Impactul economic al investițiilor în transporturi

Cuprins disertație

Capitolul I : Introducere 
Capitolul II: IMPACTUL ECONOMIC AL INVESTITIILOR IN TRANSPORTURI 
2.1 Consideratii generale
2.2 Impactul economic direct al investitiilor in transporturi
2.3 Tipuri si mecanisme ale impactului dezvoltarii economice 
Capitolul III: EFECTELE INVESTITIILOR IN TRANSPORTURI ASUPRA DEZVOLTARII ECONOMICE
3.1 Impactul asupra cresterii economice si ocuparii fortei de munca
3.2 Impactul asupra aglomerarii, concurentei si ofertei de forta de munca 
3.3 Impactul asupra utilizarii terenurilor si asupra valorii proprietatii
3.4 Potentialul unei dezvoltari mai largi a utilizarii terenurilor
Capitolul IV: INSTRUMENTE PENTRU EVALUAREA IMPACTULUI
4.1 Analiza cost-beneficiu (ACB)
4.2 Sondaje, interviuri si studii de piata 
4.2.1 Interviuri si sondaje
4.3. Modele de simulare a interactiunii dintre utilizarea terenului si transport 
4.4. Modele de intrare-iesire (IO) 
4.5. Modelele de echilibru general (CGE)
4.6. Modelul RegFinDyn
CAPITOLUL V. : INSTRUMENTE PENTRU EVALUAREA IMPACTULUI ECONOMIC
5.1 Introducere in metodologie
5.2 Informatii generale necesare si lucrari pregatitoare 
5.2.1 Calculul de baza 
5.3 Rezultatele 
5.4 Baze de date rezultate pentru instrumentele de planificare 
5.4.1 Surse de date si dimensiuni
5.4.2 Dinamica populatiei
CAPITOLUL VI. : ANALIZA INVESTITIILOR IN TRANSPORTURI IN ROMANIA 6.1 Prezentare generala
6.2 Investitii prin Programul Sectorial operational 2008 -  2009
6.3 Proiecte majore finantate in cadrul POS-T care au fost fazate in vederea finalizarii in perioada 2014 -  2020
6.4 Stadiul poiectelor POIM - domeniul Transporturilor la data de 31.12.2018 
Concluzii si recomandari
Bibliografie


Extras din disertație

INTRODUCERE
Impactul economic al investitiilor in noi capacitati de transport sau pentru imbunatatirea celor existente este complex si adesea indirect. Investitiile in infrastructura de transport nu vor imbunatati vitalitatea economica a unei regiuni decat daca se dispune de o capacitate economica suficienta si de politicile de munca, de utilizare a terenurilor,si de dezvoltare economica. 
Imprumuturile pentru realizarea infrastructurilor sunt adesea necesare, dar ele nu pot crea conditii suficiente pentru cresterea economica. Investitiile in infrastructura de transport necesita finantare publica. Este necesara o evaluare a rentabilitatii lor pentru a asigura alocarea rezonabila si acceptabila. Trebuie luate in considerare efectele economice, de mediu si sociale relevante.
Exista o preocupare crescanda in sectorul transporturilor, asupra deciziilor privind dezvoltarea sistemului de transport si a efectelor de scara si externalitatilor pe care le produc. Planificatorii si factorii de decizie trebuie sa stie mai multe despre impactul economic mai larg al proiectelor individuale de infrastructura si, in general, asupra politicilor de transport.
Dezvoltarea solutiilor de transport eficiente si ecologice este importanta din urmatoarele motive :
- Sunt necesare mai multe capacitati pentru a raspunde cresterii asteptate a transporturilor de marfa in urmatoarele decade
- Competitivitatea regiunilor centrale si nordice din Scandinavia necesita conexiuni de transport eficiente catre pietele europene si mondiale, care, la randul lor, au nevoie de disponibilitatea resurselor naturale si a produselor din regiunile de nord
- Cresterea economica trebuie sa fie si durabila din punct de vedere ecologic.
Rolul autoritatilor publice in acest context este acela de a asigura un mediu de operare suficient pentru intreprinderile private sa se implice in afaceri profitabile. Infrastructura de transport este o parte integranta a procesului economic. Autoritatile locale si nationale au puterea de a decide cum sa dezvolte (sau sa nu dezvolte) infrastructura de transport. Deciziile pe care le iau vor avea impact asupra economiei. Prin urmare, este important ca la luarea deciziilor sa fie furnizate informatii suficiente si fiabile cu privire la impactul economic.
CAPITOLUL II
IMPACTUL ECONOMIC AL INVESTITIILOR IN TRANSPORTURI 
2.1 Consideratii generale
Transportul conecteaza oamenii, intreprinderile si resursele. Cererea de transport este rezultatul activitatilor economice ale firmelor, gospodariilor si persoanelor fizice. Schimbarile in sistemul de transport, la randul lor, au efecte asupra dezvoltarii economice, care pot fi definite de obiectivele si obiectivele economice strategice ale societatii privind, de exemplu, venituri, locuri de munca, competitivitate, activitate comerciala, valori de proprietate, afabilitate, venituri din impozite, capitaluri proprii. Aceste obiective au dimensiuni locale, regionale si nationale.
Deciziile de investitii sunt decizii cheie in orice strategie de dezvoltare pe termen lung. Principalul motiv de baza pentru utilizarea resurselor economice in prezent este obtinerea de beneficii economice in viitor . Deciziile privind infrastructura de transport sunt luate de agentii publice si de guverne si se asteapta sa sprijine binele public. Prin urmare, evaluarea proiectului este folosita pentru a investiga si rationa consecintele deciziilor de a ajuta factorii de decizie sa realizeze alegeri informate si rationale.
In general, investitiile in transporturi genereaza doua categorii de beneficii (Berechman 2009): 
-  Beneficii directe, primare in cadrul sistemului de transport si 
-  -  Beneficii directe, primare in cadrul sistemului de transpor.
Impactul primar al investitiilor in transport se refera la accesibilitatea, siguranta traficului si costurile legate de transport, atat interne, cat si externe. Restrictiile de mediu si alte restrictii si impacturi sunt luate in considerare si, in unele cazuri, pot fi de mare importanta si interes. Cu toate acestea, principala motivatie pentru investitiile in transporturi se reduce la obiectivele si obiectivele economice .


Fisiere în arhivă (1):

  • Impactul economic al investitiilor in transporturi.docx

Imagini din acest disertație

Bibliografie

Carti, articole si studii de specialitate 
1. Abrell, J. (2009), Transport under Emission Trading - A Computable General Equilibrium Assessment, Disertation, University of Dresden
2. Routledge. Abrell, J. (2009), Transport under Emission Trading - A Computable General Equilibrium Assessment, Disertation, University of Dresden.
3. Master Plan General de Transport al Romaniei pe termen scurt,mediu si lung, IUNIE 2015
4. Comisia Europeana - Directia Generala Politica Regionala (2011), Politica de coeziune 2014-2020.
5. Kernohan D., Rognlien L. (2011), Wider economic impacts of transport investments in New Zealand, NZ Transport Agency 
6. Graham, D. (2012). Wider economic benefits of transport investment and the role of agglomeration. A slide presentation. Imperial college London. Guide to Quantifying the Economic Impacts of Federal Investments in Large-Scale Freight Transportation Projects, Cambridge Systematics, Inc., Economic Development Research Group, Inc
7. Boston Logistics Group, Inc. 2006. Honkatukia J. (2009), VATTAGE -  A dynamic, applied general equilibrium model of the Finnish Economy, 
8. Pencea, R., (2009), Dezvoltarea transporturilor, solutie pentru cresterea competitivitatii si modernizarea economiei romanesti, Revista de Transport si Logistica, editia nr. 35
9. Littman, T. (2019). Evaluating Transportation Economic Development Impacts
10. Transport Planning. Helsinki 2011. Research reports of the Finnish Transport Agency 34/2011. Helsinki. Metsaranta, H., Laakso, S., Rinta-Piirto, J., Haapamaki, T., Torma, H. K., Maatta, S. & Reini, K. (2012),
11. Stancu, I. & Treanta, S. & Dumitru, L. I., (2010), Helsinki Corridors -  Ways of European Expansion and Development, Management&Marketing Journal
12. Bannister, D. & Berechman, J. (2000). Transport Investment and Economic Development,
13. Vincze, M., (2008), Economia Europei. Aspecte teoretice si practice ale integrarii economice europene (Europa Gazdasagtana. Az europai gazdasagi integracio elmeleti es gyakorlati kerdesei), Presa Universitara Clujeana, ClujNapoca
14. Verktyg for dynamiska effekter av infrastruktur infor kommande atgardsplanering, Trafikverket. Sinha C K ja Labi S (2007)
15. Prof. Maria Birsan, Metodologia cercetarii -  Note de curs
16. Transportation Decision Making. Principles of Project Evaluation an Programming. John Wiley & Sons, Inc. New Jersey, USA. Sue Wing, I., Anderson, W.P., Lakshmanan, T.R. (2007),
17. Government Institute for Economic Research. Ivanova, O., Heyndrickx, Ch., Spitaels K., Tavasszy, L., Manshanden, W., Snelder M., Koops, O. (2007), RAEM: version 3.0, First report, Transport & Mobility Leuven. Karlsson, R., Vierth, I., Johansson, M. (2012), An outline for a validation database for SAMGODS, VTI
18. Spatial Computable General Equilibrium Modelling - Static and Dynamic Approaches, Royal Institute of Technology. Sundberg, M. (2009),
19. MacFeely, S. & Moloney, R. & Keneally, M., (2011), A Study of the NUTS 2
20. Administrative Regions using Input-Output Analyses, Journal of the Statistical and Social Inquiry Society of Ireland, 
21. European Commission (2011), Regions in the European Union -- Nomenclature of territorial units for statistics NUTS 2010/EU-27, Eurostat: Methodologies & Working papers, Luxembourg: Publications Office of the European Union
22. Romania. The Europa World Year Book. 2 (ed. 48). London and New York: Routledge. 2007. pp. 3734- 3759. ISBN 9781857434125.
23. Operatorii feroviari privati schimba macazul pietei, 2 iunie 2005, wall-stret.ro, 16 februarie 2010
24. Particularii scot CFR de pe sine, 15 februarie 2006, wall-stret.ro, 16 februarie 2010
25. Transferoviar si-a bugetat afaceri de 18 milioane de euro, 18.02.2008, zf.ro 16 februarie 2010
26. Transportatorii plimba marfuri de 3,7 miliarde euro in 2006, 30 mai 2006, wall-stret.ro
27. Teodora Trandafir (28 aprilie 2009). ,,Romania circula pe drumuri expirate si nemodernizate". Evenimentul Zilei. 15 ianuarie 2012
28. Dan Arsenie (13 noiembrie 2008). ,,Soselele romanesti, mai proaste decat cele din Burundi". Evenimentul Zilei 15 ianuarie 2012
29. Solutii realiste pentru infrastructura: Autostrazile pot costa de trei ori mai putin, 03.08.2009, zf.ro 14 martie 2010
30. Vlad Stanese (22 decembrie 2011). ,,Air One anunta ruta Venetia-Bucuresti". airbuzz.ro 15 ianuarie 2012
31. INFOGRAFIE Biletele de tren si de autobuz din Romania, printre cele mai ieftine din Europa, 26 august 2014, Dan Straut, Adevarul
32. Decizia COM C(2018) 2096/29.03.2018
...


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!