Implantarea Societatilor Transnationale in Tarile Foste Comuniste din Europa de Est - Studiu de Caz - Procesul de Implantare Renault in Romania

Cuprins disertatie Cum descarc?

1. Procesul de internationalizare: obiective, strategii 3
1.1 Definirea obiectivelor internationale ale firmei 3
1.2 Selectionarea pietelor si a partenerilor 4
1.3 Stabilirea metodelor de operare (a formelor de internationalizare) 5
1.4 Strategiile firmelor (societatilor) multinationale 6
1.5 Strategia de internationalizare a firmei in context multicultural 7
2. Dacia - scurt istoric 18
3. Structura Dacia - Renault 24
3.1 Crearea structurii Dacia - Renault 24
3.2 Aplicarea conceptului de Geo Marketing in cadrul Dacia 27
3.3 Standardizarea retelei de dealeri autorizati Dacia 37
4. Concluzii 43
5. Bibliografie 48


Extras din disertatie Cum descarc?

1. Procesul de internationalizare: obiective, strategii
Implantarea in strainatate - este o modalitate de crestere externa a firmei, fata de cresterea interna (care se face prin acumularea de capital) se realizeaza prin investitii directe in strainatate si duce la construirea diferitelor structuri organizatorice (filialele si sucursalele aflate in strainatate).
Definirea obiectivelor internationale ale firmei:
Aceste obiective decurg din operatiunile de baza ale strategiei de internationalizare, care reflecta finalitatea firmei, asa cum sunt exprimate de politica sa generala.
Obiectivele internationalizarii firmelor sunt:
- cresterea extensiva (largirea pietelor);
- cresterea intensiva (valorificarea resurselor, cresterea profitabilitatii);
- cresterea interna (acumularea capitalului);
- cresterea externa (implantari, achizitii, etc);
- dezvoltarea autonoma si parteneriat;
- orientarea pe termen scurt si orientarea pe termen lung;
- strategia monopolului sau multiprodus;
- concentrarea si diversificarea activitatilor.
Obiectivele concrete ale internationalizarii pot fi formulate sub forma unor indicatori:
- rentabilitatea capitalului investit si nivelul profitului asteptat;
- cifra de afaceri colectata si cotele de piata de atins pe ansamblu si pe tari;
- ritmul de crestere prevazut;
- ponderea bunurilor si serviciilor produse in strainatate, in raport cu productia interna;
- gradul de internationalizare a structurilor de capital si a resurselor financiare;
- gradul de internationalizare a resurselor umane. 
Selectionarea pietelor si a partenerilor:
Aceasta etapa se realizeaza in raport cu oportunitatile pe care acestea le ofera pentru firmele care isi propun sa se internationalizeze:
a. selectionarea pietelor - presupune localizarea in diferite zone geografice. Aceasta localizare se realizeaza in functie de o serie de criterii:
- caracterul activitatii (internationala, multinationala, globala);
- consideratii economice (potentialul pietei si evolutia favorabila a acesteia, conditiile avantajoase de derulare a afacerilor (resurse umane bune si ieftine, retea de distributie bine pusa la punct, infrastructura acceptabila), accesul la surse de finantare);
- consideratii juridice, administrative si fiscale (respectarea dreptului de proprietate, reglementarea liberei circulatii a bunurilor si serviciilor, regimul cursului de schimb, modul de operare al administratiei fiscale, facilitatile fiscale);
- consideratiile legate de riscul in afaceri (ratingul de tara, nivelul de indatorare al tarii respective, riscurile comerciale (legate de pret, cursul de schimb, instabilitatea sistemului financiar-bancar)).
b. selectionarea partenerilor - in aceasta selectionare se pleaca de la niste criterii de afaceri ca:
- experienta acestora in afacerile internationale;
- existenta sau inexistenta unor relatii de afaceri anterioare cu firma care se internationalizeaza;
- nivelul tehnologic si potentialul comercial al firmei;
- sistemul economico-financiar al acestora;
- gradul de risc (riscul de insolvabilitate, tehnologic, etc.).
1.3 Stabilirea metodelor de operare (a formelor de internationalizare):
Aceasta etapa reprezinta alegerea diferitelor forme de internationalizare a afacerilor. In acest sens, firma poate opta pentru diferite forme de operatiuni comerciale, pentru actiuni de implantare in strainatate, pentru realizarea de aliante strategice sau de cooperari, etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Implantarea Societatilor Transnationale in Tarile Foste Comuniste din Europa de Est - Studiu de Caz - Procesul de Implantare Renault in Romania.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!