Evaluarea Sistemului de Management

Disertație
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 61 în total
Cuvinte : 18197
Mărime: 166.40KB (arhivat)
Publicat de: Chira Șandor
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. CAPITOLUL I 2
  2. Rolul și importanța managementului în societatea modernă 2
  3. 1.1. Principiile generale ale managementului firmei 2
  4. 1.2. Particularitățile societății moderne 3
  5. 1.3. Rolul managementului și a managerilor în societatea modernă 4
  6. CAPITOLUL II 5
  7. Considerații generale cu privire la funcțiile managementului 5
  8. 2.1. Caracteristicile funcțiilor manageriale 5
  9. 2.2. Conținutul și sfera de cuprindere a funcțiilor manageriale 5
  10. 2.2.1. Planificarea (Previziunea) 5
  11. 2.2.2. Organizarea 6
  12. 2.2.3. Coordonarea 6
  13. 2.2.4. Antrenarea 6
  14. 2.2.5. Controlul 7
  15. CAPITOLUL III 8
  16. Funcția managerială de organizare și impactul ei asupra succesului întreprinderii 8
  17. 3.1. Definirea sferei de cuprindere a organizării la nivelul întreprinderii 8
  18. 3.2. Principalele componente ale activității de organizare 9
  19. 3.3. Delegarea de autoritate și descentralizarea în cadrul funcției de organizare 9
  20. 3.4. Instrumente utilizate în elaborarea procesului de organizare a întreprinderii 10
  21. CAPITOLUL IV 13
  22. Organizarea procesuală în cadrul funcției manageriale de organizare 13
  23. 4.1. Conținutul organizării procesuale la nivelul întreprinderii 13
  24. 4.2. Componentele activității de organizare procesuală 13
  25. 4.2.1. Postul de lucru 13
  26. 4.2.2. Compartimentarea proceseler de muncă 14
  27. 4.2.3. Relațiile de muncă 15
  28. 4.2.4. Nivelele ierarhice 17
  29. CAPITOLUL V 19
  30. Organizarea structurală – componentă a procesului de organizare a firmei 19
  31. 5.1. Principii de elaborare și factorii de influență ai organizării structurale 19
  32. 5.1. Tipuri de structuri organizatorice ale firmelor 21
  33. 5.3. Elaborarea structurii organizatorice a firmei 28
  34. 5.4. Criterii care stau la baza alegerii structurii organizatorice optime a firmei 34
  35. CAPITOLUL VI 39
  36. Studiu de caz privind analiza sistemului de management al unei societăți ca pârghie de dezvoltare 39
  37. CONCLUZII Şl PROPUNERI 59
  38. BIBLIOGRAFIE 61

Extras din disertație

EVALUAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT

CAPITOLUL I

Rolul și importanța managementului în societatea modernă

Managementul, ca știință, s-a definit relativ recent (primele lucrări de specialitate au apărut la începutul secolului XX), ca răspuns la necesitățile practicii sociale. Managementul întreprinderii, datorită numărului mare de specialiști implicați, este abordat din multiple puncte de vedere, care cel mai adesea se deosebesc substanțial între ele.

Privit prin prisma evoluției sale în timp, managementul a început ca o artă, iar pe măsura acumulării experienței, a formulării unor principii și legități, a dezvoltării unor metode și proceduri specifice de investigare și acțiune a căpătat tot mai mult caracteristicile unei științe.

În literatura de specialitate s-au exprimat diferite opinii privind conținutul si sfera de cuprindere a managementului, definițiile fiind mai generale sau mai analitice, astfel:

- M.H. Mescon, M. Albert si Fr. Kedouri definesc managementul ca fiind procesul de planificare, organizare, antrenare și control al eforturilor membrilor unei organizații și folosirea altor resurse organizaționale pentru atingerea scopurilor organizaționale [Management: Individual and Organizational Effectiveness, 1985].

- Philippe Hurmel definește managementul ca fiind ansamblul demersurilor, metodelor si proceselor de planificare, organizare, alocare a resurselor, control, activare si animare a unei întreprinderi [Qualite et management strategique, 1989]

- Ovidiu Nicolescu: managementul firmelor rezida in studierea proceselor si relațiilor de management din cadrul lor, in vederea descoperirii legităților si principiilor care le guvernează si a conceperii de noi sisteme, metode, tehnici si modalități de conducere, de natura sa asigure obținerea si creșterea competitivității [Management, 1999].

1.1. Principiile generale ale managementului firmei

La baza conceperii și exercitării managementului firmelor se afla un ansamblu de principii care au o triplă determinare: socio – economică, tehnico – materială și umană. Principiile generale exprimă nivelul de dezvoltare a științei managementului.

Principiul asigurării concordanței dintre parametrii sistemului de management al firmei și caracteristicile sale esențiale și ale mediului ambiant.

Principiul managementului participativ – participarea personalului este necesar să se realizeze diferențiat, cu un plus de intensitate la nivelul firmelor mari și mijlocii, în domeniile de activitate cu complexitate și dinamism mare și pentru personalul cu pregătire ridicată.

Principiul motivării tuturor factorilor implicați, a stockholderilor în activitățile firmei, motivarea puternică a factorilor implicați în activitățile firmei, corelată cu aportul potențial și efectiv la rezultatele obținute, trebuie să ghideze în permanență managementul firmei.

Principiul eficacității și eficienței exprimă necesitatea modelării sistemului de management al firmei, astfel încât să se determine supraviețuirea și competitivitatea sa.

1.2. Particularitățile societății moderne

Într-un sondaj, la care au participat 44 de experți din diferite domenii din America și Europa, care avea ca subiect predicții pentru deceniul 1990 – 2000 cu prelungiri în deceniul 2000-2010 au rezultat peste 100 de tendințe diferite privind societatea contemporană. S-au conturat astfel nouă cauze importante ale schimbării societății contemporane, și anume:

Maturizarea populației. Se vor manifesta preocupări sporite în domeniul forței de muncă, de natură educațională și de schimbare a politicii de pensionare în sensul întârzierii ieșirii la pensie.

Apare o societate pestriță din punct de vedere demografic. Se ajunge la o forță de muncă ce înglobează culturi diferite (datorită în primul rând emigrării), iar produsele și serviciile vor trebui adaptate la aceste condiții demografice.

Mutație în roluri societale. Se estompează granițele dintre sectoarele de stat și privat.

Economie informatizată. Mariajul computerelor cu tehnologia comunicațională transformă informația într-o resursă strategica.

Globalizare. Rolul dominant al Americii în economia globală va descrește, în timp ce influențele Japoniei și Europei se vor majora.

Accent pe calitatea vieții. Emanațiile toxice, calitatea îngrijirii curente a copiilor și bătrânilor, precum și riscurile îmbolnăvirilor profesionale vor căpăta o atenție sporită.

Restructurare economică. Vor apărea noi ramuri industriale. Reconversia profesională va căpăta importanța crescută, corespunzător unei economii aflate într-o schimbare rapidă.

Se redefinește familia și habitatul. Tradiționala familie este înlocuită de cupluri fără copii, cupluri de necăsătoriți, părinți singuri și familii cu doua venituri. Tot mai mulți oameni vor fi capabili să lucreze acasă, să folosească serviciile bancare și să-și facă piața fără a se deplasa de la domiciliu.

Preview document

Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 1
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 2
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 3
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 4
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 5
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 6
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 7
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 8
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 9
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 10
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 11
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 12
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 13
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 14
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 15
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 16
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 17
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 18
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 19
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 20
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 21
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 22
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 23
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 24
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 25
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 26
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 27
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 28
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 29
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 30
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 31
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 32
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 33
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 34
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 35
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 36
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 37
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 38
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 39
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 40
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 41
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 42
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 43
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 44
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 45
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 46
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 47
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 48
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 49
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 50
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 51
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 52
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 53
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 54
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 55
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 56
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 57
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 58
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 59
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 60
Evaluarea Sistemului de Management - Pagina 61

Conținut arhivă zip

  • Evaluarea Sistemului de Management.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza Activitații de Piață a Hotelului Unique

- CAPITOLUL I - HOTELUL UNIQUE - PREZENTARE GENERALA 1.1. Prezentarea hotelului Unique Bucureşti Hotelul UNIQUE este situat in Piaţa Romană,...

Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate

Cuvânt înainte Produsul, după cum este definit conform standardului ISO 9000:2001 (punctul 3.4.2) este «rezultatul unui proces», existând patru...

Comerțul Exterior cu Miere al României

INTRODUCERE Ȋn această lucrare intitulată „Comerţul exterior cu miere al României” îmi propun să vă prezint potenţialul de export al României, şi...

Studiu Privind Costurile Non-Calitatii

1 INTRODUCERE CALITATE – COST – EFICIENŢĂ FINANCIARĂ, termeni care de o perioadă bună de timp frământă firmele dintre cele mai mici până în topul...

Strategii, Tactici și Tehnici de Negociere

Argument Domeniul pe care ne străduim să-l explorăm în această lucrare este cel al afacerilor, adică al celei mai extinse forme de comunicare...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Etică în afaceri și managementul firmei

1.2 Functiile managementului Cel care a def pt prima data managementul prin functiile sale a fost H. Fayol care identifica 5 functii...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Strategia instituției prefectului - Județul Gorj privind implementarea managementului calității

INTRODUCERE Actualitatea temei: Consolidarea instituţională este un proces complex de întărire, adaptare la schimbări şi diversificare a...

Evaluarea Eficienței Managementului Resurselor Umane în Întreprinderile Românești

Managementul resurselor umane reprezinta ansamblul activitatilor de ordin operational (planificarea, recrutarea, mentinerea personalului) si de...

Teoria și Practica Riscului în Banca Comercială

ÎNTRODUCERE Actualitatea temei de cercetare şi gradul de studiere a acesteia Actualitatea temei de cercetare În anii 90 ai secolului trecut, în...

Misiune de Audit

INTRODUCERE Auditul intern, axat la începuturile sale pe probleme contabile, a devenit astăzi un instrument puternic de depistare a principalelor...

Managementul strategic al DGASPC Vâlcea

1. Analiza capabilităţii strategice a organizaţiei 1.1. Diagnosticul general al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului...

Analiza managementului calității la SC Michelin România SA

Introducere În cadrul sistemului de management al unei organizaţii, o deosebită importanţă este acordată sistemului de management al calităţii,...

Studiu privind evaluarea resurelor umane prin prisma performanțelor

CAPITOLUL 1. Prezentare S.C. Anticorosiv S.A Societatea ANTICOROSIV SA Bucureşti a fost înfiinţată în baza HGR 1200/12.11.1990 şi reorganizată...

SC Xcell Trading SRL

Introducere Am ales sa realizez Imbunatatirea managementului calităţii la SC Xcell Trading SRL, ca lucrare de licenţa deoarece sunt angajat de 4...

Ai nevoie de altceva?