Elaborarea Proiectelor de Bugete Publice in Romania

Cuprins disertatie Cum descarc?

1. ORGANIZAREA BUGETARA IN ROMANIA 2
1.1. CONTINUT SI INTEPRETARI PRIVIND SISTEMUL BUGETAR SI COMPONENTELE SALE 2
1.2. PRINCIPII SI REGULI IN PRACTICA BUGETARA 8
1.3. LOCUL SI ROLUL BUGETELOR LOCALE IN DEZVOLTAREA UNITATILOR ADMINISTRATIV-TERITORIALE 13
2. CADRUL JURIDIC SI INSTITUTIONAL PRIVIND PROCESUL BUGETAR IN ROMANIA 21
2.1. ACTE NORMATIVE DEFINITORII PRIVIND PROCESUL BUGETAR 21
2.2. IMPLICARI INSTITUTIONALE IN PROCESUL BUGETAR DIN ROMANIA 25
2.3. REPREZENTARI METODOLOGICE SI PROCEDURALE IN ELABORAREA PROIECTELOR BUGETELOR PUBLICE 32
3. CALCULE SI FUNDAMENTARI PRIVIND INDICATORII DIN BUGETELE LOCALE 37
3.1. METODE DE DIMENSIONARE A VENITURILOR SI CHELTUIELILOR BUGETARE 37
3.2. CALCULE SI FUNDAMENTARI PRIVIND VENITURILE BUGETARE 40
3.3. FUNDAMENTAREA CHELTUIELILOR PUBLICE DIN BUGETELE LOCALE 46
4. CONCLUZII SI PROPUNERI 54
BIBLIOGRAFIE 61


Extras din disertatie Cum descarc?

1. ORGANIZAREA BUGETARA IN ROMANIA
1.1. Continut si intepretari privind sistemul bugetar si componentele sale
Finantele publice reprezinta rezultatul unui proces istoric indelungat, determinat de evolutia vietii sociale, dezvoltarea fortelor de productie si a relatiilor economice, iar bugetul reprezinta o categorie fundamentala a finantelor, abordat de literatura de specialitate atat din punct de vedere juridic cat si din punct de vedere economic.
Din punct de vedere juridic bugetul reprezinta un act prin care sunt prevazute si autorizate veniturile si cheltuielile anuale ale statului. Definitia releva necesitatea aprobarii parlamentare a indicatorilor bugetari, aceasta abordare subliniind totodata faptul ca bugetul este un act de previziune a resurselor publice si a modului de utilizare a acestora. 
Cea de-a doua abordare, economica , a conceptului de buget subliniaza corelatiile macroeconomice si, in special, legatura cu nivelul si evolutia produsului intern brut, exprimand relatiile economice in forma baneasca ce iau nastere in procesul constituirii si distribuirii fondului bugetar, conform obiectivelor de politica economica si sociala promovate. Relatiile bugetare se manifesta in dublu sens: pe de o parte ca relatii de mobilizare a resurselor banesti la dispozitia statului, iar pe de alta parte ca relatiile prin care se repartizeaza aceste resurse catre utilizatorii lor.
Teoria economica moderna considera bugetul ca o variabila esentiala in determinarea produsului intern brut si a nivelului folosirii resurselor. In acest context politica bugetara genereaza numeroase dispute, iar efectele acesteia sunt adesea contradictorii.
In literatura de specialitate s-a sustinut in legatura cu aparitia bugetului in cadrul finantelor publice moderne, ca atat notiunile de buget cat si de proces bugetar au aparut in Anglia, de unde au fot preluate de francezi la inceputul secolului XIX.
Etimologic cuvantul buget provine din expresiile "bouge" si "bougette" care in limba franceza inseamna punguta sau saculet. In limba engleza prin cuvantul "budget" se intelegea punga (mapa) in care erau aduse la parlament documetele referitoare la situatia veniturilor si cheltuielilor statului.
In tara noastra, "condica de venituri si cheltuieli" din timpul domniei lui Constantin Brancoveanu si "samile visteriei" din timpul lui Nicolae Mavrocordat, reprezinta forme embrionare ale bugetului de stat.
In limba romana notiunea de buget a fost introdusa de expresia "bugea", utilizata pentru prima data in Regulamentele Organice ale Tarii Romanesti si Moldovei. Bugetul a fost ulterior definit in cadrul preocuparilor pentru contabilitatea publica din 1864, care a prevazut ca "toate veniturile statului si cheltuielile pentru indeplinirea osebitelor servicii, asezate coform legilor trebuie autorizate pentru fiecare an de o lege anuala de finante si formeaza bugetul general al statului 
Legile de contabilitate publica din 1903 si 1929 au prevazut ca bugetul este actul prin care sunt prevazute si prealabil adoptate veniturile si cheltuielile anuale ale statului sau ale altor servicii publice 
Trecerea la economia de piata a determinat o noua conceptie in organizarea sistemului bugetar din tara noastra, prin renuntarea la formula bugetului unic de stat si introducerea notiunii de buget public national, care cuprinde bugete distincte aprobate si executate in conditii de deplina autonomie.
Literatura de specialitate releva sinonimia sintagmelor "sistem bugetar" si respectiv "buget public national", intrucat ambele fac referire la totalitatea bugetelor care se intocmesc si se infaptuiesc intr-un an financiar la nivelul unui stat.
Bugetul public national a fost definit de-a lungul timpului in diferite feluri, atat prin actele normative adoptate in materie, cat si in doctrina cladita pe reglementari numeroase, aduse cu privire la relatiile deosebit de complexe care formeaza bugetul de stat si celelalte componente ale bugetului public.
Bugetul general consolidat a fost definit ca fiind instrumentul in care isi gasesc reflectarea toate resursele financiare publice si cheltuielile publice, legea organica a finantelor publice prezinta structura bugetului general consolidat, ca fiind compusa din urmatoarele subsisteme: bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul fondurilor speciale, bugetul trezoreriei statului, bugetele institutiilor publice autonome, bugetele institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul statului, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, dupa caz; bugetele institutiilor finantate integral din venituri proprii; bugetele fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat si ale caror rambursare, dobanzi si alte costuri se asigura din fonduri publice; bugetul fondurilor externe nerambursabile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Elaborarea Proiectelor de Bugete Publice in Romania.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!