Dreptul la Libera Circulatie

Cuprins disertatie Cum descarc?

ABREVIERI 1
CAPITOLUL I. 4
CONSIDERATII INTRODUCTIVE. 4
1.1Preliminarii. 4
1.1.1Protectia internationala a drepturilor omului. 4
1.1.2Istoricul si evolutia Conventiei Europene a Drepturilor Omului. 6
1.3 Reglementarea dreptului la libera circulatie in documentele internationale. Regimul circulatiei cetatenilor straini pe teritoriul tarii noastre. 7
CAPITOLUL II. 12
STABILIREA CONTINUTULUI DREPTULUI LA LIBERA CIRCULATIE CONFORM DOCUMENTELOR INTERNATIONALE SI NATIONALE. 12
2.1 Regimul juridic al persoanelor care au dreptul la libera circulatie. 12
2.1.1 Dreptul la libera circulatie a persoanelor 12
2.1.2 Persoane cu drept la libera circulatie 13
2.1.3 Intrarea si sederea neautorizata a persoanelor cu drept la libera circulatie 14
2.1.4 Conditii pentru refuzul acordarii dreptului de intrare in cazul persoanelor cu drept la libera circulatie. 16
2.2 Teoria si practica spatiului Schengen. 18
2.2.1 Spatiul Schengen si integrarea europeana. 18
2.2.2 Bazele normative ale abordarii conceptului de spatiu Schengen. 23
2.3 Inlaturarea ultimelor obstacole in calea liberei circulatii a persoanelor in spatiul comunitar prin demersurile teoretice inregistrate in Pilonul 3 -Justitie si Afaceri interne. 26
CAPITOLUL III. 30
LIMITARI ALE LIBERTATII DE CIRCULATIE. 30
3.1.Consideratii generale. 30
3.2 Restrangeri ale libertatii de circulatie in jurisprudenta Curtii Europene. 31
3.3. Restrangeri ale libertatii de circulatie in dreptul roman. 35
3.2.1 Obligarea de a nu parasi localitatea sau tara. 35
3.2.2 Restrangeri ale libertatii de circulatie ca urmare a dispunerii masurii liberarii provizorii sub control judiciar sau pe cautiune. 37
3.2.3 Restrangeri ale libertatii de circulatie ca urmare a dispunerii amanarii sau intreruperii executarii pedepsei. 38
3.2.4 Restrangerea libertatii de circulatie a persoanei condamnate definitiv la pedeapsa inchisorii sau detentiunii pe viata. 38
3.2.5 Restrangerea dreptului la circulatie in temeiul art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 112/2001 privind sanctionarea unor fapte savarsite in afara teritoriului tarii de cetateni romani sau de persoane fara cetatenie domiciliate in Romania. 39
3.3 Jurisprudenta C.E.D.O privind dreptul la libera circulatie. 41
1.Hotararea CEDO in cauza Sissanis impotriva Romaniei 2 Decembrie 2008 41
2. Masura restrangerii exercitarii dreptului la libera circulatie al persoanei pe teritoriul unui stat care nu este membru al Uniunii Europene. Aplicarea normelor conventionale. 45
CONCLUZII 47
BIBLIOGRAFIE 50


Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I.
CONSIDERATII INTRODUCTIVE.
1.1 Preliminarii.
1.1.1 Protectia internationala a drepturilor omului.
Dreptul international modern al drepturilor omului s-a nascut la finele celui de al doilea razboi mondial cand descoperirea si dezvaluirea atrocitatilor comise in timpul Holocaustului, in care se estimeaza ca au decedat peste 10 milioane de persoane, a relevat necesitatea codificarii unor standarde internationale de protectie a drepturilor omului, precum si crearea unor sisteme de garantare a respectarii acestora. 
Fata de pozitia anterioara razboiului mondial, conform careia protectia drepturilor omului era o problema strict de drept intern, a aparut un puternic curent de opinie potrivit caruia protectia drepturilor si libertatilor omului este un mijloc puternic de a asigura continuitatea valorilor democratice si de a garanta pacea si securitatea internationala. Astfel, statele invingatoare, dar si noile guverne ale statelor invinse, au raspuns acestei idei si au creat Organizatia Natiunilor Unite, au infiintat tribunalele pentru crime de razboi de la Nuremberg si Tokyo si au incheiat cele patru conventii de la Geneva din 1949. La scurt timp, organizatiile regionale interstatale din Europa si America au creat structuri proprii pentru protejarea drepturilor omului.
Disensiunile politice dintre state, accentuate pana la extrem in perioada razboiului rece, sistemul eminamente politic de organizare si functionare a Comisiei pentru drepturile omului, reticenta statelor fata de institutiile supranationale, precum si minoritatea statelor democratice in cadrul Adunarii Generale au condus la lipsa mecanismului prin care respectarea drepturile enuntate cu atata forta in Declaratia Universala si pactele ce au completat-o sa devina o practica curenta a statelor. 
Este suficient mentionarea faptului ca in 1989 Romania lui Ceausescu detinea presedintia Comisiei pentru drepturile omului sau ca exista mai multe rezolutii ale Adunarii generale de condamnare a Statelor Unite decat a Chinei in problema respectarii drepturilor fundamentale
Pentru a proba ineficienta organizatiei universale in atingerea obiectivelor sale si valoarea pur declarativa a multora dintre actele emise de aceasta.
De aceea, statele vest-europene, la care s-au adaugat dupa 1990 si cele est-europene, singurele care au regasit interese politice comune, au transpus la nivel regional principiul respectarii drepturilor si libertatilor omului, cautand si gasind modalitatea adecvata de garantare a acestora. 
Chiar preambulul Conventiei europene a drepturilor omului prezinta acest instrument ca traducand dorinta statelor europene de a lua primele masuri strict necesare asigurarii garantarii colective a anumitor drepturi enuntate in Declaratia universala, dar subliniaza in acelasi timp existenta unui patrimoniu comun ideal si a unor traditii politice privind respectul libertatilor fundamentale si preeminenta dreptului.
1.1.2 Istoricul si evolutia Conventiei Europene a Drepturilor Omului.
Dupa mai multe serii de lucrari pregatitoare si discutii la nivel politic, Conventia Europeana a Drepturilor Omului a fost adoptata la 4 noiembrie 1950 si a intrat in vigoare la 3 septembrie 1953. Conventia a fost ulterior amendata prin 11 protocoale aditionale, prin care s-au recunoscut drepturi si libertati care nu existau in varianta initiala si s-au facut anumite modificari procedurale.
Crearea unei instante independente de vointa politica a statele care sa verifice respectarea Conventiei si posibilitatea deschisa oricarei persoane fizice ori juridice de a sesiza Curtea europeana a drepturilor omului au reprezentat cheia succesului de care s-a bucurat modelul european. Privita initial cu reticenta si tratata cu neincredere de catre juristii europeni, dovada fiind numarul extrem de mic al cauzelor in perioada initiala, sistemul jurisprudential a capatat in timp consistenta si coerenta, ajungand ca de la 2-3 cauze judecate pe an in anii 1960, sa fie nevoita sa se pronunta asupra a sute de plangeri anual incepand cu anii 1980.
Este vorba de un sistem jurisprudential unic, care reprezinta un drept cutumiar international si regim autoreferential. Vorbim de un sistem cutumiar pentru ca esenta sa este chiar jurisprudenta Curtii si a fostei Comisii europene a drepturilor omului, care se considera legate prin precedente - principiul anglo-saxon stare decisis.
Este in acelasi timp un sistem autoreferential in masura in care organele de la Strasbourg opereaza complet independent fata de orice alta institutie juridica ori politica, fiind complet independent atat fata de sistemele judiciare ale statelor membre, cat si fata de organele Consiliului Europei. Prin aceste caracteristici, Conventia instituie o ordine juridica sui generis departe de slabiciunile dreptului international clasic, oferind un nivel al protectiei drepturilor si libertatilor fundamentale pe care nici un alt sistem, universal ori regional, nu poate sa pretinda ca 1-a atins.
Pe de alta parte, acest sistem este singurul care a permis in mod real oricarei persoane sa se adreseze Curtii si sa obtina repararea prejudiciului, introducand astfel persoana fizica intre subiectele de drept international. Astfel individul este protejat facand abstractie de orice conditie de nationalitate ori reciprocitate ce caracterizeaza dreptul international.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dreptul la Libera Circulatie.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!