Efectele Utilizarii Celebritatilor in Publicitate

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL I: Publicitatea ca forma a comunicarii de masa 6
I.1. Perspective teoretice asupra comunicarii de masa 6
I.2. Publicitatea - definitii, functii ale publicitatii 14
I.3. Canale media utilizate in publicitate 17
I.4. Mesajul publicitar - mesaj cu rol persuasiv 23
CAPITOLUL II: Utilizarea celebritatilor in mass-media actuala 28
II 1. Star sistemul si procedeele fabricarii starurilor 28
II.2. Mecanismele star sistemului in mass-media contemporana 33
CAPITOLUL III: Apelul la celebritati in comunicarea publicitara. Exemple din publicitatea romaneasca si internationala 37
III.1. Avantajele utilizarii celebritatilor in comunicarea publicitara 37
III.2. Criterii pentru alegerea personalitatilor-imagine a brandului. Diferentierea 
bradurilor in functie de atributele personalitatilor 39
III.3. Efectele utilizarii celebritatilor asupra consumatorilor 42
III.4. "Capcana" celebritatii: influenta negativa a folosirii personalitatilor 43
CAPITOLUL IV: Influenta campaniilor ce recurg la celebritati asupra 
consumatorilor 45
IV.1. Experienta personalitatilor implicate in publicitatea pentru un produs prezent pe piata romaneasca. Cercetare calitativa prin interviu 45
IV.2. Impactul campaniilor ce recurg la personalitati asupra publicului-tinta 47
IV.2.1. Metodologia cercetarii calitative prin metoda focus-grup 47
IV.2.2. Analiza si interpretarea datelor cercetarii 49
CONCLUZII 55
BIBLIOGRAFIE 56
ANEXA 1 60
ANEXA 2 61


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Motivul din spatele "total branding"-ului poate fi expus precum o incercare de a uni diverse activitati pentru a castiga preferinta clientului. In legatura cu acest context, tema lucrarii de fata - "Efectele utilizarii celebritatilor in publicitate", este una semnificativa. Numarul de personalitati care sprijina branduri a crescut constant in ultimii ani peste tot in lume. Oamenii de marketing recunosc fatis puterea celebritatilor in influentarea deciziilor de cumparare ale consumatorilor, avand un efect puternic asupra memoriei acestora. Majoritatea consumatorilor nu se gasesc in nicio situatie de achizitionare a vreunui produs atunci cand sunt intampinati cu un mesaj de brand. De aceea marketerii utilizeaza din ce in ce mai frecvent celebritati - pentru a ajuta la o mai buna de stocare de informatii in mintea consumatorilor, detalii pe care si le vor aminti cu usurinta in momentul in care vor decide asupra cumpararii unui produs.
Este un fapt larg acceptat acela ca recomandarile celebritatilor pot acorda proprietati speciale unui produs, insusiri de care, in alte conditii, ar fi putut sa fie lipsit. Dar nu totul este grozav! Celebritatile sunt, pana la urma, oameni, facuti din carne si oase ca noi si, bineinteles, supusi acelorasi greseli. Prin urmare, asa cum pot "exagera" meritele unui brand, la fel de bine pot aduce prejudicii grave asupra imaginii unui brand, asa cum vom putea observa in cadrul acestei lucrari de disertatie.
Primul capitol trateaza publicitatea din perspectiva comunicarii de masa, un fenomen care a creat numeroase controverse si dezbateri in randul sociologilor inca de la inceputul acestui secol, in incercarea de a oferi cea mai elocventa interpretare a acestui proces, dupa cum se poate observa in primul subcapitol. La rindul sau, avand un sens suficient de generos pentru a lasa loc definitiilor numeroase (mai mult sau mai putin metaforice), publicitatea este vazuta de sociologi, specialisti in comunicare, poeti sau diferite institutii in variate moduri, extrem de interesante, asa cum sunt prezentate in cel de-al doilea subcapitol. Studiul va trece in revista si caracteristicile canalelor media pe care publicitarii prefera sa le utilizeze pentru promovarea eficienta a unui produs/ serviciu, punand accent pe avantajele sau dezavantajele fiecaruia dintre ele; apoi, va fi realizata analiza mesajului publicitar din perspectiva rolului persuasiv pe care il are.
Cel de-al doilea capitol va aduce in atentie star-system-ul si procedeele fabricarii starurilor, precum si mecanismele star-system-ului in mass-media contemporana, ca metoda a crearii, promovarii si exploatarii starurilor de film, muzica etc.
Capitolul al treilea va trece in revista importanta utilizarii celebritatilor in comunicarea publicitara si criteriile ce stau la baza alegerii acestora ca imagini ale brandului, precum si diferentierea bradurilor in functie de atributele personalitatilor. De asemenea vor fi urmarite si efectele pe care celebritatile-imagine le-ar putea avea asupra consumatorilor, precum si influenta negativa a utilizarii personalitatilor in recomandarea unui produs - "capcana celebritatii", asa cum o numesc specialistii. 
Ultimul capitol prezinta un studiu de evaluare a influentei campaniilor publicitare ce recurg la celebritati, studiu ce va cuprinde doua coordonate: cercetarea calitativa prin interviu, aplicata celebritatilor autohtone, protagoniste ale unor campanii publicitare, urmata de utilizarea metodei focus-grup asupra consumatorilor. 
CAPITOLUL I
PUBLICITATEA CA FORMA A COMUNICARII DE MASA
I.1. Perspective teoretice asupra comunicarii de masa
Cercetarea comunicarii de masa, stimulata cu precadere de preocuparea privind influenta politica a cotidienelor de mare tiraj si consecintele morale si sociale ale filmului si radioului isi are originile la inceputul secolului XX. In general comunicarea a fost cercetata din dorinta de a testa si de a spori eficienta si influenta in domeniul educatiei, propagandei, telecomunicatiilor, publicitatii, relatiilor publice si interumane.
Incepand cu anii '40 ai secolului nostru, abordarile asupra media se divid in doua mari orientari si abordari, chiar in doua curente, unul numit empiric, iar altul critic. Paul Lazarsfeld, unul dintre fondatorii si reprezentantii eminenti ai curentului empiric, constata in 1941 existenta celor doua tendinte sau curente care, de-a lungul timpului, au generat numeroase dezbateri menite sa ne ofere o viziune cat mai realista a fenomenului comunicarii de masa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Efectele Utilizarii Celebritatilor in Publicitate.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!