Fiscalitatea in Romania

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL I.SISTEMUL FISCAL IN ROMANIA 4 
2.1 DEFINIRE SISTEM FISCAL 4
2.2. OBLIGATIA FISCALA 7
2.3. APARATUL FISCAL 9
CAPITOLUL II. FISCALITATEA IN ROMANIA 12
3.1.FISCALITATEA DIRECTA 12
3.1.1. IMPOZITUL PE VENIT 12
3.1.2. IMPOZITUL PE AVERE 13
3.1.3. IMPOZITUL PE SALARII 14
3.1.4. IMPOZITUL PE PROFIT 14
3.2.FISCALITATEA INDIRECTA 15
3.2.1. TAXA PE VALOARE ADAUGATA 15
3.2.2. ACCIZE 15
3.2.3. TAXELE DE IMPORT 16
3.2.4. TAXELE PE PRODUCTIE 17
CAPITOLUL III. STUDIU DE CAZ:ANALIZA IMPOZITELOR IN ROMANIA 19
CONCLUZII FINALE 61
BIBLIOGRAFIE 62


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Fiscalitatea este o stiinta, este matematica vie intrucat totul porneste de la ratiunea de a armoniza interesele personale cu cele sociale pe calea impozitelor, impozite care trebuie stabilite pe baza de principii clare si sanatoase, de echitate fiscala, economica si sociala. Fiscalitatea este o arta, a ratiunii economice, sociale si politice intrucat in stabilirea impozitelor nu exista tipare, prototipuri dupa care sa se aplice politica fiscala in orice tara, nu exista retete universal valabile. Chiar si in aceasi tara "strategia fiscala" se schimba frecvent, uneori destul de mult, in functie de evolutia economica, sociala si politica, interna si internationala.
Notiunile privind "fiscalitatea"au aparut pe o anumita treapta de dezvoltare a societatii, pentru a raspunde unor necesitati obiective ecomonico-financiare si sociale ale statului. Asupra acestei notiuni exista multe interpretari, intelegeri si definitii, in functie de elementele componente, intelegerea relatiilor si interactiunilor intre aceste elemente, modul de percepere a rolului si functiilor lor in sistemul economico-social, in raport de determinarile si finalitatea acestora.
In literatura de specialitate sunt numeroase referiri la fiscalitate, in sensul conceptual, metodologic si aplicativ.Una dintre aceste referiri este si faptul ca: "majoritatea din aceste interventii au ca abordare in sine, uneori exclusive, in argumentare, notiunea de impozit perceput ca o plata obligatorie la dispozitia colectivitatilor publice". De putine ori, insa fiscalitatea este asociata cu factorul de determinare, cauzalitatea, cheltuielile publice generate, la randul lor, de nevoile generale ale societatii.
Sistemul fiscal poate fi utilizat ca instrument de reglare a vietii economice, de interventie a statului in economie pentru eliminarea dezechilibrelor din diferite perioade ale vietii economice. De altfel, relatia dintre fiscalitate si nivelul de dezvoltare al economiei este de conditionare: o economie stabila, dezvoltata reflecta intotdeauna un mediu propice pentru o relaxare fiscala (acest fapt nu este valabil intodeauna un mediu propice pentru o relaxare fiscala (acest fapt nu este valabil intodeauna la nivelul unei economii in tranzitie, diminuarea presiunii fiscale neavand efectul scontat asupra dezvoltarii economice ca urmare a tendintei operatorilor economici de a deturna veniturile suplimentare din circuitul economic). 
Fiecare stat promoveaza propria politica in domeniul fiscal, stabilind numarul, tipul si marimea impozitelor si taxelor suportate de contribuabili. Acestea sunt structurate in raport de diferite criterii in scopul evaluarii si analizei efectelor impozitarii asupra dinamicii economiei. Cel mai uzitat criteriu este cel referitor la caracteristicile juridice si administrative, in raport de care impozitele sunt divizate in impozite directe si impozite indirecte. 
Impozitele sunt o forma de prelevare a unei parti din veniturile si/sau averea persoanelor fizice si juridice la dispozitia statului in vederea acoperirii cheltuielilor publice. Aceasta prelevare se face in mod obligatoriu, cu titlu definitiv (nerambursabil si fara contraprestatie). Caracterul obligatoriu al impozitelor trebuie inteles in sensul ca plata acestora catre stat este o sarcina impusa tuturor persoanelor fizice si/sau juridice care realizeaza venit dintr-o anumita sursa sau poseda un anumit gen de avere pentru care, conform, legii datoreaza impozit.
Impozitele si taxele constituie componente tot mai importante ale vietii economice, prin intermediul carora statul isi procura resursele financiare necesare acoperirii cheltuielilor publice, de a caror realizare depinde indeplinirea functiilor sale.
Impozitele indirecte se percep de la toti cei care consuma bunuri din categoria celor impuse sau beneficiaza de anumite servicii, indiferent de veniturile, averea sau situatia personala a acestora.
Fiind percepute in cote proportionale asupra valorii marfurilor vandute si a serviciilor prestate ori in sume fixe pe unitatea de masura, impozitele indirecte creeaza impresia falsa ca ar fi suportate in aceeasi masura de toate paturile sociale, ca ar asigura o repartitie echitabila a sarcinilor fiscale.
Toate impozitele directe si indirecte contribuie la scaderea nivelului de trai al populatiei, dar in mod diferit. Astfel, in timp ce impozitele directe duc la scaderea veniturilor nominale ale diferitelor categorii sociale, impozitele indirecte micsoreaza, in schimb, puterea de cumparare.


Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!