Institutiile Financiare Bancare Internationale si Influentele Exercitate Asupra Economiilor Nationale

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere.4
CAPITOLUL I
Conceptul de institutie financiar - bancara internationala.6
1.1. Corporatii multinationale financiar - bancare.8
1.2. Institutii financiar - bancare internationale guvernamentale.9
CAPITOLUL II
Institutiile financiare bancare internationale.12
2.1. Fondul Monetar International (FMI).12
2.2. Grupul Bancii Mondiale (GBM).13
2.3. Banca Reglementelor Internationale (BRI).16
2.4. Uniunea Economica si Monetara (UEM).17
2.5. Banca Centrala Europeana ( BCE).30
2.6. Banca Europeana pentru Investitii (BEI).33
2.7 Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD).35
CAPITOLUL III
STUDIU DE CAZ "INFLUENTELE EXERCITATE ASUPRA ECONOMIEI NATIONALE DE CATRE FMI".41
3.1. Notiuni introductive.41
3.2. Organizare si scop.47
3.3. Asistenta si reforme.51
3.4. Facilitatile acordate economiei romanesti de Fondul Monetar International.52
Concluzii.58
Bibliografie Selectiva.60


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Romania urmeaza o strategie ce vizeaza, pe de o parte, mentinerea stabilitatii macroeconomice si stabilirea unei cresteri economice sustenabile si, pe de alta parte, reducerea saraciei, obiectivul cheie fiind aderarea la Uniunea Europeana. 
Elementele-cheie ale acestei politici includ intarirea disciplinei financiare in intreaga economie, intarirea constrangerilor bugetare pentru intreprinderile de stat, urmarind activ privatizarea si restructurarea intreprinderilor si a bancilor, consolidand protectia si siguranta sociala. 
Pe termen mediu, continuarea redresarii economice actuale va depinde in mare masura de mentinerea vitezei reformei si de continuarea intr-o maniera constanta a reformelor de dezvoltare a sectorului privat. 
Astfel de reforme ar sublinia transparenta si responsabilitatea guvernului, imbunatatirea mediului de afaceri si actiunile de intarire a regulamentelor si supravegherii pietelor financiare si de capital. 
In acest sens este esentiala colaborarea cu FMI si Banca Mondiala, pe linia procesului de reforma si tranzitie la economia de piata, restructurarii economiei nationale si dezvoltarii tehnologice, realizata pe baza de parteneriat.
Fondul Monetar International a acordat asistenta tehnica Romaniei in cateva domenii incluzand politica monetara si organizarea bancii centrale, supraveghere bancara si statistica.
FMI asigura, totodata, instruire profesionala prin intermediul cursurilor si seminariilor organizate la sediul sau central si prin sponsorizarea Joint Vienna Institute. 
Obiectivul de baza al acestor programe este instruirea profesionala a oficialilor din tarile membre ale Fondului, cu scopul de a creste nivelul calitativ al elaborarii politicii economice in tarile membre.
Pana acum, prin programele sale, Institutul FMI a contribuit la instruirea profesionala a peste 65 de persoane oficiale din Romania in urmatoarele domenii: programare si politica financiara, tehnici de analiza si programare financiara, politica externa, finante publice, operatii valutare si monetare, statistica. 
Peste 120 de oficiali au participat la cursuri si seminarii organizate la Joint Vienna Institute in domeniul analizei si politicii macroeconomice, cheltuielilor publice, politicii si operatiunilor de schimb valutar, reformei fiscale, managementului politicii fiscale si statisticii. Astfel, FMI a oferit sprijin in peste 40 de misiuni de asistenta tehnica din 1990 si pana in prezent, desi rezultatele inregistrate de autoritati in ceea ce priveste implementarea sunt mixte.
In cadrul FMI, Romania face parte din grupa de tari care include: Olanda, Ucraina, Israel, Cipru, Moldova, Georgia, Armenia, Bulgaria, Bosnia Hertegovina, Croatia, Macedonia, fiind reprezentata in Consiliul Executiv al FMI de un director olandez (Jeroen Kremers). 
Guvernatorul Romaniei la FMI este guvernatorul BNR, iar guvernator supleant este secretarul de stat din Ministerul Finantelor Publice cu responsabilitati in domeniu.
In general, FMI este pe primul loc in acordarea de asistenta Romaniei pentru mentinerea stabilitatii macroeconomice. 
Programele Fondului se concentreaza pe cadrul fiscal, politica monetara si pe acele elemente ale programului de reforma structurala care influenteaza direct situatia macroeconomica. 
Principalul vehicul pentru dialogul dintre Fond si autoritati este Acordul stand-by, insotit de actiuni de asistenta tehnica.
CAPITOLUL I
Conceptul de institutie financiar - bancara internationala
Din perspectiva formei de proprietate, pot fi delimitate doua categorii de institutii financiar - bancare internationale : 
o corporatii multinationale financiar - bancare;
o institutii financiar - bancare internationale guvernamentale.
Contextul financiar international. Componenta a stiintei economice, economia financiara abordeaza alocarea resurselor in timp, distingandu-se, in plus, de alte ramuri ale economiei prin concentrarea ei asupra activitatilor monetare, in care moneda, de un tip sau altul, se manifesta in ambele faze ale activitatilor comerciale, vanzarea si cumpararea.
Conform scopului sau, prezentat mai sus, economia financiara studiaza functionarea pietelor financiare, precum piata actiunilor, si finantarea subiectilor economici, de orice natura si dimensiune, precum companiile, incluzand urmatoarele aspecte : 
o bugetul;
o economisirea;
o investitia;
o acordarea si angajarea de imprumuturi;
o asigurarea;
o acoperirea;
o diversificarea si managementul activelor.
Componenta a economiei financiare, economia financiara internationala abordeaza problematica deciziilor subiectilor economici, in particular ale corporatiilor, care actioneaza pe pietele globale, aplicand principiile economiei financiare pentru a explica modul cum deciziile financiare ale acestora sunt adoptate in economia reala.
Economia financiara internationala se focalizeza pe determinarea cursului de schimb, pietele internationale de capital, crizele de lichiditati si contagiunea acestora. 
Ea dezvolta un set de metode economice si econometrice capabile sa modeleze caracteristicile cheie ale informatiilor financiare, precum si sa elaboreze si evalueze previziuni financiare .


Fisiere in arhiva (1):

  • Institutiile Financiare Bancare Internationale si Influentele Exercitate Asupra Economiilor Nationale.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. A.F.P. BAKKER, "Institutiile financiare internationale", Editura Antet, 1997;
2. BREZEANU, M. A. DIMA, L.E. NOVAC, "Sisteme financiare", Editura Cavallioti, Bucuresti, 2005;
3. Brezeanu, Petre, "Institutii financiare internationale", Editura Economica, Bucuresti, 2005; 
4. Voinea, Gheorghe, "Mecanisme si tehnici valutare si financiare internationale", Editura Sedcom Libris, Iasi, 2001;
5. Varvara Nedelcu, ,,Fondul Monetar International", Editura Economica, Bucuresti, 2009, p. 176;
6. Achim Popescu, "Institutii financiar-bancare internationale", Editura Aldine, Sibiu, 2011; 
7. Carmen Popescu, "Istorie economica internationala, Editura Universitatii Lucian Blaga, Sibiu, 2008;
8. Radu Adrian Vasile, "Institutii bancare internationale", Editura Economica, Bucuresti, 2009;
9. Ernest Walter, "Sisteme monetare internationale", Editura Calea Noua, Craiova, 2007;
10. http://www.imf.org/external/country/ROU/index.htm, accesat in data de 30 martie 2015;
11. Comunicat FMI: "Romania Accepts Article VIII Obligations;


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!