Hristologia

Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
A vorbi despre Persoana lui Iisus Hristos, intr-o lume, in care raul se acutizeaza pe zi ce trece, nu este un lucru usor.
Despre Iisus Hristos se vorbeste la orice pas, se interpreteaza texte biblice, se face stiinta teologica, se evoca intamplari actualizate din existenta concreta, iar viata, cum observam, este intr-o deruta existentiala extrem de tragica.
Dumnezeirea lui Hristos si umanitatea Sa in taina ipostatica cu Tatal si cu Duhul Sfant nu fac abstractie de timpul nostru. Prezenta lui Iisus Hristos este o permanenta in lumina si taina faptelor de iubire crestina. 
Textul Sfintei Scripturi si scrierile Sfintilor Parinti nu sunt apanajul unor elevatii doctrinare, in context ecumenic, ci este izvorul vesnic viu al dumnezeirii, Celei in Trei Ipostasuri.
Era Duhului, de dupa Cinzecime nu se desparte de Taina lui Hristos, a prezentei umanitatii indumnezeite si care face eficient ipostasul dumnezeirii Duhului Sfant, prin lucrarea sfintitoare din Biserica.
Curentele ateist-rationaliste imbracate intr-o haina umanista sau vizionarismele sectare sapa adanc la temelia Bisericii, astazi. 
Iisus Hristos trait autentic si asumarea crucii Sale, nu sunt lucruri usoare. Este norma vie duhoniceasca a umanului purificat, eliberat de vicii, de angoasa si de trufia-i disimulata. Atata vreme cat umanul nu se poate transfigura, depasi pe sine si sa acceada in taina indumnezeirii lui inseamna ca prezenta chipului evanghelic al lui Iisus Hristos nu se face eficient sacramental in viata Bisericii noastre, bolind intr-o suferinta a unei tristeti nemantuitoare. Neputinta oamenilor de a-L intelege pe Hristos si a porni cu Hristos pe un drum duhovnicesc asumat, tine de schimbarea noastra fundamentala in relatia cu Dumnezeu, caci numai Dumnezeu ne imbraca in deprinderea morala a faptuirii iubitoare de intelepciune prin virtuti si in contemplarea cunoscatoare fara greseala in Duh. 
Intr-un suprem gand de impaciuire umana, Dumnezeu ne cheama la fratietate si dragoste, la deschiderea ochiului duhovnicesc din noi, pentru a vedea in chip limpede acea samanta divina, care aduce bucuria si bunatatile vesnice. 
Timpul se cere strabatut si straluminat de clarviziune, intr-o lupta acerba cu patimile, actiunile malefice ale diavolului, care razboiesc din interior si din exterior orice demers al nostru existential.
Umanitatea se cere astazi refacuta in Hristos, Dumnezeu-Omul, in chipul delicat, transparent ca sursa a sfinteniei in participare, din Sfintenia absoluta.
Incorporandu-l pe Hristos in Biserica prin, Sfintele Taine, participam si noi la sfintenia Sa, devenind mai buni si atenti unul pentru celalalt savarsind faptele cele bune.
Mai mult ca oricand, timpul actual cere aceasta disponibilitate de curatie3 in relatiile interumane, din sursa suprema a Fiului lui Dumnezeu, Cel ce se jertfeste pururea si inviaza in Taina Euharistica, celebrata in Sfanta Liturghie.
Pe Iisus Hristos il imploram in rugaciune, in urgenta acestui timp atat de dificil in ceea ce constituie dezvaluirea sensurilor definitorii ale persoanei si raza de lumina a istoriei, alaturi de sfintii sai.
CAPITOLUL I
INTRUPAREA LOGOSULUI LUI DUMNEZEU PENTRU MANTUIREA OMULUI
Prin caderea in pacat, omul a ajuns sub stapanirea acestuia si a diavolului, pierzand comuniunea harica cu Dumnezeu si fiind condamnat la pieire si la moarte vesnica. Prin intunecarea chipului lui Dumnezeu din el (Gen. 1, 26) in urma caderii in pacat (Gen. 3, 1-24) si a pierderii harului dumnezeiesc, omul a coborat treptat intr-o tot mai adanca afundare in rau si o instrainare din ce in ce mai mare de Dumnezeu. Omul nu se mai putea intoarce la Dumnezeu si nici nu se putea mantui prin propriile sale puteri, ci se indrepta spre pierire vesnica. 
Dumnezeu insa in bunatatea Lui n-a voit pieirea omului. De aceea in infinita Sa bunatate si iubire de oameni, Dumnezeu a hotarat, pentru a-i izbavi pe oameni de rau, ca Fiul Sau sa se intrupeze pentru mantuirea oamenilor si a lumii intregi. (Ioan 3, 16-17; Efeseni 2, 4-5; Tit 3, 4-5). 
Fiind deasupra timpului, Dumnezeu a hotarat din vesnicie venirea Fiului in lume prin intrupare. Aceasta hotarare vesnica a lui Dumnezeu, referitoare la mantuirea omului si a lumii este numita de Sfanta Scriptura mai inainte hotaratoare si prestiinta "taina voii Sale, dupa bunavointa Sa, precum mai inainte a hotarat intru Sine" (Ef. 1, 9), "taina cea din veci ascunsa de Dumnezeu" (Ef. 3, 9), "hotararea sa si harul care ni s-a dat noua in Iisus Hristos mai inainte de inceputul veacurilor"(II Tim. 1, 9). Dumnezeu fiind vesnic si neschimbabil, hotararea de rascumparare in Hristos este strans legata de planul Lui din veci pentru crearea lumii si este randuita mai inainte de veci, spre marirea noastra.(I Cor. 2, 7).


Fisiere in arhiva (1):

  • Hristologia.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!