Efectele Economice ale Perfectionarii Motivarii Resurselor Umane in Cadrul SC Citroen Romania SRL

Cuprins disertatie Cum descarc?

1. Importanta motivarii personalului 5
1.1. Motivarea 5
1.1.1. Forme ale motivatiei 7
1.1.2. Principalele teorii motivationale 8
1.1.3. Actualitatea motivarii personalului 9
1.1.4. Functia de motivare 9
1.2. Perfectionarea 9
2. Prezentarea generala a S.C. Citroen Romania S.R.L 12
2.1. Aspecte generale ale activitatii la S.C. Citroen Romania S.R.L 12
2.1.1. Obiectul de activitate 12
2.2. Piata firmei 12
2.2.1. Piata interna 13
2.2.2. Activitatea de aprovizionare 14
2.2.3. Gama de produse 14
2.2.4. Concurentii 15
2.3. Organizarea structurala 15
2.4. Subsistemul organizatoric al S.C. Citroen Romania S.R.L. 16
3. Analiza economica si de diagnostic a S.C. Citroen Romania S.R.L. 19
3.1. Analiza economica 19
3.1.1. Analiza viabilitatii economice. Consideratii generale 19
3.1.2. Analiza economico-financiara 19
3.2. Analiza diagnostic 26
3.2.1. Puncte forte economice si manageriale 26
3.2.2. Puncte slabe economice si manageriale 27
3.2.3. Recomandari 28
4. Posibilitati de perfectionare si efectele lor 31
5. Concluzii 37
5.1. Concluzii privind evolutia activitatii S.C. Citroen Romania S.R.L 37
6. BIBLIOGRAFIE 39


Extras din disertatie Cum descarc?

Capitolul I
Importanta motivarii personalului
1.1. Motivarea
Motivatia este unul dintre cei doi factori ai performantei (alaturi de capacitatile profesionale). 
Etimologic, cuvantul motivatie deriva din verbul moveo, motum, movere care din limba latina se traduce prin a misca, a pune in miscare. Cuvantul motivatie este cel mai adesea folosit pentru explicarea comportamentului oamenilor.
Putem defini motivatia ca un proces intern, individual, introspectiv, care energizeaza, directioneaza si sustine un anume comportament. Motivatia este o "forta" personala care determina un anume comportament. In primul rand, motivarea personalului contribuie decisiv la moralul angajatilor, facandu-i sa lucreze mai eficient si producand un atasament al acestora fata de companie. Folosita necorespunzator, motivarea personalului poate fi periculoasa.
Motivatia, moralul si satisfacerea (implinirea) nevoilor angajatilor se intrepatrund si, impreuna cu productivitatea, sunt subiectele cel mai mult studiate. O persoana poate deveni frustrata atunci cand aportul sau la performantele unei companii este foarte insemnat iar aceasta nu este recompensata suplimentar oricat de putin. 
Fara indoiala, fiecare individ stabileste un nivel al salariului pentru care este satisfacut. Acesta depinde de nevoile si aspiratiile fiecaruia. Insa nu intotdeauna banii sunt cei care motiveaza cel mai mult pe angajati. Pentru unii este mult mai important sa petreaca timpul liber cu familia decat sa lucreze platiti dublu. Banii motiveaza pana la atingerea unui nivel minim de satisfactie, iar dupa atingerea acestui nivel, alti factori pot devenii mai importanti. Lipsa motivatiei din partea angajatorului poate duce la pierderea entuziasmului in randul personalului. Datorita motivatiei, unele persoane ajung sa evite parasirea companiei. 
Motivatia ii face pe oameni sa isi foloseasca mai bine si mai eficient resursele fizice si intelectuale, contribuind decisiv la gradul de productivitate, la performanta si la multumirea personalului. Motivarea este procesul de selectie, orientare si mentinere a comportamentului uman. Motivarea este procesul prin care oamenii aleg diferite forme de comportament pentru atingerea scopurilor personale.
Un manager nu le poate cere angajatilor sai sa fie motivati, dar poate sa creeze in firma un climat care sa motiveze. Desi climatul organizational este dificil de masurat, observarea simptomelor lui (fluctuatia de personal, prezenta la lucru, relatiile de munca) indica aparitia unor probleme care sunt deopotriva semnele unei motivari reduse a personalului.
Managerul trebuie sa se asigure ca fiecare angajat in parte este motivat, pentru ca, in felul acesta, va sti ca angajatul respectiv este si productiv. Cu alte cuvinte, se accepta de la inceput ideea ca angajatii au motivatii, nevoi diferite care trebuie satisfacute. Faptul ca cineva este motivat de bani nu este mai putin onorabil decat acela care este motivat de posibilitatea de a se califica mai bine, dar ceea ce conteaza este productivitatea lor. Relatia dinte performanta in munca si motivatia angajatului consta in faptul ca performanta depinde de:
- mediul de munca ( conditii bune sau slabe de munca),
- abilitatile personalului (talent, calificare, experienta),
- motivatia lui pentru a realiza un anumit lucru (pentru a avea o anumita performanta).
Motivatia unui angajat de a realiza performante in munca si moralul sau sunt stans legate. Daca moralul este ridicat, exista premise ca persoana sa fie motivata in ceea ce face. Un moral scazut face ca motivare sa nu poata fi de lunga durata.
Pentru perioade scurte, angajatii pot fi motivati prin diferite stimulente materiale sau morale, dar numai un climat organizational bun (care se traduce printr-un moral deosebit al angajatilor) poate sustine motivarea lor pe termen lung.
Adevarata motivare a personalului vine, de fapt, in automotivarea sa, rezultatul eforturilor managerului de a crea un climat adecvat in orgnizatie. Aceste eforturi constau in actiunea asupra a trei factori care determina motivarea angajatilor: capacitatea de munca, dorinta de a lucra si recompensele primite.
- Capacitate de munca - un angajat care stie si poate sa-si indeplineasca sarcinile postului este mai motivat decat altul careia, desi nu-i lipsesc dorinta si recompensarea, nu are abilitatile necesare pentru a realiza acele sarcini,
- Dorinta de lucru - de multe ori, interesele si nevoile personale nu coincid cu cel ale managerului. De exemplu, in timp ce managerul isi doreste ca angajatii lui sa aiba performanta in munca, unii angajati vin la serviciu in primul rand pentru a se reuni cu grupul de munca, pe care il considera grup de prieteni. Ei pot fi foarte multumiti de serviciul lor, dar foarte neperformanti in acelasi timp. Important este ca managerul sa gaseasca acele cai de motivare a personalului prin care sa le induca dorinta de a munci eficient pentru organizatie. 
- Recompensarea - angajatii vor lucra mai mult si mai bine daca sunt (se simt) rasplatiti pentru ceea ce fac. Daca reompensarea este adecvata, personalul va continua sa aiba rezultate bune sau chiar foarte bune.
Merita sa se faca eforturi pentru a avea in subordine angajati motivati. 
Ei asigura :
- atitudine pozitiva fata de organizatie
- respectarea mai atenta a termenelor limita
- fluctuatie redusa de personal
- creativitate si asumarea responsabilitatilor
Motivarea reprezinta o componenta majora a managementului si un subiect dintre cele mai frecvent tratate in literatura de specialitate. Ca urmare, se inregistreaza o mare varietate de abordari, nu rareori contradictorii.
Din punct de vedere al conceptiei manageriale pe care se fundamenteaza, deosebim doua acceptiuni majore ale motivarii:
- Motivarea in sens restrans, bazata pe o viziune clasica asupra organizatiei si managementului, care are in vedere numai salariatii sau personalul firmei.
Aceasta optica inca mai predomina atat in teoria, cat si in practica manageriala mondiala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Efectele Economice ale Perfectionarii Motivarii Resurselor Umane in Cadrul SC Citroen Romania SRL.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!