Influenta culturii asupra promovarii produselor

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere.1
Capitolul 1. Cultura: definitie, clasificare, elemente.3
1.1 Definitie si caracteristici.3
1.2 Clasificarea culturilor.5
1.3 Elemente ale culturii.7
Capitolul 2. Cultura si promovarea produselor.21
2.1 Relatiile publice si cultura.21
2.2 Vanzarile personale in functie de cultura.25
2.3 Cultura si reclama internationala.30 
Capitolul 3. Studiu de caz. Influenta culturii asupra promovarii Nestle-Nescafe.33
3.1 Nestle. Informatii generale.33
3.2 Promovarea Nestle in Romania.35
3.3 Influente specifice ale culturii asupra promovarii Nescafe. Argentina, Germania si SUA.37
Concluzii.42
Bibliografie.45


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
De-a lungul anilor, cultura a fost caracterizata in diferite moduri, dar in esenta aceasta simbolizeaza intreaga mostenire a fiecarei societati, impartasita prin viu grai sau prin alte modalitati de comunicare si care se transmite din generatie in generatie.
Prezenta lucrare, intitulata ,,Influenta culturii asupra promovarii produselor", este structurata in 3 capitole, 2 capitole de analiza teoretica si un studiu de caz, concluzii si referinte bibliografice. Scopul acestei lucrari este de a analiza influenta pe care cultura unei tari o poate avea in promovarea unui produs dar si de a evidentia diferentele culturale care isi pun amprenta in cadrul elaborarii unei reclame. 
Primul capitol, intitulat ,,Cultura: definitie, clasificare, elemente", urmareste definirea culturii, care este dominata de un caracter multidimensional si complex, caracteristicile unei culturi dar si clasificarea si elementele specifice. O caracteristica esentiala a culturii este unicitatea, in sensul ca nici o cultura nu se aseamana cu alta. De asemenea, modul de exprimare difera de la o cultura la alta.
Diferentele dintre culturi influenteaza in mod direct comunicarea, promovarea fiind mereu dependenta de context, pentru traducerea mesajelor publicitare nefiind suficiente cunostintele lingvistice sau gramaticale. Cu toate acestea, exista si o varietate de elemente comune culturilor, cum ar fi faptul ca fiecare cultura se invata, se distribuie si se transmite prin viu grai, din generatie in generatie. 
Avand in vedere complexitatea culturilor, si numarul elementelor specifice este extrem de variat, esentiale fiind: limba, religia, valori si atitudini, obiceiuri si organizarea sociala. Fiecare dintre aceste elemente are implicatii asupra promovarii produselor.
In cadrul celui de-al doilea capitol, denumit ,,Cultura si promovarea produselor", vom analiza relatiile publice si cultura, vanzarile personale in functie de cultura, dar si reclama internationala. Relatiile publice se refera la ansamblul activitatilor folosite pentru crearea si mentinerea unor relatii favorabile intre firma si clientii sai, comunitatea locala, actionari, guvern, medii de comunicare, distribuitori, societatea in general. Ele reprezinta o modalitate de promovare mai ieftina decat publicitatea. 
Vanzarea personala include toate modalitatile de comunicare personala si subiectele legate de aceasta, cum ar fi recrutarea si instruirea colaboratorilor. Aceasta forma de promovare se bazeaza exclusiv pe comunicarea directa dintre agentul de vanzari si potentialii clienti. Reclama internationala poate fi considerata cel mai utilizat mijloc aflat la dispozitia firmelor pentru a deveni cunoscute. Elaborarea unei reclame internationale este marcata de existenta barierelor culturale, de aceea este atat de necesara aprofundarea tuturor aspectelor legate de cultura fiecarei tari.
Al treilea capitol al lucrarii, ,,Influenta culturii asupra promovarii Nestle-Nescafe", constituie un studiu de caz in care vom evidentia, prin exemple, influenta pe care cultura o exercita asupra promovarii. Vom analiza cateva elemente pe care le presupune promovarea companiei multinationale Nestle in Romania, dupa care ne vom axa pe analiza influentelor culturii asupra promovarii produsului Nescafe in Japonia, Argentina, Germania si SUA. Aceasta analiza ne va ajuta sa intelegem importanta pe care o are cultura in domeniul publicitar din fiecare tara. 
Capitolul 1. Cultura. Caracteristici generale
1.1 Definitie si caracteristici
De-a lungul anilor, cultura a fost caracterizata in diferite moduri. In esenta, cultura simbolizeaza intreaga mostenire a unei societati impartasita prin viu grai, literatura sau alte moduri de comunicare; totalitatea valorilor materiale si spirituale create de omenire in procesul practicii social-istorice, precum si a institutiilor necesare pentru crearea si comunicarea acestor valori. Ea este conservatoare, trebuie invatata si se transmite din generatie in generatie
Cultura are trei caracteristici: 
- Este un comportament asimilat, adica este dobandita de catre oameni in timp, prin apartenenta la un grup care transmite cultura de la o generatie la generatie.
- Este intercorelata, o parte a culturii fiind corelata cu celelalte parti ale ei. Componentele sunt interdependente si integrate;
- Este impartasita, adica componentele ei se raspandesc si la alti membri ai grupului.
In cadrul activitatii de marketing mediul cultural are un rol esential prin implicatiile pe care le genereaza asupra comportamentelor de consum. Marketingul international poate fi privit ca un fenomen cultural, dupa cum poate fi considerat un fenomen economic. Cultura exprima latura umana a dezvoltarii mediului de marketing.
Fortele culturale prin mesajele transmise influenteaza comportamentul consumatorilor si decizia de selectare a bunurilor/serviciilor pe diferite piete. Cunoasterea factorilor culturali este sursa adaptarii si premisa standardizarii si personalizarii marketingului international.
Cultura cuprinde elemente specifice, unice si universale (moduri de comportament existente in toate culturile: sportul, dansul, educatia, folclorul, etc.). Comportamentele universale permit standardizarea unor variabile ale mixului de marketing.


Fisiere in arhiva (1):

  • Influenta culturii asupra promovarii produselor.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

Carti:
Curry Jeffrey Edmund
Elemente de marketing international, Editura Teora, Bucuresti, 2001
Danciu Victor Marketing international, de la traditional la global, Editura Economica, Bucuresti, 2001
Flamini Roland
Pasaport Germania : ghidul tau de buzunar pentru afaceri, obiceiuri si eticheta in Germania, Editura Rentrop&Straton, Bucuresti, 1999
Floru Dan
Elemente de marketing international, Editura Academiei Republicii Socialiste Romania, Bucuresti, 1974
Munteanu Corneliu Marketing. Principii, practici, orizonturi, Editura Sedcom Libris, Iasi, 2008
Munteanu Vasile Elemente de marketing international, TipoMoldova, Iasi, 2007
Pandelica Amalia Companii multinationale. Strategii de marketing, Editura Economica, Bucuresti, 2006
Papuc Mihai Tehnici promotionale a afacerilor internationale, Editura Universitara, Bucuresti, 2004
Popescu Doina Cultura organizationala si etica in afaceri, Editura ASE, Bucuresti, 2006
Pralea Spiridon Politici si reglementari in comertul international, in Buletinul "Economia de piata", Vol. 1, 1995
Preda Oana Elemente de marketing international, Editura Eurobit, Timisoara, 2007
Rosu Hamzescu Ion Mediul de afaceri international, Editura Universitaria, Craiova, 2006
Sasu Constantin
Marketing international, Editura Polirom, Iasi, 2001,
Shippey Karla Ghid complet pentru afaceri cu SUA, Editura Teora, Bucuresti, 2001
Webografie:
- http://seekingalpha.com
- http://www.nestle.com.ar
- http://www.nestle.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!