Impozitarea Averilor Persoanelor Fizice din Romania - Analize Comparative Internationale

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 3 
CAPITOLUL 1: SISTEMUL FISCAL DIN ROMANIA 6
1 1 ASPECTE GENERALE SI FORME DE MANIFESTARE ALE SISTEMULUI FISCAL 6
1 2 FUNCTIILE SI PRINCIPIILE SISTEMULUI FISCAL 9
CAPITOLUL 2: IMPOZITAREA AVERILOR PERSOANELOR FIZICE DIN ROMANIA 14
2 1 IMPOZITELE DIRECTE 14
2 2 IMPOZITUL PE AVERE 15
2 2 1 Impozitul asupra averii propriu-zise 16
2 2 2 Impozitul pe circulatia averii 16
2 2 3 Impozitul pe sporul de avere 18
2 3 RATELE DE IMPOZITARE A AVERII 19
CAPITOLUL 3: IMPOZITAREA AVERILOR PERSOANELOR FIZICE LA 
NIVEL INTERNATIONAL 24
3 1 ASPECTE FISCALE INTERNATIONALE 24
3 2 CARACTERISTICILE POLITICII FISCALE EUROPENE 28
3 3 IMPOZITUL PE AVERE 35
3 3 1 Sistemul de impozitare in Belgia 35
3 3 2 Sistemul de impozitare in Spania 41
3 3 3 Sistemul de impozitare in Italia 44
3 3 4 Sistemul de impozitare in Franta 48
CONCLUZII SI PROPUNERI 54
BIBLIOGRAFIE 57


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Bugetul tuturor tarilor, mai mari sau mai mici, dezvoltate sau in curs de dezvoltare, se alimenteaza, in principal din prelevari obligatorii Peste tot, deci, veniturile bugetare se constituie pe cale fiscala, prin impozite obligatorii Prelevarile acestea obligatorii pot fi: fiscale (impozite in intelesul exact al cuvantului) sau parafiscale (cotizatii, contributii) Se poate observa faptul ca gama instrumentelor fiscale este foarte larga si, asa cum stau lucrurile peste tot, nu pare sa se opreasca aici Aceasta, deoarece instrumentele fiscale sunt mai putin riscante din punct de vedere politic si mult mai rentabile financiar Sub acest aspect, al numarului si marimii impozitelor, exista tari care fac parte din asa zisul "paradis fiscal" si tari care traiesc un adevarat "cosmar fiscal" Una dintre acestea din urma este si Romania, una dintre cele mai impovaratoare si mai descurajante pentru afaceri Fiscalitatea moderna, dura sau mai putin dura, asigura finantarea activitatilor statului, contribuie la reglarea cererii si ofertei globale, redistribuie bine veniturile si bogatia In politica fiscala, inmultirea sau imputinarea impozitelor, reducerea sau anularea unora dintre ele, schimbarea pozitiei in structura veniturilor bugetare nu duc intotdeauna la rezultatele scontate, pentru ca nu de putine ori efectele lor se neutralizeaza Comisia Europeana supravegheaza intotdeauna modul in care politica fiscala a Uniunii Europene isi poate aduce contributia la indeplinirea telurilor asumate prin tratatul de la Lisabona , insistand cu precadere asupra rolului pe care ar trebui sa si-l asume Romania in actualul context european Pentru a se asigura o corelare cu situatia indicatorilor macro - economici, cu cerintele mediului de afaceri si constructia bugetara viitoare in domeniul politicii de natura fiscala este necesara perfectionarea continua a cadrului legislativ 
Fiscalitatea este un instrument eficient in serviciul unei politici care se traduce printr-o anumita viziune asupra vietii in comun, organizata de catre componente ale puterii specializate in gestionarea serviciilor publice pentru a caror buna functionare este necesara colectarea unor resurse financiare Fiscalitatea are, de foarte multa vreme, o imagine negativa Ea este considerata, de catre contribuabili, drept o forma de constrangere exercitata de statul spoliator, care scoate din buzunarele cetatenilor anumite sume de bani castigate cu greu si deci bine meritate de acestia 
Politica fiscala este opera puterii statale ori suprastatale, ea reprezinta arta determinarii si implementarii caracteristicilor generale ale impozitului, caracteristici care trebuie sa fie in masura a conferi prelevarilor obligatorii vigoarea si supletea necesare asigurarii unei colectari corespunzatoare a veniturilor publice destinate acoperirii nevoilor generale si comune la nivel local sau pe o arie mai larga Concret, politica fiscala se stabileste in raport direct cu optiunile statului in materie de impozite si taxe, in sensul ca ea trebuie sa impuna utilizarea constienta a intregului ansamblu de instrumente si procedee cu caracter fiscal pentru stabilirea nivelului, structurii si regimului facilitatilor fiscale in procesul repartitiei produsului social, astfel incat sa se asigure realizarea obiectivelor politice, economice si sociale In principiu, prin politica fiscala trebuie sa se identifice sursele de venituri prin a caror colectare sa se puna la dispozitia statului sumele necesare acoperirii cheltuielilor publice Cum in perioada moderna ritmul cresterii cheltuielilor publice depaseste posibilitatile de obtinere a resurselor banesti necesare exclusiv prin intermediul fiscalitatii, o parte a resurselor se asigura pe seama imprumuturilor interne si/sau externe


Fisiere in arhiva (1):

  • Impozitarea Averilor Persoanelor Fizice din Romania - Analize Comparative Internationale.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!