Elaborarea Strategiei de Marketing a Companiei SC Carpatina SA

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere - pg. 4
Cap. 1. Strategia unei firme 
1.1. Conceptul de strategie - pg. 9
1.2. Componentele strategiei - pg. 12
1.3. Factorii de influenta asupra strategiei unei firme - pg. 14
Cap. 2. Strategia de marketing
2.1. Strategia si tactica de marketing - pg. 17
2.2. Tipologia strategiilor de marketing - pg. 20 
Cap. 3. Studiu de caz. Elaborarea strategiei de marketing a companiei SC. Carpatina S.A.- pg. 26
Cap. 4. Concluzii - pg. 41 
Bibliografie - pg. 44


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Prin lucrarea de fata "Elaborarea strategiei de marketing a companiei SC. Carpatina S.A." s-a urmarit stabilirea rolul esential pe care il au strategiile elaborate de catre organismele manageriale, in conceperea si fundamentarea activitatilor firmelor.
Schimbarii conceptiilor privind organizatiile in general si firmele in special, i-a corespuns abordarea diferita a strategiei. Primii care au punctat importanta deosebita a strategiei, in ordine cronologica, au fost: Alfred Chandler, Kenneth Andrews, Igor Ansoff, G. Hofer, D. Schendel, Brian Quinn, Henry Mintzberg si Michael Porter. 
Literatura de specialitate cuprinde un mare numar de interpretari date termenului de strategie, neexistand pana in prezent o definitie universala, unanim acceptata. 
A. Chandler (1962) defineste strategia ca fiind "determinarea pe termen lung a scopurilor si obiectivelor unei intreprinderi, adoptarea cursului de actiune si alocarea resurselor necesare pentru realizarea obiectivelor".
I. Ansoff (1965) trateaza strategia ca "axul comun al actiunilor organizatiilor si produselor/pietelor ce definesc natura esentiala a activitatilor economice pe care organizatia le realizeaza sau prevede sa o faca in viitor". 
In viziunea sa, strategia cuprinde patru componente: 
- vectorul de crestere geografica, bazat pe cuplul produs/piata, care precizeaza orientarea si marimea activitatilor viitoare ale firmei;
- avantajul competitiv, care se refera la castigarea unei pozitii competitive mai puternice, prin identificarea proprietatilor fiecarui cuplu produs/piata;
- sinergia utilizarii resurselor firmei;
- flexibilitatea strategica, bazata pe resurse si competente transmisibile de la un domeniu de activitate la altul.
K. Andrews (1971) considera strategia ca fiind "sistemul de scopuri si obiective, de politici si de planuri pentru atingerea acestor obiective, exprimate intr-o maniera care sa contribuie la definirea sectorului de activitate in care se afla firma sau in care accepta sa intre, ca si a tipului de firma care doreste sa devina ".
H. Mintzberg (1987) considera ca strategia nu poate fi redusa la o simpla definire, de aceea propune prezentarea conceptului in cinci moduri, intr-o maniera complexa:
1. Strategia ca plan , prin care desemneaza un curs prestabilit de actiune, o linie directoare sau un set de linii directoare pentru a solutiona o situatie. Astfel definita, strategia prezinta doua caracteristici:
- premerge situatia careia i se aplica;
- este dezvoltata constient si cu un anumit scop.
Introducere
2. Strategia ca tactica, manevra, aplicata in scopul dejucarii intentiilor concurentilor sau oponentilor; 
3. Strategia ca model, ce stabileste o suita de actiuni in plan comportamental, deoarece strategia rezulta din actiunile oamenilor si nu din intentiile lor;
4. Strategia ca pozitie, care specifica modalitatile de identificare a locului pe care-l ocupa organizatia in mediul sau, cel mai adesea pe piata. Prin aceasta definire, strategia devine o forta de mediere intre contextual intern si extern al organizatiei;
5. Strategia ca perspectiva, care implica nu doar o pozitionare pe piata, dar si o modalitate proprie de a percepe mediul extern. Aceasta ultima definitie sugereaza ca, inainte de toate, strategia ramane un concept, o reprezentare abstracta.
O. Nicolescu (1999) considera ca strategia poate fi definita ca "ansamblul obiectivelor majore ale organizatiei pe termen lung, principalele modalitati de realizare impreuna cu resursele alocate, in vederea obtinerii avantajului competitiv potrivit misiunii organizatiei".
Pentru a supravietui in mediul vanzarilor moderne, firma, care vinde atat servicii cat si produse, trebuie sa se individualizeze pe piata prin anumite metode de marketing, iar managerul trebuie sa dea dovada de inteligenta si profesionalism. 
Lumea afacerilor s-a schimbat si lucrurile continua sa evolueze atat de rapid incat si celor mai indrazneti intreprinzatori le este greu sa tina pasul.
In economia de piata, orice companie isi concepe o strategie de marketing proprie, prin care isi desemneaza directiile de evolutie in viitor, precum si modalitatile concrete de infaptuire a acesteia, astfel reusind sa evalueze corect parametrii pietei si sa aloce resursele de care dispune corespunzator cererii reale, sa sesizeze segmentele neacoperite de piata si avantajele competitive fata de concurenti. 
Mediul concurential tot mai complicat in care activeaza astazi companiile de orice tip, le obliga sa se preocupe de stabilirea, realizarea, apararea si mentinerea avantajului competitiv.
Actiunea efectiva prin care se realizeaza este precedata de patru etape interdependente: audit, stabilirea obiectivelor, stabilirea strategiilor si intocmirea planurilor de implementare. 
Punctul de pornire il constituie determinarea pozitiei competitive prin audit, ce asigura baza pentru stabilirea obiectivelor strategice.
Obiectivele strategice reprezinta enuntarea formala a scopului urmarit prin care se defineste statutul viitor al organizatiei intr- un orizont de timp mai lung, de aceea, orice obiectiv trebuie sa asigure: - certitudine si probabilitate de cuantificare; orizont previzional; certitudinea realizarii in conditii de eficienta sporite; posibilitatea adaptarii rapide si eficiente la schimbarile ce apar etc. 
La baza definirii obiectivelor strategice ale companiei se afla constientizarea nevoilor consumatorilor si de aceea trebuie cunoscute cele trei dimensiuni: 
Introducere
- grupul de consumatori deservit de firma, delimitat pe criterii geografice, demografice etc.;
- functiile sau nevoile consumatorilor satisfacuti - daca produsele sau serviciile corespund anumitor 
nevoi, firma poate alege satisfacerea unora dintre ele;
- tehnologia utilizata, adesea poate fi folosita pentru satisfacerea acelorasi nevoi. 
Cap. 1. Strategia unei firme
1.1. Conceptul de strategie
Cele mai recente definitii ale strategiei sunt prezentate de catre Henry Mintzberg, astfel: 
strategia ca o perceptie, prin care desemneaza un curs prestabilit de actiune, pentru a solutiona o situatie; strategia ca o schita sau un proiect ce consta intr-o manevra menita sa asigure depasirea unui contraconcurent sau oponent; strategia ca un model ce stabileste o structura de actiuni consistente in plan comportamental; strategia ca o pozitionare a firmei ce rezida in mijloacele de identificare a locului pe care organizatia il are in mediu sau, cel mai frecvent pe piata; strategia ca o perspectiva ce implica nu numai stabilirea unei pozitii, dar si o anumita percepere a realitatii ce se reflecta in actiunile sale, vizand piata, tehnologia etc. 
In alta acceptiune, prin strategie se desemneaza ansamblul obiectivelor majore ale organizatiei pe termen lung, principalele modalitati de realizare, impreuna cu resursele alocate, in vederea obtinerii avantajului competitiv potrivit misiunii organizatiei. 
Trasaturile definitorii ale strategiei, obligatoriu de indeplinit, sunt urmatoarele:1) 
Intotdeauna strategia are in vedere, in mod explicit si implicit, realizarea unor scopuri bine precizate, specificate sub forma de misiune si obiective.
Strategia vizeaza perioade viitoare din viata firmei, cel mai adesea 3 - 5 ani. De aici si gradul ridicat de risc si incertitudine ce-i este asociat, cu toata gama consecintelor in procesul operationalizarii. Sfera de cuprindere a strategiei este organizatia in ansamblul sau - cel mai adesea - sau parti importante ale acesteia.
Continutul strategiei se rezuma la elementele esentiale, concentrandu-se asupra evolutiilor majore ale firmei, indiferent ca acestea reprezinta sau nu schimbari fata de perioada anterioara.
Strategia se bazeaza pe abordarea corelativa a organizatiei si mediului in care isi desfasoara activitatea.
Prin strategie se are in vedere prefigurarea unui comportament competitiv pentru organizatie pe termen lung, tinand cont atat de cultura firmei, cat si de evolutiile contextuale, aceasta reflecta cultura organizatiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Elaborarea Strategiei de Marketing a Companiei SC Carpatina SA.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!