Evaluare Furnizori

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 3
Motivatia, importanta si metodologia cercetarii 5
CAPITOLUL I STRATEGIA DE ACHIZITII MATERIALE 6
1.1 PIATA DE FURNIZARE-COMPONENTA A MEDIULUI AMBIANT AL INTREPRINDERII 6
1.2. STRATEGII IN APROVIZIONARE MATERIALA,PRINCIPII,SITUATII 6
1.3. ANALIZA PIETEI DE FURNIZARE,EVALUAREA SI SELECTIA FURNIZORILOR 10
1.3.1. Identificarea ofertelor de produse, a furnizorilor si zonarea pe grupe de importanta a acestora 10
1.3.2. Alegerea materialelor si produselor 12
1.3.3. Caracterizarea furnizorilor ca producatori 14
1.3.4. Caracterizarea furnizorilor din punct de vedere al resurselor oferite 16
1.3.5. Caracterizarea furnizorilor dupa facilitatile oferite 17
1.3.6. Caracterizarea furnizorului prin calitatea managementului specific 18
1.3.7. Evaluarea si selectia furnizorilor 20
1.3.8 Masurarea performantelor furnizorilor 21
1.4. Elaborarea strategiei in aprovizionarea materiala 23
CAPITOLUL II PREZENTAREA SOCIETATII S.C. XYZ S.R.L. 25
2.1.Date de identificare 25
2.2 Istoricul societatii 26
2.3 Obiectul de activitate 27
2.4Piata firmei (produse, clienti, concusrenti, furnizori ) 28
2.4.1 Produsele 28
2.4.2 Clienti 29
2.4.3Concurenta 29
2.4.4 Furnizori 30
2.5 Resursele umane in cadrul SC XYZ S.R.L. 32
2.5.1 Angajatii si managementul in S.C. Xyz S.R.L. 32
2.5.2 Pregatirea profesionala a angajatilor d la SC Cina Carmangeri 33
2.6 Misiunea, principiile manageriale si politicile comerciale ,,S.C.Xyz S.R.L." 34
2.7 Strategiile SC Xyz SRL de mentinere pe piata 35
CAPITOLUL III ANALIZA STRATEGIEI DE ACHIZItII LA S.C. CINA CARMANGERIE S.R.L. CLUJ-NAPOCA 36
3.1.Organizarea in cadrul departamentului de achiziti 36
3.1.1Organizarea in cadrul departamentului 37
3.1.2Structura departamentului de achizitii 38
3.2 Surse si forme de achizitionare marfa 39
3.3. Activitatea de aprovizionare in cadrul societatii 40
3.4 Alegerea si selectia furnizorilor 41
3.5 Testarea gradului de indeplinire a performantelor. Masurarea performantelor furnizorilor 45
CAPITOLUL IV CONCLUZII-MASURI NECESARE A FI ADOPTATATE IN VEDEREA IMBUNATATIRII ACTIVITATII DE ACHIZITIONARE DE MARFURI SI A DECIZIEI DE IDENTIFICARE SI SELECTIE A FURNIZORILOR LA S.C. XYZ S.R.L. IN ANUL 2009 47


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
O reflectie de moment ne arata pur si simplu faptul ca intr-o lume a vitezei ne aflam in fata problemei ca nu stim ce sa alegem: calitate sau cantitate, performante sau mediocritate, rezultate pe termen lung sau rezultate pe termen scurt, plus o serie de elemente fara sfarsit care creeaza confuzie in randul nostru ca indivizi unici, dar si in randul entitatilor economice. 
Strategia face parte dintre termenii manageriali la moda in Romania. Utilizarea sa este frecventa in management, dar si de catre economisti, politicieni, ingineri, juristi sau profesori. Mass-media in toate variantele sale se refera frecvent la strategii. Aceasta moda nu este deloc intamplatoare. Ea raspunde unei stringente necesitati. Schimbarile de esenta prin care se realizeaza economia de piata si societatea democratica sunt decisiv conditionate de elaborarea si operationalizarea de strategii temeinic fundamentate care sa reflecte conditiile specifice Romaniei in actuala faza a evolutiei sale.
Orientate spre satisfacerea clientului, unitatile de comercializare cauta asiduu sa-si duca misiunea finala spre culmile perfectiunii si tind sa-si extinda aria de actiune in zona exterioara a activitatii lor cautand sa imbunatateasca ceea ce nu reusesc colaboratorii lor.
Lucrarea de fata se opreste asupra unui studiu - modul in care priveste societatea S.C. Xyz S.R.L. care functioneaza pe teritoriul tarii noastre, principiile si cultura organizationala in contextul relatiilor cu furnizorii sai. S-a incercat studierea modului in care este organizata si orientata spre achizitionarea si aprovizionarea cu marfurile caracteristice activitatii sale de comerciant <Comert cu amanuntul si en-gros cu carne si produse din carne>.
In primul capitol se prezinta evidentierea importantei activitatii departamentului aprovizionare sau achizitii in contextul activitatii economice, precum si cel al coordonarii eficiente a relatiilor furnizor-companie, iar pe de alta parte, o caracterizare completa a furnizorilor luand in considerare contextul in care functioneaza pe piata si criterii obiective si subiective utilizate in activitatea de evaluare si selectie a furnizorilor. Acest capitol ofera o imagine asupra conceptului de strategie de achizitii materiale in complexitatea sa si caracteristicile acesteia.
Al doilea capitol e dedicat prezentarii firmei care este supusa cercetarii de caz SC Xyz S.R.L.. Dupa prezentarea unui scurt istoric al societatii, se continua cu prezentarea obiectului de activitate, definirea misiunii, precum si principiilor manageriale care o guverneaza. In ultimul capitol se prezinta o diferentiere a societatii fata de concurenta.
Al treilea capitol cuprinde o descriere a departamentului de achizitii, sursele si formele de achizitionare a marfii, descrierea activitatii de aprovizionare, alegerea si selectia furnizorilor. In ultimul rand in acest capitol se efectueaza masurarea performantelor furnizorilor.
Concluziile desprinse din acest studiu sunt urmatoarele:
Motivatia, importanta si metodologia cercetarii
Motivul alegerii acestei teme il constituie interesul personal in domeniul managementului strategic, dorinta de a cunoaste strategiile practicate de firme, modalitatile in care ele se mentin pe piata.
Principala mea motivatie a fost faptul ca imi desfasor activitatea in cadrul companiei si ocup in prezent o functie de conducere care imi permite interactiunea cu achizitiile si lantul de furnizori ai companiei. Am preluat studiul drept o aprofundare a cunostintelor in zona mea de referinta si de identificare a problemelor intalnite de-a lungul activitatii mele. Am cautat sa gasesc rezolvarea problemelor identificate sau macar sa ofer o alternativa bazata pe studiul teoretic al situatiilor intalnite fara a ezita in a aduce completari pentru problemele a caror rezolvare am luat parte prin activitatea mea efectiva si prin experienta de munca acumulata pe parcursul celor patru ani de cand muncesc in cadrul companiei. 
Partea teoretica are menirea de a studia caracteristicile furnizorilor si teorii pe baza carora se pot fundamenta sistemele de clasificare, identificare si solutionare a problemelor legate de activitatea de aprovizionare si achizitionare de marfuri, iar cea practica constituie cercetarea propriu-zisa, in care s-a avut ca principal obiectiv studierea sistemului de lucru cu furnizorii din cadrul S.C. XYZ S.R.L. 
La partea teoretica bibliografia cuprinde o cercetare stiintifica cu privire la literatura de specialitate si recomandata de coordonator, iar partea practica este o cercetare proprie prin munca prestata la aceasta societate de cand am fost angajata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evaluare Furnizori.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!