Fundamentarea si Implementarea Strategiei de Dezvoltare la SC Test Company SA

Cuprins disertatie Cum descarc?

Rezumat 5
CAP. I Fundamentarea strategiei firmei 6 1.1. Fundamentarea strategiei la nivelul afacerilor 6 1.1.1. Strategia leadershipului in privinta costului 9 1.1.2. Strategia de diferentiere 11 1.1.3. Strategia orientata (focalizata) 13 1.1.4. Strategia integrata a costului redus si a diferentierii 15
1.2. Fundamentarea strategiei la nivelul firmei 16
1.2.1. Strategia de diversificare la nivelul firmei 17
1.2.2. Strategii de fuziune si achizitionare 24 1.2.3. Strategia de restructurare 25 1.2.4. Strategia internationala 27
CAP. II Implementarea strategiei 32
2.1. Implementarea strategiei la nivelul afacerilor 32
2.1.1. Implementarea strategiei leadershipului in privinta costului 32
2.1.2. Implementarea strategiei de diferentiere 34
2.1.3. Implementarea strategiei orientale (focalizate) 35
2.1.4. Implementarea strategiei integrate a costului redus ladiferentieri
2.2. Implementarea strategiei la nivelul firmei 37
2.2.1. Implementarea strategiei de diversificare corelata 37
2.2.2. Implementarea strategiei de diversificare necorelata 39
2.2.3. Implementarea strategiei de diversificare mixta 40
2.2.4. Implementarea strategiei multinationale 41
2.2.5. Implementarea strategiei globale 42
2.2.6. Implementarea strategiei transnationale 43
CAP. III. Stabilirea strategiei firmei pe baza procesului de benchmarking 44
CAP. IV. Studiu de caz - S.C. TEST COMPANY S.A 49
4.1. Strategie reorganizare TEST COMPANY 55
4.2. Oferta firmei 62
4.3. Resurse necesare 64
CONCLUZII 67
BIBLIOGRAFIE 68


Extras din disertatie Cum descarc?

REZUMAT
Cuvinte cheie : firma, buget, strategie, afacere, implementare, piata, management.
Strategia firmei consta in stabilirea cailor sau alternativelor prin care firma poate sa-si atinga misiunea si obiectivele stabilite in conditiile resurselor disponibile, a perspectivelor, respectiv a pericolelor care apar in mediul ei de actiune 
Managementul strategic cuprinde doua etape:
a). Formularea strategiei care consta in luarea deciziilor privind misiunea firmei, stabilirea obiectivelor si selectarea strategiei ce urmeaza a fi folosita pentru a realiza obiectivele firmei.
b). Implementarea strategiei care se refera la luarea deciziilor privind corelarea strategiei cu structura organizatorica, fundamentarea bugetelor, a sistemelor motivationale si controlul eficientei strategiei.
Primul capitol al lucrarii, intitulat ,,Fundamentarea strategiei firmei", se refera la fundamentarea strategiei la nivelul afacerilor, la strategia leadership-ului in privinta costului, la strategia de diferentiere, strategia orientata si strategia intergrata a costului redus si a diferentierii.
In al doilea capitol, intitulat ,,Implementarea strategiei", se desrie implementarea strategiilor leadership-ului in privinta costului, a strategie de diferentiere, a celei focalizate, multinationale, globale, transnationale, de diversificare mixta.
Capitolul trei al lucrariise descrie ,,stabilirea strategiei firmei pe baza procesului de benchmarking".
Capitolul patru il constituie ,,Studiul de caz", al firmei SC. TEST COMPANY S.A. 
CAPITOLUL.l. FUNDAMENTAREA STRATEGIEI FIRMEI
l.l. FUNDAMENTAREA STRATEGIEI LA NIVELUL AFACERILOR
In cadrul unei firme strategiile se formuleaza pe diferite niveluri ierarhice, astfel:
- La nivelul firmei se elaboreaza strategia firmei care vizeaza un orizont lung de timp, referindu-se la domeniile de activitate (afaceri) ale acesteia si la modalitatile de alocare a resurselor intre aceste domenii.
- La nivelul domeniilor sau afacerilor se elaboreaza strategii de afaceri care se refera la modalitatea de a concura intr-un anumit domeniu si vizeaza un orizont de timp mediu, de 1-3 ani. Astfel se elaboreaza cate o strategie de afaceri pentru fiecare unitate strategica de afaceri din cadrul firmei. Unitatea strategica de afaceri (SBU, adica "strategic business unit") reprezinta o afacere distincta, cu grupul ei propriu de concurenti si care poate fi condusa relativ independent de restul afacerilor din cadrul firmei.
- La nivel de produs se elaboreaza strategii de produs, care se refera la modalitatea de a concura in privinta unui produs sau a unei grupe de produse.
Managerii firmei trebuie sa sesizeze momentul cand strategia adoptata nu mai este adecvata datorita schimbarilor din mediul in care actioneaza si sa urmareasca continuu asigurarea concordantei intre strategie si factorii care o determina.
Strategiile de afaceri nu se fundamenteaza si implementeaza in mod izolat de catre firme. Fiecare concurent anticipeaza si reactioneaza la actiunile luate de restul firmelor care actioneaza in aceeasi ramura.
Firmele dobandesc competitivitate strategica si obtin profituri peste nivelul mediu, numai daca considera consumatorii ca fiind in centrul masurilor strategice adoptate de catre ele.
Un exemplu privind elaborarea strategiei de afaceri il ofera firma americana
UNIFI care produce tesaturi din fibre textile. Un produs de baza al firmei il constituie tesaturile din fibre de poliester, al carui popularitate in randul consumatorilor s-a redus mult in perioada 1990-1995, ceea ce a determinat o reducere dramatica a cererii. Dar managerul acestei firme a interpretai aceasta reducere ca pe o perspectiva a firmei (si nu ca pe un pericol dupa cum l-au apreciat majoritatea concurentilor si care prin urmare au parasit piata). Firma s-a decis sa-si consolideze pozitia pe piata (fapt realizat in anul 1997 cand detinea 70% din piata SUA) prin investitii masive in echiparea cu utilaje moderne si de mare randament. in acest fel a crescut mult productivitatea muncii si calitatea produselor, ceea ce a diminuat substantial costurile de productie si deci pretul produselor. Intrucat firma a pierdut o mare parte din consumatorii traditionali, ea s-a straduit sa-si creeze noi consumatori (firme din ramura producatoare de automobile si a mobilei).


Fisiere in arhiva (1):

  • Fundamentarea si Implementarea Strategiei de Dezvoltare la SC Test Company SA.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!