Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev

Disertație
10/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 56 în total
Cuvinte : 17022
Mărime: 80.11KB (arhivat)
Publicat de: Nae Chiriță
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ion Chiciudean

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. Capitolul I. CRIZA DE COMUNICARE 5
  3. 1.1. Definiţie 5
  4. 1.2. Cauzele apariţiei crizei de comunicare 7
  5. 1.3. Manifestarea crizei de comunicare în interiorul organizaţiei 8
  6. 1.4. Manifestarea crizei de comunicare în interiorul organizaţiei 12
  7. 1.5. Specificul crizei de comunicare în organizaţiile şcolare 14
  8. Capitolul II. GESTIONAREA CRIZEI DE COMUNICARE 17
  9. 2.1. Strategii de gestionare a crizei de comunicare 17
  10. 2.2. Construirea mesajului. Unitatea de mesaj pe timpul crizei 20
  11. 2.3. Rolul liderului organizaţiei în gestionarea comunicării de criza 21
  12. 2.4. Planul comunicării de criză 24
  13. 2.5. Comunicarea cu mass media pe timpul crizei de comunicare 28
  14. Capitolul III. STUDIU DE CAZ: GESTIONAREA EFECTELOR CRIZEI DE COMUNICARE LA GRUPUL ŞCOLAR INDUSTRIAL „ION MINCU” VASLUI 31
  15. 3.1. Prezentarea instituţiei 31
  16. 3.2. Prezentarea crizei 34
  17. 3.3. Gestionarea crizei de catre organizaţie 35
  18. 3.4. Analiza crizei 37
  19. 3.4.1. Etapele crizei 37
  20. 3.4.2. Bariere de comunicare si consecinţele manifestării lor. 39
  21. 3.4.3. Actorii implicaţi şi consecinţele acţiunii lor 41
  22. 3.4.4. Concluzie 41
  23. 3.5. Strategie de gestionare a crizei de comunicare 42
  24. 3.5.1. Scopul strategiei 42
  25. 3.5.2. Obiectivele strategiei 42
  26. 3.5.3. Categorii de public- ţintă 42
  27. 3.5.4. Mesaje pe categorii de public- ţintă 43
  28. 3.5.5. Canale de difuzare a mesajelor, pe categorii de public- ţintă 46
  29. 3.5.6. Planul activităţilor de comunicare 46
  30. 3.5.7. Evaluarea strategiei 51
  31. CONCLUZII FINALE 53
  32. BIBLIOGRAFIE 55

Extras din disertație

INTRODUCERE

Criza de comunicare în organizaţii au format obiectul unor cercetări intense şi variate, materializate prin lucrări cu rezultate semnificative, dar, cu toate acestea, tema este departe de a fi cu totul epuizată. În numeroasele lucrări de specialitate sunt propuse diferite strategii de gestionare a crizelor care au rolul de anticipare sau de ţinere sub control şi rezolvare a crizelor, oferind un rãspuns rapid la apariţia crizei, impunându-se necesitatea respectării soluţiei adoptate, atât din partea echipei de relaţii publice, cât şi din partea conducerii instituţiei. La prima vedere s-ar părea că nu vom întâlni dificultăţi în ceea ce priveşte realizarea lucrării deoarece dispunem de o bibliografie vastă, dar aceasta sugerează, mai degrabă, existenţa unor numeroase aspecte controversate, oferind noi posibilităţi de abordare a chestiunii respective.

Obiectivul principal pe care îl urmărim constă în analiza crizei de comunicare în instituţiile şcolare, cu scopul de a reflecta barierele de comunicare interne şi externe ce intervin în cadrul organizaţiilor şcolare şi consecinţele acestora, dar şi de a evidenţia importanţa elaborării unui plan de comunicare de către echipa de criză pentru prevenirea şi combaterea situaţiilor conflictuale ce apar între membrii organizaţiei. Pentru realizarea obiectivului se impune cercetarea cu caracter interdisciplinar, în sensul că vom apela la informaţii variate, din domeniul comunicarii, psihologiei, lingvisticii, etc. În tehnoredactarea lucrării am beneficiat de concluziile bine argumentate în problema respectivă elaborate de specialişti în relaţii publice, întâlnite în lucrările de specialitate.

Lucrarea de faţă este structurată pe trei capitole. În primul capitol intitulat CRIZA DE COMUNICARE vom încerca să evidenţiem principalele definiţii ale “crizei” teoretizate de specialişti în comunicare, să arătăm cauzele care contribuie la apariţia crizei de comunicare în cadrul instituţiei, să prezentăm modalităţile de manifestare ale crizei în interiorul şi exteriorul organizaţiei şi specificul crizei de comunicare în organizaţiile şcolare. Al doilea capitol, GESTIONAREA CRIZEI DE COMUNICARE, va prezenta strategii de gestionare a crizei de comunicare, modalitatea de construire a mesajului pe timpul crizei, rolul liderului organizaţiei în gestionarea comunicării de criză, elaborarea planului comunicării de criză şi comunicarea cu mass-media pe timpul crizei de comunicare. Ultimul capitol, GESTIONAREA EFECTELOR CRIZEI DE COMUNICARE LA GRUPUL ŞCOLAR INDUSTRIAL “ION MINCU” VASLUI, constituie nucleul întregii lucrări întrucât va trata exclusiv criza de comunicare din cadrul liceului şi va arătacum a fost gestionată criza de către conducerea organizaţiei şi modul cum aş putea să rezolv personal această situaţie conflictuală declanşat între membrii organizaţiei şcolare.

Încheiem aceste rânduri introductive cu speranţa că vom reuşi să evidenţiem fenomenul crizei de comunicare din cadrul instituţiilor şcolare cu toată complexitatea lui.

Preview document

Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 1
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 2
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 3
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 4
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 5
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 6
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 7
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 8
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 9
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 10
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 11
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 12
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 13
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 14
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 15
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 16
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 17
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 18
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 19
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 20
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 21
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 22
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 23
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 24
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 25
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 26
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 27
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 28
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 29
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 30
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 31
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 32
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 33
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 34
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 35
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 36
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 37
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 38
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 39
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 40
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 41
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 42
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 43
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 44
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 45
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 46
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 47
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 48
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 49
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 50
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 51
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 52
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 53
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 54
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 55
Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev - Pagina 56

Conținut arhivă zip

  • Efectele Crizei de Comunicare in Cadrul Relatiei Profesor - Elev.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea în Situații de Criză

INTRODUCERE Omul este prin esenta o fiinta bio-psiho-sociala.Aflat mereu în cautarea unor raspunsuri ,supus mereu îndoielilor, omul a încercat...

Comunicarea Organizațională

I. Procesul de comunicare 1. Comunicare şi informaţie „Comunicare“ şi „informaţie“ sunt două concepte atât de înrudite astăzi, încât nici o...

Campanie de informare publică - Studiu de caz

Introducere De-a lungul timpului, susținerea mesajelor sociale, s-a demonstrat a fi mai greu de realizat și transmis către publicul țintă,...

Eficiența și Eficacitatea Evaluării Comunicării Organizaționale

1. Introducere Comunicarea în organizaţie este văzută ca: - comunicarea interpersonala directa sau mediatica dintre membrii organizatiei:...

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Comunicarea Educațională

Atunci când vorbim despre educaţie, şi în special despre educaţia formală, trebuie să ne raportăm la noţiunea de comunicare umană în general şi...

Comunicarea prin Dialog în Contextul Școlar

Comunicarea reprezintă, conform dicţionarului explicativ, o înştiinţare, o veste, un raport, o relaţie, o legătură între fenomene sau idei creată...

Comunicare, comunicare publică și relații publice

1. Comunicarea generalizată 1.1. Comunicarea ca relaţie Prima dintre cele 4 axiome ale comunicării ale lui Paul Watzlawick (Şcoala de la Palo...

Ai nevoie de altceva?