Dezvoltarea Relatiilor cu Publicul si a Serviciilor in Biblioteca Filiala de Constructii si Arhitectura a Universitatii Politehnica din Timisoara

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 2
Istoria Bibliotecii Centrale "Politehnica" din Timisoara 4
Capitolul 1 9
Studiul utilizatorilor 9
1.1 Analiza de piata 9
1.2 Utilizatorii bibliotecilor universitare 11
1.3 Studiul utilizatorilor 13
1.3.1 Studiul utilizatorilor Bibliotecii Filiale de Constructii si Arhitectura - BCUPT 15
Capitolul II 20
Relatiile cu publicul si dezvoltarea serviciilor de biblioteca 20
2.1 Oferta de servicii 20
2.2 Serviciile de biblioteca 21
2.3 Dezvoltarea serviciilor de biblioteca in Biblioteca Filiala de Constructii si Arhitectura 24
2.3.1 Servicii de primire si orientare a publicului 31
2.3.2 Servicii de formare a utilizatorilor 32
2.3.3 Servicii de comunicare a documentelor in acces liber 33
2.3.4 Servicii de rezervare a documentelor si de prelungire a termenelor de imprumut 
2.3.5 Servicii de informare bibliografica 35
2.3.6 Serviciul de informare on-line si interogare a bazelor de date stocate in sistem propriu, inchiriate, sau distribuite la distanta 37
2.3.7 Servicii oferite de Internet 40
2.3.8 Promovarea serviciilor de biblioteca 45
Concluzii 49
Bibliografie 50


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Misiunea principala a bibliotecilor este de a achizitiona, prelucra, arhiva, pune la dispozitia utilizatorilor documente purtatoare de informatie, fiind astfel o institutie cu un rol bine definit in cadrul sistemului cunoasterii umane.
Rolul bibliotecii consta in satisfacerea cerintelor de informare si documentare ale utilizatorilor, in societatea actuala unde cunoasterea devine un factor competitiv, satisfacerea necesitatilor de informare ale oamenilor este in stransa legatura cu capacitatea de a face aceasta informatie disponibila.
Obiectivul unei biblioteci, centru de informare, centru de formare, centru cultural si centru social, este acela de a oferi accesul la orice tip de informatie, pentru oricine, oricand si oriunde. Creand un ambient favorabil lecturii, pentru toate categoriile de utilizatori, biblioteca dezvolta gustul pentru lectura al populatiei. Relationala cu sistemul educational, biblioteca ofera mediul necesar formarii initiale a utilizatorului, oferind atat resurse documentare care permit largirea si aprofundarea cunostintelor transmise in procesul educational, cat si sprijin in formarea si cercetarea documentara. De asemenea ofera asistenta pe linia formarii profesionale, a autoformarii, a reconversiei profesionale, contribuind la dezvoltarea economica. Tot biblioteca realizeaza integrarea informatiei in mediul stiintific si cultural, prin stapanirea tehnicilor de cercetare documentare, contribuind la dezvoltarea cercetarii.
Parte a infrastructurii informationale, bibliotecile sunt si parte a sectorului bibliografic. Din acest sector mai fac parte librariile, editurile, companiile care se ocupa cu rezumarea si indexarea surselor de informare, diversele retele de accesare si distributie a informatiilor electronice, etc.
Cu aceste structuri, biblioteca se gaseste intr-o permaneta competitie, ele constituind de asemenea surse de informare, chiar daca nu intotdeauna la fel de autoritare.
Pentru a ramane in competitie, biblioteca trebuie sa fie interesata permanent de redefinirea sarcinilor si obiectivelor proprii, reorientandu-si politica de oferte spre acele produse si servicii care sunt intr-adevar dorite
de publicul utilizator. In ansamblul actiunilor intreprinse pentru modernizarea serviciilor de biblioteca, introducerea unor elemente de marketing preocupa tot mai mult conducerile acestor institutii, pe bibliotecari si pe utilizatori. Studiile asupra publicului, incercarile de adaptare, atat a serviciilor cat si a politicilor comunicarii cu publicul utilizator, au devenit o practica uzuala a bibliotecilor.
Relatia pe care biblioteca o stabileste si o dezvolta cu publicul, devine astfel determinanta in asigurarea indeplinirii reusitei rolului si obiectivelor bibliotecii. Unul din obiectivele strategice devine imbunatatirea propriei imagini prin stabilirea strategiilor de promovare si de difuzare a serviciilor si produselor.
In functie de categoriile de utilizatori deservite si de serviciile specifice pe care le ofera, bibliotecile isi dezvolta propria strategie de optimizare a politicilor de comunicare si relationare cu publicul.
Biblioteca, privita din perspectiva statutului de institutie care furnizeaza servicii, este interesata in a mentine si dezvolta relatii profesionale de comunicare cu publicul-tinta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea Relatiilor cu Publicul si a Serviciilor in Biblioteca Filiala de Constructii si Arhitectura a Universitatii Politehnica din Timisoara.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!