Drepturile si Obligatiile Functionarului Vamal European

Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I - FUNCTIA PUBLICA SI SISTEME ADMINISTRATIVE IN UNELE TARI EUROPENE
1. Generalitati privind functia publica europeana si functionarul public european
In cadrul organismelor Comunitatii Europene isi desfasoara activitatea agenti supusi unor norme speciale, care reprezinta dreptul functiei publice europene. Reglementarile statutare privind functionarii publici europeni au suferit o anumita evolutie in timp.
Intr-o prima etapa a reglementarilor, Statutul functionarilor si regimul aplicabil altor agenti ai Comunitatii Economice Europene si Statutul functionarilor si regimul aplicabil altor agenti ai Comunitatii Economice a Energiei Atomice contineau prevederi derogatorii fata de Statutul functionarilor si regimul aplicabil altor agenti ai Comunitatii Economice a Carbunelui si Otelului. 
Diferentele principale dintre functionarii celor trei Comunitati erau reprezentate de:
- ierarhia diferita a gradelor;
- nivelul de ansamblu al remuneratiilor (care reprezenta o diferenta de 3%);
- regimul pensiilor care era mai putin liberal. 
Astfel pentru o anumita perioada s-a ajuns la o juxtapunere a trei corpuri de agenti supusi unor regimuri diferite.
Intr-o a doua etapa s-a concretizat unificarea intr-un singur Regulament a normelor statutare existente; iar a treia etapa este reprezentata de Statutul Functionarilor Comunitatilor Europene.
In preambulul acestui document sunt prezentate motivele de fapt si de drept care au determinat necesitatea adoptarii unei noi reglementari statutare la nivel comunitar.
Un prim aspect abordat vizeaza necesitatea de a se transpune in reguli juridice aplicabile functiei publice a Comunitatilor Europene aspecte care raspund nevoilor in evolutie a institutiilor si personalului, in respectul culturii si traditiilor unei administratii comunitare fondata pe principiul ca aceasta este in serviciul cetateanului.
Comunitatile trebuie sa dispuna de o administratie publica europerana de nivel ridicat pentru a putea sa-si indeplineasca misiunile care le revin; eficienta actiunii administratiei depinzand de calitatea personalului care o deserveste. 
De aceea, in preambul vom regasi ideea ca este necesar sa existe un cadru de recrutare de catre Comunitati a personalului lor, de natura sa permita o selectare care sa corespunda mai multor exigente, respectiv:
- viitorii functionari europeni sa dispuna de inalte aptitudini de productivitate, eficienta si integritate;
- viitorii functionari europeni sa provina dintr-o baza geografica cat mai larga, spre a fi reprezentativa pentru cetatenii statelor membre;
- personalul din cadrul Comunitatilor sa execute sarcinile in conditii care sa garanteze functionarea activitatii acestora in conditii optime;
- finalitatea modului de recrutare si a reglementarilor care guverneaza Statutul personalului Comunitatilor este aceea de a crea resursele umane capabile sa asigure o functie publica europeana caracterizata prin competenta, independenta, loialitate, impartialitate si permanenta ca si printr-o diversiate culturala si lingvistica. 
Prin statut al functionarilor publici intelegem ansamblul de reguli referitoare la situatia juridica a functionarilor care formeaza dreptul comun al functionarilor publici.
Adoptarea unui statut a influentat regimul general al functiei publice comunitare, deoarece, cum se sustine in mod intemeiat despre statutul functionarilor nationali, statutul general este un cadru global in interiorul caruia se integreaza corpuri sau cadre de functionari.
Totodata statutul are menirea ca grupeaza principalele probleme pe care le presupune conditia juridica a salariatului, a functionarului public sau a altei categorii de personal. In afara acestui statut exista si unele reglementari speciale care privesc functionarii din compartimentele stiintifice si tehnice.
Pentru definirea functiei publice este necesara relevarea a doua elemente caracteristice si anume: permanenta functiei si integrarea intr-o ierarhie administrativa. 
In sistemul administrativ francez, problema care a preocupat doctrina din aceasta tara este aceea daca natura juridica a situatiei functionarului public este una de drept public sau este una de drept privat precum si daca functionarul se afla intr-o situatie legala si reglementara sau este intr-o situatie subiectiva dedusa dintr-un contract; ajungandu-se la concluzia ca situatia functionarului este legala si reglementara si nu subiectiva.
In sistemul administrativ german predomina forta traditiei, aceasta perpetuandu-se din secolul al XVIII-lea cand servitorul seniorului era considerat a fi si servitorul statului; Constitutia Germaniei continand o prevedere importanta prin care obliga legiuitorul sa reglementeze dreptul functiei publice tinand cont de principiile traditionale ale functionarului.
In aceasta tara functionariatul profesional este o institutie care raspunde cunostintelor, competentei si fidelitatii care trebuie sa asigure stabilitatea administratiei si sa constituie ea un factor de echilibru fata de fortele politice care dau configuratie vietii statului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Drepturile si Obligatiile Functionarului Vamal European.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!