Fondul Social European

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 2
I.POLITICA DE COEZIUNE A UNIUNII EUROPENE 3
1. Instrumentele structurale. Prezentare generala 6
II. FONDUL SOCIAL EUROPEAN 9
1. Istoric 9
1.1. Aparitia Fondului Social European 9
1.2. Evolutia Fondului Social European 11
1.3. Piata unica si globalizarea 13
1.4. Strategia Lisabona 15
2. Cadru juridic 15
III. FONDUL SOCIAL EUROPEAN AZI 24
1. Perspective si prioritati 24
2. Gestionarea Fondului Social European 25
3. Regiuni eligibile 26
4. Domeniile de finantare ale Fondului Social European 27
IV. FONDUL SOCIAL EUROPEAN IN ROMANIA 28
1. Mecanisme si structuri implicate in gestionarea asistentei financiare nerambursabile in Romania 28
1.1. Planul National de Dezvoltare 28
1.2. Cadrul Strategic National de Referinta 31
1.3. Autoritati de management si programe operationale 33
2. Programe operationale finantate din FSE 39
2.1. Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative (PO DCA) 40
2.2. Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU) 48
V. EXEMPLE DE BUNA PRACTICA 60
VI. CONCLUZII SI OPINII 67
BIBLIOGRAFIE 72
ANEXE 73


Extras din disertatie Cum descarc?

FONDUL SOCIAL EUROPEAN
INTRODUCERE
Lucrarea de fata isi propune sa faca o analiza a domeniului amplu al Instrumentelor Structurale, punand un accent deosebit asupra Fondului Social European si a cadrului general si legal de implementare a acestuia in Romania, si, prin exemplificare, sa aduca in prim plan cele doua programe operationale care vor finanta proiecte din FSE, ca si documente programatice elaborate de catre o Autoritatatile de Management care le gestioneaza. 
Motivul alegerii acestui subiect, Fondul Social European, a fost determinat in primul rand de noutatea si amplitudinea domeniului de studiu. Odata cu aderarea Romaniei la UE, tara noastra beneficiaza de fonduri europene nerambursabile, in vederea apropierii conditiilor economice si sociale nationale de cele ale tarilor dezvoltate din Uniunea Europeana, pentru imbunatatirea nivelulul de viata al cetatenilor romani, azi cetateni europeni. Gestionarea fondurilor comunitare se realizeza intr-un cadru nou, in conformitate cu regulile comunitare si dispozitiile nationale si in baza unor strategii coerente, elaborate la nivel national, dar in stransa legatura cu prevederile stabilite prin strategiile UE, iar domeniul de activitate care urmareste utilizarea corecta si eficienta a acestor fonduri este destul de sensibil, datorita atat interesului major pe care il prezinta pentru societatea romaneasca, cat si complexitatii si amplorii sale. Noutatea domeniului reprezinta o provocare, iar alegerea temei a fost determinata de numarul redus de materiale, care au tratat subiectul, pe plan teoretic, situatie pe deplin explicabila avand in vedere data, relativ recenta, de la care Romania beneficiaza de aceste fonduri.
A doua motivatie tine de ratiuni profesionale. Domeniul meu de activitate fiind conex temei lucrarii, alegerea a fost determinata de accesul mai facil la materialul necesar studierii acestui subiect, care, in acelasi timp m-a ajutat in intelegerea mai exacta a modalitatilor de implementare a fondurilor, avand in vedere interesul meu profesional in managementul Instrumentelor Structurale. 
I. POLITICA DE COEZIUNE A UNIUNII EUROPENE
Baza legala a politicii de coeziune o constituie:
Art. 158 al Tratatului instituind Comunitatea Europeana: "In scopul promovarii unei dezvoltari armonioase, CE trebuie sa ia masuri care sa conduca la intarirea coeziunii sale economice si sociale. Concret, scopul CE trebuie sa conduca la reducerea disparitatilor intre nivelele de dezvoltare ale regiunilor sale si la promovarea regiunilor mai putin favorizate sau a insulelor, inclusiv a zonelor rurale", 
Regulamentele Consiliului UE care contin prevederile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune.
Uniunea Europeana a fost si ramane una dintre cele mai de succes creatii din istoria relatiilor internationale, o realitate greu de descris datorita complexitatii raporturilor juridice stabilite intre statele membre si institutiile comunitare.
Din punct de vedere economic, Uniunea Europeana reprezinta una dintre cele mai prospere zone din lume si, potential, una dintre cele mai competitive. Cu toate acestea, existenta unor disparitati semnificative privind prosperitatea si productivitatea intre statele membre si intre regiunile acestora determina slabiciuni structurale majore . 
Disparitatile regionale au crescut in mod semnificativ, o data cu integrarea celor 12 noi state membre in mai 2004 si ianuarie 2007 , existand inegalitati complexe intre statele membre si celelalte regiuni datorate diferentelor in ceea ce priveste:
o infrastructura;
o produsul national brut/capita;
o calitatea mediului inconjurator;
o somajul si abilitatile fortei de munca relevante pentru dezvoltare;
o marimea si diversitatea afacerilor;
o nivelurile de inovatie si utilizarea tehnologiei in afaceri. 
Avand in vedere aceste inegalitati si dificultatile economice pe care acestea le genereaza, pentru imbunatatirea functionarii Pietei Unice Europene, a fost elaborata Politica de coeziune a Uniunii Europene. Pornind de la ideea ca o buna functionare a Pietei Unice Europene, va duce, la randul ei, la cresterea competitivitatii Uniunii Europene si va genera cresterea veniturilor, aducand beneficii pentru economia intregii Uniuni Europene, Politica de Coeziune, coroborata cu politicile de protectie a mediului si politica egalitatii de sanse va conduce la promovarea unei dezvoltari durabile in cadrul Uniunii Europene, reducand, astfel, inegalitatile existente, pentru ca toate regiunile si grupurile sociale sa poata contribui si beneficia de pe urma cresterii economice a Uniunii Europene. 
Obiective
De-a lungul timpului, pe tema politicii de coeziune, au avut loc o serie de dezbateri, care au scos in evidenta necesitatea concentrarii acesteia asupra unui numar mai redus de probleme, esentiale pentru asigurarea coeziunii la nivelul Uniunii Europene. Pentru perioada 2007-2013 obiectivele politicii de coeziune sunt :
o convergenta,
o competitivitate regionala si ocuparea fortei de munca,
o cooperarea teritoriala europeana. 
Obiectivul convergenta urmareste accelerarea convergentei celor mai putin dezvoltate state membre si regiuni, prin imbunatatirea conditiilor de crestere economica si de ocupare, prin sporirea si imbunatatirea calitatii investitiilor in capitalul fizic si uman, in dezvoltarea inovatiei si stiintei in cadrul societatii, adaptabilitatea la schimbarile economice si sociale, protejarea si ameliorarea mediului, precum si eficientei administrative. Acest obiectiv va constitui prioritatea Fondurilor .


Fisiere in arhiva (1):

  • Fondul Social European.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!