor 72
5.1 Aplicarea experimentului 72
5.2 Analiza datelor 72
5.3 Evaluarea 78
5.4 Concluziile experimentului 85
Concluzii si propuneri 86
Bibliografie 88


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Limbajul este un mijloc de creatie, de afirmare de sine, de adaptare si de facilitare a relatiilor sociale. Limbajul este strans legat de evolutia personalitatii umane, pe care o exprima din punct de verede al stilului, al nivelului de cultura si al sociabilitatii.
Evolutia personalitatii fiecarui individ depinde de bazele de la care porneste aceasta dezvoltare. Bazele acestuia sunt depuse in perioada de varsta prescolara, varsta ce este considerata o perioada linistita, situata intre puternica dezvoltare si cresterea din primii ani de viata si tulburenta varstei scolare. De aceea, este o varsta potrivita pentru formarea principalelor caracteristici psihice umane (memoria, gandirea, limbajul si viata afectiva). 
Limbajul ii cofera copilului prescolar autonomie si posibilitatea de a se misca cu usurinta in mediul inconjurator. Dobandind inca de la varsta prescolara capacitatea de a comunica cu cei din jur, de a-si exprima in mod inteligibil gandurile, ideile, impresiile, copilul isi formeaza o baza pentru activitatea scolara si pentru viata sociala de mai tarziu.
Dezvoltarea limbajului se afla in relatie de inter-dependenta alaturi de celelalte caracteristici psihice ale individului, astfel influentand in mare masura, formarea personalitatii acestuia. 
Lucrarea de fata este menita a trata tocmai aceasta problematica, si anume aceea a dezvoltarii limbajului in randul copiilor incadrati in gradinite, aceasta dezvoltare reprezentand o premisa pentru integrarea sociala a acestora si implicit a dezvoltarii armonioase a maturilor de maine. 
Primul capitol al lucrarii prezinta notiuni de ordin general in ceea ce priveste notiunile de limbaj cat si de metodica a dezvoltarii vorbirii. In cadrul acestuia sunt tratate succinct concepte, legatura directa dintre limbaj si gandire, subliniindu-se notiuni si aspecte despre tulburarile de limbaj si modalitatile de inlaturare ale greselilor de exprimare. 
Cel de-al doilea capitol pune accentul pe limbajul la nivelul copiilor aflati la varsta prescolara, specificandu-se caracteristicile limbajului la varsta prescolara, modalitatile si rolul imbogatirii limbajului si trateaza de asemenea problematica structurilor lexicale gasite cu 
preponderenta in limbajul copiilor de varsta prescolara, utilizandu-se exemple in acest sens.
Cel de-al treilea capitol al lucrarii de fata este axat strict pe dezvoltarea limbajului in randul copiilor incadrati in gradinite, astfel prezentandu-se o serie de metodologii de dezvoltare a limbajului utilizate in gradinita (literatura pentru copii, jocul didactic, jocul dramatizare) si de modalitati de evaluare a activitatilor destinate imbogatirii limbajului. Un loc important in cadrul capitolului este ocupat de aspectele privind necesitatea interventiei timpurii in dezvoltarea limbajului la nivelul copiilor incadrati in gradinite.
Studiul de caz al lucrarii este prezentat in cadrul capitolului IV si V si prezinta o cercetare menita sa verifice si sa adauge argumente in favoarea ipotezei studiului, utilizandu-se metode si strategii eficiente concretizate in rezultatele obtinute pe baza unor evaluari initiale, formative si sumative rezultate in urma testarii unui esantion format dintr-un lot de 20 de subiecti prescoalari in varsta de 5-6 ani. 
Gradinita trebuie sa-l inzestreze pe copil cu un limbaj bogat si nuantat. Ea poate si trebuie sa reprezinte acea minunata cutie de rezonanta in care cuvantul ca material sonor specific primei trepte a copilariei se poate tranforma in cuvantul muzica in care corespondenta mentala catre idee duce vadit la progres.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea Limbajului - Premisa a Integrarii Sociale a Copiilor din Gradinita.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!