Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice

Disertație
8.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 89 în total
Cuvinte : 17714
Mărime: 656.15KB (arhivat)
Publicat de: Isaura Trifan
Puncte necesare: 13
disertatie 2008

Extras din disertație

1.1. Generalitati

Prin credibilitatea si recunoasterea internationala pe care le confera, implementarea si certificarea unui sistem al calitatii in conformitate cu standardul ISO 9001:2000 au devenit un imperativ pentru orice organizatie de succes indiferent ca apartine domeniului fabricatie, prestatie de servicii, servicii publice, etc. Conform declaratiilor ISO, la sfirsitul anului 1999, in intreaga lume erau emise 343.643 certificate ISO 9000 in 150 de tari.

Adoptarea unui sistem de manangement al calitatii ar trebui sa fie o decizie strategica a unei organizatii, proiectarea si implementarea unui sistem de management al calitatii al unei organizatii este este influentata de diverse neceistati, de obiective specifice, de produse furnizate, de procesele utilizate si de marimea si structura organizatiei. ISO 9001:2000 este standardul in raport cu care se confirma existenta unui sistem de management al calitatii.

Standardul ISO 9001:2000 cuprinde cerinte referitoare la diverse procese desfasurate în cadrul organizatiei (cum ar fi procesele de: proiectare, marketing, pro-

ductie, furnizarea de servicii, desfacere etc.)

În urma analizei modului cum fiecare cerinta a standardului ISO 9001:2000 poate sa fie respectata (si a analizei cerintelor celorlalte standarde din familia ISO 9000 aplica bile), se stabilesc/ documenteaza o serie de norme interne de buna practica, norme

Care devin obligatorii pentru personalul implicat

Documentele care contin cerintele normative/ normele prin intermediu carora se tin sub control principalele procese din organizatie, precum si dovezile aplicarii lor stau la baza confirmarii existentei sistemului de management al calitatii.

Existenta sistemului de management al calitatii are implicatii pozitive asupra tuturor componentelor sistemului de management (informational, organizatoric, decizional, uman si metodologic – managerial ).

MOD DE REPREZENTARE - SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITATII

Managementul calitatii este o strategie eficace pentru a imbunatatii competitivitatea si a obtine excelenta in afaceri. In Romania exista aproximativ 200 de organizatii care au obtinut certificarea sistemului calitatii in conformitate cu unul dintre modelele pentru sistemele calitatii. Alte cateva sute de organizatii sunt in curs de implementare a propriului sistem al calitatii in dorinta de a cucerii noi piete.

Iata ca la inceput de mileniu, cea de-a treia editie a standardelor internationale care prezinta modele pentru sistemele de management al calitatii prezinta modificari semnificative.

Implementarea sistemelor de management al calitatii trebuie facuta cu scopul de a creste eficienta, productivitatea si competitivitatea organizatiei. Ea trebuie sa includa aspecte umane si manageriale.

Exista o multitudine de factori, care conduc la necesitatea abordarii managementului calitatii, dintre care mentionam:

- Factori de natura economica:

- reducerea costurilor non-calitatii

- cresterea profitului

- Factori de natura comerciala:

- cresterea cifrei de afaceri

- câstigarea de noi segmente de piata;

- diminuarea costurilor în perioada de garantie

- îmbunatatirea imaginii pe piata

- satisfacerea clientului

- o utilizare mai eficienta a personalului

- o utilizare mai eficienta a resurselor

- Realizarea încrederii în produse si servicii, atât pe plan intern cât si extern

- Alinierea la cerintele unor standarde internationale

- Abordarea favorabila a unor relatii contractuale

- Îmbunatatirea calitatii produselor si serviciilor

- Diminuarea efectelor presiunii pietii

- Satisfactia, motivatia, angajamentul, constientizarea personalului propriu

- Îmbunatatirea continua

- Certificarea, ca parte a culturii calitatii

Un studiu efectuat în tarile UE (la noi în tara nu exista o astfel de statistica) arata ca 60% din organizatii si-au certificat SMC ca o reactie la factori externi (clienti, concurenta, tendinta actuala), în timp ce 33% si-au certificat SMC din motive interne (nevoia de eficienta crescuta, nevoia de îmbunatatire). Certificarea devine tot mai mult o conditie pentru a deveni competitive. Cel mai important beneficiu al implementarii si certificarii SMC este de natura intangibila, de ordin intern, în sensul ca acesta se poate asigura de faptul ca SMC este aplicat în mod permanent. Dar per ansamblu, beneficiile principale pentru organizatii implica si aspecte externe (cresterea încrederii clientilor, îmbunatatirea imaginii, îmbunatatirea pozitiei pe piata, instrumente de marketing, etc.) Beneficiile corespund motivelor si factorilor mai sus mentionate.

Rezultatele studiului arata urmatoarea repartizare a raspunsurilor:

Beneficiile introducerii SMC

Beneficiile introducerii SMC: constientizarea calitatii îmbunatatite (16%), claritatea

responsabilitatilor (11%), implicarea crescuta a angajatilor (9%), eficienta interna crescuta (8%), îmbunatatirea imaginii (7%), uniformitatea în îndeplinirea sarcinilor (6%), calitatea actiunilor corective (4%), atragerea de noi clienti (3%), altele (36%).

Beneficiile certificarii SMC : asigurarea aplicarii continue a cerintelor referitoare la calitate (25%), cresterea încrederii clientilor (17%), îmbunatatirea imaginii (16%), îmbunatatirea pozitiei pe piata, a competitivitatii (12%), instrument de piata important (8%), arata ca organizatia se afla pe calea cea buna (7%), reducerea auditurilor clientilor (5%), permite participarea la licitatii (4%), posibilitati de export îmbunatatite (3%), altele

Preview document

Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 1
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 2
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 3
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 4
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 5
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 6
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 7
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 8
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 9
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 10
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 11
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 12
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 13
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 14
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 15
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 16
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 17
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 18
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 19
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 20
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 21
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 22
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 23
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 24
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 25
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 26
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 27
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 28
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 29
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 30
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 31
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 32
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 33
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 34
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 35
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 36
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 37
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 38
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 39
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 40
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 41
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 42
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 43
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 44
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 45
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 46
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 47
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 48
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 49
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 50
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 51
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 52
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 53
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 54
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 55
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 56
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 57
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 58
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 59
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 60
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 61
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 62
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 63
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 64
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 65
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 66
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 67
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 68
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 69
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 70
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 71
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 72
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 73
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 74
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 75
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 76
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 77
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 78
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 79
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 80
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 81
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 82
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 83
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 84
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 85
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 86
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 87
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 88
Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice - Pagina 89

Conținut arhivă zip

  • Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu in Domeniul Produselor Electrocasnice.doc

Alții au mai descărcat și

Implementarea managementului calității la SC Rolast SA Pitești

INTRODUCERE Etimologic cuvântul “calitate” provine din latinescul ”qualitas”, care înseamna fel de a fi. La originea natiunii exista mai multe...

Managementul asigurării creșterii calității serviciului public

1. ROLUL SI IMPORTANTA INVESTITIILOR PUBLICE Activitatea socio-economica se plaseaza in centrul preocuparilor individului si a structurilor de...

Managementul calității - Germanos

1.CAPITOLUL 1 Aspecte generale ale Managementului Calitatii 1.1.Conceptul de calitate Termenul provine din limba latină, de la cuvântul...

Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești

I. INTRODUCERE Peste tot, în toate ocaziile şi în toate domeniile, se vorbeşte astăzi de calitate. Acestui concept i s-au consacrat mai multe...

Implementarea unui sistem de managementul calității după seria de standarde ISO 9000 - Studiu de caz la Unilever SA

INTRODUCERE Implementarea unui sistem de managementul calității după seria de standarde ISO 9000 reprezintă un pas important pentru asigurarea...

Managamentul calității

Introducere Calitatea poate fi definita ca un ansamblu de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu, care ii confera acestuia...

Managementul Calității Totale în Instituțiile Publice

INTRODUCERE În lucrarea de fată mi-am propus să analizez conceptul de Management al Calității Totale ( TQM), în instituțiile publice, deoarece în...

Implementarea sistemelor de management de mediu la SC Automobile Dacia

INTRODUCERE În actualul context al liberalizării comerţului şi mondializării precum şi al creşterii complexităţii proceselor din întreprinderi,...

Te-ar putea interesa și

Comunicarea cu Clientul de La Tranzacție la Relație

MOTIVAŢIE Am ales această temă din dorinţa de a atrage atenţia asupra unicităţii individului. O persoană care încearcă să comunice cu adevărat...

Ai nevoie de altceva?