Evolutia Serviciilor Postale - Previziunea Dezvoltarii Lor in Etapele Urmatoare

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL I
1.1. Evolutia gandirii economice despre servicii pag. 3
1.1.1. Teorii economice despre servicii pag.3
1.1.2. Continutul serviciilor, concept pag. 3
1.1.3. Caracteristicile serviciilor pag. 4
1.2. Locul si rolul serviciilor in economie pag.4
1.2.1. Rolul serviciilor in dezvoltarea economico sociala pag. 4
1.2.2. Dimensiuni si interdependente in sectorul serviciilor pag. 5
1.2.3. Serviciile si sectorul tertiar pag. 6
1.3. Tipologia serviciilor Clasificare si categorii de servicii pag. 7
1.3.1. Servicii pentru intreprinderi pag. 7
1.3.2. Servicii pentru populatie pag. 8
1.3.2.1.Servicii de piata prestate populatiei pag. 9
1.3.2.2. Servicii publice finantate de la buget pag. 9
1.4. Piata serviciilor pag. 10
1.4.1.Tendinte de liberalizare pag. 10
1.4.2. Raporturi intre piata serviciilor si piata bunurilor pag. 10
1.5. Oferta si tarifele pentru servicii pag. 11
1.6. Cererea de servicii pag. 12
1.7. Resursele umane si materiale in sectorul serviciilor pag. 12
1.8. Eficienta economica si materiala a serviciilor pag. 14
1.8.1. Criterii de evaluare , indicatori de exprimare pag. 14
1.8.2. Continutul si particularitatile eficientei in sfera serviciilor pag.14
CAPITOLUL II
2. POSTA ROMANA prestator de servicii eficient in economia romaneasca pag. 16
2.1.Scurt istoric al Postei Romane de la infiintare pana azi pag. 16
2.2. Scop, misiune, valori si principii: pag. 16
2.3. Activitate, structura a CNPR pag. 17
2.4. Posta Romana un jucator activ pe plan mondial pag. 18
CAPITOLUL III 
3. SERVICIILE POSTALE pag. 19
3.1.Organizarea serviciilor postale pag. 22
3.2 Piata serviciilor postale pag. 24
3.3. Resurse umane pag. 25
3.4 Traficul trimiterilor postale pag. 26
3.5 Concluzii privind piata postala din Romania pag. 29
CAPITOLUL IV( Studiu de caz)
4. Evolutia serviciilor postale in zona Oltenia - D.R.P. CRAIOVA pag. 31
4.1.Prezentare generala pag 31
4.2. Componenta pag 31
4.3. Acoperire geografica pag 31
4.4. Dinamica personalului pag 32
4.5. Structura administrativa pag. 32
4.6. Structura cailor de comunicatie pag 32
4.7. Analiza activitatii postale in cadrul DRP Craiova reorganizarea retelei. pag. 34
CONCLUZII pag. 36
BIBLIOGRAFIE pag. 38


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 
Lucrarea propune o abordare din punct de vedere a evolutiei serviciilor in general cu cercetare a serviciilor postale la nivel national si regional Rolul serviciilor postale,de motor al economiei serviciilor in general, este alocat acestora intrucat ele sunt singurele servicii publice care au o functionare permanenta, mesajul este autentic si confidential, in acelasi timp asigura intimitate si discretie si nu in ultimul rind este garantat de catre stat.
Studierea evolutiei societatii umane, a etapelor acesteia, a cauzelor schimbarilor se afla in centrul activitatii stiintei economice. Un rol important revine conceptiilor care delimiteaza evolutia societatii umane prin impartirea acesteia in sectoare, iar raportul dintre aceste sectoare reflecta de fapt insasi evolutia societatii umane sub aspect economico social.
Evolutiile din ultimele decenii indreptatesc caracterizarea economiilor tarilor dezvoltate ca "economii ale serviciilor", determinand intensificarea preocuparilor specialistilor de a depasi relativa ramanere in urma a teoriei fata de practica. Aceste preocupari s au concentrat in primul rand asupra definirii conceptului de serviciu, problema dificila datorita extremei eterogenitati a serviciilor.
Posta , institutie democratica urmareste pas cu pas dezvoltarea civilizatiei umane. Sectorul postal este motorul economiei nationale, el reprezinta cea mai mare retea de distribuire din tara, practic este o infrastructura esentiala a economiei nationale.
Istoria Postei este mai mult decat o poveste despre expedierea corespondentei. Este o poveste despre marketing, care incepe in 1989, cand nou infiintatul Minister al Postelor si Telecomunicatiilor a stabilit principiul in virtutea caruia,, orice persoana din Romania, indiferent cine, indiferent unde, are dreptul la acces egal la un serviciu de corespondenta sigur, eficient si acceptabil ca pret,,.Acest serviciu a fost denumit mai tarziu Serviciul Universal, iar Posta Operatorul National de Serviciu Universal.
Ramura a industriei serviciilor, posta Romana, revigorata cu adevarat dupa anul 1991, a simtit necesitatea permanentizarii legaturilor cu clientii sai, lucru ce a condus la creearea de servicii specializate pentru satisfacerea acestor nevoi.
In lucrarea de fata structurata pe patru capitole am dorit sa evidentiez, dupa cum spune si titlul acesteia, evolutia serviciilor postale si previziunea dezvoltarii lor in etapele urmatoare, asa cum eu personal o descopar si o analizez zi de zi, la locul de munca 
Mentalitatea manifestata in evolutia si transformarea continua a Postei, are la baza cunoasterea principiilor fundamentale si este cultivata prin practica , feedback si ajustari.In opinia mea in dezvoltarea serviciilor postale un rol important au avut cateva principii de baza. 
Concentrarea asupra clientilor reprezinta principiul conform caruia lucratorii postali ar trebuii sa incerce permanent sa inteleaga si sa satisfaca pe deplin dorintele si nevoile clientilor vizati mai bine decat concurenta.
Segmentarea si alegerea pietei -tinta (clientilor) se refera la faptul ca, potentialii clienti sau clientii existenti difera unii de altii.Acestia au nevoi , valori, atitudini sau resurse diferite, lucru care duce implicit la nevoia de segmentare a pietelor mari si eterogene in segmente mai mici, mai omogene, ce pot fi deservite mai eficient cu produse si servicii postale care satisfac nevoile acestora.
Identificarea concurentei. Pana in anul 1990, Posta Romana detinea monopolul , fiind singurul furnizor de serviciu postal din tara. Dupa 1990 apar curierii specializati, iar posta nu mai detine monopol decat pe o anumita categorie de servicii.In opinia mea , concurentii pot fi definiti ca organizatiile care ofera acelorasi clienti produse si servicii asemanatoare, adeseori la preturi similare sau chiar mai mici.
O etapa foarte importanta necesara pentru evolutia serviciilor postale este urmarirea activitatii si intelegerea perfecta a obiectivelor, masurarea rezultatelor, analiza riguroasa a acestora si identificarea pasilor care trebuie facuti pentru realizarea corectiilor (ajustarilor) care se impun. De asemenea se pot solicita parerile clientilor, evalua satisfactia acestora si determina aspectele principale care trebuie inbunatatite, astfel incat obiectivele propuse sa fie atinse.
Serviciile postale au aparut si existat din nevoia de comunicare,iar existenta lor s a realizat datorita a trei elemente:unicul canal de comunicare, starea de monopol conferita de statutul de Institutie a Statului si implicit, lipsa concurentei.Dezvoltarea retelelor de posta si comunicatii au dat noi dimensiuni serviciilor postale,care, pe langa asigurarea comunicatiilor statului si a celor interumane, asigura comunicatiile economice,industriale, stiintifice, etc.
Despre importanta lor, Constantin N Minescu, in anul 1916, spune : << Posta moderna este una din institutiile cele mai democratice si ,in aceasta calitate, ea serveste interese de cel mai inalt ordin , cum ar fi : afacerile de Stat, interesele marilor comercianti si industriasi, ca si pe ale celui mai neansemnat sat, interesele bogatilor, ca si pe ale saracilor, si prin ingenioase combinatiuni, dezvolta si transporta tot felul de manifestatiuni ale activitatii omenesti, in intreaga lume, facand sa dispara orice distanta si granita >>.
O particularitate a activitatii in domeniul postelor o constitue universalitatea acesteia determinata de asigurarea circulatiei trimiterilor atat in interiorul teritoriului Romaniei, cat si in afara acestuia prin legaturi pe care Posta Romana le are cu celelalte administratii straine in cadrul Uniunii Postale Universale.
La nivelul statului Posta poate fi organizata sub mai multe forme, cum ar fi:
administratie;
regie autonoma;
companie;
directie generala in cadrul unui minister ( al comunicatiilor).
Teritorial reteaua de posta, in principiu ia forma inpartirii administrative a statului. 
Evolutia civilizatiei, dezvoltarea permanenta a fortelor de productie ar fi fost franate daca serviciul postal si de telecomunicatii nu s ar fi dezvoltat permanent. Pe langa factorii naturali de evolutie a societatii, in tara noastra a aparut si factorul istoric, revolutia din 1989, care a determinat in Romania trecerea de la economia de comanda la economia de piata 
Noul tip de economie, liberalizarea pietei si aparitia firmelor concurentiale, asigurarea serviciului de universalitate impun serviciilor postale o noua strategie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Serviciilor Postale - Previziunea Dezvoltarii Lor in Etapele Urmatoare.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!