Introducere 5 Capitolul 1. Internetul, mediul de dezvoltare al afacerilor 6 1.1. Afacerea. Mediul de afaceri 6 1.2. Elaborarea unui plan de afaceri 10 1.3. Comunicare în afaceri 13 1.4. Modele de afaceri pe Internet 17 1.4.1. Comerţul electronic 20 1.5. Promovarea unei afaceri online 24 Capitolul 2. Studiu de caz „S.C. ROMSTAL IMEX S.R.L“ 2.1. Descrierea companiei 27 2.2. Metodologia şi instrumentele cercetării 29 2.3. Obiectivele cercetării 30 2.4. Ipoteze de lucru 30 2.5. Prelucrarea şi interpretarea rezultatelor 31 2.6. Influenţa Internetului în afacerea companiei Romstal 35 Concluzii şi recomandări 37 Concluzii 38 Bibliografie 40
Introducere De-a lungul timpului, lucrurile au evoluat foarte mult, totul se schimbă de pe o zi pe alta, iar ceea ce astăzi este la modă, mâine este învechit şi înlocuit de un alt lucru. În această lume, Internetul este deja parte din viaţa noastră, nu trece zi fără să îl accesăm, fie că o facem pentru divertisment, pentru a vorbi cu prietenii sau pentru a ne documenta pentru şcoală, serviciu, sau chiar a lucra în domeniul online. Observăm că lucrurile evoluează foarte rapid, constatăm că trăim într-un secol al vitezei, în care toată lumea este grăbită, nu mai există timp pentru plimbări în parc, pentru ore pierdute la cumpărături sau în faţa televizorului, avem impresia că numărul orelor dintr-o zi s-a micşorat şi că nu mai sunt suficiente. Replica: „Nu am timp!” ne este foarte cunoscută, fie că o folosim noi, fie că îi auzim pe ceilalţi. În aceste condiţii, Internetul şi comerţul electronic îşi fac apariţia pentru a ne ajuta să economisim timp, astfel nu ne mai ducem să căutăm ore în şir anumite produse prin magazine, le putem găsi pe internet, cu ajutorul câtorva click-uri. Însă nu totul este roz în ceea ce priveşte comerţul electronic, acesta are atât avantaje, cât şi dezavantaje, care fac utilizatorii să fie reticenţi şi să prefere comerţul tradiţional. Tot mai multe companii sunt atrase de mediul online, fie că doresc să îşi desfăşoare activitatea numai în cadrul acestuia, fie că activează şi în mediul tradiţional dar se ajută de comerţul electronic pentru creşterea profitului. Tema internetului şi a comerţului electronic a căpătat amploare în ultimul timp, se vorbeşte tot mai mult de acesta şi începe să aibă din ce în ce mai mulţi utilizatori, acesta fiind motivul pentru care am ales să dezbat rolul internetului în dezvoltarea afacerilor. În lucrarea de faţă, voi analiza dacă Internetul este sau nu un mediu propice de dezvoltare a afacerilor, iar pentru a putea arăta acest lucru, am împarţit lucrarea într-o parte teoretică, care mă va ajuta să analizez definiţiile şi teoriile cu referire la această temă, din literatura de specialitate, şi o parte aplicativă, prin intermediul căreia voi analiza teoria pe un caz concret, iar pentru acest studiu am ales compania S.C. ROMSTAL IMEX. S.R.L. În partea teoretică, voi analiza aspecte referitoare la conceptul de afacere, la mediul de afaceri, atât cel tradiţional, cât şi cel online, problemele referitoare la promovarea unei afaceri online, dar şi la comunicarea în afaceri, care sunt formele cele mai utilizate şi eficiente, iar în partea aplicativă voi exemplifica toate aceste elemente în cadrul companiei alese pentru studiul de caz. Capitolul 1. Internetul, mediul de dezvoltare al afacerilor 1.1. Afacerea. Mediul de afaceri Majoritatea oamenilor spun că vor să îşi deschidă propria afacere pentru a avea succes pe plan financiar, însă puţini ştiu exact ceea ce înseamnă o afacere, de aceea, în cele ce urmează voi detalia anumite aspecte ale unei afaceri. Definirea conceptului de afacere Pentru început, consider că este necesar să fie definit conceptul de afacere, aşa că voi prezenta câteva definiţii primite de acesta de-a lungul timpului, definiţii care nu au rămas neschimbate, astfel, dacă în 1998, DEX definea afacerea ca fiind: „1. Tranzacţie financiară, comercială sau industrială, bazată de obicei pe speculă sau pe speculaţii. 2. (Fam.) Întreprindere cu rezultat favorabil. 3. Treabă (importantă), îndeletnicire, ocupaţie”, în 2009 această definiţie s-a schimbat, transformându-se în: „1. Activitate legală din domeniul agricol, industrial, comerţ, financiar etc. desfăşurată în scopul obţinerii de profit. 2. (Fam.) Întreprindere cu rezultat favorabil. 3. Acţiune (importantă), îndeletnicire, ocupaţie.” O altă definiţie este aceea dată de Dan Popescu, în lucrarea „Conducerea afacerilor”, care prezintă afacerea ca fiind „Orice initiaţivă a unui întreprinzător, concretizată într-o relaţie contractuală şi având o finalitate economico-financiară bine precizată, corespunzătoare unui anumit scop. ” Dar să nu analizăm doar definiţiile din România, să le urmărim şi pe cele date la nivel internaţional. Larousse definea în 1993 afacerea ca fiind : „1. ansamblu de activităţi financiare, comerciale, industriale; mediul în care acestea se desfăşoară; 2. o întreprindere”, în 1994, Oxford Dictionary of Business English considera că afacerea reprezintă: „activităţi comerciale în general (vânzare şi cumpărare, producere de bunuri şi servicii pentru comercializare, aranjamente comerciale, activităţi de distribuţie a mărfurilor)”, The Oxford English Reference Dictionary o vedea în 1995 ca o: “ ocupaţie, profesiune, comerţ ”, The Concise Oxford Dictionary, tot în 1995 ca: “ un lucru ce trebuie facut, pentru a câştiga bani”, iar în accepţiunea americană, afacerea reprezintă: “ o tranzacţie cu finalitate financiară ” Ceea ce putem constata din definiţiile prezentate mai sus este faptul că afacerea reprezintă o tranzacţie, ceea ce înseamnă că pentru a putea vorbi despre o afacere, trebuie să existe cel puţin două părţi implicate, una care produce şi vinde, iar cealaltă care cumpără, acest proces desfăşurându-se pe baza unui contract. Mediul de afaceri Ceea ce este important să cunoaştem când întemeiem o afacere este mediul de afaceri; acesta este format din mediul de afaceri extern, şi mediul de afaceri specific. În cele ce urmează voi vorbi despre acestea, le voi detalia şi analiza.
Afuah Allan, Christopher L. Tucci, Internet Business Models and Strategies, 2001. Curiac Daniel I, F. Drăgan, Sisteme informatice pentru comerţ electronic, Timişoara, Editura Orizonturi Universitare, 2005. Gay Richard, Alan Charlesworth, Dr. Rita Esen, Marketing on-line. O abordare orientate spre client, Bucuresti, Editura All, 2009. Lucey Terry, Administrarea Afacerilor, Editura Tehnica, Bucureşti, 2001. Pleşea Doru Alexandru, Domotica, Bucureti, Editura ASE, 2000. Popescu Dan, Conducerea afacerilor. Editura SCRIPTA, Bucureşti, 1995. Porojan Dumitru, Cristian Bisa - Planul de afaceri :concepte, metode, tehnici, proceduri , Bucureşti, Casa de Editura IRECSON, 2002. Rădoi Dumitru, Extinderea comerţului electronic în România. Implicaţii economice şi sociale, Bucureşti, Academia Română- Institutul Naţional de Cercetări Economice, Programul CEEX, 2008. Scarlat Cezar, Iniţierea, dezvoltarea şi managementul afacerilor mici şi mijlocii, Rm. Vâlcea Editura Conphys, 2001. Vasile C. Dragoş, Comunicare şi negociere în afaceri, Bucureşti, Editura ASE, 2011. West Alan, Planul de afaceri, Bucuresti, Editura Teora 2000. http://www.afaceri.net/planificare/intoducere/modele_de_afaceri.htm, 02.06.2011. http://www.oecd.org/dataoecd/3/12/1944883.pdf, 10.04.2011. http://www.profituri.ro/curs/Introducere_in_Comert_electronic.pdf, 08.06.2011. http://publicis.tripod.com/Resurse/Promovarea_pe_internet.htm, 05.06.2011. www.romstal.ro, 01.06.2011. http://www.scritube.com/management/Management-Afaceri1721222113.php, 01.06.2011. http://steconomice.uoradea.ro/anale/volume/2006/management-si-marketing/51.pdf, 02.06.2011.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.