Cuprins
- Capitolul I : Introducere
- Capitolul II: IMPACTUL ECONOMIC AL INVESTIȚIILOR ÎN TRANSPORTURI
- 2.1 Considerații generale
- 2.2 Impactul economic direct al investițiilor în transporturi
- 2.3 Tipuri și mecanisme ale impactului dezvoltării economice
- Capitolul III: EFECTELE INVESTIȚIILOR ÎN TRANSPORTURI ASUPRA DEZVOLTĂRII ECONOMICE
- 3.1 Impactul asupra creșterii economice și ocupării forței de muncă
- 3.2 Impactul asupra aglomerării, concurenței și ofertei de forță de muncă
- 3.3 Impactul asupra utilizării terenurilor și asupra valorii proprietății
- 3.4 Potențialul unei dezvoltări mai largi a utilizării terenurilor
- Capitolul IV: INSTRUMENTE PENTRU EVALUAREA IMPACTULUI
- 4.1 Analiza cost-beneficiu (ACB)
- 4.2 Sondaje, interviuri și studii de piață
- 4.2.1 Interviuri și sondaje
- 4.3. Modele de simulare a interacțiunii dintre utilizarea terenului și transport
- 4.4. Modele de intrare-ieșire (IO)
- 4.5. Modelele de echilibru general (CGE)
- 4.6. Modelul RegFinDyn
- CAPITOLUL V. : INSTRUMENTE PENTRU EVALUAREA IMPACTULUI ECONOMIC
- 5.1 Introducere în metodologie
- 5.2 Informații generale necesare și lucrări pregătitoare
- 5.2.1 Calculul de bază
- 5.3 Rezultatele
- 5.4 Baze de date rezultate pentru instrumentele de planificare
- 5.4.1 Surse de date și dimensiuni
- 5.4.2 Dinamica populației
- CAPITOLUL VI. : ANALIZA INVESTIȚIILOR ÎN TRANSPORTURI ÎN ROMÂNIA 6.1 Prezentare generală
- 6.2 Investiții prin Programul Sectorial operațional 2008 - 2009
- 6.3 Proiecte majore finanțate în cadrul POS-T care au fost fazate în vederea finalizării în perioada 2014 - 2020
- 6.4 Stadiul poiectelor POIM - domeniul Transporturilor la data de 31.12.2018
- Concluzii și recomandări
- Bibliografie
Extras din disertație
INTRODUCERE
Impactul economic al investițiilor în noi capacități de transport sau pentru îmbunătățirea celor existente este complex și adesea indirect. Investițiile în infrastructura de transport nu vor îmbunătăți vitalitatea economică a unei regiuni decât dacă se dispune de o capacitate economică suficientă și de politicile de muncă, de utilizare a terenurilor,și de dezvoltare economică.
Împrumuturile pentru realizarea infrastructurilor sunt adesea necesare, dar ele nu pot crea condiții suficiente pentru creșterea economică. Investițiile în infrastructura de transport necesită finanțare publică. Este necesară o evaluare a rentabilității lor pentru a asigura alocarea rezonabilă și acceptabilă. Trebuie luate în considerare efectele economice, de mediu și sociale relevante.
Există o preocupare crescândă în sectorul transporturilor, asupra deciziilor privind dezvoltarea sistemului de transport și a efectelor de scară și externalităților pe care le produc. Planificatorii și factorii de decizie trebuie să știe mai multe despre impactul economic mai larg al proiectelor individuale de infrastructură și, în general, asupra politicilor de transport.
Dezvoltarea soluțiilor de transport eficiente și ecologice este importantă din următoarele motive :
− Sunt necesare mai multe capacități pentru a răspunde creșterii așteptate a transporturilor de marfă în următoarele decade
− Competitivitatea regiunilor centrale și nordice din Scandinavia necesită conexiuni de transport eficiente către piețele europene și mondiale, care, la rândul lor, au nevoie de disponibilitatea resurselor naturale și a produselor din regiunile de nord
− Creșterea economică trebuie să fie și durabilă din punct de vedere ecologic.
Rolul autorităților publice în acest context este acela de a asigura un mediu de operare suficient pentru întreprinderile private să se implice în afaceri profitabile. Infrastructura de transport este o parte integrantă a procesului economic. Autoritățile locale și naționale au puterea de a decide cum să dezvolte (sau să nu dezvolte) infrastructura de transport. Deciziile pe care le iau vor avea impact asupra economiei. Prin urmare, este important ca la luarea deciziilor să fie furnizate informații suficiente și fiabile cu privire la impactul economic.
CAPITOLUL II
IMPACTUL ECONOMIC AL INVESTIȚIILOR ÎN TRANSPORTURI
2.1 Considerații generale
Transportul conectează oamenii, întreprinderile și resursele. Cererea de transport este rezultatul activităților economice ale firmelor, gospodăriilor și persoanelor fizice. Schimbările în sistemul de transport, la rândul lor, au efecte asupra dezvoltării economice, care pot fi definite de obiectivele și obiectivele economice strategice ale societății privind, de exemplu, venituri, locuri de muncă, competitivitate, activitate comercială, valori de proprietate, afabilitate, venituri din impozite, capitaluri proprii. Aceste obiective au dimensiuni locale, regionale și naționale.
Deciziile de investiții sunt decizii cheie în orice strategie de dezvoltare pe termen lung. Principalul motiv de bază pentru utilizarea resurselor economice în prezent este obținerea de beneficii economice în viitor . Deciziile privind infrastructura de transport sunt luate de agenții publice și de guverne și se așteaptă să sprijine binele public. Prin urmare, evaluarea proiectului este folosită pentru a investiga și raționa consecințele deciziilor de a ajuta factorii de decizie să realizeze alegeri informate și raționale.
În general, investițiile în transporturi generează două categorii de beneficii (Berechman 2009):
- Beneficii directe, primare în cadrul sistemului de transport și
- - Beneficii directe, primare în cadrul sistemului de transpor.
Impactul primar al investițiilor în transport se referă la accesibilitatea, siguranța traficului și costurile legate de transport, atât interne, cât și externe. Restricțiile de mediu și alte restricții și impacturi sunt luate în considerare și, în unele cazuri, pot fi de mare importanță și interes. Cu toate acestea, principala motivație pentru investițiile în transporturi se reduce la obiectivele și obiectivele economice .
Bibliografie
Cărți, articole și studii de specialitate
1. Abrell, J. (2009), Transport under Emission Trading - A Computable General Equilibrium Assessment, Disertation, University of Dresden
2. Routledge. Abrell, J. (2009), Transport under Emission Trading - A Computable General Equilibrium Assessment, Disertation, University of Dresden.
3. Master Plan General de Transport al României pe termen scurt,mediu și lung, IUNIE 2015
4. Comisia Europeană - Direcția Generală Politică Regională (2011), Politica de coeziune 2014-2020.
5. Kernohan D., Rognlien L. (2011), Wider economic impacts of transport investments in New Zealand, NZ Transport Agency
6. Graham, D. (2012). Wider economic benefits of transport investment and the role of agglomeration. A slide presentation. Imperial college London. Guide to Quantifying the Economic Impacts of Federal Investments in Large-Scale Freight Transportation Projects, Cambridge Systematics, Inc., Economic Development Research Group, Inc
7. Boston Logistics Group, Inc. 2006. Honkatukia J. (2009), VATTAGE - A dynamic, applied general equilibrium model of the Finnish Economy,
8. Pencea, R., (2009), Dezvoltarea transporturilor, soluție pentru creșterea competitivității și modernizarea economiei românești, Revista de Transport și Logistică, ediția nr. 35
9. Littman, T. (2019). Evaluating Transportation Economic Development Impacts
10. Transport Planning. Helsinki 2011. Research reports of the Finnish Transport Agency 34/2011. Helsinki. Metsäranta, H., Laakso, S., Rinta-Piirto, J., Haapamäki, T., Törmä, H. K., Määttä, S. & Reini, K. (2012),
11. Stancu, I. & Treanta, S. & Dumitru, L. I., (2010), Helsinki Corridors - Ways of European Expansion and Development, Management&Marketing Journal
12. Bannister, D. & Berechman, J. (2000). Transport Investment and Economic Development,
13. Vincze, M., (2008), Economia Europei. Aspecte teoretice și practice ale integrării economice europene (Europa Gazdasagtana. Az europai gazdasagi integracio elmeleti es gyakorlati kerdesei), Presa Universitară Clujeană, ClujNapoca
14. Verktyg för dynamiska effekter av infrastruktur inför kommande åtgärdsplanering, Trafikverket. Sinha C K ja Labi S (2007)
15. Prof. Maria Birsan, Metodologia cercetarii - Note de curs
16. Transportation Decision Making. Principles of Project Evaluation an Programming. John Wiley & Sons, Inc. New Jersey, USA. Sue Wing, I., Anderson, W.P., Lakshmanan, T.R. (2007),
17. Government Institute for Economic Research. Ivanova, O., Heyndrickx, Ch., Spitaels K., Tavasszy, L., Manshanden, W., Snelder M., Koops, O. (2007), RAEM: version 3.0, First report, Transport & Mobility Leuven. Karlsson, R., Vierth, I., Johansson, M. (2012), An outline for a validation database for SAMGODS, VTI
18. Spatial Computable General Equilibrium Modelling - Static and Dynamic Approaches, Royal Institute of Technology. Sundberg, M. (2009),
19. MacFeely, S. & Moloney, R. & Keneally, M., (2011), A Study of the NUTS 2
20. Administrative Regions using Input-Output Analyses, Journal of the Statistical and Social Inquiry Society of Ireland,
21. European Commission (2011), Regions in the European Union — Nomenclature of territorial units for statistics NUTS 2010/EU-27, Eurostat: Methodologies & Working papers, Luxembourg: Publications Office of the European Union
22. Romania. The Europa World Year Book. 2 (ed. 48). London and New York: Routledge. 2007. pp. 3734- 3759. ISBN 9781857434125.
23. Operatorii feroviari privați schimba macazul pieței, 2 iunie 2005, wall-stret.ro, 16 februarie 2010
24. Particularii scot CFR de pe sine, 15 februarie 2006, wall-stret.ro, 16 februarie 2010
25. Transferoviar și-a bugetat afaceri de 18 milioane de euro, 18.02.2008, zf.ro 16 februarie 2010
26. Transportatorii plimba marfuri de 3,7 miliarde euro in 2006, 30 mai 2006, wall-stret.ro
27. Teodora Trandafir (28 aprilie 2009). „România circulă pe drumuri expirate și nemodernizate”. Evenimentul Zilei. 15 ianuarie 2012
28. Dan Arsenie (13 noiembrie 2008). „Șoselele românești, mai proaste decât cele din Burundi”. Evenimentul Zilei 15 ianuarie 2012
29. Solutii realiste pentru infrastructura: Autostrăzile pot costa de trei ori mai puțin, 03.08.2009, zf.ro 14 martie 2010
30. Vlad Stănese (22 decembrie 2011). „Air One anunta ruta Venetia-Bucuresti”. airbuzz.ro 15 ianuarie 2012
31. INFOGRAFIE Biletele de tren și de autobuz din România, printre cele mai ieftine din Europa, 26 august 2014, Dan Străuț, Adevărul
32. Decizia COM C(2018) 2096/29.03.2018
...
Preview document
Conținut arhivă zip
- Impactul economic al investitiilor in transporturi.docx