Cuprins
- Introducere.pag.2
- Capitolul I - INTERNETUL ȘI DEZVOLTAREA AFACERILOR ÎN ECONOMIA DE PIAȚĂ
- 1.1 Politica statelor de dezvoltare a Internetului în economia de piaţă .pag.3
- 1.1.1 Societatea informaţională – concept, tendinţe. Trecerea de la era industrială la era informaţională . .pag.3
- 1.1.2 Tehnologia informaţiei – INTERNETUL . pag.4
- 1.1.3 Internetul în economie .pag.6
- 1.2 Afacerile pe Internet – parte integranta a noii economii.pag.9
- 1.2.1 E-communities (comunităţi electronice) – punctul de plecare al afacerilor
- electronice . pag.9
- 1.2.2 Definirea “e-busines-ului”. Ce sunt afacerile electronice? . .pag.11
- 1.2.2.1 Diferenţe între afacerile electronice şi cele tradiţionale. .pag.13
- 1.2.2.2 Tehnologia IT – suportul e-business. .pag.15
- 1.2.3 Afacerile electronice în lume. pag.15
- 1.3 Strategia Lisabona – motor al unei dezvoltări competitive, dinamice și
- durabile. .pag.16
- Capitolul al II-lea - IMPACTUL ECONOMICO-SOCIAL AL
- INTERNETULUI ASUPRA ECONOMIEI DE PIAȚĂ
- 2.1. Aspecte introductive ale problemei . pag.19
- 2.2. Licitații pe internet (licitații electronice). . pag.21
- 2.2.1 Introducere. .pag.21
- 2.2.2 Licitaţii: de la negocieri din economie la negocieri automatizate. pag.22
- 2.2.3 Licitaţii pentru negocieri automate.pag.23
- 2.2.3.1 Cadrul pieţei. .pag.23
- 2.2.3.2 Licitaţii și negocieri automate. .pag.24
- 2.2.4 Procedura de organizare a licitaţiilor electronice (e-licitații) .pag.25
- 2.3 Vânzări de produse și servicii pe Internet . .pag.27
- 2.3.1 Importanţa Internetul în vânzări . pag.27
- 2.3.2 Cum cumpărăm pe Internet . pag.27
- 2.3.3 Magazin de cumpăraturi online . .pag.28
- 2.4. Achiziţiile publice on-line pe web . .pag.28
- 2.4.1 Dinamica sistemului de achiziţii publice . .pag.28
- 2.4.2 Sistemul electronic de achiziţii publice / SEAP
- ( STUDIU DE CAZ).pag.34
- Concluzii. pag.44
- Bibliografie. pag.47
Extras din disertație
Introducere
,,Internetul și impactul său asupra economiei de piață” este o lucrare deosebit de actuală, care corespunde cu cerințele studenților economiști, agenților economici și altor categorii de persoane interesate de acest domeniu al noii economii, de sisteme și aplicații economice cât mai performante, strategice și flexibile pentru adaptarea acestora pe piață.
Lucrarea are la bază implicațiile Internetului în economie, fiind considerat una dintre cele mai rentabile, eficiente şi facile modalităţi de comunicare şi informare contemporane. Întreprinderile, prin personalul care le deservesc, pot rămâne în contact cu furnizorii, clienţii, angajaţii, instituţiile statului, folosind transferurile de fişiere, e-mailul, convorbirile telefonice prin Internet, videoconferinţele, discuţiile de grup etc.
Lucrarea de față este structurată pe două capitole: Internetul și dezvoltarea afacerilor în economia de piață, Impactul economico-social al internetului asupra economiei de piață și prezentarea unui studiu de caz privind aplicațiile comerțului electronic.
Analiza acestor aspecte evidențiază cele mai importante probleme ale afacerilor electronice si ale noii economii, cum ar fi: caracterul dinamic al societății informaționale, în context global, având ca suport tehnologia, tehnologia informației și cea a comunicațiilor.
În cadrul primului capitol privind Internetul și dezvoltarea afacerilor în economia de piață sunt prezentate afacerile pe internet ca parte integrantă a noii economii, politica statelor de dezvoltare a Internetului și o serie de măsuri ale Strategiei Lisabona.
Cercetarea de față prezintă afacerea electronică ca pe o parte integrantă a economiei electronice. În acest sens este analizată realitatea virtuală și avantajul competitiv pe piața virtuală, evidențiind faptul că economia internetului este un nou mode de viață al societății actuale. De asemenea, sunt prezentate o serie de trăsături ale societății informaționale, detalii privind tehnologia informației, punctul de plecare al afacerilor electronice - E-communities (comunităţile electronice), definirea afacerilor electronice și câteva perspective ale afacerilor electronice în lume.
În finalul lucrării sunt prezentate și dezbătute aplicațiile comerțului electronic în tranzacțiile comerciale de pe piață: modul de inițiere a unei afaceri on-line pe web, licitațiile pe internet, vânzările de produse și servicii, achizițiile publice on-line pe web și prezentarea unui studiu de caz privind sistemul electronic al achizițiilor publice.
Direcția indusă de această lucrare este aceea de a informa asupra aspectelor legate de Societatea Informațională bazată pe cunoaștere si Noua Economie, in condițiile unui mediu economic și social extrem de dinamic bazat pe modele organizaționale susținute de noile tehnologii ceea ce a avut ca rezultat dezvoltarea unei societății cât mai competitive la nivel mondial, care pune accentul pe o creștere economică durabilă, susținută și echitabilă.
CAPITOLUL I
INTERNETUL ȘI DEZVOLTAREA AFACERILOR ÎN ECONOMIA DE PIAȚĂ
1.1 Politica statelor de dezvoltare a Internetului în economia de piaţă
1.1.1 Societatea informaţionalã – concept, tendinţe. Trecerea de la era industrialã la era informaţională.
Încă de la începutul anilor ‘90, termenul de « societate informaţională » a început să fie utilizat pentru a descrie numeroasele şi variatele schimbări în economie, politică, cultură şi, în general, în ansamblul societăţii, de dezvoltarea rapidă a tehnologiilor moderne de informaţii şi comunicaţii.
Semnalată de mai multă vreme, era informaţională ia treptat locul celei industriale şi societatea tradiţională este înlocuită de societatea informaţională. Procesul este imperceptibil şi se petrece practic sub ochii noştrii.
Resursa principală a societăţii informaţionale este informaţia şi nu capitalul ca în societatea industrială, iar ponderea costurilor migrează din activitatea de producţie spre cea de concepţie. Tabelul nr.1.1 marchează principalele diferenţe dintre cele douã tipuri de societăţi.
Tabel nr.1.1
Revoluţia informaţionalã şi efectele sale
Vechea Economie
Noua Economie
Producţie în masă Productie în funcţie de cererea clientului
Afacerea şi Produsul sunt pe primul loc "Fiinta Umană" este în principal cea mai importantã, fiind şi client şi muncitor
Este posibilă împãrţirea pieţei cu competitorii Cel aflat la limită este dominant în piață
Aria competiţiei este foarte întinsă dar nu este nelimitatã Fiecare este atât client cât şi competitor
Are nevoie de noua economie pentru a supravieţui Îşi poate continua singură dezvoltarea
Perioadele pentru câştigul profitului sunt cunoscute Nu este necesarã aşteptarea câştigului dupã depăşirea "punctului critic"
Obiectivele macroeconomice ale societăţii informaţionale:
- accelerarea competivităţii industriale şi promovarea creării de noi locuri de muncă;
- promovarea noilor forme de administrare şi organizare;
- îmbunătăţirea calităţii vieţii şi a mediului;
- creşterea eficienţei serviciilor publice;
- integrarea mai rapidă a regiunilor periferice mai slab dezvoltate economic.
Noua societate informaţionalã aduce cu sine o serie de oportunitãţi deosebite:
- constrângerile spaţiale şi temporale (de graniţe şi timp) în materie de comunicaţii au fost mult reduse;
- informaţiile pot fi prelucrate, stocate şi transferate rapid;
- preţurile serviciilor legate de tranferul informaţiei sunt în continuã scãdere.
Tranziţia cãtre societatea informaţionalã, globalizarea, progresul ştiinţific şi viteza sa nebunã, toate acestea fac ca oamenii sã fie confruntaţi cu o avalanşã de informaţii. În societatea informaţionalã individul va fi asaltat de un flux uriaş de informaţii. Usurinţa în utilizarea reţelelor informaţionale şi cunoaşterea conţinutului bazelor de date reprezintã însuşiri de bazã pentru contemporanul erei informaţionale.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Internetul si Impactul Sau Asupra Economiei de Piata.docx