Imaginea de Sine la Adolescentul cu Handicap Motor

Cuprins disertatie Cum descarc?

Partea I Aspecte teoretice ale conceptului de ,,imagine de sine" 
la adolescentul cu handicap motor
CAPITOLUL I Imaginea de sine
1.1. Stima de sine
1.1.1. Cunoasterea de sine
1.1.2. Stima de sine 
1.2. Definirea conceptului imaginii de sine
1.3. Conceptul de sine 
1.4. Delimitarea conceptuala 
1.5. Structura imaginii de sine 
1.5.1. Consideratii privind constituirea imaginii de sine
1.5.2. Elemente componente ale imaginii de sine 
a) Reprezentari corporal - dinamice
b) Reprezentari asupra propriilor posibilitati de actiune
c) Reprezentari asupra propriului rol
1.6. Imaginea de sine in cadrul interactiunii individ - lume
1.6.1. Afirmarea imaginii de sine 
1.7 Adolescentul cu handicap motor si imaginea de sine
1.7.1. Consideratii privind evolutia imaginii de sine in adolescenta
1.7.2. Constiinta de sine la adolescenti
1.7.3. Afirmarea de sine la adolescenti ca expresie a imaginii de sine
1.7.4. Handicapul motor si imaginea de sine 
1.7.5. Consideratii privind conceptul de handicap. 
Definire 
.Implicatii psihosociale ale handicapului motor
17.6. Pozitii de viata ale adolescentului cu handicap motor
1.7.7. Cercetari referitoare la imaginea de sine in contextul handicapului motor
Partea a II- a MODALITATI UTILIZATE DE CONSILIERUL EDUCATIONAL PENTRU IMBUNATATIREA IMAGINII DE SINE LA ADOLESCENTUL CU HANDICAP MOTOR 
Studiu comparativ privind imaginea de sine realizat intre adolescentul normal si cel cu handicap motor
I. Necesitatea cercetarii
II. Obiectivele cercetarii
III. Ipotezele de cercetare 
IV. Descrierea esantionului
V. Metodologie utilizata
VI. Instrumente folosite
VII. Rezultatele inregistrate
VIII. Interpretarea rezultatelor
IX. Concluzii
X. Program de consiliere
Anexe
Bibliografie


Extras din disertatie Cum descarc?

ARGUMENT
Adolescenta este etapa cea mai dificila a dezvoltarii umane care exceleaza prin multitudinea, diversitatea si complexitatea modificarilor la care este supus organis-mul. Acesta se transforma sub raport fizic, prin cresterea diferitelor sale segmente, aparate, organe; sub raport psihic, prin aparitia si intrarea in functiune a unor capaci-tati intelectuale, afective, motivationale, aptitudinale, atitudinal- caracteriale; sub raport social, prin sporirea gradului de implicare si realizare sociala. Pe acest teren se constituie ,,SINELE", imaginea si perceptia de sine drept componenta a ,,identitatii" care, la randul sau, constituie nucleul personalitatii.
Adolescentul se studiaza aflandu-se intr-o permanenta cautare de sine, auto-descoperire, autovalorificare si autoimplicare in viata sociala. Intrebarea ,,Cine sunt eu ?" devine obsedanta. Tanarul provoaca confruntari cu altii pentru a se intelege pe sine sau pentru a se autodepasi si autoperfectiona.
Omul raporteaza viata sa la cei din jur. Ce se intampla in conditiile in care adolescentul poseda un handicap motor- 
Copilul deficient motor este contrariat de diferenta dintre corpul lui si a celorlalti. El cauta, intreaba, cere ajutor. Pana la pubertate aceste intrebari au doar valoare cantitativa.
In adolescenta insa, pentru prima data si poate mai mult ca oricand, in viata individului se manifesta o puternica preocupare fata de sine corelata cu luarea unor decizii esentiale referitoare la alegerea scolii, a profesiunii, a drumului urmat in viata, de aceea, la adolescentul cu handicap motor intrebarile au un cu totul alt continut: ,,De ce?" ,,De ce tocmai mie?". Dat fiind situatia lor de exceptie, personalitatea adolescentilor cu handicap motor poate lua un curs spre fragilizarea ei, cu note de frustratie si anxietate, cu prezenta unor stari conflictuale si pesimism, cu susceptibilitate si dificultati de adaptare.
Motivatia realizarii lucrarii de fata s-a conturat in timpul practicii efectuate timp de doua semestre la Centrul Scolar Suceava.
Aceasta lucrare are in atentie descrierea caracteristicilor psihologice ale adolescentilor cu handicap motor, felul in care isi definesc si contureaza identitatea, modul in care ,,se vand" pe ei insisi in raport cu ceilalti si cum actioneaza in virtutea acestei imagini de sine. De asemenea studiul isi propune sa se constituie intr-un posibil raspuns la intrebarea: ,,Imaginea de sine este influentata de handicapul motor?".
Tema acestei lucrari comporta o abordare multidisciplinara:
- psihologia personalitatii (IMAGINEA DE SINE - nucleul central al personalitatii)
- psihologia varstelor (raport la perioada adolescentei)
- psihopedagogie speciala (problematica handicapului motor)
PARTEA I
Aspecte teoretice ale conceptului de ,,imagine de sine" la adolescentul cu handicap motor
CAPITOLUL I
IMAGINEA DE SINE
1.1. Stima de sine
1.1.1. Cunosterea de sine si imaginea de sine
Cunoasterea de sine se dezvolta odata cu varsta si cu experienta prin care trecem. Pe masura ce persoana avanseaza in etate, dobandeste o capacitate mai mare si acurata de auto-reflexie. Totusi niciodata nu vom putea afirma ca ne cunoastem pe noi insine in totalitate; cunoasterea de sine nu este un proces care se incheie odata cu adolescenta sau tineretea. Confruntarea cu evenimente diverse poate scoate la iveala dimensiuni noi ale personalitatii sau le dezvolta pe cele subdimensionale. Cunoasterea de sine este un proces cognitiv, afectiv si motivational individual, dar suporta influente puternice de mediu.
Imaginea de sine se refera la totalitatea perceptiilor privind abilitatile, atitudinile si comportamen-tele personale. Imaginea de sine poate fi inteleasa ca o reprezentare mentala a propriei persoane sau ca o structura organizata de cunostinte declarative despre sine care ghideaza comportomentul social. Altfel spus, imaginea de sine presupune constientizarea a " cine sunt eu" si a " ce pot sa fac eu". Imaginea de sine influenteaza atat perceptia lumii cat si a propriilor comportamente. O persoana cu imagine de sine saraca sau negativa va tinde sa gandeasca, sa simta si sa se comporte negativ. De exemplu, un elev care se percepe pe sine ca o persoana interesanta, va percepe lumea din jurul sau si va actiona complet diferit fata de un elev care se vede pe sine drept o persoana anosta. Imaginea de sine nu reflecta intotdeauna realitatea. O adolescenta cu o infatisare fizica atractiva se poate percepe ca fiind urata si grasa si invers.
Cunoasterea de sine si formarea imaginii de sine sunt procese complexe ce implica mai multe dimensiuni. Imaginea de sine ( Eul) nu este o structura omogena. In cadrul imaginii de sine facem distinctia dintre Eul (sinele) real, Eul (sinele) viitor si Eul (sinele) ideal.


Fisiere in arhiva (1):

  • Imaginea de Sine la Adolescentul cu Handicap Motor.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!