CAPITOLUL 1 Definirea managementului fiscal 3 1.1.Caracteristcile functiilor manageriale 4 1.2.Continutul si sfera de cuprindere a functilor manageriale 5 1.2.1. Planificarea (Previziunea) 5 1.2.2. Organizarea 5 1.2.3. Coordonarea 5 1.2.4. Antrenarea 6 1.2.5. Functia de control 6 1.3. Management fiscal performant 7 CAPITOLUL 2 Decizia Fiscala - Esenta Managementului Fiscal 2.1.Elementele definitorii ale deciziei fiscale 9 2.2.Elaborarea deciziei fiscale, factori,conditii 10 2.3.Procesul decizional fiscal 14 2.4.tipuri de decizii fiscale 14 2.5. Reguli si particularitati privind inspectia fiscala - decizia de control fiscal, drepturi si obligatii 15 CAPITOLUL 3 Managementul resurselor financiare publice 3.1. Politici fiscal - bugetare 16 3.2. Categorii de resurse financiare publice 16 3.3. Factorii care influenteaza nivelul resurselor financiare publice 17 3.4. Structura resurselor financiare publice 17 3.5. Impozitele 17 3.6. Principii fiscale 18 3.7. Impozite si taxe reglementate prin Codul Fiscal 19 3.7.1. Impozitele directe 20 3.7.2. Impozitele indirecte 22 3.7.3. Recunoasterea deductibilitatii 24 CAPITOLUL 4 Prezentarea Societatii Comerciale Nitroporos SRL Studiu de caz 36 Concluzii si propuneri 45 Anexe 46 Bibliografie 49
Trecerea la economia de piata a adus importante reforme in viata economica dintre care o importanta deosebita a avut-o privatizarea, proces in care incep sa apara in mod curent in contabilitate operatiuni economice legate de capitaluri proprii, permanente, capitaluri imprumutate, capital financiar, actiuni, titluri de plasament, efecte comerciale, etc. Fara proprietatea privata ca element de baza, nu ar functiona dreptul de proprietate si de utilizare a capitalului, fiind esentiala libertatea individuala de a detine, a utiliza si a dispune de factorii de productie. M-a atras alegerea acestei teme deoarece viitoarea meserie pe care vreau sa mi-o aleg este in domeniul economic si as vrea sa cunosc cat mai bine cum si prin ce cai poate un agent economic sa fie rentabil si sa faca fata cerintelor tot mai diversificate impuse de economia de piata. Infiintarea unor societati private, are un rol dinamic in crearea de noi locuri de munca, pentru realizarea de noi produse si servicii, ducand la scaderea ratei somajului si crearea de noi piete, ceea ce reflecta o crestere economica. Parerea mea este ca principala forta in gestiunea agentilor economici este capitalul de care acestia dispun, capitalul reprezentand totalitatea surselor de finantare stabile, aflate la dispozitia unitatilor patrimoniale, pe care se cladeste, se dezvolta si se rentabilizeaza orice agent economic. Tot mai pregnant se observa ca relatiile financiare de capital flotant se amplifica, se diversifica si se accelereaza. CAPITOLUL I Definirea managementului fiscal, caracteristicile si functiile managementului Managementul fiscal practicat in institutiiile fiscale create cu scopul aplicarii legislatiei de stabilire, modificare sau stingere a drepturilor si obligatiilor fiscale iese in evidenta daca este analizat in relatie directa cu procesul bugetar, cu efortul statului, de a-si asigura resursele financiare necesare finantarii cheltuielilor publice. Managementul fiscal ca stiinta si ca practica are elemente comune cu managementul general, cu cel privat sau public dar se distinge de acestea. In literatura de specialitate s-au exprimat diferite opinii privind continutul si sfera de cuprindere a managementului, definitiile fiind mai generale sau mai analitice. Conceptul de management a aparut la inceputul secolului al-XX-lea in S.U.A, fiind preluat ca atare in multe state europene. Aspectul mentionat, ar " insemna, pe de o parte, recunoasterea faptului ca elaborarea acestui concept s-a realizat esentialmente in scolile din S.U.A., iar pe de alta parte, ca este necesara o interpretare unitara a continutului sau". In realitate se recunoaste faptul ca principiile de baza ale managementului sunt aceleasi, nelimitate de granite nationale, dar, performantele atinse sunt indubitabil influentate de particularitatile specifice a resurselor umane angajate O entitate care dispune de resurse umane, materiale, financiare si informationale, indiferent de domeniul sau sectorul in care functioneaza, privat sau public, daca este operator economic, organizatie nonguvernamentala sau institutie publica are un obiect de activitate, mentionat in actul de infiintare sau de constituire. Obiectul de activitate studieaza doua categorii de activitati : *de executie, concretizate prin actiunea resurselor de natura umana asupra celor materiale pentru a derula procese de productie pentru a crea bunuri materiale, a presta anumite servicii sau pentru a executa lucrari, cuantificabile sub aspect cantitativ si calitativ. * de conducere sau de management care se particularizeaza prin actiunea personalului cu functii de conducere, asupra celuilalt segment din resursele umane al organizatiei, personalul de executie sau direct productiv. Intre cele doua categorii de activitati, (de conducere si de executie), se constituie * relatii de management, care au rolul de a previziona, organiza, coordona, antrena si controla activitatile derulate in cadrul entitatii respective. In acest context, managementul poate fi inteles ca fiind stiinta care studiaza, fundamenteaza, dezvolta si aplica acel tip de relatii care identifica legitati si principiil, metode, tehnici si proceduri de conducere care permit utilizarea unor cunostinte pluridisciplinare pentru realizarea obiectului de activitate al unei entitati in conditii de eficienta, eficacitate si economicitate. Managementul este in primul rind o stiinta a organizarii activitatilor, care se bazeaza pe activitati practice, pe exercitarea unei profesii prin intermediul careia se exercita atributii care asigura functionarea unei entitati ca parte componenta a unui sistem, dar este considerat a fi si o arta, arta de a conduce, de a dirija, in sens pozitiv sau de a manipula, in sens negativ, grupuri de oameni spre atingerea unui anumit scop. Arta de a conduce imbina elemente stiintifice si practice ale stiintei managementului influentate si conditionate de calitatile si aptitudinile managerului. Aceste calitati si aptitudini ale managerului fac trimitere la : - competenta profesionala, - caracter integru, - inteligenta, - capacitate organizatorica, - asumarea raspunderii - intuitia, - abilitatea de comunicare, - talentul, - viziunea asupra evolutiei organizatiei, - etc. Profesia de manager poate fi exercitata in mod individual, de manageri (director general, director executiv, presedinte, prefect, primar, etc.) sau in grup, de societati specializate sau de structuri numite sau alese (consilii de administratie, adunarea generala a actionarilor, consiliile locale, consiliile judetene, etc.). 1.1. Caracteristicile functiilor manageriale In definirea functiilor managementului majoritatea specialistilor considera ca fiind esentiale urmatoarele functii identificate si analizate pentru prima data: -prevederea (planificarea), -organizarea, -coordonarea, - antrenarea si - controlul. Aceste functii se definesc printr-o serie de trasaturi caracteristice, si anume: Activitatile din continutul functiilor sunt specifice numai managerilor, reprezentand elemente esentiale ce ii diferentiaza de personalul de executie. Functiile managementului se exercita in toate firmele, indiferent de profilul si marimea lor, si la toate nivelurile erarhice, fiind determinate de esenta procesului de management. Deoarece se regasesc la toate nivelurile ierarhice, functiile difera ca forma de manifestere si continut. Functiile au o pondere diferita pe verticala piramidei ierarhice; astfel la nivelurile ierarhic superioare se exercita cu precadere cele de prevedere si organizare, nivelurilor inferioare fiindu-le caracteristice indeosebi functiile de coordonare si control. Functiile difera de la un compartiment la altul 1.2. Continutul si sfera de cuprindere a functiilor manageriale 1.2.1. Planificarea (Previziunea) Previziunea consta in ansamblul proceselor de munca prin intermediul carora se determina principalele obiective ale firmei, precum si resursele si principalele mijloace necesare realizarii lor. Rezultatele previziunii se impart in functie de orizont, grad de detaliere si obligativitate in trei mari categorii:
Comaniciu C. - Impozite, taxe, contributii Ed. Universitatii "Lucian Blaga" din Sibiu, 2003. Draganu T, - Actele de drept administrative, Ed. Stiintifica, Bucuresti, 1959. Kotler P.- Principiile managementului, Ed. Teora, Buc, 2000. Moldovan I. - Curs Management Fiscal; -Finante Publice si legislatie incidenta,Ed. Techno Media 2010 Nicolescu O, I. Verboncu, - Management, Ed.Economica, Bucuresti, 1997, pag. 275. Popa I., Filip R., - Management international, Ed. Economica, Bucuresti, 1999. Santai I,. - Drept administrativ si stiinta administratiei, Ed. Risoprint, Cluj Napoca, 1999.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.