Dezvoltarea turismului in Romania prin intermediul festivalurilor de cultura si traditie

Cuprins disertatie Cum descarc?

CUPRINS 3
CUVANT INAINTE 4
INTRODUCERE 5
CRONOLOGIA CERCETARILOR 9
1. CARACTERISTICILE FIZICO-GEOGRAFICE A ZONELOR UNDE SE ORGANIZEAZA FESTIVALURILE 10
1.1. FESTIVALURI MUZICALE 10
1.2. FESTIVALURI ARTISTICE 11
1.3. FESTIVALURI RELIGIOASE 12
1.4. FESTIVALURI TRADITIONALE 12
1.5. ALTE FESTIVALURI 13
2. DESCRIEREA FESTIVALURILOR 15
2.1. FESTIVALURI MUZICALE 15
2.2. FESTIVALURI ARTISTICE 16
2.3. FESTIVALURI RELIGIOASE 17
2.4. FESTIVALURI TRADITIONALE 18
2.5. ALTE FESTIVALURI 18
3. BAZA TEHNICO-MATERIALA SI FLUXURILE TURISTICE DIN ACELE ZONE 19
3.1.STRUCTURI DE CAZARE SI RESTAURATIE 19
3.1.1. Cluj-Napoca (Festivalurile UNTOLD si TIFF) 19
3.1.2. Mamaia (Festivalul Mamaia Copiilor) 19
3.1.3. Bucuresti (Festivalul George Enescu) 19
3.1.4. Sighisoara (Festivalul Sighisoara Medievala) 20
3.1.5. Iasi (Festivalurile FILIT si Cuvioasa Parascheva) 20
3.1.6. Hateg (Pelerinajul Arsenie Boca) 21
3.1.7. Huta-Certeze (Festivalul Sambra Oilor) 21
3.1.8. Ciocanesti (Festivalul National al Oualor Incondeiate) 21
3.1.9. Brasov (Festivalurile Cerbul de Aur si Clatitele de la Prejmer) 21
3.2.FLUXURILE TURISTICE 22
3.2.1. Evolutia spectatorilor 22
3.2.2. Evolutia numarului de locuri la spectacole 23
3.2.3. Structurile de cazare 24
4. ATRACTIILE TURISTICE DIN ZONELE ORGANIZATOARE 30
5. PERSPECTIVE DE DEZVOLTARE A TURISMULUI IN ROMANIA PRIN INTERMEDIUL FESTIVALURILOR SI ANALIZA S.W.O.T. 33
5.1. ASPECTE TEORETICE 33
5.2. PERSPECTIVE DE DEZVOLTARE 34
5.3. ANALIZA S.W.O.T. 36
CONCLUZII 37
LISTA FIGURILOR 38
LISTA TABELELOR 38
BIBLIOGRAFIE 39


Extras din disertatie Cum descarc?

CUVANT INAINTE
In demersul oricarei analize, se urmareste studiul sistematic al fiecarui element in parte, ce presupune o examinare in detaliu a unei probleme, iar ultima analiza fiind esentialul care reprezinta defapt concluziile cu referire la ce s-a cercetat. Astfel in studiul de fata se urmareste o analiza a dezvoltarii turismului din Romania cu ajutorul festivalurilor de cultura si traditie. Tema de fata are ca fundament cercetarea festivalurilor (unde acestea pot sa fie clasificate pe diverse categorii: festivaluri de muzica, festivaluri de teatru, festivaluri de dans, festivaluri de cinema, festivaluri de arte vizuale, festivaluri de literatura, festivaluri LGBT, s.a.) din aria studiata, care pe baza resurselor naturale, cat si a resurselor antropice ne vor indica dezvoltarea festivalurilor si impactul acestora in turism.
Pe cuprinsul acestei teze de disertatie se vor analiza aspecte ce sunt considerate a fi principalele obiective de mentionat. Aceste aspecte sunt legate in primul rand de expuneri detaliate a resurselor naturale cat si a resurselor antropice care contribuie la dezvoltarea unui festival. In al doilea rand se urmareste descrierea festivalurilor (de cultura, de traditii) ce compun patrimoniul turistic al Romanie. In al treilea rand nu trebuie neglijat faptul cum sunt aceste obiective turistice pregatite pentru a fi valorificate, din punct de vedere a dezvoltarii festivalurilor. Iar in ultimul rand ce impact are si efecte festivalurile asupra turismului romanesc, bazate bineinteles pe observatie. 
In incheiere, pe parcursul acestei teze de disertatie se analizeaza, modul si metodele care valorifica zona din punct de vedere turistic, dar nu si in ultimul rand modul in care sunt valorifcate mai ales punctele cele mai atractive unde se tin festivaluri, precum si metodele de atragere a turistilor fata de aceste festivaluri.
INTRODUCERE
Festivalurile reprezinta evenimente ce atrag un numar ridicat de turisti care doresc sa vada si sa cunoasca alte culturi, sa traiasca momente placute la spectacolele pregatite de catre artisti fiind impresionati de vestimentatiile colorate, carele alegorice, dansurile specifice si diverse activitati pregatite pentru turisti. Totodata, turistii pot interactiona cu comunitatea locala unde are loc festivalul, pot cumpara diverse suveniruri s.a. Turistii isi pot pune in practica capacitatile si abilitatile de negociator in pietele amenajate si pot interactiona cu mestesugarii si negustorii. Totodata turistii isi pot imbogati cultura si dezvolta simtul estetic prin alaturarea la diversele festivaluri care se organizeaza pe multe teme: arta, dans, teatru, film, muzica, etnice, istorice etc.
Din literatura de specialitate putem spune ca festivalul reprezinta o manifestare artistica (muzicala, teatrala etc.) cu program variat si caracter festiv (DEX, 2009). 
O alta definitie este data de catre Abrahams (1982) care vorbeste despre festivaluri ca fiind o ocazie pentru comunitate de a reflecta la circumstantele istorice si contemporane, pe care varietatea elementelor economice, sociale si politice ale festivalurilor le-au obtinut in mod deliberat (D. Picard, M. Robinson, 2006). 
Handelman (1998) foloseste expresia ,,evenimente care prezinta trairea in lume" pentru a sublinia varietatea situatiilor sociale si puternicele relatii care sunt exprimate prin festivaluri. Festivitatile prezinta o ocazie unica, iesita din comun, oferind o viziune diferita audientei. (D. Picard, M. Robinson, 2006) 
Mark Twain (1923), spune despre festivitatile si spectacolele publice grandioase oferite in cinstea Reginei Victoria, ca simbolistica unei astfel de ceremonii poate fi marcanta asemenea unei lungi calatorii care merita vazuta. (D. Picard, M. Robinson, 2006)
Festivalurile atrag turistii si creeaza turism. Turistii sunt atrasi de multe elemente, dintre care cel mai important pare sa fie uneori interesant cultura exotica, prezentata in timpul evenimentelor (Quinn 2010). In plus, turistii vor sa participe la evenimente de atmosfera neobisnuita, sa intalneasca oameni de interese similare si sa afle mai multe despre lume. (D. Picard, M. Robinson, 2006)
Din toate definitiile citate de mai sus putem spune ca festivalurile reprezinta o demonstratie cu caracter sezonier, unde acestea au tematici diferite si sunt generatoare de venituri pentru turism.
Ca orice alt domeniu, si festivalurile indeplinesc niste functii (acestea pot avea funtie culturala, functie economica, functie social, s.a.), astfel apar la baza acestor functii anumite caracteristici de pilda:
-  natura festiva a festivalului -  de aici putem spune ca a aparut cuvantul festival (de la cuvantul festiv), unde din trecut aceste evenimente erau de factura festiva care avea ca effect principal de atragere a unei populatii numeroase.
-  natura promotionala a festivalului -  aceasta componenta era indispensabila deoarece avea rolul de a indeplini functiile (functia economica, functia culturala, functia sociala, etc.). Aceasta se realizeaza prin intermediul vanzarilor a numeroase obiecte artizanale, obiecte vestimentare, a produselor culinare traditionale s.a. (D. Picard, M. Robinson, 2006) 
-  natura politica a festivalului -  componenta vrea sa scoata in evidenta realizarea obiectivelor culturale si a obiectivelor interculturale. Aceasta component este utilizata ca metoda de intarire a pozitiei unui stat, a unei regiuni sau a unei localitati. 
-  natura educationala a festivalului -  este definita de traning-uri, de educatie, de formare a unei populatii, unde ea se evidentiaza prin schimburi de idei, cunoasterea altor culturi, imbogatirea aptitudinilor organizatorilor. (D. Picard, M. Robinson, 2006)


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea turismului in Romania prin intermediul festivalurilor de cultura si traditie.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Donisa, I. (1987) -  Bazele teoretice si metodologice ale geografiei, Iasi, Editura Universitatea Alexandru Ioan Cuza;
2. Muntele I., Iatu I. (2003) -  Geografia turismului -  Concepte, metode si forme de manifestare spatio-temporala, Iasi, Editura Sedcom Libris;
3. Posea G. (1982) -  Enciclopedia Geografica a Romaniei, Bucuresti, Editura Stiintifica si Enciclopedica;
4. Andras D. M. (2005) -  Managementul calitatii totale in serviciile turistice, Tmisoara, Editura Mirton;
5. Cianga, N. (2006) -  Romania. Geografia turismului, Cluj-Napoca, Editura Presa Universitara Clujeana;
6. Picard D., Robinson. (2006) -  Festivals, Tourism and Social Change -  Remaking Worlds, Channel View Publication;
7. Nedelcu A., (2011) -  Geografia Turismului, Bucuresti, Editura Universitara;
8. Articol: Festival-world Summary Report, Zsuzsa Hunyadi, Peter Inkei, Jinos Zoltin Szabo, Budapest, 2006
9. Articol: Festivals as a type of event tourism: tenedos local flavours festival sample case, Gizem Beyaz Komurcu, 2014
10. Articol: Festival tourism -  the concept, key functions and dysfunctions in the context of tourism geography studies, Waldemar Cudny, Poland, 2013.
11. Articol: Locul si rolul festivalurilor in promovarea si valorificarea potentialului turistic din raionul Cahul, Mihailuc Olesea, Cahul, 2013
12. Articol: Festival quality, theory of planned behavior and revisiting intention:Evidence from local and small Italian culinary festivals, Massimiliano Vesci, Antonio Botti, Salerno, 2019
13. Articol: The Behaviour of Romanian Tourists Regarding The Attendance at Festivals, Elena -  Cristina Mahika, Razvan Radulescu, Bucuresti, 2014
14. Articol: Traditional Cultural Manifestation Marketing and Service Quality- The Case of Dubrovnik Summer Festival, Marija Dragicevic, Ana Tevsic, Dubrovnik, 2015
15. Articol: Socio-spatial authenticity at co-created music festivals, Isabelle Szmigin, Anglia, 2016
16. *** Strategia de dezvoltare a municipiului Cluj-Napoca 2014-2020
17. *** Strategia de dezvoltare a municipiului Bucuresti 2014-2020
18. *** Strategia de dezvoltare a municipiului Iasi 2014-2020
19. *** Strategia de dezvoltare a municipiului Brasov 2014-2020
20. http://www.festivalulcascavaluluidebradulet.ro
21. https://www.romaniaturistica.ro
22. https://folclor-romanesc.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!