Elaborarea Strategiei de Marca pentru Marcile din Portofoliul Companiei Arctic pentru Perioada 2011-2014

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere - pg. 4
Cap. I. Marca produselor
1.1. Generalitati: definitie, componente si caracteristici - pg. 8
1.2. Tipurile si rolul marcilor - pg. 11
1.3. Importanta marcilor in contextul internationalizarii - pg. 16
1.4 Protectia marcilor la nivel international - pg. 20
Cap. II. Prezentarea companiei Arctic
2.1. Istoricul si realizarile companiei Arctic - pg. 24
2.2. Situatia economica a companiei Arctic - pg. 28
Cap. III. Studiu de caz - Elaborarea strategiei de marca pentru marcile din portofoliul companiei Arctic pentru perioada 2011-2014 - pg. 30
Cap. IV. Concluzii si propuneri - pg. 41
Bibliografie - pg. 43


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Prin lucrarea de fata "Elaborarea strategiei de marca pentru marcile din portofoliul companiei Arctic pentru perioada 2011-2014" s-a urmarit stabilirea importantei marcilor pentru produsele care vor sa depaseasca limitele nationale si sa patrunda pe pietele internationale.
Fenomenul internationalizarii da lumii o noua forma si deschide noi perspective in arena relatiilor internationale. Acest fenomen, desi economic in sine, prezinta implicatii si genereaza efecte in toate domeniile vietii oamenilor. 
Istoria mai veche sau mai recenta a utilizarii marcilor in activitatea de marketing a organizatiilor ilustreaza eforturile producatorilor si comerciantilor de imbogatire si innobilare a arsenalului instrumentelor de actiune in cadrul pietei, concretizate in noi modalitati de comunicare cu consumatorii.
Marcile au evoluat semnificativ in perioada Evului Mediu, odata cu aparitia breslelor. In 1236 - la Padova, ca si in 1331 - la Monza, au fost adoptate statute care stipulau marcarea obligatorie a produselor. Existau, in acea perioada, doua tipuri de marci: marca individuala, care permitea mestesugarului sa fie identificat in cadrul breslei, si marca colectiva, care garanta pentru calitatea produsului. 
In Franta, in anul 1534, se impunea, printr-o reglementare, ca marcile sa fie unice, pentru a individualiza produsul sau serviciul, iar in anul 1544 este introdusa pedeapsa pentru falsificarea marcii. De asemenea, la inceputul secolului al XVI-lea, distileriile de whisky foloseau recipienti pe care ii marcau cu fierul rosu. Astfel, era posibila identificarea producatorului si protejarea impotriva contrafacerilor. 
Reglementari de referinta privind marcile apar insa de-abia in secolul al XIX-lea: in anul 1857 intra in vigoare, in Franta, o lege potrivit careia marca inregistrata si folosita prima se poate opune inregistrarii alteia, identice sau similare. Acte normative asemanatoare apar ulterior in majoritatea tarilor europene si in Statele Unite.
Totusi, importanta si rolul marcii in activitatea organizatiilor s-au amplificat incepand cu cea de-a doua jumatate a secolului al XX-lea, odata cu demasificarea societatii si a productiei. In aceasta perioada, studiile intreprinse de marketeri arata ca individul nu mai cumpara produse in calitate de simple obiecte, pentru a-si satisface nevoi de baza. 
Asteptarile consumatorilor sunt tot mai sofisticate, iar marcile, prin imaginea pe care o vehiculeaza, pot satisface si nevoi de ordin superior, precum nevoia de apartenenta, nevoia de recunoastere sau cea de autorealizare.
Desi literatura de specialitate prezinta un numar destul de mare de definitii ale marcii, majoritatea autorilor fac trimitere la punctul de vedere exprimat de Asociatia Americana de Marketing.
Introducere
Studiile efectuate cu privire la marca, in randul managerilor, releva o diversitate a punctelor de vedere exprimate de acestia. Potrivit unei cercetari, efectuata de H. Davidson, managerii considera adesea marcile drept ,,nume sau logo-uri utilizate pentru a diferentia oferta companiei", sau ,,garantia unui nivel semnificativ al calitatii". 
Cei mai multi se refera la partea vizibila a marcii - numele sau logo-ul, in timp ce valorile marcii, reprezentand partea invizibila, sunt mentionate de mult mai putini respondenti. Desigur ca aceasta omisiune este regretabila, intrucat valorile asociate marcii - in special cele de ordin emotional - ii confera un important avantaj competitiv.
Pentru a sublinia aceasta idee, intr-una dintre lucrarile sale, Philip Kotler il citeaza pe Niall Fitzgerald, presedintele corporatiei Unilever:
,,O marca este un depozit de incredere, care conteaza tot mai mult atunci cand posibilitatile de alegere se inmultesc".
Literatura de marketing din ultimii ani, ca si practica, arata ca specialistii acorda din ce in ce mai multa importanta imaginii marcii. Acestia sunt de parere ca, in definirea marcii, trebuie sa se tina cont de valorile care-i sunt asociate si care ii confera atractivitate si specificitate. Mary Lewis afirma ca:
,,Marca este aura credintelor si asteptarilor cu privire la produs (sau serviciu), in masura sa-i confere relevanta si distinctie. Este extrem de puternica, intrucat depaseste zona caracteristicilor fizice ale produsului si patrunde in sfera caracteristicilor psihologice".
Exista si autori care prefera sa faca distinctia intre o marca si o marca de succes. Asa de pilda, L. De Chernatony si M. McDonald ofera urmatoarea definitie:
,, O marca de succes este un produs identificabil, un serviciu, o persoana sau un loc, ce beneficiaza de o asemenea dezvoltare, incat cumparatorul, sau utilizatorul, percepe valorile adaugate ca fiind relevante, unice si puternice, iar nevoile vor fi satisfacute intr-o masura mai mare".
Despre marca si rolul sau in procesul de comunicare specific marketingului, vorbeste si Chris Fill, potrivit caruia, este important sa se ia in calcul faptul ca, in construirea marcii, trebuie implicati atat managerii, cat si consumatorii. Este bine ca ambele parti sa aiba capacitatea de a diferentia oferta companiei in raport cu concurenta si de a asocia anumite atribute sau sentimente unei marci. Potrivit acestuia:
,,O marca de succes este aceea care creeaza si sustine o impresie puternica, pozitiva si de durata in mintea cumparatorului."
In construirea marcii, un rol important revine comunicarii specifice marketingului. Odata construita, marca devine ea insasi un puternic vector de comunicare, prin nume, logo, dar mai ales prin valorile care-i definesc imaginea.
Introducere
Potrivit specialistilor, identitatea marcii este ,,o combinatie specifica de elemente vizuale si auditive", ce asigura recunoasterea si diferentierea marcii, creand totodata legatura dintre marca si toate informatiile referitoare la aceasta. Elementele la care se face referire sunt, in principal, numele si/ sau sigla - reprezentand componentele verbale ale marcii, emblema si/ sau logo-ul - reprezentand elementele figurative ale marcii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Elaborarea Strategiei de Marca pentru Marcile din Portofoliul Companiei Arctic pentru Perioada 2011-2014.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!