Managamentul Calitatii

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere
Capitolul 1. Calitatea. Definitii si concepte de baza
1.1 Calitatea. Scurt istoric si definire
1.2 Importanta calitatii in contextul economic actual
1.3 Factori interni si externi organizatiei care influenteaza calitatea
Capitolul 2. Abordari teoretice privind mangementul calitatii
2.1 Cultura organizationala si calitatea
2.2 Aparitia si dezvoltarea sistemului de management
2.3 Standarde ISO 9000
2.4 Principiile managementului calitatii
2.5. Functiile managementului calitatii
Capitolul 3. Prezentarea societatii S.C. DANONE S.R.L
3.1. Date generale
3.2. Potentialul tehnico - productiv
3.3.Diagnosticul activitatii economice si de marketing
3.4. Diagnosticul activitatii financiare
3.5.Analiza S.W.O.T
Capitolul 4. Managementul calitatii la S.C. DANONE S.R.L
4.1. Sistemul de management al calitatii
4.2.Politica de calitate aplicata de S.C. DANONE X S.R.L. in prezent
4.3.Implemetarea sistemului HACCP la S.C. DANONE S.R.L
4.4Costurile calitatii la S.C. DANONE S.R.L
Concluzii 
Bibliografie


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Calitatea poate fi definita ca un ansamblu de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu, care ii confera acestuia aptitudinea de a satisface necesitati explicite sau implicite.
In optica managerilor firmelor prestatoare de servicii, definitia de mai sus necesita o readaptare la obiectivele strategice urmarite si exprima nivelul de perfectiune (nivelul de excelenta) pe care o firma si-a propus sa ii atinga si sa ii mentina pentru a satisface preferintele clientelei-tinta. In acest fel, calitatea devine masura in care firmele reusesc sa se conformeze acestui obiectiv strategic de prima importanta.
Daca o firma profilata pe prestarea de servicii va actiona dupa conceptul "cu fata mereu spre piata", clientela-tinta va fi aceea care, prin nevoile si asteptarile ei, va impune nivelul calitativ care trebuie atins pentru ca societatea sa se mentina competitiva pe piata serviciilor.
In general, calitatea a devenit un factor-cheie in decizia clientilor de a alege o anumita societate prestatoare sau alta. Prin liberalizarea schimburilor internationale de valori, prin internationalizarea si globalizarea comertului si dezvoltarea turismului, stacheta in materie de calitate urca mereu.
Tendinta permanenta spre obtinerea unui plus de calitate se manifesta si in domeni preturilor la care sunt oferite serviciile. Managerii firmelor prestatoare de servicii trebuie fie constienti de faptul ca, la un pret egal, clientii vor prefera unitatea prestatoare care ofe servicii de o mai buna calitate, iar la calitate egala, serviciile care li se par mai ieftine. Cand un client evalueaza calitatea serviciului de care a beneficiat, el nu disociaza diferitele componente ale acestuia. Pentru un client conteaza impresia de ansamblu si nu reusita relativa a actiunilor componente individuale.
Capitolul 1. Calitatea. Definitii si concepte de baza
1.1 Calitatea. Scurt istoric si definire
Preocuparea pentru calitatea produselor realizate este straveche, inceputurile infiriparii in constiinta oamenilor a semnificatiei utilitatii obiectelor utilizate datand din perioada timpurie a epocii primitive. 
Aceste prime concepte referitoare la calitate se cristalizeaza in cadrul relatiilor specifice acelei perioade si anume : 
- producatorul si utilizatorul direct al obiectului sunt identici; 
- producatorul si utilizatorul direct al obiectului realizat sunt in contact nemijlocit intr-o relatie de schimb in natura. 
Odata cu aparitia comunitatilor umane si cu diversificarea relatiilor dintre oameni, se dezvolta si semnificatiile conceptului de calitate iar modul de apreciere a acesteia se face in cadrul relatiei producator - piata de desfacere - utilizator direct. 
Aprecierea calitatii se face in aceasta perioada prin intermediul simturilor proprii ale oamenilor iar criteriile de apreciere erau: nevoia utilizatorilor directi, gradul de acoperire a nevoii si impresia asupra acestora. 
Aparitia asezarilor construite (case, turnuri, piramide, cetati, orase etc.), a mijloacelor de transport, diversificarea rapida a marfurilor si relatiile de schimb ale acestora, aparitia apoi a structurilor organizate de productie a marfurilor (manufacturi antice, ateliere, bresle) si a cailor comerciale de transport si desfacere a marfurilor, fac ca treptat sa apara reglementari, tehnici si metodologii specifice (de multe ori confidentiale) de realizare si comercializare a produselor 
Aprecierea calitatii in acest context se facea prin utilizarea diverselor mijloace de verificare si masurare iar la criteriile de apreciere precizate anterior se adauga uneori si gradul de conformitate al produselor realizate cu marimile, instructiunile sau reglementarile stabilite. Este apreciata si maiestria artizanala a meseriasilor. Trecerea la productia si consumul de masa al produselor precum si diversificarea extrem de mare a acestora, a avut un impact deosebit asupra largirii conceptului de calitate. La obtinerea calitatii in acest nou context conta modul de proiectare, punerea la punct si mentinerea proceselor si modul de ambalare si livrare al produselor. Terminologia si semnificatia calitatii se dimensioneaza acum in raport cu toate aceste aspecte. Se diferentiaza o calitate proiectata, o calitate fabricata si o 
calitate livrata. Notiunea de calitate devine din ce in ce mai complexa iar preocuparea 
pentru definirea ei, considerabila.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managamentul Calitatii.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!