Internetul si Impactul Sau Asupra Economiei de Piata

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere.pag.2
Capitolul I - INTERNETUL SI DEZVOLTAREA AFACERILOR IN ECONOMIA DE PIATA
1.1 Politica statelor de dezvoltare a Internetului in economia de piata .pag.3
1.1.1 Societatea informationala - concept, tendinte. Trecerea de la era industriala la era informationala . .pag.3
1.1.2 Tehnologia informatiei - INTERNETUL . pag.4
1.1.3 Internetul in economie .pag.6
1.2 Afacerile pe Internet - parte integranta a noii economii.pag.9
1.2.1 E-communities (comunitati electronice) - punctul de plecare al afacerilor 
electronice . pag.9
1.2.2 Definirea "e-busines-ului". Ce sunt afacerile electronice? . .pag.11
1.2.2.1 Diferente intre afacerile electronice si cele traditionale. .pag.13
1.2.2.2 Tehnologia IT - suportul e-business. .pag.15
1.2.3 Afacerile electronice in lume. pag.15
1.3 Strategia Lisabona - motor al unei dezvoltari competitive, dinamice si 
durabile. .pag.16
Capitolul al II-lea - IMPACTUL ECONOMICO-SOCIAL AL 
INTERNETULUI ASUPRA ECONOMIEI DE PIATA
2.1. Aspecte introductive ale problemei . pag.19
2.2. Licitatii pe internet (licitatii electronice). . pag.21
2.2.1 Introducere. .pag.21
2.2.2 Licitatii: de la negocieri din economie la negocieri automatizate. pag.22
2.2.3 Licitatii pentru negocieri automate.pag.23
2.2.3.1 Cadrul pietei. .pag.23
2.2.3.2 Licitatii si negocieri automate. .pag.24
2.2.4 Procedura de organizare a licitatiilor electronice (e-licitatii) .pag.25
2.3 Vanzari de produse si servicii pe Internet . .pag.27
2.3.1 Importanta Internetul in vanzari . pag.27
2.3.2 Cum cumparam pe Internet . pag.27
2.3.3 Magazin de cumparaturi online . .pag.28
2.4. Achizitiile publice on-line pe web . .pag.28
2.4.1 Dinamica sistemului de achizitii publice . .pag.28
2.4.2 Sistemul electronic de achizitii publice / SEAP 
( STUDIU DE CAZ).pag.34
Concluzii. pag.44
Bibliografie. pag.47


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
,,Internetul si impactul sau asupra economiei de piata" este o lucrare deosebit de actuala, care corespunde cu cerintele studentilor economisti, agentilor economici si altor categorii de persoane interesate de acest domeniu al noii economii, de sisteme si aplicatii economice cat mai performante, strategice si flexibile pentru adaptarea acestora pe piata.
Lucrarea are la baza implicatiile Internetului in economie, fiind considerat una dintre cele mai rentabile, eficiente si facile modalitati de comunicare si informare contemporane. Intreprinderile, prin personalul care le deservesc, pot ramane in contact cu furnizorii, clientii, angajatii, institutiile statului, folosind transferurile de fisiere, e-mailul, convorbirile telefonice prin Internet, videoconferintele, discutiile de grup etc.
Lucrarea de fata este structurata pe doua capitole: Internetul si dezvoltarea afacerilor in economia de piata, Impactul economico-social al internetului asupra economiei de piata si prezentarea unui studiu de caz privind aplicatiile comertului electronic.
Analiza acestor aspecte evidentiaza cele mai importante probleme ale afacerilor electronice si ale noii economii, cum ar fi: caracterul dinamic al societatii informationale, in context global, avand ca suport tehnologia, tehnologia informatiei si cea a comunicatiilor.
In cadrul primului capitol privind Internetul si dezvoltarea afacerilor in economia de piata sunt prezentate afacerile pe internet ca parte integranta a noii economii, politica statelor de dezvoltare a Internetului si o serie de masuri ale Strategiei Lisabona.
Cercetarea de fata prezinta afacerea electronica ca pe o parte integranta a economiei electronice. In acest sens este analizata realitatea virtuala si avantajul competitiv pe piata virtuala, evidentiind faptul ca economia internetului este un nou mode de viata al societatii actuale. De asemenea, sunt prezentate o serie de trasaturi ale societatii informationale, detalii privind tehnologia informatiei, punctul de plecare al afacerilor electronice - E-communities (comunitatile electronice), definirea afacerilor electronice si cateva perspective ale afacerilor electronice in lume.
In finalul lucrarii sunt prezentate si dezbatute aplicatiile comertului electronic in tranzactiile comerciale de pe piata: modul de initiere a unei afaceri on-line pe web, licitatiile pe internet, vanzarile de produse si servicii, achizitiile publice on-line pe web si prezentarea unui studiu de caz privind sistemul electronic al achizitiilor publice.
Directia indusa de aceasta lucrare este aceea de a informa asupra aspectelor legate de Societatea Informationala bazata pe cunoastere si Noua Economie, in conditiile unui mediu economic si social extrem de dinamic bazat pe modele organizationale sustinute de noile tehnologii ceea ce a avut ca rezultat dezvoltarea unei societatii cat mai competitive la nivel mondial, care pune accentul pe o crestere economica durabila, sustinuta si echitabila.
CAPITOLUL I
INTERNETUL SI DEZVOLTAREA AFACERILOR IN ECONOMIA DE PIATA
1.1 Politica statelor de dezvoltare a Internetului in economia de piata
1.1.1 Societatea informationala - concept, tendinte. Trecerea de la era industriala la era informationala.
Inca de la inceputul anilor '90, termenul de << societate informationala >> a inceput sa fie utilizat pentru a descrie numeroasele si variatele schimbari in economie, politica, cultura si, in general, in ansamblul societatii, de dezvoltarea rapida a tehnologiilor moderne de informatii si comunicatii.
Semnalata de mai multa vreme, era informationala ia treptat locul celei industriale si societatea traditionala este inlocuita de societatea informationala. Procesul este imperceptibil si se petrece practic sub ochii nostrii.
Resursa principala a societatii informationale este informatia si nu capitalul ca in societatea industriala, iar ponderea costurilor migreaza din activitatea de productie spre cea de conceptie. Tabelul nr.1.1 marcheaza principalele diferente dintre cele doua tipuri de societati.
Tabel nr.1.1
Revolutia informationala si efectele sale
Vechea Economie 
Noua Economie
Productie in masa Productie in functie de cererea clientului 
Afacerea si Produsul sunt pe primul loc "Fiinta Umana" este in principal cea mai importanta, fiind si client si muncitor 
Este posibila impartirea pietei cu competitorii Cel aflat la limita este dominant in piata 
Aria competitiei este foarte intinsa dar nu este nelimitata Fiecare este atat client cat si competitor 
Are nevoie de noua economie pentru a supravietui Isi poate continua singura dezvoltarea 
Perioadele pentru castigul profitului sunt cunoscute Nu este necesara asteptarea castigului dupa depasirea "punctului critic"
Obiectivele macroeconomice ale societatii informationale:
- accelerarea competivitatii industriale si promovarea crearii de noi locuri de munca;
- promovarea noilor forme de administrare si organizare;
- imbunatatirea calitatii vietii si a mediului;
- cresterea eficientei serviciilor publice;
- integrarea mai rapida a regiunilor periferice mai slab dezvoltate economic.
Noua societate informationala aduce cu sine o serie de oportunitati deosebite: 
- constrangerile spatiale si temporale (de granite si timp) in materie de comunicatii au fost mult reduse;
- informatiile pot fi prelucrate, stocate si transferate rapid;
- preturile serviciilor legate de tranferul informatiei sunt in continua scadere. 
Tranzitia catre societatea informationala, globalizarea, progresul stiintific si viteza sa nebuna, toate acestea fac ca oamenii sa fie confruntati cu o avalansa de informatii. In societatea informationala individul va fi asaltat de un flux urias de informatii. Usurinta in utilizarea retelelor informationale si cunoasterea continutului bazelor de date reprezinta insusiri de baza pentru contemporanul erei informationale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Internetul si Impactul Sau Asupra Economiei de Piata.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!