Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA

Disertație
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 40 în total
Cuvinte : 11395
Mărime: 56.46KB (arhivat)
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. Capitolul 1: CARACTERIZAREA SECTORULUI AGROALIMENTAR DIN ROMANIA IN PERSPECTIVA INTEGRARII IN U.E.
  2. 1.1 ECONOMIA AGRALIMENTARA.4
  3. 1.2 ECONOMIA ALIMENTARA.4
  4. 1.3 PREZENTAREA GENERALA A SECTORULUI PASARI DIN ROMANIA.9
  5. 1.4 MODIFICAREA PERFORMANTEI TEHNICE IN MAREA INDUSTRIE.9 PRODUCATOARE DE BROILER DIN ROMANIA
  6. 1.5 Ce este gripa aviara?.11
  7. CAPITOLUL 2
  8. ANALIZA DIAGNOSTIC A ACTIVITAŢII ECONOMICE ŞI FINANCIARE LA S.C. AGRICOLA INTERNATIONAL S.A.
  9. 2.1 Scurt istoric.13
  10. 2.2 Diagnoza managementului practicat la firmă.14
  11. 2.3 Analiza diagnostic a potenţialului tehnico-productiv.14
  12. 2.3.1 Produse Agricola Bacău.14
  13. 2.3.2 Analiza dotarii cu mijloace fixe.18
  14. 2.3.3 Analiza dotarii cu mijloace circulante.19
  15. 2.4 Personalul.19
  16. 2.5 Diagnoza rezultatelor din activitatea de productie.20
  17. 2.5.1 Analiza canalelor de distributie si desfacere.20
  18. 2.5.2. Structura costului unitar de producţie.22
  19. 2.5.3 Preturile unitare de vanzare.23
  20. 2.6 Diagnoza activitatii financiare. Indicatori de bonitate
  21. C3 Analiza pietei produselor avicole si a preturilor la S.C. Agricola Internaltional S.A.(cerere ,oferta ,concurenta)
  22. 3.1 Piata interna a S.C. Agricola International S.A.27
  23. 3.1.1Concurenta.29
  24. 3.1.2Furnizori.29
  25. 3.1.3Clienti.30
  26. 3.2 POLITICA DE PRODUS.31
  27. 3.3 POLITICA DE PREŢURI.34
  28. 3.4 POLITICA DE PROMOVARE – COMUNICARE.37
  29. Capitolul 4 Concluzii si propuneri.39

Extras din disertație

Capitolul 1: CARACTERIZAREA SECTORULUI AGROALIMENTAR DIN ROMANIA IN PERSPECTIVA INTEGRARII IN U.E.

Economia agroalimentara se contureaza ca domeniu teoretic si ca o stiinta legata de producerea, distribuirea si utilizarea hranei, care cuprinde sectoare si subsectoare traditional tratate impreuna sau separat si anume: agricultura, industriile din amonte, industriile alimentare si serviciile aferente.

Sistematizarea teoretica a avut loc in mare masura concomitent si recurent cu evolutia realitatilor. Realitatile au determinat aparitia, cresterea si consolidarea organizatiilor nationale si ulterior transnationale care au acoperit din ce in ce mai multe activitati legate de realizarea functiei alimentare.

In aceste conditii, "economia agroalimentara" s-a impus, reprezentand un perimetru economic distinct conturat si din ce in ce mai inchegat.

Cronologic, I.H. Davis si R.A. Goldberg (1957) dau primii o definitie a agribusinessului devenit o realitate in Statele Unite ale Americii. Un progres important in delimitarea conceptuala a economiei agroalimentare il datoram lui Louis Malassis. Acesta da o clara definire a economiei agroalimentare, a economiei alimentare, a celei agrare si a economiei rurale.

Evolutia proceselor economice in special dupa cel de-al doilea Razboi Mondial a impus o dezvoltare evidenta pe aceste doua planuri, de acee sunt propuse mai multe definitii:

1.1 ECONOMIA AGRALIMENTARA cuprinde ansamblul activitatilor care concura la functia alimentatiei intr-o societate data. Sunt angrenate sapte sectoare: agricultura; industrii agricole si alimentare, distributia agricola si alimentara, restaurantele, industriile si serviciile oferite (care furnizeaza filierelor agroalimentare, consumurile intermediare si echipamentele necesare functionarii acestora), comertul international si de asemenea unitatile socio-economice de consum.

Din rigoare structurala si formala completam pentru delimitare, defintia astfel:

1.2 ECONOMIA ALIMENTARA concentreaza activitatile legate de satisfacerea nevoilor nutritionale manifestate prin raportul dintre nevoile biologice si capacitatile de acces la hrana, in paralel cu oferta de hrana si capacitatea de oferta. Ansamblul acestui domeniu poate reprezenta si o finalitate a economiei agroalimentare.

Economia agrara se ocupa de o economie a ramurii, avand ca sfera de activitate conexa, in masura importanta, ramurile din avall si amonte, cuprinzand insa activitatile intermediare si avand o deschidere prioritara catre economia rurala.

Economia rurala, domeniu mult mai larg cuprinde totalitatea proceselor economice, conotatiile lor sociale extraeconomice desfasurate in perimetrul rural si cu precadere in comunitatile rurale.

Agricultura reprezinta in general principala activitate rurala.

Economia agroalimentara este dependenta de nivelul general de dezvoltare economica a societatii date, de politicile alimentare, de dtarea agriculturii si de evolutia structurilor agrare, de procesele economice si sociale din comunitatile rurale. Orientarea economiei agroalimentare se realizeaza in functie de raporturile cerere-oferta, prioritatea avand-o cererea de alimente. Cererea efectiva de alimente conditioneaza punerea in valoare a resurselor materiale si a nevoilor de capital, precum si formarea unui anumit tip de economie alimentara, specifica modelului de consum national

Economia alimentara a unei tari s-a format timp indelungat si constituie fundamentul economiei agroalimentare moderne. Economia cosumului alimentar concentreaza activitati legate de satisfacerea nevoilor nutritionale ale oamenilor, manifstate prin raportul dintre nevoile biologice si capacitatile de acces la hrana, determinate de nivelul ofertei, de preturi, etc. Economia alimentara a unei tari este caracterizata de regimul alimentar, de nivelul bugetelor alimentare. Factorii economici si naturali determina cererea de alimente care exprima nevoile efective ale populatiei la diferite niveluri de venituri si pret.

Rolul sectorului agroalimentar in dezvoltarea de ansamblu depinde de numerosi factori, in primul rand de rolul agricu;lturii in aprovizionarea industriilor alimentare si nealimentare, si de tendinta de limitare a consumului alimentar pe locuitor in tarile dezvoltate datorita saturatiei alimentare. In aceste tari elasticitatea cheltuielilor alimentare in raport cu veniturile este mai slaba decat a altor cheltuieli de consum. Evolutia sectoru;ui agroalimentar spre integrarea interna si externa pune pe primul plan cresterea competititvitatii in toate subsectoarele componente si implica masuri coordonate de modernizare, in conditiile dezvoltarii durabile.

Preview document

Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 1
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 2
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 3
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 4
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 5
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 6
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 7
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 8
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 9
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 10
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 11
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 12
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 13
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 14
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 15
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 16
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 17
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 18
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 19
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 20
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 21
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 22
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 23
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 24
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 25
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 26
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 27
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 28
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 29
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 30
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 31
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 32
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 33
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 34
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 35
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 36
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 37
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 38
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 39
Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA - Pagina 40

Conținut arhivă zip

  • Fundamentarea Politicii de Pret la SC Agricola International SA.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza performanței și a strategiei de afaceri a SC Antibiotice SA

I. PREZENTAREA SECTORULUI FARMACEUTIC Industria de medicamente şi produse farmaceutice din România a fost creată ca sector de sine stătător în...

Plan de Afaceri OMV Petrom

I.DESCRIEREA COMPANIEI 1.INFORMAȚII GENERALE Cu activităţi în domenile: Explorare şi Producţie, Rafinare, Marketing, Gaze naturale si Energie,...

Particularități ale Marketingului Produselor Agricole în România

Capitolul 1. Piaţa – mediu extern principal al întreprinderii 1.1. Întreprinderea şi piaţa Întreprinderea îşi desfăşoară activitatea într-un...

Managementul integrării agriculturii românești în comunitatea europeană

INTRODUCERE Actualitatea temei. Trecerea de la economia centralizată la economia de piață se face greoi, datorită vidului de idei în găsirea de...

Reproiectarea Sistemului de Management al SC Alchimex SA

Cap I. Diagnosticarea viabilitatii economice si manageriale. 1. Documentarea preliminara. 1.1. Caracteristici tipologice ale firmei....

Strategii de dezvoltare a sectorului agroalimentar al Republicii Moldova în contextul comerțului cu Uniunea Europeană

Introducere Agricultura reprezintă cel mai mare sector al economiei Republicii Moldova, care antrenează aproape jumătate din forţa de muncă,...

Studiu de caz - Antibiotice SA Iași

I. Selecţia partenerilor externi Aşa cum a fost menţionat anterior, un important centru de import şi distribuţie este firma GSK (GlaxoSmithKline)...

Prezentarea Afacerii Simausrom Petrila

I.MEDIUL AFACERII 1.1.Descrierea afacerii Societatea Comerciala Simausrom Petrila a fost înfiintata si inregistrata la Registrul Comertului sub...

Te-ar putea interesa și

Risipa alimentară și implicații asupra mediului

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. Securitatea alimentară constituie un factor de importanţă majoră în stabilitatea economică, socială,...

Economie europeană

Politica agricola Fundamente pragmatice ale integrarii: Politica Agricola Comunitara (PAC) Autoritatile Comunitare luau, in 1962, o decizie care...

Competitivitatea Industriei Europene a Alimentelor și Băuturii

CIAA este vocea Europeana a industriei alimentare si bauturii –conducerea sectorul manufacturier, majoritatea angajatorilor si exportatorilor din...

Politici și Instrumente Comerciale

POLITICI SI INSTRUMENTE COMERCIALE Politici si instrumente comerciale 3.1 Politica comerciala. Concept, trasaturi, instrumente Politica...

Mărfuri Alimentare și Securitatea Consumatorului

Obiective: Dobândirea de cunoştinţe privind: configuraţia actuală a mărfurilor alimentare; funcţiile produsului alimentar; caracterizarea...

Politici și strategii financiare de protecție a mediului

1.1 Conceptul de dezvoltare durabilă Ultimele decenii au cunoscut o bogată mişcare a gândirilor teoretice şi a experienţelor practice în domeniul...

Marketingul și Sistemele Agricole și Agroalimentare

Cap. 1.1 MARKETINGUL ŞI SISTEMELE AGRICOLE ŞI AGROALIMENTARE Marketingul este definit ca un ansamblu de activităţi ale întreprinderii ce are ca...

Introducere în Studiul Economiei

Având profunde cunostinte teoretico-metodologice, indispensabile pentru întelegerea complexitatii vietii economice reale, a dinamicii structurilor...

Ai nevoie de altceva?