Disfunctionalitatile si Managementul Conflictului Scolar

Cuprins disertatie Cum descarc?

Argument
Capitolul 1. Elemente teoretice fundamentale despre conflicte 4
1.1. Descrierea si clasificarea tipurilor de conflicte 4
1.1.1 Descrierea conflictelor 4
1.1.2 Clasificarea conflictelor
Capitolul 2. Conflictul interpersonal 16
2.1. Definitie
2.2. Tipuri de conflicte interpersonale in organizatii
2.3. Desfasurarea conflictului interpersonal
2.4. Modalitati de prevenire si rezolvare
Capitolul 3. Conflicte si negocieri in organizatii 21
3.1 Strategii organizationale pentru managementul conflictelor 22
3.2 Tactici comunicationale pentru managementul conflictelor
Capitolul 4. Grupul de lucru si elementele care determina functionalitatea acestuia 29
4.1.Constituirea, definirea grupurilor de lucru
4.2.Principalele structuri ale grupurilor de lucru
4.3.Elemente care pot genera disfunctionalitati in grup 29
Capitolul 5. Analiza unor disfunctionalitati ale grupurilor de lucru in organizatia scolara-Liceul Pedagogic" Spiru Haret" Focsani 
5.1 Scurt istoric al liceului
5.2 Mediul intern actual
5.3 Descrierea activitatii a doua grupuri de lucru
5.4 Identificarea problemelor critice
5.5 Studiu privind disfuctionalitatile grupurilor de lucru din unitatea scolara
Concluzii si propuneri
Anexe
Bibliografie 89


Extras din disertatie Cum descarc?

Gasirea modalitatilor prin care performanta oamenilor poate fi amplificata constituie una din problemele cu care se confrunta, printre multe altele, si unitatile scolare in societatea actuala. Stabilirea unor repere teoretice si practice care sa favorizeze dezvoltarea spiritului de echipa este piatra unghiulara in rezolvarea diverselor probleme cu care se confrunta echipa manageriala a unei scoli in toate situatiile si activitatile intreprinse. 
Am ales aceasta tema, referitoare la managementul prevenirii conflictelor determinate de anumite disfunctionalitati scolare, bazandu-ma in primul rand pe experienta personala de 16 ani la catedra, dar si ca membru in Consiliul de Administratie al scolii de 7ani. Am incercat sa demonstrez ca unitatile scolare aflate in permanenta modificare legislativa si organizatorica de atata amar de vreme, incearca din rasputeri sa-si gaseasca si sa-si defineasca propria identitate institutionala, confruntandu-se cu diverse disfunctionalitati.
Lucrarea trateaza problematica activitatilor din organizatia scolara unde fiecare individ are propriul set de obiective care nu sunt intotdeauna in concordanta cu cele ale institutiei in carelucreaza.Atasamentul si implicarea celor care compun organizatia se manifesta in grade diferite de intelegere a necesitatii progresului si performantei scolare. 
Cunoasterea cauzelor care genereaza un conflict, intelegerea naturii si a mecanismului sau de desfasurare pot duce la stapanirea acestuia. De asemenea, cunoasterea diferentei intre managementul conflictului si solutionarea conflictului duce la o corecta interpretare a tipurilor de conflict, la acceptarea faptului ca nu toate conflictele pot fi solutionate si la insusirea acelor abilitati necesare pentru a face fata conflictului.
Capacitatea de a aborda conflictele intr-un mod constructiv contribuie la sanatatea mentala si individuala si are efecte pozitive asupra societatii in general.
Capitolul 1. Elemente teoretice fundamentale despre 
conflicte 
1.1. Descrierea si clasificarea tipurilor de conflicte
Definirea unei notiuni omniprezente, precum conflictul, in viata cotidiana a fiecarui individ poate parea mult prea complexa, nu datorita lipsei de informatii, ci datorita unor abilitati de sistematizare extrem de avansate. Poate fi generator de progres, cand se dovedeste abilitate in manipularea unui conflict, dar poate fi si generator de traume si urmari teribile cand conflictul atinge cote irationale.
1.1.1 Descrierea conflictelor
Din punct de vedere stiintific, in definirea conflictului la nivel uman, trebuie sa ne ghidam dupa cinci coordonate principale: semantica, psihologica, psiho-sociala, dinamica si instrumentala (importanta, rol).
Coordonata semantica se refera, pe de o parte, la stabilirea originii etimologice a termenului, iar pe de alta parte, la identificarea si specificarea functiilor sale designativ-conotative. Etimologic, cuvantul conflict provine din latinescul ,,conflictus", participiu substantivat al verbului confligo, ere. care desemna faptul de ,,a se lupta", ,,a se bate intre ei", ,,ciocnire", ,,soc", ,,lupta impotriva cuiva". Asadar, din perspectiva semantica: notiunea de conflict are o sfera larga de cuprindere, incluzand nu un singur ,,element" sau ,,fenomen", ci mai multe, de esenta diferita. Aceasta impune, ca in cursul cercetarilor si analizelor, pe de o parte, sa se caute si sa se desprinda notele comune tuturor fenomenelor pe care le subsumeaza semantic termenul, iar pe de alta parte, trasaturile diferentiatoare specifice fiecarui fenomen concret. In acelasi timp, coordonata semantica presupune si o delimitare a conflictului de alte fenomene care exprima diferente si opozitii, ca de pilda incidentul (eveniment fara o importanta deosebita, dar care poate antrena complicatii sau dificultati in relatiile interumane), disputa sau controversa stiintifica, polaritatea (coexistenta unor stari de semn contrar), ambivalenta (coexistenta in aceiasi structura a doua stari opuse - ex. sentimental geloziei). In realizarea acestei delimitari ne ajuta coordonatele: psihologica si psihosociala.
Coordonata psihologica evidentiaza trasaturile diferentiale si definitorii ale conflictului si structura sa interna. Trasaturile esentiale ce diferentiaza conflictul de fenomenele mentionate mai sus sunt urmatoarele:
a) Constientizarea, de o parte sau de ambele parti implicate, a incompatibilitatii ,,elementelor" care le opun;
b) prezenta intentiei cel putin la una din parti de a aduce atingere sau de a leza fizic, psihic, profesional sau social cealalta parte;
c) existenta si resimtirea de catre partile implicate a unei tensiuni aversive;
d) prezenta actiunii (verbale sau fizice) de finalizare a intentiei si de obtinere a victoriei (castigului);
e) diversitatea sferelor si nivelurilor psihice si sociale de aparitie si manifestare.
Din punct de vedere psihologic, constatam ca orice conflict izvoraste si se deruleaza in jurul unei probleme cu implicatii motivational-afective in constiinta ,,adversarilor". Problema ca atare apare sub forma unui disconfort, a unei tensiuni produse de altul/altii asupra propriei tale persoane si nu are obligatoriu o baza obiectiva, putand fi pur si simplu o experienta subiectiva (cineva ne este antipatic si-1 transformam in ,,obiect" de conflict fara un motiv serios anume). Problema poate fi de natura cognitiva (perceperea si interpretarea atitudinii si comportamentului celuilalt ca blocari si obstructionari ale scopurilor noastre), afectiva (antipatie, ostilitate, repulsie, teama), motivationala (dezacorduri si incompatibilitati de trebuinte, interese si idealuri) si axiologica (dezacorduri si incompatibilitati intre sistemele si ierarhiile de valori asimilate si integrate in structura de fond, bazala a personalitatii individuale si de grup).


Fisiere in arhiva (1):

  • Disfunctionalitatile si Managementul Conflictului Scolar.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!