Implementarea E-Guvernarii in Uniunea Europeana

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAP. I. UNIUNEA EUROPEANA SI SOCIETATEA INFORMATIONALA 2
I. 1. Societatea informationala, egalitate si dezvoltare 2
I. 2. Decalajele in acces 5
I. 3. E-guvernarea 8
CAP. II. PLANUL DE ACTIUNE Eeurope+ 15
CAP. III. STADIUL ACTUAL SI PERSPECTIVELE IMPLEMENTARII 22
III. 1. Serviciile publice electronizate in Statele membre ale Uniunii Europene 22
III. 2. Solutii pentru electronizarea serviciilor publice in Romania 40
CONCLUZII SI PROPUNERI 46


Extras din disertatie Cum descarc?

CAP. I. UNIUNEA EUROPEANA SI SOCIETATEA INFORMATIONALA
I. 1. Societatea informationala, egalitate si dezvoltare
Fiinta umana este facuta sa comunice. In noua societate, cea de tip informational, comunicarea, transferul si schimbul de informatii se desfasoara prin intermediul sistemelor tehnice. Atunci cand se vorbeste de societatea informationala se are in vedere inainte de toate conectarea unui numar nelimitat de computere prin intermediul retelelor de telecomunicatii. 
Societatea informationala este o societate bazata pe Internet si in corelatie cu globalizarea, care este un fenomen specific societatii informationale si o consecinta a acesteia .
Punerea la un loc a datelor stocate digital, textelor, sunetului si imaginii (multimedia) au condus la raspandirea utilizarii sistemelor moderne de telecomunicatii, a computerelor personale si serviciilor electronice de informatii. Internetul, o retea globala de informatii, s-a transformat in platforma globala de comunicatii. Cetatenii societatii industriale europene sunt in fata necesitatii de a reconsidera modalitatile de transfer a informatiilor, adaptandu-le noilor cerinte si tehnologii. Este foarte importanta abilitatea utilizarii informatiei si cunostintele privind spectru larg al selectarilor individuale si colective. Fiecare selectare apare la interactiunea diferitor factori politici, economici, sociali intr-o anumita unitate de timp. In continuare frontierele acestei selectari duc spre orizonturile vaste ale abilitatii si capacitatii constiintei umane, a potentialului individual si colectiv. 
Trasaturile definitorii ale societatii informationale sunt :
- informatia este un bun economic, o resursa folosita de factorul uman;
- resursele informationale detin ponderea principala in ansamblul resurselor utilizate de societate;
- cercetarea stiintifica si inovatia tehnologica au un rol de prim rang in economie;
- dimensiunea informationala marcheaza si organizarea muncii;
- sectorul producerii si difuzarii de bunuri informationale inregistreaza o dinamica remarcabila;
- calculatorul asista cvasi-permanent activitatile si deciziile umane;
- lucrul interactiv, accesul la distanta, video-conferintele, comertul electronic reprezinta e-activitati care capata o amploare tot mai mare;
- infrastructura specifica (retelele de calculatoare si de telecomunicatii, statiile de lucru inteligente, pe care ruleaza si sisteme-expert), este folosita pentru asistarea proceselor de cunostere, conceptie, decizie si actiune.
Structurile clasice care asigura informarea si documentarea - bibliotecile si centrele de informare - au fost nevoite sa-si modifice centrul de greutate al activitatii de la accesul la documente primare la accesul si furnizarea de informatii care sa corespunda cerintelor utilizatorilor . Pe de alta parte, aparitia unor sisteme de informare orientate catre furnizarea de informatii de larg interes pentru viata fiecarui individ (informatii pentru piata muncii, informatii pentru asistenta sociala sau medicala, informatii politice, culturale, etc.), au creat un mediu concurential informational pentru structurile infodocumentare deja consacrate. 
Democratizarea accesului la informatie, in fapt crearea posibilitatii oricarui cetatean de a avea acces la informatia de care are nevoie, utilizand tehnologiile moderne, a generat noi forme de realizare a serviciilor si produselor de informare si diseminare a informatiei.
Privite din punct de vedere al continutului informatiei furnizate, serviciile de informare aferente cetatenilor in societatea informationala se pot structura in servicii care furnizeaza:
o informatii cu caracter stiintific si tehnic;
o informatii cu caracter cultural;
o informatii de referinta (ghiduri, enciclopedii, bibliografii, etc.) publicate in forma electronica (fie pe CD-ROM, fie in biblioteci electronice);
o informatii privind relatia cetateanului cu structurile administratiei locale si centrale;
o informatii utilitare (informatie sociala, informatie meteorologica, informatie privind piata muncii, etc.);
o informatia de afaceri.
Primele trei categorii de informatii sunt furnizate de regula de biblioteci si centre de informare si documentare. Celelalte insa sunt produse de structuri care nu au ca menire principala furnizarea de informatii. Informatiile insa exista stocate pe suport electronic, chiar daca nu sunt structurate sub forma unor servicii de informare dedicate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Implementarea E-Guvernarii in Uniunea Europeana.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!