Influenta Publicitatii Asupra Copiilor

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 1
Cap.1 PUBLICITATEA IN LUMEA MODERNA 2
1.1. Istoria publicitatii 3
1.2. Tipuri de publicitate 6
1.3. Piata publicitatii in Romania 8
Cap.2 STUDIU DE CAZ: PUBLICITATEA SI COMPORTAMENTUL COPIILOR 9
2.1. Studii realizate in strainatate 10
2.2. Studii realizate in Romania 11
Cap. 3 CERCETARE DE MARKETING DE ORDIN CALITATIV SI CANTITATIV 16
3.1. Justificarea realizarii cercetarii 17
3.2. Cercetarea de marketing de ordin calitativ 17
3.2.1. Ipotezele cercetarii 17
3.2.2. Obiectivele cercetarii 18
3.2.3. Metoda calitativa aleasa 18
3.2.4. Analiza si interpretarea datelor obtinute 19
3.3. Cercetarea de marketing de ordin cantitativ 20
3.3.1. Ipotezele generale 20
3.3.2. Ipotezele statistice 20
3.3.3. Obiectivele cercetarii 21
3.3.4. Elaborarea chestionarului 21
3.3.5. Esantionarea 22
3.3.6. Interpretarea datelor 23
3.3.7.Testarea ipotezelor statistice 40
3.3.8. Concluziile cercetarii 45
Cap. 4 CONCLUZII. CONTRIBUTII PERSONALE. 46
BIBLIOGRAFIE 49


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Copilul contemporan nu-si poate imagina casa lipsita de televizor, calculator, telefon, primind inca de mic puternica influenta mass media care ii contureaza de multe ori o imagine eronata asupra lumii. Important este insa, felul in care este ajutat copilul sa inteleaga ceea ce i se intampla si cum sa raspunda influentelor care il inconjoara.
Publicitatea adresata copiilor este astazi extrem de contestata, atat la nivelul tarii noastre cat si pe plan mondial ca urmare a faptului ca, copiii din zilele noastre au devenit cel mai important segment de consumatori din istorie datorita puterii de cheltuire si viitoarelor influente ca un consumator adult. Copiii sunt bombardati cu reclame din orice sursa posibila: televiziune, radio, internet, presa, panotaj etc. In timp ce gradul de impact al publicitatii asupra adultilor poate fi problematic, in cazul copiilor poate fi devastator. 
Lucrarea de fata isi propune sa surprinda aspectele relevante cu privire la influenta publicitatii asupra copiilor. Am ales aceasta tema deoarece consider ca este foarte importanta analiza acestui fenomen, avand in vedere ca ar trebui sa alegem cu grija mesajele la care expunem copiii
Lucrarea este structurata pe patru capitole. 
In primul capitol, denumit ,,Publicitatea in lumea moderna" am prezentat bazele conceptuale ale publicitatii, istoria acesteia, tipurile de publicitate moderna si evolutia acesteia in Romania.
Al doilea capitol, ,,Publicitatea si comportamentul copiilor.", cuprinde o serie de studii realizate in tara si in strainatate, punandu-se un accent foarte important pe efectele pe care le au reclamele asupra copiilor.
Capitolul al treilea, denumit ,,Cercetare de marketing de ordin calitativ si cantitativ", urmareste sa studieze perceptia asupra reclamelor, gradul deschiderii copiilor la reclame ca indicator al impactului potential al acestora si efectele vizionarii publicitatii TV.
In capitolul al patrulea, denumit ,,Concluzii. Contributii personale", pe baza celor cercetate in capitolele anterioare, am formulat concluziile principale ale lucrarii si, de asemenea, cateva propuneri pentru a diminua efectele negative ale publicitatii asupra copiilor.
Cap.1 PUBLICITATEA IN LUMEA MODERNA
Marketingul este mai mult decat simpla distributie a bunurilor catre consumatorul final. Acesta cuprinde toate etapele dintre creatia produsului si serviciile post-vanzare. Una din aceste etape este publicitatea. Etapele sunt precum verigile unui lant, iar lipsa oricareia dintre ele duce la ruperea lui. Publicitatea este, deci, la fel de importanta ca orice alta etapa in acest proces, depinzand de celelalte in atingerea succesului produsului. Produsul sau serviciul, impreuna cu numele sau, ambalajul, pretul si distributia se reflecta in publicitate. Fara publicitate, produsele sau serviciile nu pot parcurge drumul pana la distribuitor sau mai departe catre consumatorul final. 
Publicitatea reprezinta orice forma platita de prezentare si promovare impersonala a ideilor, bunurilor sau serviciilor, de catre cineva care poate fi identificat. 
Desi publicitatea este folosita in cea mai mare parte de catre firmele comerciale, ea este folosita si de catre o gama variata de organizatii non-profit, profesionale si de catre agentiile sociale, care isi anunta cauzele catre publicul vizat.
Avand in vedere pozitia dominanta pe care o detine in sistemul de comunicare cu
exteriorul al intreprinderii contemporane, publicitatea se evidentiaza ca un mijloc si, totodata, un proces de informare nepersonala - de masa -, incitativ si rentabil, prin intermediul unor mesaje promotionale standard, ce ajung la auditoriul tinta cu ajutorul mijloacelor de comunicatie de larga circulatie (mass-media). Publicitatea este un fenomen vizibil al lumii in care traim, nimeni nu o poate evita si fiecare dintre noi suntem influentati in deciziile pe care le luam, de acest fenomen.
Ce ar insemna lumea moderna fara publicitate? Este greu de spus daca existenta
actuala a societatii ar putea fi conceputa altfel, desi publicitatea este de multe ori inteleasa gresit si aplicata fara prea mult discernamant.
Mijloacele utilizate in lumea comunicarii sunt din ce in ce mai numeroase, publicitatea fiind destul de puternic concurata de aparitia si dezvoltarea puternica a noilor tehnologii de comunicare.
O economie nationala de succes depinde de promovarea vanzarilor prin publicitate, pentru ca ea asigura mentinerea nivelului de productie in fabrici, si implicit a angajatilor acelei intreprinderi. Atata timp cat oamenii vor avea un loc de munca, ei vor putea cheltui bani si cumpara produse pe care le produc altii, astfel inchizandu-se cercul economic. Cand acest proces se intrerupe, are loc o recesiune. De aceea, tarile dezvoltate sunt acelea in care si acest domeniu - publicitatea - isi indeplineste rolul.
Publicitatea apartine lumii industriale moderne si mai ales acelor tari care se dezvolta si devin mai industrializate. In trecut, cand un proprietar de magazin sau un vanzator nu trebuia decat sa-si prezinte marfa trecatorilor, cu greu putem spune ca exista publicitate. Unele din cele mai primitive forme de publicitate au fost semnul cu numele unui hotel, sticluta cu lichid colorat a farmacistului ce se afla in fata farmaciei sau roata expusa in fata atelierului unui fierar, iar unele dintre ele au supravietuit chiar si pana astazi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Influenta Publicitatii Asupra Copiilor.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!