Implementarea unui sistem de managementul calitatii dupa seria de standarde ISO 9000 - Studiu de caz la Unilever SA

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 5
CAPITOLUL 1-MANAGEMENTUL CALITATII: ASPECTE FUNDAMENTALE IN ORGANIZATIA MODERNA 7
1.1. Managementul calitatii: definitii si functii 7
1.2. Importanta familiei de standarde ISO 9000 in contextul actual 18
1.3. ISO 9000: principiile managementului calitatii 21
1.4. Sistemul de management al calitatii: cerinte si documentatie 25
CAPITOLUL 2-ABORDAREA BAZATA PE CALITATE IN CADRUL ORGANIZATIEI: STUDIU DE CAZ LA UNILEVER S.A. 33
2.1. Unilever S.A. -  prezentare generala 33
2.2. Caracteristici de calitate ale ofertei de marfuri a UNILEVER S.A. 37
2.3. Sistemul de management al calitatii in cadrul UNILEVER S.A. 44
CAPITOLUL 3-APLICAREA PRINCIPIILOR ISO 9000 IN CADRUL UNILEVER S.A. 53
3.1. Analiza si modul de aplicare a principiilor managementului calitatii in cadrul UNILEVER S.A. 53
3.2. Principiul imbunatatirii continue a produselor in cadrul UNILEVER S.A. 58
3.3. Oportunitati privind imbunatatirea calitatii in cadrul UNILEVER S.A. 62
3.4. Provocari, actiuni si metode corective si de prevenire a neconformitatii produselor in cadrul UNILEVER S.A. 66
CONCLUZII 73
BIBLIOGRAFIE 76


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Implementarea unui sistem de managementul calitatii dupa seria de standarde ISO 9000 reprezinta un pas important pentru asigurarea competitivitatii intreprinderii sau institutiei.
Prima parte a lucrarii profileaza aspectele teorietice si cunostintele aprofundate de-a lungul timpului in domeniul Managementului Calitatii, precum si in definirea si implementarea acestuia prin intermediul standardelor de calitate ISO 9000.
Al doilea capitol evidentiaza cunostinte despre produsele alimentare, intrucat alimentatia omului, influenta acesteia asupra starii de sanatate a individului, multiplele riscuri pe care le incumba factorii tehnologici si de mediu, constituie preocupari actuale ale tuturor domeniilor de activitate destinate sa satisfaca cerinte majore ale consumatorilor potentiali.
Cunoasterea valorii nutritive a produselor alimentare prezinta o mare importanta deoarece alimentele, care constituie una din principalele legaturi ale omului cu mediul, ofera substantele nutritive necesare furnizarii energiei, dar si mentinerii unor constante fiziologice normale. 
In epoca contemporana, marea diversitate de alimente disponibile, compozitia chimica a acestora, riscurile de imbolnavire prin intermediul alimentelor ingerate determina o revizuire a conceptiei despre alimente, accentuarea caracterului rational, al alimentatiei.
Rapiditatea transformarilor produse in sistemul de productie, perturbarile provocate asupra comportamentului uman individual si social au determinat stabilirea unei misiuni clare pentru Unilever, ca element de mediere intre sfera nevoilor si oportunitatile oferite de dezvoltarea sistemului productiv -  ca mijloace de satisfacere a nevoilor.
Consumatorul actual este din ce in ce mai dispus sa renunte la stocari riscante de produse alimentare putin prelucrate, vandute in stare neambalata sau precar ambalata, preferand produse cat mai inalt prelucrate, de mic gramaj, cat mai stabile si cat mai convingator garantate. In acest sens, strategia Unilever in ceea ce priveste industria alimentara trebuie sa vizeze accesul cat mai larg al populatiei la o gama sortimentala mare de produse prelucrate, fapt care determina un raport judicios intre grupele de alimente si clasele calitative, reducerea masei pe o unitate de produs preambalat vandabil, echilibrarea si cresterea valorii nutritive a alimentelor, o stabilitate cat mai inalta a produselor puse in circulatie, printr-o garantare a calitatii si inocuitatii la nivelul exigentelor moderne impuse de protectia consumatorului.
In ultimul capitol este prezentat modul de aplicare a principiilor Managementului Calitatii in cadrul Unilever South Central Europe cu scopul imbunatatirii continue a calitatii produselor si serviciilor oferite precum si provocari, actiuni si metode corective si de prevenire a neconformitatii produselor.
In conceptia Unilever, calitatea unor produse este data si de capacitatea acestora de a raspunde nevoilor consumatorilor. Pentru un produs alimentar, valoarea nutritiva constituie criteriul major in aprecierea calitatii. Astfel, calitatea marfurilor alimentare, privita drept grad de satisfacere a unei necesitati de consum de catre un corespondent material fabricat in acest scop, este expusa atat exigentelor ridicate de metabolizarea fara risc a substantelor nutritive existente, cat si exigentelor de ordin senzorial sau tehnic conform principiilor si standardelor in vigoare.
CAPITOLUL 1
MANAGEMENTUL CALITATII: ASPECTE FUNDAMENTALE IN ORGANIZATIA MODERNA
1.1. Managementul calitatii: definitii si functii
La inceputul istoriei sale, ca realizator de bunuri, omul producea pentru nevoile sale si era preocupat de asigurarea tuturor caracteristicilor calitative, posibile in conditiile acelei perioade, pentru a obtine satisfactii cat mai mari prin utilizarea bunurilor sale; aceasta era insa o preocupare individuala si instinctuala pentru calitate. 
''Din cele mai vechi timpuri calitatea, asa cum este privita si inteleasa astazi, a existat si a insotit oamenii evoluand odata cu evolutia lor.'' (Sitnikov, 2014)
Treptat, odata cu cresterea productivitatii muncii si a posibilitatilor de a realiza un volum de bunuri mai mare decat cel necesar consumului individual, incepe schimbul de bunuri si de aici luarea in considerare a unor cerinte calitative venite din afara, de la alte persoane. 
Pentru a participa la schimb, trebuiau realizate bunuri utile altora, iar pentru a obtine un castig cat mai mare, bunuri care sa fie apreciate foarte bine de cumparatori. 
Aparitia mestesugarilor si apoi, a breslelor, a dus la intensificarea preocuparilor pentru realizarea unor produse si servicii conforme cu anumite cerinte, impuse in primul rand de producatori pentru a-si asigura o anumita suprematie pe piata. (V. Antonescu, 1993)
Asadar, calitatea isi are radacinile adanc implantate in istorie. Inca din anul 2150 i.e.n. Codul lui Hammurabi continea reglementari privind calitatea in domeniul constructiilor de locuinte (art. 229) "daca un constructor construieste o casa pentru un om si munca sa nu este rezistenta si casa se prabuseste si ucide pe proprietar, acel constructor va fi condamnat la moarte".


Fisiere in arhiva (1):

  • Implementarea unui sistem de managementul calitatii dupa seria de standarde ISO 9000 - Studiu de caz la Unilever SA.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Banu, C., Vasu, C., Dima, D., s.a. Folosirea aditivilor in industria alimentara, Bucuresti, Editura Tehnica, 1983.
2. Ciocodeica, M. Managementul calitatii si protectia consumatorilor. Bucuresti: ASE Bucuresti, (vol.I, 1997).
3. Ciurea, S., Dragulanescu. N., "Manualul calitatii totale", Ed. Economica, Bucuresti, 1995. (n.d.).
4. Dima, D., Pamfilie, R., Procopie, R., Marfurile alimentare in comertul international, Bucuresti, Editura Economica, 2001.
5. Diaconescu, I., Merceologie alimentara. Bucuresti: Editura Eficient, 1998.
6. Diaconescu, I., Functiile produsului alimentar in "Elemente de teoria si strategia calitatii marfurilor", Bucuresti, Editura ASE, (vol. II,1991)
7. Dumitru D., Rodica, P., Roxana P., Carmen, P., Merceologia si expertiza marfurilor alimentare de export-import, Editura ASE, Bucuresti, 2004.
8. Dumitru D., Ion D., Rodica P., Roxana P., Magdalena B., Carmen P., Dorin P., Lelia C., Fundamentele stiintei marfurilor. Marfuri alimentare, Editura ASE, Bucuresti, 2005.
9. Feigenbaum A.V., Total Quality Control. McGraw Hill, New York, (ed. a III-a), 1991.
10. Fratila R. A., Bazele tehnologiei si merceologiei, Cluj-Napoca, Editura Dacia, 2000.
11. Ilies L., Managementul Calitatii Totale, Cluj-Napoca, Dacia, 2003.
12. Kirchbach Fr., Un outil essentiel pour les etudes de marche: les statisques du commerce exterior, in Forum du commerce international, sept. 1991.
13. adaptare dupa Negro G., Organizzare la qualita nei servizi: un modello per l'eccellenza nelle imprese e negli enti di servizi, Edizione Il Sole Libri 24 ore, Milano, 1994, p. 53. (n.d.).
14. Oprean C., Kifor C.V., Managementul calitatii, Editura Universitatii ,,LucianBlaga", Sibiu, 2002, pp. 62-70.
15. Olaru M., Managementul calitatii, Bucuresti, Editura Economica, 2000.
16. Petrescu V. C., Expertiza merceologica, Editura ASE Bucuresti, 2000.
17. Pop Cecilia, Managementul calitatii de la concept la implementare. Ed. Tipo Moldova Iasi, 2009.
18. Pop Cecilia, Management si dezvoltare, Iasi, Ed. Tipo Moldova, 2007.
19. Roman I. Controlul calitatii produselor, Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica, 1988.
20. Russu C., s.a.,"Progres tehnic -  eforturi, efecte, eficienta", Ed. Politica, Bucuresti, 1984.
21. Sarbu R. Expertiza merceologica, Editura Oscar Print, Bucuresti, 2000.
22. Virginia C., Anca A., Sanda V., Progres tehnic. Calitate. Standardizare, Editura ASE, Bucuresti, 2001.
23. Virginia C., Anca A., Sanda V., Progres tehnic. Calitate. Standardizare, Editura ASE, Bucuresti, 2001. 
24. V. Antonescu, Managemenetul Calitatii totale, Bucuresti, OID-ICM, 1993.
(Resurse internet)
25. https://www.unilever.ro/about/ [accesat in data de 10.12.2019]
26. https://www.unileverfoodsolutions.ro/catalog-de-produse.html [accesat in data de 03.01.2019]
27. Paul P., Achim S., (2015), Mediul de business joaca un rol esential in a schimba lumea, disponibil on-line la : https://www.unilever.ro/news/press-releases/2015/Mediul-business-rol-esential-schimba-lumea.html [ accesat in data de: 15.02.2020]
28. Date interne obtinute de la compania Unilever, Ploiesti ( 2015-2020).


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!