Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană

Disertație
9.5/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 47 în total
Cuvinte : 15286
Mărime: 227.71KB (arhivat)
Publicat de: Zenobia Simon
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ovidiu Stoica
Lucrare de disertatie, Univ. Al. Ioan Cuza, Iasi, Administratie electronica

Cuprins

  1. CAP. I. UNIUNEA EUROPEANĂ ŞI SOCIETATEA INFORMAŢIONALĂ 2
  2. I. 1. Societatea informaţională, egalitate şi dezvoltare 2
  3. I. 2. Decalajele în acces 5
  4. I. 3. E-guvernarea 8
  5. CAP. II. PLANUL DE ACŢIUNE Eeurope+ 15
  6. CAP. III. STADIUL ACTUAL ŞI PERSPECTIVELE IMPLEMENTĂRII 22
  7. III. 1. Serviciile publice electronizate în Statele membre ale Uniunii Europene 22
  8. III. 2. Soluţii pentru electronizarea serviciilor publice în România 40
  9. CONCLUZII ŞI PROPUNERI 46

Extras din disertație

CAP. I. UNIUNEA EUROPEANĂ ŞI SOCIETATEA INFORMAŢIONALĂ

I. 1. Societatea informaţională, egalitate şi dezvoltare

Fiinţa umană este facută să comunice. În noua societate, cea de tip informaţional, comunicarea, transferul şi schimbul de informaţii se desfăşoară prin intermediul sistemelor tehnice. Atunci când se vorbeşte de societatea informaţională se are în vedere înainte de toate conectarea unui număr nelimitat de computere prin intermediul reţelelor de telecomunicaţii.

Societatea informaţională este o societate bazată pe Internet şi în corelaţie cu globalizarea, care este un fenomen specific societăţii informaţionale şi o consecinţă a acesteia .

Punerea la un loc a datelor stocate digital, textelor, sunetului şi imaginii (multimedia) au condus la răspândirea utilizării sistemelor moderne de telecomunicaţii, a computerelor personale şi serviciilor electronice de informaţii. Internetul, o reţea globală de informaţii, s-a transformat în platformă globală de comunicaţii. Cetăţenii societăţii industriale europene sunt în faţa necesităţii de a reconsidera modalităţile de transfer a informaţiilor, adaptându-le noilor cerinţe şi tehnologii. Este foarte importantă abilitatea utilizării informaţiei şi cunoştinţele privind spectru larg al selectărilor individuale şi colective. Fiecare selectare apare la interacţiunea diferitor factori politici, economici, sociali într-o anumită unitate de timp. În continuare frontierele acestei selectări duc spre orizonturile vaste ale abilităţii şi capacităţii conştiinţei umane, a potenţialului individual şi colectiv.

Trăsăturile definitorii ale societăţii informaţionale sunt :

- informaţia este un bun economic, o resursă folosită de factorul uman;

- resursele informaţionale deţin ponderea principală în ansamblul resurselor utilizate de societate;

- cercetarea ştiinţifică şi inovaţia tehnologică au un rol de prim rang în economie;

- dimensiunea informaţională marchează şi organizarea muncii;

- sectorul producerii si difuzării de bunuri informaţionale înregistrează o dinamică remarcabilă;

- calculatorul asistă cvasi-permanent activităţile şi deciziile umane;

- lucrul interactiv, accesul la distanţă, video-conferinţele, comerţul electronic reprezintă e-activităţi care capătă o amploare tot mai mare;

- infrastructura specifică (reţelele de calculatoare şi de telecomunicaţii, statiile de lucru inteligente, pe care rulează şi sisteme-expert), este folosită pentru asistarea proceselor de cunoştere, concepţie, decizie şi acţiune.

Structurile clasice care asigură informarea şi documentarea - bibliotecile şi centrele de informare - au fost nevoite să-şi modifice centrul de greutate al activităţii de la accesul la documente primare la accesul şi furnizarea de informaţii care să corespundă cerinţelor utilizatorilor . Pe de altă parte, apariţia unor sisteme de informare orientate către furnizarea de informaţii de larg interes pentru viaţa fiecărui individ (informaţii pentru piaţa muncii, informaţii pentru asistenţă socială sau medicală, informaţii politice, culturale, etc.), au creat un mediu concurenţial informaţional pentru structurile infodocumentare deja consacrate.

Democratizarea accesului la informaţie, în fapt crearea posibilităţii oricărui cetăţean de a avea acces la informaţia de care are nevoie, utilizând tehnologiile moderne, a generat noi forme de realizare a serviciilor şi produselor de informare şi diseminare a informaţiei.

Privite din punct de vedere al conţinutului informaţiei furnizate, serviciile de informare aferente cetăţenilor în societatea informaţională se pot structura în servicii care furnizează:

• informaţii cu caracter ştiinţific şi tehnic;

• informaţii cu caracter cultural;

• informaţii de referinţă (ghiduri, enciclopedii, bibliografii, etc.) publicate în formă electronică (fie pe CD-ROM, fie în biblioteci electronice);

• informaţii privind relaţia cetăţeanului cu structurile administraţiei locale şi centrale;

• informaţii utilitare (informaţie socială, informaţie meteorologică, informaţie privind piaţa muncii, etc.);

• informaţia de afaceri.

Primele trei categorii de informaţii sunt furnizate de regulă de biblioteci şi centre de informare şi documentare. Celelalte însă sunt produse de structuri care nu au ca menire principală furnizarea de informaţii. Informaţiile însă există stocate pe suport electronic, chiar dacă nu sunt structurate sub forma unor servicii de informare dedicate.

Preview document

Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 1
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 2
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 3
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 4
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 5
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 6
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 7
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 8
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 9
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 10
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 11
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 12
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 13
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 14
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 15
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 16
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 17
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 18
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 19
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 20
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 21
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 22
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 23
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 24
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 25
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 26
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 27
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 28
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 29
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 30
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 31
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 32
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 33
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 34
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 35
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 36
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 37
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 38
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 39
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 40
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 41
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 42
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 43
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 44
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 45
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 46
Implementarea E-Guvernării în Uniunea Europeană - Pagina 47

Conținut arhivă zip

  • Implementarea E-Guvernarii in Uniunea Europeana.doc

Alții au mai descărcat și

Studiu Privind Oferta și Tarifele de Servicii Publice din Cadrul Primariei Sibiu

INTRODUCERE După anul 1990, în România s-a început, timid, informatizarea serviciilor publice. Administraţia publică românească a cunoscut în...

E-Guvernarea

E-government - prezent şi perspective 1.Definiţie Facilităţile oferite în prezent de tehnologia informaţiei constituie cadrul perfect pentru...

E-Guvernarea și Îmbunătățirea Administrației Publice prin e-Guvernare

Capitolul I e-Guvernarea şi îmbunătăţirea administraţiei publice prin e-Guvernare I. 1. e-Guvernarea Tradiţional, cetăţenii aveau acces la...

Servicii de E-guvernare în Statele Unitele ale Americii

Considerații generale Pentru societatea globală (și digitală în același timp) în care trăim, capacitatea de a valorifica puterea oferită de...

Conceptul de E-Guvernare

Introducere Potențialul Noilor Tehnologii Informaționale și de Comunicare (NTIC) de a crește eficiența sistemului intern al administrației publice...

De la e-Guvernare la e-Democrație

1. e-Guvernarea 1.1 Conceptul de e-Guvernare e-Guvernarea poate fi definită ca un proces de reinvenţie a sectorului public prin digitalizare şi...

Indicatori de Evaluare a E-Guvernarii

Despre e-guvernare A pune la dispozitie serviciile administratiei electronice este echivalent cu crearea de beneficii pentru utilizatori,...

E-government - Prezent și Perspective

Introducere Evoluţia accelerată a tehnologiei, comunicaţiilor şi a informaţiilor aduce transformări de substanţă societăţii în ansamblul său....

Te-ar putea interesa și

Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România

Capitolul I Conceptul de e-Guvernare şi implicaţii în reforma administraţiei publice în România I. 1. e-Guvernarea: între modă şi necesitate...

Guvernarea Electronica și Implicațiile Sale în Instituțiile Administrației Publice din România

INTRODUCERE Administraţia publica reprezintă acea activitate care constă în principal în organizarea şi executarea prevederilor Constituţiei, a...

Modele de guvernanță corporatistă

CAPITOLUL 1. SCURT ISTORIC AL GUVERNĂRII CORPORATISTE Conform dicţionarului de sociologie , corporatismul desemnează o doctrină şi formă de...

Politica de securitate a României

Perioada de pace si stabilitate fara precedent pe care o traverseaza Europa la sfarsitul secolului XX si inceputul secolului XXI se datoreaza...

Agenda Digitală Europeană

INTRODUCERE Criza a anulat ani întregi de progrese economice și sociale și a pus în evidență deficiențe structurale în economia Europei. Astăzi,...

Guvernarea corporativă

Actuala tendinta in conducerea societatilor pe actiuni este guvernanta corporativa. In universul economic al zilelor noastre, corporatia este forma...

Proceduri de Transparență Decizională

INTRODUCERE Lucrarea de făţă îşi propune să abordeze aspecte referitoare la transparenţa decizională reglementată în legislaţia prezentă atât în...

Bariere în Implementarea e-Guvernării în România

Cap.1. Implicaţii ale implementării e-Guvernării în reforma administraţiei publice în România 1.1. e-Guvernarea: între modă şi necesitate...

Ai nevoie de altceva?