Impactul economic al investițiilor în transporturi

Disertație
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 66 în total
Cuvinte : 17849
Mărime: 762.32KB (arhivat)
Publicat de: Alina M.
Puncte necesare: 10
Facultatea de Transporturi
Universitatea Politehnica Bucuresti, Bucuresti

Cuprins

  1. Capitolul I : Introducere
  2. Capitolul II: IMPACTUL ECONOMIC AL INVESTIȚIILOR ÎN TRANSPORTURI
  3. 2.1 Considerații generale
  4. 2.2 Impactul economic direct al investițiilor în transporturi
  5. 2.3 Tipuri și mecanisme ale impactului dezvoltării economice
  6. Capitolul III: EFECTELE INVESTIȚIILOR ÎN TRANSPORTURI ASUPRA DEZVOLTĂRII ECONOMICE
  7. 3.1 Impactul asupra creșterii economice și ocupării forței de muncă
  8. 3.2 Impactul asupra aglomerării, concurenței și ofertei de forță de muncă
  9. 3.3 Impactul asupra utilizării terenurilor și asupra valorii proprietății
  10. 3.4 Potențialul unei dezvoltări mai largi a utilizării terenurilor
  11. Capitolul IV: INSTRUMENTE PENTRU EVALUAREA IMPACTULUI
  12. 4.1 Analiza cost-beneficiu (ACB)
  13. 4.2 Sondaje, interviuri și studii de piață
  14. 4.2.1 Interviuri și sondaje
  15. 4.3. Modele de simulare a interacțiunii dintre utilizarea terenului și transport
  16. 4.4. Modele de intrare-ieșire (IO)
  17. 4.5. Modelele de echilibru general (CGE)
  18. 4.6. Modelul RegFinDyn
  19. CAPITOLUL V. : INSTRUMENTE PENTRU EVALUAREA IMPACTULUI ECONOMIC
  20. 5.1 Introducere în metodologie
  21. 5.2 Informații generale necesare și lucrări pregătitoare
  22. 5.2.1 Calculul de bază
  23. 5.3 Rezultatele
  24. 5.4 Baze de date rezultate pentru instrumentele de planificare
  25. 5.4.1 Surse de date și dimensiuni
  26. 5.4.2 Dinamica populației
  27. CAPITOLUL VI. : ANALIZA INVESTIȚIILOR ÎN TRANSPORTURI ÎN ROMÂNIA 6.1 Prezentare generală
  28. 6.2 Investiții prin Programul Sectorial operațional 2008 - 2009
  29. 6.3 Proiecte majore finanțate în cadrul POS-T care au fost fazate în vederea finalizării în perioada 2014 - 2020
  30. 6.4 Stadiul poiectelor POIM - domeniul Transporturilor la data de 31.12.2018
  31. Concluzii și recomandări
  32. Bibliografie

Extras din disertație

INTRODUCERE

Impactul economic al investițiilor în noi capacități de transport sau pentru îmbunătățirea celor existente este complex și adesea indirect. Investițiile în infrastructura de transport nu vor îmbunătăți vitalitatea economică a unei regiuni decât dacă se dispune de o capacitate economică suficientă și de politicile de muncă, de utilizare a terenurilor,și de dezvoltare economică.

Împrumuturile pentru realizarea infrastructurilor sunt adesea necesare, dar ele nu pot crea condiții suficiente pentru creșterea economică. Investițiile în infrastructura de transport necesită finanțare publică. Este necesară o evaluare a rentabilității lor pentru a asigura alocarea rezonabilă și acceptabilă. Trebuie luate în considerare efectele economice, de mediu și sociale relevante.

Există o preocupare crescândă în sectorul transporturilor, asupra deciziilor privind dezvoltarea sistemului de transport și a efectelor de scară și externalităților pe care le produc. Planificatorii și factorii de decizie trebuie să știe mai multe despre impactul economic mai larg al proiectelor individuale de infrastructură și, în general, asupra politicilor de transport.

Dezvoltarea soluțiilor de transport eficiente și ecologice este importantă din următoarele motive :

− Sunt necesare mai multe capacități pentru a răspunde creșterii așteptate a transporturilor de marfă în următoarele decade

− Competitivitatea regiunilor centrale și nordice din Scandinavia necesită conexiuni de transport eficiente către piețele europene și mondiale, care, la rândul lor, au nevoie de disponibilitatea resurselor naturale și a produselor din regiunile de nord

− Creșterea economică trebuie să fie și durabilă din punct de vedere ecologic.

Rolul autorităților publice în acest context este acela de a asigura un mediu de operare suficient pentru întreprinderile private să se implice în afaceri profitabile. Infrastructura de transport este o parte integrantă a procesului economic. Autoritățile locale și naționale au puterea de a decide cum să dezvolte (sau să nu dezvolte) infrastructura de transport. Deciziile pe care le iau vor avea impact asupra economiei. Prin urmare, este important ca la luarea deciziilor să fie furnizate informații suficiente și fiabile cu privire la impactul economic.

CAPITOLUL II

IMPACTUL ECONOMIC AL INVESTIȚIILOR ÎN TRANSPORTURI

2.1 Considerații generale

Transportul conectează oamenii, întreprinderile și resursele. Cererea de transport este rezultatul activităților economice ale firmelor, gospodăriilor și persoanelor fizice. Schimbările în sistemul de transport, la rândul lor, au efecte asupra dezvoltării economice, care pot fi definite de obiectivele și obiectivele economice strategice ale societății privind, de exemplu, venituri, locuri de muncă, competitivitate, activitate comercială, valori de proprietate, afabilitate, venituri din impozite, capitaluri proprii. Aceste obiective au dimensiuni locale, regionale și naționale.

Deciziile de investiții sunt decizii cheie în orice strategie de dezvoltare pe termen lung. Principalul motiv de bază pentru utilizarea resurselor economice în prezent este obținerea de beneficii economice în viitor . Deciziile privind infrastructura de transport sunt luate de agenții publice și de guverne și se așteaptă să sprijine binele public. Prin urmare, evaluarea proiectului este folosită pentru a investiga și raționa consecințele deciziilor de a ajuta factorii de decizie să realizeze alegeri informate și raționale.

În general, investițiile în transporturi generează două categorii de beneficii (Berechman 2009):

- Beneficii directe, primare în cadrul sistemului de transport și

- - Beneficii directe, primare în cadrul sistemului de transpor.

Impactul primar al investițiilor în transport se referă la accesibilitatea, siguranța traficului și costurile legate de transport, atât interne, cât și externe. Restricțiile de mediu și alte restricții și impacturi sunt luate în considerare și, în unele cazuri, pot fi de mare importanță și interes. Cu toate acestea, principala motivație pentru investițiile în transporturi se reduce la obiectivele și obiectivele economice .

Bibliografie

Cărți, articole și studii de specialitate

1. Abrell, J. (2009), Transport under Emission Trading - A Computable General Equilibrium Assessment, Disertation, University of Dresden

2. Routledge. Abrell, J. (2009), Transport under Emission Trading - A Computable General Equilibrium Assessment, Disertation, University of Dresden.

3. Master Plan General de Transport al României pe termen scurt,mediu și lung, IUNIE 2015

4. Comisia Europeană - Direcția Generală Politică Regională (2011), Politica de coeziune 2014-2020.

5. Kernohan D., Rognlien L. (2011), Wider economic impacts of transport investments in New Zealand, NZ Transport Agency

6. Graham, D. (2012). Wider economic benefits of transport investment and the role of agglomeration. A slide presentation. Imperial college London. Guide to Quantifying the Economic Impacts of Federal Investments in Large-Scale Freight Transportation Projects, Cambridge Systematics, Inc., Economic Development Research Group, Inc

7. Boston Logistics Group, Inc. 2006. Honkatukia J. (2009), VATTAGE - A dynamic, applied general equilibrium model of the Finnish Economy,

8. Pencea, R., (2009), Dezvoltarea transporturilor, soluție pentru creșterea competitivității și modernizarea economiei românești, Revista de Transport și Logistică, ediția nr. 35

9. Littman, T. (2019). Evaluating Transportation Economic Development Impacts

10. Transport Planning. Helsinki 2011. Research reports of the Finnish Transport Agency 34/2011. Helsinki. Metsäranta, H., Laakso, S., Rinta-Piirto, J., Haapamäki, T., Törmä, H. K., Määttä, S. & Reini, K. (2012),

11. Stancu, I. & Treanta, S. & Dumitru, L. I., (2010), Helsinki Corridors - Ways of European Expansion and Development, Management&Marketing Journal

12. Bannister, D. & Berechman, J. (2000). Transport Investment and Economic Development,

13. Vincze, M., (2008), Economia Europei. Aspecte teoretice și practice ale integrării economice europene (Europa Gazdasagtana. Az europai gazdasagi integracio elmeleti es gyakorlati kerdesei), Presa Universitară Clujeană, ClujNapoca

14. Verktyg för dynamiska effekter av infrastruktur inför kommande åtgärdsplanering, Trafikverket. Sinha C K ja Labi S (2007)

15. Prof. Maria Birsan, Metodologia cercetarii - Note de curs

16. Transportation Decision Making. Principles of Project Evaluation an Programming. John Wiley & Sons, Inc. New Jersey, USA. Sue Wing, I., Anderson, W.P., Lakshmanan, T.R. (2007),

17. Government Institute for Economic Research. Ivanova, O., Heyndrickx, Ch., Spitaels K., Tavasszy, L., Manshanden, W., Snelder M., Koops, O. (2007), RAEM: version 3.0, First report, Transport & Mobility Leuven. Karlsson, R., Vierth, I., Johansson, M. (2012), An outline for a validation database for SAMGODS, VTI

18. Spatial Computable General Equilibrium Modelling - Static and Dynamic Approaches, Royal Institute of Technology. Sundberg, M. (2009),

19. MacFeely, S. & Moloney, R. & Keneally, M., (2011), A Study of the NUTS 2

20. Administrative Regions using Input-Output Analyses, Journal of the Statistical and Social Inquiry Society of Ireland,

21. European Commission (2011), Regions in the European Union — Nomenclature of territorial units for statistics NUTS 2010/EU-27, Eurostat: Methodologies & Working papers, Luxembourg: Publications Office of the European Union

22. Romania. The Europa World Year Book. 2 (ed. 48). London and New York: Routledge. 2007. pp. 3734- 3759. ISBN 9781857434125.

23. Operatorii feroviari privați schimba macazul pieței, 2 iunie 2005, wall-stret.ro, 16 februarie 2010

24. Particularii scot CFR de pe sine, 15 februarie 2006, wall-stret.ro, 16 februarie 2010

25. Transferoviar și-a bugetat afaceri de 18 milioane de euro, 18.02.2008, zf.ro 16 februarie 2010

26. Transportatorii plimba marfuri de 3,7 miliarde euro in 2006, 30 mai 2006, wall-stret.ro

27. Teodora Trandafir (28 aprilie 2009). „România circulă pe drumuri expirate și nemodernizate”. Evenimentul Zilei. 15 ianuarie 2012

28. Dan Arsenie (13 noiembrie 2008). „Șoselele românești, mai proaste decât cele din Burundi”. Evenimentul Zilei 15 ianuarie 2012

29. Solutii realiste pentru infrastructura: Autostrăzile pot costa de trei ori mai puțin, 03.08.2009, zf.ro 14 martie 2010

30. Vlad Stănese (22 decembrie 2011). „Air One anunta ruta Venetia-Bucuresti”. airbuzz.ro 15 ianuarie 2012

31. INFOGRAFIE Biletele de tren și de autobuz din România, printre cele mai ieftine din Europa, 26 august 2014, Dan Străuț, Adevărul

32. Decizia COM C(2018) 2096/29.03.2018

...

Preview document

Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 1
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 2
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 3
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 4
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 5
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 6
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 7
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 8
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 9
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 10
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 11
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 12
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 13
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 14
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 15
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 16
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 17
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 18
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 19
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 20
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 21
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 22
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 23
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 24
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 25
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 26
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 27
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 28
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 29
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 30
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 31
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 32
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 33
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 34
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 35
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 36
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 37
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 38
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 39
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 40
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 41
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 42
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 43
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 44
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 45
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 46
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 47
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 48
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 49
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 50
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 51
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 52
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 53
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 54
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 55
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 56
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 57
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 58
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 59
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 60
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 61
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 62
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 63
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 64
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 65
Impactul economic al investițiilor în transporturi - Pagina 66

Conținut arhivă zip

  • Impactul economic al investitiilor in transporturi.docx

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Finanțarea Afacerilor Internaționale din Surse Europene

INTRODUCERE Finanţarea afacerilor internaţionale din surse europene poate îmbrăca forma finanţarii tranziţiei la economia de piaţă, finanţarii...

Cercetarea de piață privind activitățile comerciale profilate în vânzarea camioanelor de marfă

Introducere Ultimele decenii ale acestui secol au impus un nou concept, marketing, folosit cu o mare frecvenţă atât în teorie cât şi în practica...

Participarea României la Fondurile și Programele Comunitare Înainte și După Aderare

România Pentru recuperarea anilor pierduţi într-un sistem care a gândit altfel economia, libertatea şi dezvoltarea şi pentru afirmarea în Uniunea...

Piața serviciilor de transport

INTRODUCERE Piaţa transporturilor poate fi definită ca reprezentând spaţiul în care nevoia de transport a expeditorilor, respectiv cererea, se...

Organizarea Tranportării Turiștilor prin Intermediul Transportului Auto

INTRODUCERE O călătorie în transportul auto înseamnă atît deplasarea dintr-un punct de plecare în unul de sosire, cît şi un produs turistic, sau o...

Analiza evoluției transporturilor

1. Introducere România este o țară situată în sud-estul Europei Centrale, pe cursul inferior al Dunării, la nord de peninsula Balcanică și la...

Turismul Montan în Câmpulung Moldovenesc

I. AŞEZAREA GEOGRAFICĂ I.1. Încadrarea municipiului la unităţile de relief Municipiul Câmpulung Moldovenesc este situat în partea central-vestică...

Proiectul de Organizare a Sectorului fieraro-resort în Cadrul Întreprinderii de Transport Auto

INTRODUCERE Creşterea economică în societatea modernă este condiţionata din ce în ce mai mult de dezvoltarea serviciilor de producţie. Acestea...

Ai nevoie de altceva?