Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu in Domeniul Produselor Electrocasnice

Extras din disertatie Cum descarc?

1.1. Generalitati 
Prin credibilitatea si recunoasterea internationala pe care le confera, implementarea si certificarea unui sistem al calitatii in conformitate cu standardul ISO 9001:2000 au devenit un imperativ pentru orice organizatie de succes indiferent ca apartine domeniului fabricatie, prestatie de servicii, servicii publice, etc. Conform declaratiilor ISO, la sfirsitul anului 1999, in intreaga lume erau emise 343.643 certificate ISO 9000 in 150 de tari.
Adoptarea unui sistem de manangement al calitatii ar trebui sa fie o decizie strategica a unei organizatii, proiectarea si implementarea unui sistem de management al calitatii al unei organizatii este este influentata de diverse neceistati, de obiective specifice, de produse furnizate, de procesele utilizate si de marimea si structura organizatiei. ISO 9001:2000 este standardul in raport cu care se confirma existenta unui sistem de management al calitatii.
Standardul ISO 9001:2000 cuprinde cerinte referitoare la diverse procese desfasurate in cadrul organizatiei (cum ar fi procesele de: proiectare, marketing, pro-
ductie, furnizarea de servicii, desfacere etc.)
In urma analizei modului cum fiecare cerinta a standardului ISO 9001:2000 poate sa fie respectata (si a analizei cerintelor celorlalte standarde din familia ISO 9000 aplica bile), se stabilesc/ documenteaza o serie de norme interne de buna practica, norme 
Care devin obligatorii pentru personalul implicat
Documentele care contin cerintele normative/ normele prin intermediu carora se tin sub control principalele procese din organizatie, precum si dovezile aplicarii lor stau la baza confirmarii existentei sistemului de management al calitatii. 
Existenta sistemului de management al calitatii are implicatii pozitive asupra tuturor componentelor sistemului de management (informational, organizatoric, decizional, uman si metodologic - managerial ).
MOD DE REPREZENTARE - SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITATII
Managementul calitatii este o strategie eficace pentru a imbunatatii competitivitatea si a obtine excelenta in afaceri. In Romania exista aproximativ 200 de organizatii care au obtinut certificarea sistemului calitatii in conformitate cu unul dintre modelele pentru sistemele calitatii. Alte cateva sute de organizatii sunt in curs de implementare a propriului sistem al calitatii in dorinta de a cucerii noi piete. 
Iata ca la inceput de mileniu, cea de-a treia editie a standardelor internationale care prezinta modele pentru sistemele de management al calitatii prezinta modificari semnificative. 
Implementarea sistemelor de management al calitatii trebuie facuta cu scopul de a creste eficienta, productivitatea si competitivitatea organizatiei. Ea trebuie sa includa aspecte umane si manageriale. 
Exista o multitudine de factori, care conduc la necesitatea abordarii managementului calitatii, dintre care mentionam: 
- Factori de natura economica: 
- reducerea costurilor non-calitatii 
- cresterea profitului 
- Factori de natura comerciala: 
- cresterea cifrei de afaceri 
- castigarea de noi segmente de piata; 
- diminuarea costurilor in perioada de garantie 
- imbunatatirea imaginii pe piata 
- satisfacerea clientului 
- o utilizare mai eficienta a personalului 
- o utilizare mai eficienta a resurselor 
- Realizarea increderii in produse si servicii, atat pe plan intern cat si extern 
- Alinierea la cerintele unor standarde internationale 
- Abordarea favorabila a unor relatii contractuale 
- Imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor 
- Diminuarea efectelor presiunii pietii 
- Satisfactia, motivatia, angajamentul, constientizarea personalului propriu 
- Imbunatatirea continua 
- Certificarea, ca parte a culturii calitatii 
Un studiu efectuat in tarile UE (la noi in tara nu exista o astfel de statistica) arata ca 60% din organizatii si-au certificat SMC ca o reactie la factori externi (clienti, concurenta, tendinta actuala), in timp ce 33% si-au certificat SMC din motive interne (nevoia de eficienta crescuta, nevoia de imbunatatire). Certificarea devine tot mai mult o conditie pentru a deveni competitive. Cel mai important beneficiu al implementarii si certificarii SMC este de natura intangibila, de ordin intern, in sensul ca acesta se poate asigura de faptul ca SMC este aplicat in mod permanent. Dar per ansamblu, beneficiile principale pentru organizatii implica si aspecte externe (cresterea increderii clientilor, imbunatatirea imaginii, imbunatatirea pozitiei pe piata, instrumente de marketing, etc.) Beneficiile corespund motivelor si factorilor mai sus mentionate. 
Rezultatele studiului arata urmatoarea repartizare a raspunsurilor: 
Beneficiile introducerii SMC
Beneficiile introducerii SMC: constientizarea calitatii imbunatatite (16%), claritatea 
responsabilitatilor (11%), implicarea crescuta a angajatilor (9%), eficienta interna crescuta (8%), imbunatatirea imaginii (7%), uniformitatea in indeplinirea sarcinilor (6%), calitatea actiunilor corective (4%), atragerea de noi clienti (3%), altele (36%). 
Beneficiile certificarii SMC : asigurarea aplicarii continue a cerintelor referitoare la calitate (25%), cresterea increderii clientilor (17%), imbunatatirea imaginii (16%), imbunatatirea pozitiei pe piata, a competitivitatii (12%), instrument de piata important (8%), arata ca organizatia se afla pe calea cea buna (7%), reducerea auditurilor clientilor (5%), permite participarea la licitatii (4%), posibilitati de export imbunatatite (3%), altele


Fisiere in arhiva (1):

  • Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu in Domeniul Produselor Electrocasnice.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!