Eficienta Manageriala in Ameliorarea Conflictelor la Nivelul Organizatiilor Scolare

Cuprins disertatie Cum descarc?

Argument
1. Managementul educational - delimitari conceptuale
o Ce este managementul scolar?
o Caracteristici ale rolului de manager
o Caracteristici ale activitatii de conducere 
2. Managementul conflictului
o Definirea conceptului de ,,conflict"
o Tipuri de conflicte
o Surse de conflict
o Modele de conflict
o Modul de manifestare
o Strategii in managementul conflictelor
o Etapele parcurse de conflicte
3. Studii de caz
4. Harti ale conflictului
5. Concluzii


Extras din disertatie Cum descarc?

ARGUMENT
"Visul de aur" al multor manageri este ca organizatiile pe care le conduc sa functioneze lin, fara asperitati, iar intre angajati sa domneasca "pacea" si "armonia"; toate obiectivele organizationale sunt atinse la nivel maximal si toata lumea este multumita. Acest "ideal" isi are originea intr-o conceptie de tip "ideologic", care ia in considerare un singur tip de "rationalitate" ce guverneaza (sau, mai bine spus, ar trebui sa guverneze) functionarea unei societati. Cel mai la indemana exemplu este cel al societatilor totalitare , care considerau ca acceptabila doar singura conceptie despre "lume si viata". Orice opinie contrara este considerata ca "irationala", trebuind a fi "combatuta" prin toate mijloacele.
Ca urmare, conflictul la nivel organizational (dar si social), este privit ca ceva "rau", daunator, care trebuie evitat sau, in cel mai rau caz, grabnic eliminat, deoarece, prin "erodarea" functiei manageriale de coordonare, influenteaza negativ productivitatea indivizilor si a grupurilor, afectand grav eficienta organizationala.
Pe masura evolutiei conceptiilor manageriale si despre societate, a devenit tot mai evident faptul ca exista intotdeauna mai multe solutii alternative si echivalente la problemele organizatiei, ca acesta nu trebuie privita ca un "mecanism" ci ca un "organism" si ca "factorul uman" -individual si grupal - are o importanta cel putin la fel de mare ca si cel tehnologic.
Se poate spune fara riscul de a gresi ca nu exista organizatie fara conflicte dupa cum nu exista grup social fara frictiuni. De altfel, acolo unde interactioneaza cel putin doi oameni, se creaza mediul propice aparitiei si dezvoltarii conflictelor. Si, cu toate acestea, putine persoane stiu ce este cu adevarat conflictul. El reprezinta un proces de opunere si confruntare ce poate aparea intre diferiti indivizi sau grupuri .
Intr-o organizatie, pot aparea atat conflictele intre persoane, atunci cand ele reflecta divergentele intre valorile personale, precum si conflictele intergrupuri (apar atunci cand un grup obstructioneaza progresul unuia sau mai multor grupuri; prin insasi faptul ca obstructionarea progresului unui grup ameninta atat performantele grupului cat si ale intregii organizatii, managementul conflictelor implica si faptul ca orice persoana trebuie sa fie capabila sa previna sau sa controleze aceste stari de conflict oricand si oriunde).
Orice organizatie reuneste in grupuri de munca indivizi cu personalitati, mentalitati, educatie, sisteme de valori si comportamente diferite . Mentinerea unei armonii perfecte este greu de realizat, conflictele fiind inevitabile. Este greu de imaginat o persoana care nu a fost implicata niciodata intr-un anumit conflict.
1
De-a lungul timpului abordarile privind conflictul au evoluat simultan cu transferarea preocuparilor de la problema generatoare de conflict la modul de abordare a acestuia.
Cand doua sau mai multe parti, din cadrul organizatiei, trebuie sa interactioneze pentru a indeplini o sarcina, a lua o decizie, a realiza un obiectiv, sau a rezolva o problema, iar interesele partilor sunt diferite si actiunile unei parti determina reactii adverse celeilalte, partile fiind incapabile sa solutioneze controversa, criticandu-se reciproc, apare conflictul.
In continuare partile aflate in conflict -persoane, grupuri - isi influenteaza colegii, colaboratorii sau prietenii, care fie li se alatura, fie raman in expectativa. Atata timp cat conflictul ramane nerezolvat, atat performantele organizatiei, cat si relatiile interpersonale sunt afectate. Realitatea releva ca fiecare organizatie are un optim de conflict, care poate fi pus in corelatie cu performanta pozitiva. Atunci cand nivelul conflictelor este prea scazut apare o stare de dezinteres general, de apatie, schimbarea este greu de realizat, iar o persistenta a situatiei pune sub semnul intrebarii insasi supravietuirea organizatiei. Pe de alta parte un nivel ridicat al conflictelor poate conduce la acelasi rezultat limita, deoarece conflictele prea frecvente, intense, care antreneaza ambitii reflecta neconcordanta de interese, incompatibilitatea de caractere, un management deficitar.
Un studiu efectuat de catre Asociatia Americana de Management a relevat faptul ca managerii superiori si intermediari isi consuma circa 2 ore din timpul lor pentru solutionarea unor situatii conflictuale. Datorita acestui fapt se considera managementul conflictului ca fiind la fel de important ca si celelalte functii ale managementului.
Capitolul 1 Managementul educational
Invatamantul ca domeniu prioritar al vietii sociale, ca ,,intreprindere" de lunga durata, de care depinde formarea celui mai important factor al natiunii - omul pregatit prin studii, forta de munca si specialisti - nu se poate si nici nu trebuie sa-si permita sa aiba esecuri. Conducerea competenta si eficienta a invatamantului, atat la nivelul sistemului, cat si al institutiei de invatamant necesita fundamentarea ei stiintifica. La baza acestei fundamentari sta stiinta conducerii invatamantului sau managementul educational. Functia de conducator (manager) al invatamantului este o profesie si ca orice profesie, trebuie invatata.
Managementul intruneste conditiile unei profesiuni pentru ca necesita o pregatire, urmareste obtinerea unor rezultate, prin eforturi comune, solicita participarea continua.
,,Meseria" are astazi un profil mai larg decat profesia, pentru ca pornind de la meserii, prin diversificare, s-au creat numeroase ramuri de activitate si evolutia meseriei de ,,educator" este edificatoare: de la pedagogul din Antichitate, pana la cel de astazi, care poate implini numeroase profesiuni in domeniul educatiei.
,,Meseria" desemneaza un anume gen de activitate, in ansamblul de actiuni si operatii implinite, pentru a obtine un produs, in mod de sine statator. Este o actiune specializata bazata pe o pregatire care permite realizarea intregului lant de operatii specifice, un mestesug care necesita o anumita formare teoretica si mai ales practica, initiala si continua
o Ce este managementul scolar?
Managementul educatiei reprezinta teoria si practica, stiinta si arta proiectarii, organizarii, coordonarii, evaluarii, reglarii elementelor activitatii educative (nu numai a resurselor), ca activitate de dezvoltare libera, integrala, armonioasa, a individualitatii umane, in mod permanent, pentru afirmarea autonoma si creativa a personalitatii sale, conform idealului stabilit la nivelul politicii educationale.
Managementul educational ar reprezenta o metodologie de abordare globala - optima - strategica a activitatii de educatie, dar nu si un model de conducere a unitatii de baza a sistemului de invatamant, aplicabil la nivelul organizatiei scolare complexe.


Fisiere in arhiva (1):

  • Eficienta Manageriala in Ameliorarea Conflictelor la Nivelul Organizatiilor Scolare.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!