Evolutia si Optimizarea Instalatiei de Alimentare prin Injectie de Benzina la Motoarele cu Aprindere prin Scanteie

Cuprins disertatie Cum descarc?

1. NECESITATEA APARITIEI SISTEMELOR DE INJECTIE A BENZINEI. SCURT ISTORIC 1
2. CLASIFICAREA SISTEMELOR CU INJECTIE DE BENZINA 5
2.1. Procedee de injectie a benzinei 5
2.2. Instalatii pentru injectie de benzina asistate electronic 8
3. STUDIUL CONSTRUCTIV- FUNCTIONAL AL PRINCIPALELOR SISTEME DE INJECTIE DE BENZINA ASISTATE ELECTRONIC 13
3.1. Instalatia de injectie mono-jetronic 15
3.2. Instalatia de injectie K-jetronic 18
3.3. Instalatia de injectie K.E-jetronic 23
3.4. Instalatia de injectie L-jetronic 25
3.5. Instalatia de injectie L.H-jetronic 31
3.6. Instalatia de injectie Motronic 34


Extras din disertatie Cum descarc?

1. NECESITATEA APARITIEI SISTEMELOR DE INJECTIE A BENZINEI. SCURT ISTORIC
Injectia de benzina, isi are inceputurile intre anii 1898-1901, cand firma Deutz foloseste pentru prima data instalatii pentru injectarea benzinei la motoarele de serie. Sistemul este apoi adoptat de constructorii de avioane, care il aplica intre anii 1906-1910 la motoarele de avion Antoinette si Wright, iar apoi la motoarele Junkers.
In anul 1937 s-a construit prima motocicleta cu injectie de benzina si injectoare electromagnetice, in timp ce uzinele Daimler-Benz si Auto-Union echipeaza cateva automobile cu injectie de benzina.
Injectia de benzina se impune constructorilor motoarelor de automobile abia in anii 1950, datorita rezultatelor obtinute de firma Mercedes-Benz cu modelul MB300SL. In aceasta perioada, marile firme constructoare de automobile Daimler-Benz, Opel, BMW, Porshe, VW/Audi, GM, Citroen, Peugeut, Renault, Saab, Volvo, Jaguar, Nissan, Datsun, Toyota, realizeaza in serie automobile cu injectie de benzina.
Dezvoltarea echipamentelor pentru injectia benzinei era franata, pe la mijlocul anilor '60, de numarul mare si complexitatea elementelor componente ale intregii instalatii de alimentare si de costul ridicat al acesteia. Echiparea M.A.S.-urilor cu carburatoare complexe sau cu carburatoare multiple nu a reusit sa asigure performantele de putere si reducerea emisiilor poluante preconizate. In plus, diferenta de pret dintre o astfel de instalatie de alimentare si instalatia care utiliza injectia de benzina devenise mai putin sensibila. Pentru cresterea in continuare a puterii litrice a M.A.S.-ului, reducerea consumului de combustibil si mai ales pentru reducerea severa a emisiilor poluante din gazele de evacuare, impusa de legislatia internationala, se prefera injectia de benzina la care, insa, precizia de dozare a benzinei trebuia ameliorata pentru toate regimurile de functionare ale motorului.
Orice echipament de injectie destinat motoarelor cu ardere interna, trebuie sa fie astfel realizat incat sa asigure :
- comprimarea combustibilului la presiuni suficient de mari, necesare pulverizarii fine a acestuia ; 
- dozarea cantitatii de combustibil pe ciclu ;
- declansarea controlata a injectiei;
- introducerea combustibilului in cilindrii motorului sau in colectorul de admisie si pulverizarea acestuia;
- distributia combustibilului intre cilindrii motorului, cu grad sporit de uniformitate.
Injectia de benzina comandata electronic, sau injectia electronica de benzina, a putut raspunde dezideratelor mentionate. In plus, pentru autovehicule echipate cu motoare cu injectie electronica de benzina, s-a obtinut si un spor de securitate in conducere.
Comprimarea combustibilului la presiuni de injectie de 0,2...0,4 MPa, necesare pulverizarii benzinei, nu poate fi realizata direct de catre vreun dispozitiv electronic. Aceasta functie este realizata cu ajutorul pompelor de alimentare, care, pentru debite si presiuni mici de refulare, pot fi antrenate cu ajutorul unor motoare electrice alimentate de la bateria de acumulatoare a autovehiculului. In acest caz, motorul electric de antrenare poate fi comandat de catre unitatea electronica de control.
Dozarea combustibilului poate fi facuta la admisia acestuia in pompa sau la refulare. In ambele cazuri, participarea electronicii este posibila, fie comandand corespunzator o electrovalva montata la admisiunea combustibilului in pompa, fie actionand diferite elemente de executie, activate de unitatea electronica de comanda si control. In cazul utilizarii injectoarelor electromagnetice, dozarea combustibilului injectat pe ciclu se face prin reglarea timpului de deschidere a acestora, controland durata semnalului electric emis de unitatea centrala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia si Optimizarea Instalatiei de Alimentare prin Injectie de Benzina la Motoarele cu Aprindere prin Scanteie.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!