Elemente Definitorii Privind Notiunile de Strategie de Promovare si Strategie de Public Relation

Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL 1
ELEMENTE DEFINITORII PRIVIND NOTIUNILE DE STRATEGIE DE PROMOVARE SI STRATEGIE DE PUBLIC RELATION
Cu o tema ca aceasta pe care o propunem si cu un motiv care va deveni evident imediat, aceasta reprezinta o provocare teoretica importanta, insa una care, in opinia mea, merita din plin sa fie infruntata. Aceasta pentru ca, in cazul in care investigatia este corect desfasurata, iar rezultatele ei verifica ipoteza de lucru se va dovedi ca au atat relevanta teoretica cat si practica. Provocarea amintita consta chiar in stabilirea domeniului in care se inscrie cercetarea. Desigur, in interiorul disciplinelor academic economice, domeniul de care apartine ea este acela al marketingului. Numai ca, asa cum este formulata tema in interiorul acestuia se evidentiaza importanta asociata activitatii de relatii publice. Astfel incat o mai buna determinare a domeniului cercetarii de fata este sa afirmam ca acesta e constituit la intersectia studiului marketingului cu acela al relatiilor publice.
1.1. Problema relatiilor dintre si interferentelor intre marketing si componentele sale promotionale (Problema relatiilor dintre marketing si componentele sale promotionale)
Avand in vedere distinctia elementara dintre activitatea practica in domeniul de marketing, respectiv relatii publice, si reflectarea ei teoretica, in special cea academica, trebuie sa observam ca demersul nostru fiind unul teoretic se inscrie cu modestie printre cercetarile de tip academic.
Ori, trebuie sa observam ca in domeniul academic exista diferentiere intre cele doua specializari. In timp ce in activitatea practica, desi specializarile se pastreaza, colaborarea dintre purtatorii lor este mult mai stransa decat in domeniul academic. Provocarea majora este sa stabilim la nivel teoretic o legatura mai stransa intre cele doua domenii.
Cele mai simple definitii ale celor doua arii de activitate ne permit sa intelegem complexitatea relatiilor la care tocmai ne-am referit.
Una dintre definitiile frecvent formulate pentru marketing, care retine esentialul, este
" management al procesului responsabil cu identificarea, anticiparea si satisfacerea profitabila a cerintelor consumatorului". 
Desi evaluarile relatiilor publice sunt uneori conflictuale, iar aceasta influenteaza si definirea lor, cei mai multi dintre specialiasti sunt de accord ca ele trebuie definite ca " un set de functii manageriale... care dezvolta abilitatea strategica a organizatiei de a asculta, evalua si raspunde persoanelor... fara de care organizatia nu-si poate realiza misiunea si viziunea" . Este important sa observam faptul ca prin persoanele care pot influenta evolutia unei organizatii se intelege orice fel de individ interesat, nu doar cei externi, ci si angajatii, actionarii etc.
Din simpla inspectie a acestor doua definitii putem observa ca atat marketingul cat si PR-ul au in vedere relatia unei organizatii cu un public. Totusi aceste definitii ne permit sa observam ca exista diferente notabile intre manierele de abordare a publicului de catre cele doua discipline. In definitia marketingului era evidentiat interesul pentru profit, un element cantitativ si calculabil riguros; In timp ce in aceea a relatiilor publice sunt implicate misiunea si viziunea organizatiei, care desi formeaza o baza pentru profit, sunt in ele insele mai degraba aspect calitative ale activitatii organizatiei;
E posibil de asemenea sa remarcam faptul ca ambele activitati implica atat categoriile de public externe cat si pe cele interne, in pofida aparentelor ca vizate ar fi mai degraba prsoanele exterioare companiei; Mai ales in cazul marketingului se observa orientarea catre client, cum sunt implicate managerii, executantii din firma de pilda in realizarea unei strategii de marketing.
In acelasi timp, trebuie observant ca nici marketingul nici relatiile publice nu au o relatie neutral cu organizatia si diferitele ei tipuri de public; Daca prin profit acest lucru este evident in cazul marketingului, in acela al relatiilor publice trebuie sa constatam ca ele urmaresc ii induca publicului atitudinea dorita de organizatie; iar aceasta poate fi inteles ca o alta forma de profit prin transformarea publicului in consummator al mesajului asa cum a fost impachetat de organizatie prin departamentul de PR.
La nivel teoretic, dupa cum am observat, cele doua specialitati sunt distincte; desi specialistii in aceste domenii au dialog si fac chiar incursiuni pe terenul celeilalte discipline, ei raman cantonati indiscipline proprie. In practica, data fiind si miza aflata in joc, profitul companiilor si imaginea lor de care depinde acesta,
De obicei ea se rezolva prin realizarea unei strategii de marketing pe baza unui mix de marketing, celebrul patruped, produs, pret, pozitie si promotie. In acest mix de marketing, relatiile publice, cel putin in viziunea clasica a marketingului, ocupa un loc la nivelul promotiei alaturi de reclama, publicitate etc.
Trebuie recunoscut ca intr-o astfel de abordare a marketingului locul relatiilor publice este destul de restrains, cel mai frecvent constand in incercarea de a proiecta in exterior o buna imagine a companiei.
Practicienii relatiilor publice inteleg rolul lor in procesul de marketing intr-un mod diferit realizand ca o buna asezare in piata a companiei astfel incat sa-si atinga obiectivele, viziunea etc. nu poate avea loc decat atunci cand relatiile publice se integraza la nivelul intregii organizatii, nu mai sunt concepute ca un simplu buffer si ca vase circulante ale ei.
In esenta daca o companie si-a stability obiectivele si viziunea, cel mai important component al activitatii sale este strategia de realizare a acestora. In sensul cel mai simplu o strategie este o modalitate, cea mai eficienta dintre cele accesibile pentru realizarea obiectivelor. O definitie insa a strategiei in mediul complex de activitate al firmelor trebuie sa tina seama de caracterul procesual al pietei sis a isi reprezinte evolutia cel putting pe durata medie al companiei. De aceea la nivelul unei corporatii strategia poate fi definite drept " directia si scopul unei organizatii pe termen lung astfel incat sa-I aduca avantaje intr-un mediu in schimbare prin configurarea resurselor si competentelor cu scopul de a indeplini asteptarile celor interesati. 
Aceasta definitie a strategiei de marketing evidentiaza rolul pe care-l pot juca relatiile publice in procesul de marketing de la ascultarea angajatiilor, actionarilor, a clientilor si pana la elaborarea raspunsurilor pe care le poate furniza organizatia a acelor categorii de public interesate in acea masura incat raspunsurile oferite sa conduca la profit pentru companie care nu se poate insa realize in mod sanatos si durabil decat daca relatiile acesteia cu diferitele categorii de public sunt benefice si pentru acestea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Elemente Definitorii Privind Notiunile de Strategie de Promovare si Strategie de Public Relation.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!