Implicatii ale Controlului Asupra Procesului Decizional al Institutiilor Publice

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I. IMPORTANTA CONTROLULUI IN ACTIVITATEA DE ADMINISTRATIE PUBLICA. 4
1.1. NECESITATEA SI OBIECTIVELE CONTROLULUI ADMINISTRATIV 4
1.2. ORGANIZAREA CONTROLULUI ADMINISTRATIV 10
1.3. FORME SI METODE DE CONTROL ADMINISTRATIV 13
CAPITOLUL II. IMPACTUL ACTIVITATII DE CONTROL ASUPRA PROCESULUI DECIZIONAL IN ADMINISTRATIA PUBLICA. STUDIU DE CAZ. 27
2.1. VALIDAREA IMPLEMENTARII DECIZIILOR ADMINISTRATIVE PRIN INTERMEDIUL CONTROLULUI. 27
2.2. CAI DE EFICIENTIZARE A ACTIVITATII DE CONTROL ADMINISTRATIV 32
2.3.1. Context si informatii generale 38
2.3.2. Desfasurarea controlului la Ministerul Administratiei si Internelor. 39
2.3.3. Cai de eficientizare a activitatii de control administrativ 43
CONCLUZII SI PROPUNERI 49
BIBLIOGRAFIE 53


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
,,Eu iau decizii. Poate nu sunt perfecte, dar este mult mai bine sa iei decizii imperfecte decit sa cauti in permanenta deciziile perfecte pe care nu le vei gasi niciodata."
Charles De Gaulle
CAPITOLUL I. Importanta controlului in activitatea de administratie publica.
1.1. Necesitatea si obiectivele controlului administrativ
Potrivit etimologiei, cuvantul " administratie " a evocat o activitate in supusenie, executata la comanda, activitatea in sine aparand atunci cand societatea s-a impartit in comandanti si comandati. Administratia publica este o dimensiune a executivului, fara a fi insa singurul element al acestuia. In sensul de activitate care consta in organizarea executarii si executarea in concret a legilor, legi in care sunt exprimate valori politice, prin natura sa, administratia publica necesita o supunere fata de diferitele forme de control. Pentru a asigura conformitatea activitatii autoritatilor administratiei publice cu exigentele legii, este nevoie de instituirea control complex asupra acestei activitati. Exista o ampla gama si diversificata de forme de control al activitatii autoritatilor administratiei publice, tocmai caracterului subordonat pe care il are aceasta activitate. In functie de particularitatile subordonarii difera natura diferitelor forme de control.
Acest obiectiv garantat juridic pentru indeplinirea sa il constituie controlul asupra modului in care autoritatile si-au exercitat atributiile conferite de lege, control care se exercita , fie la solicitarea celor interesati,fie din proprie initiativa sau de catre insasi autoritatile administrative, sau de autoritati care infaptuiesc celelalte puteri ale statului (legislativa sau judecatoreasca). 
Prin conceptul de control administrativ se are in vedere actiunea de descoperire si constatare a starilor de fapt negative, a dereglarilor si neconcorcondantelor din activitatea controlata, urmata de aplicarea de catre organele competente, a unor sanctiuni sau a altor masuri prevazute de lege. Controlul administrativ nu este instituit numai pentru a constata abaterile si a aplica sanctiunile ci si pentru a indruma activitatea administratiei si a trage invataminte din cele constate pentru perfectionarea muncii administrative.
Termenul de control isi are obarsia in frantuzescul "contre role" care a fost utilizat mai intai in activitatea contabila, ca instrument de verificare a rolului fiscal. Ulterior, semnificatia s-a extins, in sensul de activitate de verificare a unor rezultate, a unor activitati, in orice domeniu .
Prin aplicarea metodelor de control administrativ se realizeaza o garantie a respectarii principiului legalitatii in toate manifestarile administratiei publice, prin intermediul controlului putand fi descoperite eventualele abateri de la normele legale si stabilite masuri concrete de corectare a actiunii de executare a legii. In unele situatii controlul poate viza nu numai legalitatea ci si oportunitatea deciziilor administrative. Modalitatile de exercitare a controlului administratiei publice prezinta particularitati in functie de o seama de parametri care circumscriu cadrul si criteriile controlului. 
Deoarece reprezinta unul din elementele activitatii de administrare sau conducere, in sistemele administrative din toate timpurile este nelipsit.
Necesitatea si insemnatatea controlului activitatii administrative rezulta din specificul acesteia, de a fi in continua confruntare cu realitatea, pentru realizarea permanenta a conformitatii actelor administrative, emise de organele inferioare, cu prevederile actelor normative cu forta juridica superioara.
Controlul asupra administratiei este o necesitate veche de cand lumea. Scrierile anticilor relevau lupta impotriva coruptiei posibile a functionarilor publici. In tara noastra, inca de pe vremea domnitorului Alexandru Ioan Cuza, s-a pus problema intensificarii controlului pentru inlaturarea abuzurilor.
In epoca contemporana, gradul de importanta dat acestei probleme ca urmare a investitiilor statului si in consecinta riscurile de abuz s-au inmultit in acelasi timp cu generalizarea recunoasterii drepturilor individuale si a vointei de a le apara impotriva oricarui exces manifestat de puterea publica sau de lupta impotriva arbitrariului.
In societate, in general, este recunoscuta necesitatea controlului in toate domeniile vietii economice, sociale sau politice, insa, cu toate acestea, s-a pus problema in sensul ca, controlul da nastere unor tensiuni si chiar resentimente celui controlat fata de cel care controleaza. El creeaza astfel pentru cel controlat o stare de disconfort care este determinata, nu de actul de control in sine, ci de modul in care acesta este conceput si exercitat, de unde o anumita perceptie negativa cu privire la el. De obicei, controlorul se comporta de cele mai multe ori ca si cand finalitatea activitatii sale ar fi descoperirea unor greseli, a unor abateri de la lege si sanctionarea acestora. Iar daca nu exista, fie trebuie inventate, fie trebuie cautate cu sarguinta, incat pana la urma trebuie doscoperite. O asemenea conceptie este de neacceptat din punct de vedere al rigorilor unui autentic stat de drept, in care parghiile de control trebuie sa reprezinte modalitati prin care sa se constate modul de executare a unor activitati, de transpunere in practica a unor acte normative, rezultatele aplicarii actului decizional, pozitive si negative, in egala masura.


Fisiere in arhiva (1):

  • Implicatii ale Controlului Asupra Procesului Decizional al Institutiilor Publice.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!