Fundamentarea Strategiei de Promovare a Imaginii Companiei

Cuprins disertatie Cum descarc?

IMAGINEA CONTEAZA 5
CAPITOLUL 1 7
Imaginea Companiei - definire si componente specifice 7
1.1 Consideratii generale 8
1.2 Definitii si specificatii 12
1.3 Identitatea de firma - axul imaginii firmei 13
1.4 Corporate branding - identitate orientata spre exterior 15
1.5 Identitate orientata spre interior 15
CAPITOLUL 2 16
Strategii de marketing - definire si procese specifice 16
2.1 Cadrul conceptual al strategiilor de marketing 17
2.1.1 Raportul politica - strategie - tactica de marketing 17
2.1.2 Strategia - componenta esentiala a politicii de marketing 18
2.2 Investigatia, analizele si recomandarile strategice 19
2.2.1 Cercetarea de birou 19
2.2.2 Programul de intervievare 19
2.2.3 Activitatile de audit 21
2.3 Dezvoltarea identitatii 23
2.3.1 Schimbarea comportamentala 24
2.3.2 Structura identitatii 24
2.3.3 Numele si stilul vizual 24
2.4 Formularea strategiei - lansarea si introducerea noii identitati 27
2.4.1 Lansarea interna 27
2.4.2 Lansarea la nivelul distribuitorilor 28
2.4.3 Lansarea externa 28
2.5 Implementarea strategiei 28
2.6 Evaluarea si controlul strategiei 30
2.6.1 Controlul 30
2.6.2 Bugetul 30
CAPITOLUL 3 32
Fundamentarea strategiei de promovare a imaginii companiei S.C. Malno S.R.L. 32
3.1 Prezentare Malno 33
3.2 Investigatii si analize 33
3.2.1 Analiza macromediului 33
3.2.2 Analiza micromediului 36
3.2.3 Programul de intervievare 42
3.2.4 Programul de audit 44
3.3 Dezvoltarea identitatii 46
3.3.1 Schimbarea comportamentala 47
3.3.2 Structura identitatii 47
3.3.3 Numele si stilul vizual 48
3.3.4 Abordari de design 49
3.4 Lansarea si introducerea noii identitati 49
3.4.1 Lansarea interna 49
3.4.2 Lansarea externa 50
3.5 Implementarea 50
3.6 Controlul 50
CAPITOLUL 4 52
Concluzii si recomandari 52
BIBLIOGRAFIE 59
ANEXE 61


Extras din disertatie Cum descarc?

IMAGINEA CONTEAZA
Orice companie vinde odata cu produsul ei, propria imagine: vinde sperante, idei, sentimente, valoare. In economiile de astazi, economii dezvoltate si caracterizate printr-o competitie acerba, nevoia stabilirii unor strategii clare de promovare a imaginii companiei a devenit din ce in ce mai mult o necesitate. 
Notorietatea unei companii este un principiu decisiv in atragerea publicului tinta. Strategia pe care o aplica in promovarea marcii este esentiala in construirea unei imagini de renume in ochii cumparatorilor. Organizatiile contemporane, indiferent de natura si marimea lor, au devenit competitive datorita calitatii strategiilor pe care le adopta si le aplica. In prezent, firmele sunt tot mai mult obligate sa-si restructureze radical obiectivele si strategiile de piata. In zilele de glorie ale ,,afacerii normale", firmele puteau rezista concurentei prin aplicarea unei politici agresive de vanzari si reclama a produselor. Astazi este nevoie de o planificare strategica a activitatilor. Firmele care nu planifica mor. Conditionarea decisiva a performantelor, organizatiilor de continutul strategiilor, devenita, in ultimile decenii, evidenta pentru majoritatea agentilor economici, explica avalansa de cercetari, studii, cursuri si consultante avand drept obiect strategiile.
Afirmatia potrivit careia comunicarea contemporana este dominata de componenta sa vizuala a devenit deja un truism. Intr-o lume al carei ritm se accelereaza exponential, strategiile de comunicare sunt nevoite sa puna accentul pe ceea ce se poate transmite imediat si solicita un efort minim din partea receptorului. De aceea, imaginea vizuala tinde, la randul ei, spre esentializare, claritate si acuratete.
Prin valoarea sa informationala, identitatea unei marci sau organizatii reprezinta chintesenta mesajului transmis. Este un ax al comunicarii ce sintetizeaza simbolic felul in care marca sau organizatia se pozitioneaza in raport cu publicul si, de asemenea, atitudinea corporatista a organizatiei respective. Identitatea vizuala exprima valorile promovate de organizatie si viziunea acesteia despre sine.
Identitatea a devenit in prezent o activitate semnificativa de management curent. Ea poate fi (desi nu intotdeauna) un proces complex, multifatetat si multidisciplinar. Identitatea poate fi, pe rand sau in acelasi timp, o resursa de marketing, o resursa de design, o resursa de comunicare sau o resursa comportamentala. Din toate aceste motive, ea este dificil de fixat intr-o formula unica.
In continuare este prezentata structura acestei lucrari de disertatie:
Introducere lucrarea incepe cu o scurta introducere in lumea imaginei companiei si necesitatii planificarii strategice a acesteia.
Capitolul 1 - Imaginea companiei - definire si componente specifice - capitolul realizeaza o incursiune mai detaliata in domeniul imaginei companiei si identitatii vizuale, prezentand principalele caracteristici ale identitatii de companie.
Capitolul 2 - Strategii de marketing - definire si procese specifice - se prezinta cadrul conceptual al strategiilor si ce presupune un plan de marketing pentru fundamentarea imaginii companiei.
Capitolul 3 - Fundamentarea strategiei de promovare a imaginii companiei S.C. Malno S.R.L - punerea in practica a elementelor teoretice prezentate in capitolele anterioare.
Capitolul 4 - Concluzii - dupa cum ii spune si numele prezinta concluziile care pot fi trase din aceasta lucrare.
Bibliografie generala - imediat dupa ultimul capitol al acestei lucrari sunt prezentate resursele bibliografice care au fost folosite.
CAPITOLUL 1 
Imaginea Companiei - definire si componente specifice
1.1 Consideratii generale
Imaginea unei companii nu apare de la sine ci se construieste in permanenta cu efort din partea tuturor angajatilor.
Imaginea unei corporatii cuprinde atat aspecte tangibile (elemente vizuale), cat si aspecte non-tangibile ale acesteia (responsabilitate sociala, etica, preocupare pentru mediu, actiuni filantropice).
Imaginea unei companii este strans legata de misiunea si valorile ei. Este rolul top managementului sa defineasca si sa asigure comunicarea interna a viziunii, misiunii si valorilor companiei, iar dupa ce au fost comunicate, este important sa se asigure ca fiecare angajat le intelege si le insuseste. Imaginea unei companii capata substanta prin angajatii acesteia, prin fiecare gest si actiune a lor, de aceea, intr-un sens mai larg, se poate spune ca responsabilitatea privind imaginea companiei apartine tuturor angajatilor.
,,Imaginea corporatiei cuprinde totul, de la impresia vizuala creata de logo, antet, uniforma, brosuri, firma exterioara sau reclame, de la mirosul din magazine, sali de receptie, cantine sau birouri, de la sentimentul placut dat de covoarele moi, de la afisele atractive si de camerele cu aer conditionat, de la atmosfera creata de design-ul interior si exterior al cladirii, pana la experientele placute sau neplacute provocate de calitatea produselor si a serviciilor fata de clienti ."
Construirea profesionista a imaginii unei companii presupune un set coerent de activitati, organizate in timp, cu obiective asociate fiecarei etape, modalitati de evaluare si costuri. Acestea pot fi incluse intr-un plan de comunicatii de marketing - care sa contina obiective de comunicare si pozitionare, categorii de consumatori tinta, obiective de actiune, strategie de media si buget. 
Pentru definirea planului de comunicatii de marketing este important sa existe un plan de marketing curent cu care acesta sa fie corelat. In absenta lui, nu se poate vorbi de o strategie de comunicare si de un profit asociat cu actiunile de promovare.
Este importanta comunicarea intre unitati sau departamente diferite - inclusiv a noutatilor privind activitatea companiei care nu le privesc direct, spre exemplu lansarea de noi produse, editarea unui newsletler sau altele. Acest lucru contribuie si la intarirea sentimentului de apartenenta la grup.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fundamentarea Strategiei de Promovare a Imaginii Companiei.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!