Extinderea Spre Est a Uniunii Europene - Cazul Romaniei

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL I. DESCHIDEREA UNIUNII EUROPENE SPRE TARILE EUROPEI CENTRALE SI DE EST 2
I.1.PRECIZARI PREALABILE 2
I.2.UNIUNEA EUROPEANA: CONSTITUIRE SI EVOLUTIE 2
CAPITOLUL II. UNITATEA EUROPEANA IN PERSPECTIVA ISTORICA 2
II.1. IDEILE DE UNITATE EUROPEANA IN PERIOADA INTERBELICA 2
II.2. INTEGRAREA EUROPEANA DUPA CEL DE-AL DOILEA RAZBOI MONDIAL 2
II.3. CREAREA PRIMELOR COMUNITATI EUROPENE 2
II.4. ACTUL UNIC EUROPEAN 2
II.5. CREAREA UNIUNII EUROPENE SI EVOLUTIA ACESTEIA 2
CAPITOLUL III. PROCESUL DE ADERARE LA UNIUNEA EUROPEANA 2
III.1. PREMISELE ADERARII 2
III.2. PROCEDURA DE ADERARE PREVAZUTA DE TRATATUL ASUPRA UNIUNII EUROPENE 2
III.3. STRATEGIA PREADERARII 2
III.4. ACORDURILE DE ASOCIERE CU TARILE CENTRAL SI EST EUROPENE 2
III.5. FAZA ,,CU CARACTER INTERNATIONAL" 2
III.6. ACQUIS-UL COMUNITAR 2
III.7. EFECTELE ADERARII 2
III.8. RETRAGEREA DIN UNIUNEA EUROPEANA, EXCLUDEREA SAU INCETAREA CALITATII DE MEMBRU 2
III.8.1. Dreptul de retragere din Uniunea europeana, ipotezele de suspendare a Tratatului si procedura prevazuta de art. 7 UE/Amsterdam 2
III.8.2. Excluderea 2
CAPITOLUL IV. EXTINDEREA SPRE EST A UNIUNII EUROPENE 2
IV.1. RELATIILE UNIUNII EUROPENE CU TARI DIN EUROPA CENTRALA SI RASARITEANA 2
IV.2. PERSPECTIVELE INSTITUTIONALE ALE LARGIRII SPRE EST A UNIUNII EUROPENE 2
IV.2.1. Reforma institutionala a Uniunii Europene 2
IV.3. NEGOCIERILE DE ADERARE 2
IV.4. DEZVOLTAREA NEGOCIERILOR DE ADERARE IN CADRUL INTALNIRILOR LA NIVEL INALT 2
IV.5. AGENDA 2000 SI CRITERIILE DE ADERARE 2
IV.6. TRATATUL DE LA NISA SI CARTA DREPTURILOR FUNDAMENTALE A UE 2
IV.7. PERSPECTIVELE UNEI ULTERIOARE EXTINDERI A UNIUNII SPRE TARI DIN EUROPA ORIENTALA, DIN CAUCAZ SI DIN ASIA CENTRALA 2
CAPITOLUL V. ETAPELE PARCURSE DE ROMANIA SPRE INTEGRARE IN UNIUNEA EUROPEANA 2
V.1. ROMANII SI EUROPENISMUL 2
V.2. ISTORICUL RELATIILOR UNIUNII EUROPENE CU ROMANIA 2
V.3. DEMERSURI COERENTE ALE ROMANIEI IN DIRECTIA INTEGRARII EUROPENE 2
V.4. PARTENERIATUL PENTRU ADERARE 2
V.5. CADRUL INSTITUTIONAL AL DIALOGULUI UNIUNEA EUROPEANA - ROMANIA 2
V.6. CADRUL FINANCIAR AL ADERARII 2
V.7. EVALUAREA PROGRESELOR INREGISTRATE DE ROMANIA IN BAZA ,,CRITERIILOR DE LA COPENHAGA" 2
V.8. CAPACITATEA DE ASUMARE A OBLIGATIILOR DE STAT MEMBRU AL UE 2
V.8.1. Evolutia si stadiul actual al negocierilor de aderarea a Romaniei la UE 2
V.8.2. Adoptarea acquis-ului comunitar de catre Romania 2
V.8.3. Acquis-ul comunitar 2
V.9. CONSECINTELE ADERARII ROMANIEI 2
V.9.1. Raportul cost - beneficii al integrarii Romaniei 2
CONCLUZII 2
BIBLIOGRAFIE 2


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Extinderea Uniunii Europene nu este un scop in sine, desi se poate afirma ca, pentru a-si indeplini misiunea de a realiza unitatea europeana, de a mentine pacea pe continent si de a avea un rol mai activ in lume, scopul Uniunii este acela de a aduna la un loc toate popoarele Europei. Uniunea Europeana are la baza democratia si drepturile omului. Pentru a putea transpune visul unei Europe puternice ca factor de stabilitate printr-o abordare comunitara transparenta, eficienta, si democratica Uniunea a trebuit sa parcurga o serie de etape institutionale. 
La ora actuala Uniunea regrupeaza 27 de state pe plan economic si politic, avand printre obiectivele sale apararea democratiei, promovarea si respectarea drepturilor omului, prosperitatea si pacea. Conform Tratatului privind instituirea unei Constitutii pentru Europa, Uniunea dispune de un cadru institutional unic care are drept scop: urmarirea obiectivelor Uniunii, promovarea valorilor sale, servirea intereselor Uniunii, ale cetatenilor si ale statelor membre, asigurarea coerentei, eficacitatii si continuitatii politicilor si actiunilor intreprinse in vederea atingerii obiectivelor sale. In definirea si punerea in aplicare a politicilor si actiunilor comunitare Uniunea urmareste sa combata orice discriminare pe motive de sex, rasa sau origine etnica, religie sau convingeri, handicap, varsta sau orientare sexuala. 
Cat priveste tarile Europei Centrale si de Est, Uniunea considera ca este de datoria sa sa le ajute sa adere la organismul european, dupa decenii de regim totalitar, declin economic si izolare de familia europeana. 
Aderarea acestora este considerata necesara pentru a intari noile democratii si, in consecinta, pentru a contribui la mentinerea pacii in Europa. Consiliul European s-a exprimat, asadar, in iunie 1987 la Copenhaga, in favoarea aderarii la UE a tarilor central si est -europene care isi doreau acest lucru.
In acelasi timp, Uniunea este constienta de dificultatile presupuse de extindere, atat pentru UE cat si pentru tarile in cauza. La nivel economic, tehnic si adimistrativ , aceste tari se afla cu mult sub nivelul mediu al statelor din cadrul UE, comparativ cu tarile cel mai putin dezvoltate care au aderat la Uniune in etapele precedente de extindere. Aceasta discrepanta, precum si numarul de aderari propuse, care vor dubla numarul statelor membre UE, vor avea de asemenea un impact asupra uniformitatii din cadrul UE si asupra modului de functionare a Uniunii.
In 1993, la Copenhaga, Consiliul European a stabilit criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca candidatii la aderare (in plus fata de conditiile stabilite in cadrul Tratatului) : o economie de piata functionala, capacitatea de a face presiunii concurentiale si pietei din cadrul Uniunii, adoptarea acquis-ului comunitar, care presupune capacitatea de a efectua modificari substantiale ale legilor, reglementarilor si prevederilor administrative, adoptarea obiectivelor fundamentale ale Uniunii, si anume integrarea politica, economica si monetara. Diferentele dintre statele solicitante in ceea ce priveste indeplinirea conditiilor si criteriilor constau in faptul ca situatiile lor sunt diferite, iar procesul de aderare trebuie sa tina cont de acest lucru.
Procesul de aderare, lansat pe 30 martie 1998 pentru toate cele 10 tari central-europene si Cipru includea si Malta si Turcia. A fost un proces evolutiv si complex, in care fiecare candidat a fost apreciat in functie de meritele proprii si pe baza acelorasi criterii. Procesul includea o strategie de pre-aderare, negocieri de aderare, o examinare analitica a legislatiei Comunitatii Europene si o procedura de reexaminare. Aderarea Ciprului a fost mai complicata de faptul ca insula era impartita de fapt intre comunitatea greaca si cea turca. Aderarea Turciei este dificila din cauza nivelului de dezvoltare economica si a reformelor necesare in domeniul democratiei si al respectarii drepturilor omului.
Pentru a se asigura ca o extindere de asemenea proportii nu se realizeaza in detrimetrul procesului de integrare si pentru a preveni acest fenomen, Uniunea trebuie mai intai sa se adapteze.
Organizarea institutionala, in cadrul careia pot aparea uneori dificultati chiar in ceea ce priveste functionarea eficienta a Uniunii cu 27 state membre, trebuie sa fie regandita in conditiile in care Uniunea trebuie sa continue sa functioneze eficient cu peste 27 de membri. Intr-un "Protocol privind extinderea Uniunii Europene", Tratatul de la Nisa include prevederi institutionale referitoate la sistemul de votare in cadrul Consiliului (care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2005), la alocarea locurilor in Parlamentul European incepand cu mandatul 2004-2009 si la reorganizarea Comisiei.
Potrivit lucrarilor summit-ului din 22-23 iunie 2007 de la Bruxelles,care au pus in discutie reformarea institutionala a UE, statele membre au ajuns relativ usor la un acord privind terminologia amendamentelor la tratate, eliminand orice element de factura Constitutionala. Tocmai de aceea, nu va exista un nou tratat unic al UE, ci se vor amenda cele trei tratate fundamentale, iar noile texte nu vor include termenul ,,Constitutie" sau referiri la simboluri de factura statala ale UE, precum steagul, imnul sau motto-ul. 
Negocierile maraton de la Bruxelles s-au purtat pe cateva teme mari: 
- personalitatea juridica a Uniunii; 
- sistemul de vot din Consiliul UE;
- includerea sau nu a Cartei drepturilor fundamentale in interiorul tratatului; 
- politica externa si de securitate;
- functia de ministru de externe al UE;
- cresterea rolului parlamentelor nationale in procesul de luare a deciziilor in UE;
- suprematia dreptului european asupra dreptului national;
- distributia competentelor intre statele membre si comunitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Extinderea Spre Est a Uniunii Europene - Cazul Romaniei.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!