Implantarile in Strainatate ca Modalitate de Extindere a Afacerilor Companiei

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere - pg. 4
Cap. I. Internationalizarea activitatii firmelor 
1.1. Forme si strategii de internationalizare - pg. 8
1.2. Motivatii si avantaje ale internationalizarii - pg. 15
1.3. Stabilirea metodelor de operare - pg. 18
Cap. II. Riscul in activitatea de finantare internationala 
2.1. Definitia si tipurile de riscuri - pg. 20
2.2. Moduri de acoperire a riscurilor- pg. 23
Cap. III. Studiu de caz - Implantarile in strainatate ca modalitate de extindere a afacerilor companiei - pg. 26
Cap. IV. Concluzii - pg. 42
Bibliografie - pg.44


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Prin lucrarea de fata "Implantarile in strainatate ca modalitate de extindere a afacerilor companiei" am urmarit stabilirea necesitatii si formelor de extindere a afacerilor pe plan international, pentru o eficientizare a companiilor in mediul actual, in contextul internationalizarii. 
De-a lungul timpului, literatura de specialitate a incercat sa surprinda cauzele care stau la baza formarii si evolutiei fluxurilor internationale de capital, in special in forma investitiilor directe in strainatate. 
Aceasta, datorita importantei lor in crestere, a dinamicii si caracteristicilor lor. O serie de explicatii, date pe parcurs, s-au dovedit a fi multumitoare, dar si-au pastrat un pronuntat caracter fragmentar, ele vizand, pe rand, diferite laturi ale acestui proces atat de complex, fara a alcatui o teorie integratoare. 
Dupa cum afirma literatura de specialitate, foarte multe dintre ele deriva din strategiile urmarite de firma, fie pe plan intern, fie extern. De aceea, motivatia a fost transpusa in decizia de a investi sau nu intr-o anumita zona geografica, in functie de particularitatile istorice, economice si sociale pe care aceasta le prezenta. 
Teoria a acumulat, astfel, numeroase detalii, unele esentiale altele nu, din care cu greu poate fi desprins un fir calauzitor care sa ne conduca la o teorie generala a investitiilor straine directe de capital si sa creioneze imaginea reala a comportamentului de ansamblu al corporatiilor multinationale. Dispunem, totusi, in prezent, de o serie de teorii care isi extrag substanta din modul cum actioneaza diferite forte ale pietei, din climatul investitional intern si international, din natura obstacolelor puse in calea comertului, din factorii care influenteaza structura costurilor si asa mai departe.
Una din cele mai cunoscute teorii cu privire la motivele ce stau la baza deciziei de a investi si de a produce anumite bunuri peste hotare este cea care se refera la imperfectiunea pietei bunurilor economice si factorilor de productie. 
Aceasta teorie a fost invocata de catre cercetatorul american Stephen H. Hymer deja in anul 1960.1) Potrivit postulatelor formulate de el, motivul pentru care o firma decide sa investeasca in strainatate poate fi rezumat intr-o singura fraza: dorinta de a obtine unele avantaje pe care, din diferite cauze, piata locala, deocamdata, nu i le ofera. 
In conditiile liberei concurente caracterizata prin omogenitatea produselor si accesul liber la factorii de productie, cand nu existau bariere in calea intrarii pe piata si nici economie de scara, exportul de marfuri reprezenta forma principala de legatura internationala. 
Introducere
Amplasarea unor capacitati de productie peste hotare nu prezenta avantaje deosebite, fapt pentru care investitiile directe indreptate spre alte state aveau un caracter sporadic, intamplator, ele nu au lipsit cu desavarsire, dar nici n-au constituit o trasatura caracteristica a economiei mondiale, aflata si ea intr-un stadiu embrionar de formare. 
Abia dupa ce societatea a capatat intr-o serie de state o organizare industriala, iar firmele au trecut la diferentierea produselor lor, afirmandu-se prin marca si calificare speciala in domeniul marketingului, au aparut si obstacolele in calea patrunderii pe piata, concurenta imperfecta devenind dominanta. 
In noul context al concurentei imperfecte, unele firme au inceput sa aiba un oarecare dezavantaj in raport cu cele locale, fie ca nu s-au putut familiariza cu conditiile pietei interne, fie ca s-au vazut afectate de o serie de dezechilibre ale acesteia, pe care nu le-a putut depasi fara pierderi insuportabile.
Firmele multinationale incearca, inainte de toate, sa-si puna in valoare avantajele monopolistice pe pietele externe. O parte din aceste avantaje (diferentierea produselor, proprietatea exclusiva asupra unor tehnologii de fabricatie, cunostinte de marketing, iscusinta manageriala, accesul la piata de capital si altele) au fost remarcate mai inainte. 
Toate acestea ofera firmelor multinationale un anumit avantaj fata de competitorii lor situati in strainatate, care le compenseaza costurile aditionale determinate de operarea la distanta fata de tara de origine. Daca nu ar avea loc un asemenea proces, atunci deplasarea capitalului nu s-ar justifica. 
Totodata, nu trebuie omis faptul ca firmele multinationale sunt in cea mai mare parte a lor oligopoliste. Virtual, toate multinationalele se bucura de o considerabila putere pe piata. 
Piata pe care opereaza ele functioneaza ca un oligopol urias, in cadrul caruia barierele de intrare sunt absolut necesare pentru mentinerea unor rate inalte ale profitului. 
Daca aceste obstacole, dintr-un motiv sau altul, ajung sa se erodeze pe piata interna, atunci firmele gasesc mai profitabila plasarea capitalurilor peste hotare, acolo unde concurenta este mai putin acerba. 
Desi aceasta deplasare presupune costuri mari, deoarece investitorii sunt pusi in situatia de a opera in medii nefamiliare, numai firmele extrem de puternice isi permit sa le suporte. Cel putin pentru o buna perioada de timp, avantajele monopolistice ce decurg din marca de comert, patente de inventie, know-how si sistemul organizational nu pot fi cumparate sau multiplicate de catre competitorii locali. 
Cap. I. Internationalizarea activitatii firmelor
1.1. Forme si strategii de internationalizare
Transformarile care au loc astazi in economia mondiala au atins un ritm extrem de alert. Aceste transformari se manifesta la toate nivelurile organizarii afacerilor adica, atat la cel macro-, mezo-, cat si la cel microeconomic. 
O astfel de schim!bare permanenta, uneori foarte rapida, alteori ceva mai lenta, a factorilor de mediu eco!nomic international, influenteaza si antreneaza in mare masura si evolutia intreprinderilor economice. 
Ceea ce, insa, s-a remarcat cu deosebita pregnanta, mai ales in ultimele decenii, au fost transformarile pe care le-au suferit corporatiile mul!tinationale, din punct de vedere evolutiv, al adaptarii permanente la mediul de afaceri in care opereaza. 
Constituindu-se intr-o succesiune de faze sau etape consecutive, aceste schimbari la care au fost supuse firmele de afaceri constituie un intreg proces de redimensionari si realocari de fonduri, in scopul mentinerii lor la parametri inalti ai competi!tivitatii internationale.
Urmarind in permanenta sa sporeasca eficienta economica a activitatilor, pe termen scurt, mediu sau lung, sa creasca vanzarile, sa castige noi piete de desfacere si sa dezvolte noi capacitati de productie, dand un raspuns adecvat miscarilor concurentei, de-a lungul timpului, firmele au cautat noi oportunitati de afaceri in afara spatiului economic al tarilor de origine. Activitatea lor economica a fost supusa, astfel, unui intens proces de internationalizare. 
Desi, asa cum mentioneaza unii autori,2) este greu sa se vorbeasca, inca, despre o teorie a in-ternationalizarii intreprinderii, deoarece nici macar termenul, in sine, nu este pe de!plin clarificat, totusi, in linii mari, acesta este folosit pentru a descrie cresterea graduala a implicarii firmei in afacerile internationale, respectiv modul in care ea reactioneaza la schimbarile de mediu economic in care evolueaza.


Fisiere in arhiva (1):

  • Implantarile in Strainatate ca Modalitate de Extindere a Afacerilor Companiei.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!