Cuprins
- Introducere
- CAPITOLUL I – SISTEME INFORMATICE PENTRU MANAGEMENT
- 1.1. Sistemul informaţional. Elemente generale
- 1.2 Afacerile ca sistem
- 1 3. Prelucrarea informaţiei
- 1.4 Conceptele sistemelor informaţionale
- 1.5. Atribute ale calităţii informaţiei
- 1.6 Tehnica de calcul
- CAPITOLUL II – PROIECTAREA DE SISTEME INFORMATICE ON-LINE
- 2.1 Sistemul informatic, instrument de creştere a eficienţei
- 2.2. Tipuri de sisteme informatice
- 2.3. Comerţul electronic
- 2.4. Elemente de securitate
- 2.5. Comanda electronică
- 2.6. Modalităţi de plată electronică
- 2.7. Opţiuni de publicitate pentru magazinul virtual
- CAPITOLUL III
- METODOLOGIA CERCETĂRII
- 3.1Scopul cercetarii
- 3.2 Universul cercetarii
- 3.3 Obiectivele cercetarii
- 3.4 Ipotezele cercetarii
- 3.5 Metodologia cercetarii
- CAPITOLUL IV – Studiu de caz
- 4.1. Prezentare companie
- 4.2. Strategia de marketing
- 4.3. Vânzări Internet
- CONCLUZII
- BIBLIOGRAFIE
Extras din disertație
Introducere
O caracteristică importantă a epocii contemporane o reprezintă dezvoltarea în ritm accelerat a tehnicii de calcul şi a tehnologiei comunicaţiilor. Aceasta a condus la introducerea tehnicii de calcul în tot mai multe domenii de activitate, inclusiv în domeniul activităţilor economice.
Apariţia şi dezvoltarea Internet-ului au condus la o modificare a relaţiilor economice prin creşterea vitezei de circulaţie a informaţiilor dar şi prin apariţia unor instrumente şi modalităţi noi de desfăşurare a afacerilor (B2B – business to business, E-commerce etc.).
Una din aceste noi modalităţi de desfăşurare a afacerilor este comerţul electronic sau comerţul on-line.
Comerţul on-line presupune folosirea exclusivă a calculatorului şi a Internetului pentru efectuarea tranzacţiilor. Aceasta înseamnă că toate etapele operaţiei de vânzare – cumpărare să se efectueze prin Internet. Astăzi, în România, încă nu sunt disponibile toate instrumentele necesare unor tranzacţii on-line complete astfel că plata produselor se realizează, în general, în sistem ramburs.
Conducerea unei afaceri de tipul comerţului on-line presupune existenţa unui suport puternic din partea instrumentelor software care formează ceea ce se numeşte un sistem informatic.
Lucrarea de faţă tratează problematica sistemelor informatice pentru management, efectuând un studiu de caz pentru o societate comercială cu activitate în domeniul desfacerii sistemelor de calcul şi al asigurării conexiunilor Internet (provider Internet) şi anume Flamingo Computers S.A.
Comerţul on-line a cunoscut o dezvoltare destul de puternică şi în România, în ciuda lipsei instrumentelor adecvate pentru plata electronică. Cu toate acestea el se află într-o etapă de cristalizare a tehnicilor şi metodelor de lucru.
CAPITOLUL I – SISTEME INFORMATICE PENTRU MANAGEMENT
1.1. Sistemul informaţional. Elemente generale
Sistemul informaţional reprezintă o componentă vitală a oricărei organizaţii economice, indiferent de tipul activităţilor desfăşurate. El asigură suportul pentru desfăşurarea activităţii organizaţiei, iar la nivelul managementului oferă informaţiile necesare pentru fundamentarea deciziilor luate. (Hicks, 1992)
În continuare sunt prezentate câteva concepte legate de conceptul de sistem informaţional.
Datele sunt reprezentări simbolice ale unor fenomene, procese, obiecte etc., care pot fi stocate şi manevrate pe suporţi de memorie externă.
Informaţia reprezintă semnificaţia pe care omul o acordă datelor. Informaţia se obţine prin prelucrarea datelor şi are sens doar într-un anumit context. Totodată, informaţia este o resursă de bază pentru orice afacere, o resursă pe care indivizii şi organizaţiile trebuie să o aibă pentru a supravieţui şi reuşi în societatea de azi. Acesta este motivul pentru care sistemele informaţionale sunt atât de importante.
Sistemul informaţional reprezintă ansamblul de oameni, proceduri şi resurse care colectează, transformă şi diseminează informaţia într-o organizaţie. Organizaţiile de astăzi se bazează pe o serie de tipuri de sisteme informaţionale, dintre acestea putând menţiona: sisteme informaţionale manuale (folosesc documentele tipărite pe hârtie), sisteme informaţionale computerizate (activitatea se desfăşoară cu ajutorul calculatorului) şi sisteme informaţionale mixte, care folosesc atât tehnicile vechi cât şi tehnicile moderne bazate pe utilizarea calculatorului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Gestionarea Afacerilor Online.doc