Izvoarele Dreptului Administrativ European

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 5
CAPITOLUL I 
DREPTUL ADMINISTRATIV IN UNIUNEA EUROPEANA 8
1.1. Dreptul public in Uniunea Europeana 8
1.2. Dreptul administrativ la nivelul Uniuni Europene 9
1.3. Norma juridica, obiect de studiu al dreptului administrativ 11
CAPITOLUL II
IZVOARELE DREPTULUI ADMINISTRATIV IN ROMANIA 14
2.1. Clasificarea izvoarelor 14
2.2. Izvoare scrise de drept administrativ 20
2.3. Izvoare nescrise de drept administrativ 26
CAPITOLUL III
IZVOARELE DREPTULUI ADMINISTRATIV LA NIVELUL UNIUNII EUROPENE 31
3.1. Izvoarele dreptului administrativ la nivelul Uniunii Europene 31
Izvoarele scrise 31
A. Dreptul comunitar original sau primar 31 Tratatele 32
B. Dreptul comunitar derivat (legislatie secundara) 34
Regulamente 34
Directive 34
Decizii 35
C. Dreptul comunitar complementar (drept tertiar) 36
Acordurile 37
3.2. Izvoare nescrise 40
3.2.1. Dreptul cutumiar 40
3.2.2. Jurisprudenta 42
3.3. Izvoarele dreptului administrativ in state membre 
ale Uniunii Europene 46
3.3.1. Izvoarele dreptului administrativ in Franta 46
3.3.2. Izvoarele dreptului administrativ in Anglia 48
3.3.3. Izvoarele dreptului administrativ in Italia 50
CONCLUZII 54
BIBLIOGRAFIE 56


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Vointa sociala generala pentru a deveni obligatorie pentru fiecare membru cat si pentru intreaga colectivitate umana trebuie exprimata prin norme care vor imbraca o anumita forma, denumita izvor de drept. Este necesar a se face distinctie intre izvoarele materiale si izvoarele formale ale dreptului. Izvoarele materiale, denumite si reale, sunt reprezentate de realitatea exterioara, care determina actiunea legiuitorului. In consecinta, prin izvor de drept, in sens material, intelegem viata sociala, economica si culturala in complexitatea ei, progresul social care determina nasterea unor reguli de drept si institutii.
Din punct de vedere juridic, ne intereseaza in special izvoarele formale sau formele de exprimare a normelor de drept. 
Sensul juridic al notiunii de "izvor formal al dreptului" surprinde o multitudine de aspecte si modalitati prin care continutul normei de drept devine norma de conduita si se impune ca model de urmat in relatiile sociale. Deci, izvorul formal al dreptului reprezinta regula de conduita prescrisa si exteriorizata, cuprinsa intro anumita haina juridica. 
Lucrarea de fata isi propune sa treaca in revista evolutia dreptului administrativ al tarilor europene si intelegerea dreptului administrativ european. Administratiile europene s-au influentat reciproc secole intregi in problemele administrative si au in comun trasaturi importante. Evolutia relativ recenta a dreptului administrativ nu l-a impiedicat evolutia profunda Regulile, teoriile sale au suferit schimbari importante. Prin natura sa, dreptul administrativ este evolutiv, schimbator mult mai mult decat dreptul civil, privat. Realitatile sociale, politice, economice ca si jurisprudenta contribuie la elaborarea de noi reguli in dreptul administrativ, la adaptarea sa fata de noile probleme In care este necesara interventia lui. Mai exista o ratiune profunda a evolutiei dreptului administrativ si anume: raporturile umane Intre stat-individ sau grupari private se transforma mult mai repede decat raporturile dintre particulari. 
Mult timp dreptul administrativ a ramas tributar, dominat de conceptiile civiliste (dreptul civil reprezentand dreptul comun cu exceptia situatiilor in care reglementarile exprese creau situatii exprese). A fost necesar un efort sustinut de a degaja dreptul public de aceste traditii, efort datorat doctrinei care, sistematizand regulile desprinse in jurisprudenta, a relevat originalitatea dreptului administrativ care a inceput sa fie constient de propria-i existenta. Lucrarea este structurata pe trei capitole. In primul capitol "Dreptul administrativ in Uniunea Europeana" se porneste de la definitia dreptului public care se preocupa de elementele structurale esentiale ale statului, la definirea dreptului administrativ ca prim instrument stiintific de investigare si modelare a administratiei. Importanta dreptului administrativ in crearea unor norme de drept administrativ si procedura administrativa, care sa raspunda nevoilor societatii la un moment dat. Cel mai important mijloc de cercetare stiintifica a fenomenului administrativ este acela de a respecta si pune in aplicare a principiilor generale.
Norma de drept administrativ face parte din acea categorie de norme juridice care reglementeaza, ordonand si organizand, raporturile sociale care constituie obiectul activitatii administrative a statului si a colectivitatilor locale, cu excepttia raporturilor sociale care se nasc in procesul realizarii activitatii financiare.
CAPITOLUL II 
IZVOARELE DREPTULUI ADMINISTRATIV IN ROMANIA
Dreptul administrativ cuprinde ansamblul normelor juridice ce au ca obiect raporturi juridice de drept administrativ ce se nasc, se modifica sau se sting pentru realizarea puterii executive.Activitatea executiva consta in organizarea executarii si executarea in concret a legilor si a celorlalte acte normative. Izvoarele dreptului administrativ, Constitutia - principalul izvor de drept administrativ intrucat dispozitiile privitoare la organizarea si funtionarea administratiei publice, drepturile fundamentale ale cetatenilor, raporturile dintre autoritatile publice si intre acestea si cetateni, au o forta juridica superioara cu toate celelalte acte normative. Legile organice - reglementeaza domenii administrative referitoare la organizarea teritoriului, a invatmantului, a fortelor armate, administrativ in masura in care reglementeaza raporturi de drept administrativ. Decretele Presedintelui Romaniei, hotararile si ordonantele Guvernului Romaniei, actele normative ale ministrilor, ministerelor, precum si actele administrative care emana de la autoritatile administratiei publice locale.
CAPITOLUL III
IZVOARELE DREPTULUI ADMINISTRATIV LA NIVELUL UNIUNII EUROPENE
In acest capitol am prezentat izvoarele dreptului administrativ in state din Uniunea Europeana, precum: Franta, Anglia si Italia.
Modelele de administratie constituie matricea sistemelor administrative a statelor europene occidentale. Modelele administratiei, furnizeaza analize partiale ale starii actuale a administratiei si ale sugestiilor sau previziunilor asupra evolutiei posibile.
CAPITOLUL I
DREPTUL ADMINISTRATIV IN UNIUNEA EUROPEANA
1.1. Dreptul public in Uniunea Europeana
Scopul de reglementare al dreptului public se extinde atat asupra stucturii si sarcinilor puterii de stat cat si asupra relatiei dintre Stat ca proprietar si cetateni. 
Dreptul public se preocupa de elemente structurale esentiale ale statului. Conceptele de drept public sunt formulate intro masura mai mare decat dreptul privat, prin crezuri nationale si concepte de valori. Exista norme in dreptul public, in particular in cadrul dreptului administrativ, care din punct de vedere politic sunt mai mult sau mai putin neutre.


Fisiere in arhiva (1):

  • Izvoarele Dreptului Administrativ European.doc

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!