Lucrare de Disertatie - Managementul Motivarii

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL I. MOTIVATIA IN MUNCA - FACTOR IMPORTANT IN OBTINEREA SUCCESULUI 3
1.1. Motivatia - definire, concept, teorii, mecanisme, vectori 3
1.2. Raportul intre motivatie, satisfactie si performanta 17
1.3. Modalitati de motivare 19
CAPITOLUL II. REMUNERAREA FACTOR 
MOTIVATOR AL PERSONALULUI 28
2.1. Strategia si politica de remunerare-instrument de valorizare a resurselor umane 28
2.2. Obiectivele si principiile aferente strategiei de remunerare 31
2.3. Politica sistemului de salarizare in cadrul Romtelecom- D.Tc. Arges 36
2.3.1. Definirea salariului, componentele salariului. 
Forme de salarizare 36 
2.3.2. Politica salariala 38
CAPITOLUL III . STUDIU DE CAZ: Directia de Telecomunicatii Arges 41
3.1. Prezentarea S.C. Romtelecom S.A. - D.Tc. Arges 41
3.2. Obiectul de activitate 42
3.3. Locul motivatiei in cadrul firmei 44
3.4. Sistemul de stimulente-important motivator in cadrul S.C. Romtelecom - D.Tc. Arges 45
3.4.1. Managementul recompenselor 45 
3.4.2. Subsistemul recompenselor directe 46
3.4.3. Subsistemul recompenselor indirecte 47
3.4.4. Evaluarea posturilor si a performantelor 48
3.5. Motivarea angajatilor in cadrul S.C. Romtelecom S.A. -D.Tc. Arges. Rezultate obtinute 51
3.5.1. Caracterizarea generala a angajatilor D.Tc. Arges 51
3.5.2. Descrierea esantionului care a participat la realizarea studiului 52
3.5.3. Aprecierea generala asupra rezultatelor obtinute 54 
CONCLUZII 67
Bibliografie 70


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
"Motivarea este arta de a face oamenii sa faca
ceea ce vrei tu, pentru ca ei doresc sa o faca." 
Dwight Eisenhower
O problema care ii fascineaza si in acelasi timp da batai de cap psihologilor, dar si managerilor din organizatii este data de intrebarea ,,de ce sunt oamenii motivati sa faca ceva?". A incerca construirea unei liste de motive pentru care oamenii se angajeaza in diferite actiuni este dificila, dar putem incerca sa enumeram cateva: dorinta intrinseca de a obtine ceva, comparatia sociala, presiunea sociala, aspiratiile personale, probabilitatea de a obtine succese, obisnuinta, cresterea stimei de sine, etc. 
Scopurile organizatiilor pot fi realizate doar prin efortul comun al membrilor ei. Una dintre conditiile pentru care unele organizatii sunt mai eficiente si productive decat altele, este data de calitatea si cantitatea eforturilor depuse de angajatii ei, eforturi care sunt legate de motivatie. Pentru a lucra bine, oamenii trebuie sa fie puternic implicati in munca lor si dornici sa-si atinga anumite scopuri, de la cele mai simple (cum ar fi dorinta de a face rost de bani sau de a ajunge mai repede acasa), pana la cele mai complexe si utile organizatiei (a realiza lucruri importante, a gasi metode noi, eficiente, a face ceea ce le face placere). 
Motivarea personalului este una din problemele de cea mai mare importanta cu care se confrunta managerii de la toate nivele si din orice tip de organizatii. Din pacate, la fel ca si alte domenii ale competentelor manageriale, acesta este influentat de o serie de ,,mituri" si pareri preconcepute ce influenteaza in mod negativ performanta managerilor si, in general, performanta organizationala.
Determinarea motivatiei angajatilor nu este un lucru simplu. De cele mai multe ori, nu putem afla ce anume motiveaza o anumita persoana doar intreband-o. 
Exista cateva metode indirecte, printre care se numara: determinarea preocuparilor nelegate de serviciu ale angajatilor; observarea modului in care isi petrec timpul pe care il au la dispozitie la serviciu; determinarea activitatilor in care le-ar place sa se implice. La fel, evaluarea anuala a activitatii este o ocazie buna de a verifica daca presupunerile managerului despre ceea ce il motiveaza pe angajat sunt corecte sau nu. 
Probabil stim cu totii ce inseamna sa fim motivati sau demotivati in munca noastra. Un manager insa este in situatia de a influenta starea de motivare a altor persoane, de aceea este important sa intelegem diferitii factori care ii motiveaza pe oameni, astfel incat sa putem exercita influenta asupra lor cu indemanare si intelepciune.
Conceptul motivarii abordeaza aspectele care ii determina pe oameni sa munceasca mai bine si mai mult; sa fie perseverenti si sa depaseasca obstacolele; sa se dedice muncii si sa fie entuziasti cu privire la activitatea pe care o desfasoara. O componenta a rolului managerial este de a oferi oamenilor motivatii, facandu-i sa se dedice muncii, dar reusita va fi putin probabila daca nu intelegem pe deplin ce isi doresc oamenii de la locul lor de munca.
Pentru a intelege motivarea, managerii trebuie intai sa inteleaga motivele pentru care indivizii se comporta intr-un anume fel si pentru care au anumite reactii in situatii amenintatoare sau prin care se incearca influentarea. 
Teoriile nevoilor umane furnizeaza o privire de detaliu asupra a ceea ce inseamna motivarea. Dupa parerea lui Maslow, anumite nevoi interne sunt situate mai aproape de baza unei ierarhii personale decat altele, oamenii urmarind satisfacerea unor nevoi de pe nivele mai ridicate doar in momentul satisfacerii nevoilor de baza. Prin urmare, managerii trebuie sa ofere cai catre implinirea de sine. In caz contrar, angajatii lor vor ramane nemotivati.
CAPITOLUL I
MOTIVATIA IN MUNCA - FACTOR IMPORTANT IN OBTINEREA SUCCESULUI
1.1. Motivatia - definire, concept, teorii, mecanisme, vectori
In lucrarile de specialitate se apreciaza ca managementul are urmatoarele functii: previziunea, organizarea, coordonarea, antrenarea si control-reglarea. Fireste, in cadrul procesului de management, ele trebuie vazute ca un tot, dar in acelasi timp fiecare dintre ele are importanta sa si modalitati proprii de manifestare. In acest context, functia de antrenare prezinta o complexitate deosebita avand in vedere, dupa cum apreciaza si Robert B. Reich, ca intr-o organizatie cele mai importante bunuri ,,sunt oamenii ingeniosi si talentati si nu proprietatea care poate fi cumparata sau vanduta". Aceasta chiar in conditiile in care realizarile trecute s-au materializat in bunuri care pot fi vandute (brevete, drepturi de autor, marci de fabricatie) si asupra carora ,,se poate pretinde dreptul legal de proprietate", dar ,,ideile lor viitoare nu pot fi avute in posesie sau comercializate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Lucrare de Disertatie - Managementul Motivarii.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!