Internetul - Mediul de Dezvoltare al Afacerilor

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 5 
Capitolul 1. Internetul, mediul de dezvoltare al afacerilor 6
1.1. Afacerea. Mediul de afaceri 6
1.2. Elaborarea unui plan de afaceri 10
1.3. Comunicare in afaceri 13
1.4. Modele de afaceri pe Internet 17
1.4.1. Comertul electronic 20
1.5. Promovarea unei afaceri online 24
Capitolul 2. Studiu de caz ,,S.C. ROMSTAL IMEX S.R.L" 
2.1. Descrierea companiei 27
2.2. Metodologia si instrumentele cercetarii 29
2.3. Obiectivele cercetarii 30
2.4. Ipoteze de lucru 30
2.5. Prelucrarea si interpretarea rezultatelor 31
2.6. Influenta Internetului in afacerea companiei Romstal 35
Concluzii si recomandari 37 
Concluzii 38
Bibliografie 40


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
De-a lungul timpului, lucrurile au evoluat foarte mult, totul se schimba de pe o zi pe alta, iar ceea ce astazi este la moda, maine este invechit si inlocuit de un alt lucru. In aceasta lume, Internetul este deja parte din viata noastra, nu trece zi fara sa il accesam, fie ca o facem pentru divertisment, pentru a vorbi cu prietenii sau pentru a ne documenta pentru scoala, serviciu, sau chiar a lucra in domeniul online. Observam ca lucrurile evolueaza foarte rapid, constatam ca traim intr-un secol al vitezei, in care toata lumea este grabita, nu mai exista timp pentru plimbari in parc, pentru ore pierdute la cumparaturi sau in fata televizorului, avem impresia ca numarul orelor dintr-o zi s-a micsorat si ca nu mai sunt suficiente. Replica: ,,Nu am timp!" ne este foarte cunoscuta, fie ca o folosim noi, fie ca ii auzim pe ceilalti. In aceste conditii, Internetul si comertul electronic isi fac aparitia pentru a ne ajuta sa economisim timp, astfel nu ne mai ducem sa cautam ore in sir anumite produse prin magazine, le putem gasi pe internet, cu ajutorul catorva click-uri. Insa nu totul este roz in ceea ce priveste comertul electronic, acesta are atat avantaje, cat si dezavantaje, care fac utilizatorii sa fie reticenti si sa prefere comertul traditional.
Tot mai multe companii sunt atrase de mediul online, fie ca doresc sa isi desfasoare activitatea numai in cadrul acestuia, fie ca activeaza si in mediul traditional dar se ajuta de comertul electronic pentru cresterea profitului. 
Tema internetului si a comertului electronic a capatat amploare in ultimul timp, se vorbeste tot mai mult de acesta si incepe sa aiba din ce in ce mai multi utilizatori, acesta fiind motivul pentru care am ales sa dezbat rolul internetului in dezvoltarea afacerilor. 
In lucrarea de fata, voi analiza daca Internetul este sau nu un mediu propice de dezvoltare a afacerilor, iar pentru a putea arata acest lucru, am impartit lucrarea intr-o parte teoretica, care ma va ajuta sa analizez definitiile si teoriile cu referire la aceasta tema, din literatura de specialitate, si o parte aplicativa, prin intermediul careia voi analiza teoria pe un caz concret, iar pentru acest studiu am ales compania S.C. ROMSTAL IMEX. S.R.L.
In partea teoretica, voi analiza aspecte referitoare la conceptul de afacere, la mediul de afaceri, atat cel traditional, cat si cel online, problemele referitoare la promovarea unei afaceri online, dar si la comunicarea in afaceri, care sunt formele cele mai utilizate si eficiente, iar in partea aplicativa voi exemplifica toate aceste elemente in cadrul companiei alese pentru studiul de caz.
Capitolul 1. Internetul, mediul de dezvoltare al afacerilor
1.1. Afacerea. Mediul de afaceri
Majoritatea oamenilor spun ca vor sa isi deschida propria afacere pentru a avea succes pe plan financiar, insa putini stiu exact ceea ce inseamna o afacere, de aceea, in cele ce urmeaza voi detalia anumite aspecte ale unei afaceri.
Definirea conceptului de afacere
Pentru inceput, consider ca este necesar sa fie definit conceptul de afacere, asa ca voi prezenta cateva definitii primite de acesta de-a lungul timpului, definitii care nu au ramas neschimbate, astfel, daca in 1998, DEX definea afacerea ca fiind: ,,1. Tranzactie financiara, comerciala sau industriala, bazata de obicei pe specula sau pe speculatii. 2. (Fam.) Intreprindere cu rezultat favorabil. 3. Treaba (importanta), indeletnicire, ocupatie", in 2009 aceasta definitie s-a schimbat, transformandu-se in: ,,1. Activitate legala din domeniul agricol, industrial, comert, financiar etc. desfasurata in scopul obtinerii de profit. 2. (Fam.) Intreprindere cu rezultat favorabil. 3. Actiune (importanta), indeletnicire, ocupatie." O alta definitie este aceea data de Dan Popescu, in lucrarea ,,Conducerea afacerilor", care prezinta afacerea ca fiind ,,Orice initiativa a unui intreprinzator, concretizata intr-o relatie contractuala si avand o finalitate economico-financiara bine precizata, corespunzatoare unui anumit scop. "
Dar sa nu analizam doar definitiile din Romania, sa le urmarim si pe cele date la nivel international. Larousse definea in 1993 afacerea ca fiind : ,,1. ansamblu de activitati financiare, comerciale, industriale; mediul in care acestea se desfasoara; 2. o intreprindere", in 1994, Oxford Dictionary of Business English considera ca afacerea reprezinta: ,,activitati comerciale in general (vanzare si cumparare, producere de bunuri si servicii pentru comercializare, aranjamente comerciale, activitati de distributie a marfurilor)", The Oxford English Reference Dictionary o vedea in 1995 ca o: " ocupatie, profesiune, comert ", The Concise Oxford Dictionary, tot in 1995 ca: " un lucru ce trebuie facut, pentru a castiga bani", iar in acceptiunea americana, afacerea reprezinta: " o tranzactie cu finalitate financiara " 
Ceea ce putem constata din definitiile prezentate mai sus este faptul ca afacerea reprezinta o tranzactie, ceea ce inseamna ca pentru a putea vorbi despre o afacere, trebuie sa existe cel putin doua parti implicate, una care produce si vinde, iar cealalta care cumpara, acest proces desfasurandu-se pe baza unui contract.
Mediul de afaceri 
Ceea ce este important sa cunoastem cand intemeiem o afacere este mediul de afaceri; acesta este format din mediul de afaceri extern, si mediul de afaceri specific. In cele ce urmeaza voi vorbi despre acestea, le voi detalia si analiza.


Fisiere in arhiva (1):

  • Internetul - Mediul de Dezvoltare al Afacerilor.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

Afuah Allan, Christopher L. Tucci, Internet Business Models and Strategies, 2001.
Curiac Daniel I, F. Dragan, Sisteme informatice pentru comert electronic, Timisoara, Editura Orizonturi Universitare, 2005.
Gay Richard, Alan Charlesworth, Dr. Rita Esen, Marketing on-line. O abordare orientate spre client, Bucuresti, Editura All, 2009.
Lucey Terry, Administrarea Afacerilor, Editura Tehnica, Bucuresti, 2001.
Plesea Doru Alexandru, Domotica, Bucureti, Editura ASE, 2000.
Popescu Dan, Conducerea afacerilor. Editura SCRIPTA, Bucuresti, 1995.
Porojan Dumitru, Cristian Bisa - Planul de afaceri :concepte, metode, tehnici, proceduri , Bucuresti, Casa de Editura IRECSON, 2002.
Radoi Dumitru, Extinderea comertului electronic in Romania. Implicatii economice si sociale, Bucuresti, Academia Romana- Institutul National de Cercetari Economice, Programul CEEX, 2008.
Scarlat Cezar, Initierea, dezvoltarea si managementul afacerilor mici si mijlocii, Rm. Valcea Editura Conphys, 2001.
Vasile C. Dragos, Comunicare si negociere in afaceri, Bucuresti, Editura ASE, 2011.
West Alan, Planul de afaceri, Bucuresti, Editura Teora 2000.
http://www.afaceri.net/planificare/intoducere/modele_de_afaceri.htm, 02.06.2011.
http://www.oecd.org/dataoecd/3/12/1944883.pdf, 10.04.2011.
http://www.profituri.ro/curs/Introducere_in_Comert_electronic.pdf, 08.06.2011.
http://publicis.tripod.com/Resurse/Promovarea_pe_internet.htm, 05.06.2011.
www.romstal.ro, 01.06.2011.
http://www.scritube.com/management/Management-Afaceri1721222113.php, 01.06.2011.
http://steconomice.uoradea.ro/anale/volume/2006/management-si-marketing/51.pdf, 02.06.2011.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!