Management prin Kaizen

Cuprins disertatie Cum descarc?

1 Memoriu justificativ.7
2 Fundamentare teoretica.10
3 Prezentarea firmei.33
4 Obiective .33
5 Studiu de caz 1 .36
6 Studiu de caz 2.41
7 Studiu de caz 3. .46
8 Studiu de caz 4.48
9 Cocluzii si contributii.56
10 Bibliografie.58


Extras din disertatie Cum descarc?

Strategia imbunatatirii continue cunoscuta sub denumirea japoneza "KAIZEN"** reprezinta o strategie integratoare, transfunctionala prin care se desemneaza imbunatatirea treptata, continua a managementului si a activitatilor firmei, precum si a parametrilor de calitate, productivitate si competitivitate, cu implicarea directa a intregului personal. Este apreciat de o serie de autori drept cel mai important concept al managementului japonez. Rod al eforturilor sale de investigare a cauzelor competitivitatii nipone, Masaaki Imai a elaborat o lucrare extrem de originala si valoroasa in acelasi timp, pe care a intitulat-o in mod sugestiv "KAIZEN-ul, cheia competitivitatii japoneze". In opinia sa, KAIZEN-ul poate fi asimilat unei "umbrele" care reuneste un ansamblu de practici manageriale si concepte tipic nipone cum ar fi: controlul total al calitatii, principiul "zero defecte", Just-in-time, cercurile de calitate, orientarea spre consumatori, mentenanta productiva totala etc. 
In acceptiunea sa uzuala, KAIZEN-ul constituie rezultatul unei abordari tridimensionale. Aceasta desemneaza in primul rand o strategie globala, integratoare, orientata asupra realizarii unei perfectionari continue, de maniera participativa, a tuturor activitatilor firmei. In plan pragmatic, KAIZEN-ul se implementeaza sub forma unei practici manageriale curente fondate pe principiul imbunatatirii treptate prin "strategia pasilor marunti". In sfarsit, a treia fateta a KAIZEN-ului o constituie interpretarea sa ca rezultanta a mentalitatii tipice nipone care plaseaza in prim-planul atentiei factorul uman cu pregatirea, experienta, inzestrarea nativa si motivatia antrenate spre obiectivul strategic al progresului neintrerupt.
Intelegerea succesului reputat de promotorii KAIZEN-ului reclama asadar cunoasterea continutului acestei strategii si implicit familiarizarea cu caracteristicile - fie si generale - ale metodelor contemporane de management al procesului de productie. Dintre instrumentele manageriale de inspiratie nipona reunite sub "umbrela KAIZEN", au cunoscut o larga aplicabilitate urmatoarele: JIT (,,Just-in-time"), metoda Taguchi, mentenanta productiva totala, tehnicile celor ,,3S" si ,,5S", sistemul de sugestii etc. In conceptia KAIZEN , o infinitate de eforturi mici creeaza premisele ca in fiecare zi activitatea sa se desfasoare putin mai bine decat in ziua precedenta.
Daca inovarea are in vedere perfectionarile majore realizate in cadrul firmei prin "strapungeri" tehnologice care antreneaza investitii importante, realizandu-se imbunatatirea proceselor si produselor "in salturi mari", strategia KAIZEN este asimilata perfectionarii in detaliu, practicata curent in cadrul firmei si care nu modifica substantial parametrii activitatii acesteia. Adoptand principiul imbunatatirii treptate, cu "pasi mici", strategia KAIZEN se fundamenteaza pe know-how-ul conventional si nu antreneaza schimbari tehnologice majore. Strategia KAIZEN se concentreaza asupra salariatilor judecati ca principali factori de succes ai firmei. Strategia inovarii se axeaza in schimb asupra tehnologiei si aspectelor financiare pe care le implica inovarea. Realizarea KAIZEN reclama implicarea personalului de pe toate nivelele ierarhice ale firmei deoarece caracterul complex al problemelor care se impun rezolvate incumba adesea abordari transfunctionale. Inovarea insa, insotita cel mai adesea de riscuri majore si deci de sanse de succes imprevizibile, reprezinta apanajul exclusiv al managerilor de nivel ierarhic superior. In timp ce inovarea este destinata sa genereze rezultate spectaculoase in sectoarele cu crestere rapida, KAIZEN-ul ofera garantia unei functionari constant bune pe pietele cele mai competitive. Strategia inovarii adopta, in principal, orientarea traditionala de imbunatatire a rezultatelor - produse si/sau servicii (crieriul R), in timp ce strategia KAIZEN atribuie rolul central eforturilor de imbunatatire a proceselor de productie (criteriul P), in acord cu cele mai moderne practici manageriale.
Managementul strategic orientat spre rezultate determina diversificarea pietelor de desfacere ca rod al unei abordari mai degraba cantitative.
In fapt, imbunatatirea continua, constituie chiar esenta filozofiei KAIZEN: calitatea proceselor de productie este premisa si cheia obtinerii unui nivel calitativ de exceptie pentru produsele fabricate. Eficienta strategiei, probata prin rezultatele remarcabile inregistrate in ultima perioada, planul calitatii ridicate a produselor rezida tocmai in exploatarea sinergiei metodelor de imbunatatire.
Obiectivele lucrarii de disertatie sunt urmatoarele:
1.Analiza situatiei existente de desfasurare a procedeelor de livrare marfa, optimizarea spatiului de expunere din shoowroom si eficientizarea activitatii de


Fisiere in arhiva (1):

  • Management prin Kaizen.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!